Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Han er ekstremt dygtig til markedsføring, men også til at kommunikere klart og tydeligt og til at skabe "value for money".
Og jeg har været vældig tilfreds med både Euphoria og Viticulture. Jeg tror heller ikke, at man med flere udgivelser på cv'et kunne få 10.000 backere på kort tid, hvis man lavede halv- eller heldårlige spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pejk »

Jeg er også hoppet på Scythe, jeg synes du ser mega spændende ud og jeg elsker Euphoria. Jeg har valgt den udgave til 99 dollars, da jeg er rigtig glad for mine udvide komponenter i Euphoria, og jeg syntes at de komponenter gør spillet federe. Det ekstra store board, er kun et plus i min verden.
Så nu vil jeg gå og glæde mig helt vildt til efteråret 2016 og det er sig selv er jo en gave :P
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Pejk wrote:Så nu vil jeg gå og glæde mig helt vildt til efteråret 2016 og det er sig selv er jo en gave :P
Kickstarter har godt nok ramt en guldåre, når de kan få folk til at betale for et produkt, de først får i hænderne 9 måneder senere og samtidig få dem til at føle, at ventetiden er en gave ;)
Image
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pejk »

Der er nok igen tvivl om Crowedfunding har ramt rigtig, så var det skrevet med en lille smule humor, men også en godt portion sandhed. For selvom jeg da meget genre ville havde haft det i hænderne nu, så glemmer jeg nogen gang at glæde, nyde og opleve de små ting i hverdagen, det kan godt være at det er fordi det går lidt for stærkt til dagligt, men jeg har over det sidste stykke tid prøvet at blive bedre til det. Så derfor vil jeg nu gå og glæder mig ekstra i de næste 9 måmder. :D
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Jeg driller også bare :)
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Inden jeg derailer velkommen tilbage tråden fuldstændigt....

Er blevet gigantisk lun på Arcadia Quest: Inferno fra Cool Mini or Not, men det koster jo boksen, så gad godt at høre om man skal smide penge efter det. Jeg er lun på det, da det jo som altid fra CMoN er top lækkert og ligner noget top-hyggeligt terninge smader, som lige kunne bruges når hjernen skal slås fra. Runebound, som jeg har nu giver lidt det samme, men det tager en evighed og kommer derfor sjældent på bordet. Det skal siges at jeg spiller Zombicide med stor fornøjelse når jeg er i det humør...
Image
Anders H. Pedersen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 186
Joined: Sat Sep 22, 2012 12:49 pm
Location: København N
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Anders H. Pedersen »

Jonezy wrote:Inden jeg derailer velkommen tilbage tråden fuldstændigt....

Er blevet gigantisk lun på Arcadia Quest: Inferno fra Cool Mini or Not, men det koster jo boksen, så gad godt at høre om man skal smide penge efter det. Jeg er lun på det, da det jo som altid fra CMoN er top lækkert og ligner noget top-hyggeligt terninge smader, som lige kunne bruges når hjernen skal slås fra. Runebound, som jeg har nu giver lidt det samme, men det tager en evighed og kommer derfor sjældent på bordet. Det skal siges at jeg spiller Zombicide med stor fornøjelse når jeg er i det humør...
Jeg kunne godt overtales til at arrangere en spilaften hvis du vil prøve spillet inden du binder dig til en pledge.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Anders H. Pedersen wrote:Jeg kunne godt overtales til at arrangere en spilaften hvis du vil prøve spillet inden du binder dig til en pledge.
Det var da noget af et tilbud! :) Det er derfor GG har været savnet.... Jeg er dog pænt presset med tid her de næste par uger og deadline er 9. december, så det bliver nok svært at nå, men noget torsdag eller fredag i næste uge kunne måske være en mulighed (dog kommer det til at koste onde blikke fra fruen...)?
Image
Anders H. Pedersen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 186
Joined: Sat Sep 22, 2012 12:49 pm
Location: København N
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Anders H. Pedersen »

Torsdag aften er fri i min kalender, så det må være op til dig at vurdere 8)

Alternativt kunne du bare smide en dollar i projektet og så opdatere når deres pledge manager sendes ud.
Det giver lidt mere tid at tænke i.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Image
Orange You Happy må være den sjoveste KS-kampagne, jeg længe har set.
Spillet er A fast, fun, and easy game for the entire family! , som er designet af projektejeren og hans datter: "My daughter and I created this fun and exciting game while sitting at our kitchen table. I have relatives who have extensive experience in the toy business. I have contacts in China for manufacturing. The funds will be used for research, development, and manufacturing."
Så kan vi vist heller ikke overskue flere detaljer om spillet på én gang.

Billigste pledge for at få spillet er $500, men det inkluderer så også et krus og en "collectible" t-shirt. Levering er sat til om lige under 2½ år.
Heldigvis ved man, at manden bag brænder for projektet, for han skriver i sin første update:
"I will be posting some info about the game this week. I know it is no excuse, but I have been busy with my other business. I dream of opening a toy company, with my youngest daughter, so I can leave my family a legacy."
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Gunness wrote:Image
Orange You Happy må være den sjoveste KS-kampagne, jeg længe har set.
Spillet er A fast, fun, and easy game for the entire family! , som er designet af projektejeren og hans datter: "My daughter and I created this fun and exciting game while sitting at our kitchen table. I have relatives who have extensive experience in the toy business. I have contacts in China for manufacturing. The funds will be used for research, development, and manufacturing."
Så kan vi vist heller ikke overskue flere detaljer om spillet på én gang.

Billigste pledge for at få spillet er $500, men det inkluderer så også et krus og en "collectible" t-shirt. Levering er sat til om lige under 2½ år.
Heldigvis ved man, at manden bag brænder for projektet, for han skriver i sin første update:
"I will be posting some info about the game this week. I know it is no excuse, but I have been busy with my other business. I dream of opening a toy company, with my youngest daughter, so I can leave my family a legacy."
Det lyder da som en sikker måde at smide en masse penge væk på :-) Please good sir, take my Money!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Til $500 vil jeg i alt fald forvente, at datteren selv farvelægger min spilleplade i hånden.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Michael_Olsen »

Der er masser af kampagner der er ret sjove. En klassiker: https://www.kickstarter.com/projects/14 ... oard-game/
"Start the race, roll your dice move around the track and as you roll numeric dice and the red and yellow flag dice the outcome move you"
Det er et Nascar spil, og det var så meningen han lige skulle købe licens når pengene var hjemme. Yes sir.

Min favorit, videon er ubeskrivelig: https://www.kickstarter.com/projects/17 ... planet-kit
The "Planet Kit".

En nyere: https://www.kickstarter.com/projects/47 ... -simulator
Envelope Licking Simulator. Jeg tror dog ikke de mente det seriøst, men utroligt at det blev accepteret af Kickstarter (de lukkede den dog for et par dage siden. Jep, jeg holder mig opdateret omkring dette enestående projekt!)

Og så selvfølgelig Nerd Dice: https://www.kickstarter.com/projects/fu ... riends-and
Selvfølgelig vil jeg backe det, for "If you back this project you will get cute photos". Check billederne i bunden, det er hvad I går glip af lige nu!
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Gunness wrote:Til $500 vil jeg i alt fald forvente, at datteren selv farvelægger min spilleplade i hånden.
Synes det er ret så fantastisk at han end ikke kan stave til edition med i stedet bruger addition. Det virker utrolig lovende for projektet...
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

:( Get Laid - 24.12.2015 - Kortspil, om spillet, sikkert fjollet, men et team der aldrig slår fejl - 3-8 spillere - 15-30 min - BGG

Jeg har ikke selv støttet det, da det ikke er EU-friendly :-(
Post Reply