Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 309 times
Been thanked: 184 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Pharmand wrote:Så er der CMON action igen.

https://www.kickstarter.com/projects/co ... ?ref=users

Jeg springer over denne gang - or not. :)
Selv når man ser det første dag er man ikke i nærheden af en early bird....:) Jeg burde springe over, meeeeeeen....... Har ihvertfald pledget en dollar for at følge med. Ham helten med afro-håret er allerede en favorit! :D
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Jonezy wrote:
Pharmand wrote:Så er der CMON action igen.

https://www.kickstarter.com/projects/co ... ?ref=users

Jeg springer over denne gang - or not. :)
Selv når man ser det første dag er man ikke i nærheden af en early bird....:) Jeg burde springe over, meeeeeeen....... Har ihvertfald pledget en dollar for at følge med. Ham helten med afro-håret er allerede en favorit! :D
Jeg nåede sgu en eb denne gang. Men jeg var der også efter ca 10 sekunder
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 309 times
Been thanked: 184 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Respekt Joel! :D
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Jonezy wrote:
Pharmand wrote:Så er der CMON action igen.

https://www.kickstarter.com/projects/co ... ?ref=users

Jeg springer over denne gang - or not. :)
Selv når man ser det første dag er man ikke i nærheden af en early bird....:) Jeg burde springe over, meeeeeeen....... Har ihvertfald pledget en dollar for at følge med. Ham helten med afro-håret er allerede en favorit! :D
Haha. Du kommer jo SÅ meget til backe det spil! Indrøm det! ;)
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Taibi wrote:Jeg er hoppet på denne som er den seneste fra Small Box Games - især efter jeg har hørt fra flere steder at der ingen problemer skulle være med at få den ind i landet.

Neolithic
... og nu er alle stretch goals låst op, så hop med nu. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
XavierJackson
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Feb 09, 2016 3:23 pm

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by XavierJackson »

Battle Arena Show afslutter deres Kickstarter i morgen. De fedeste strech goals er allerede unlocked, men kom og giv dem et ekstra skub. Jeg mener helt klart at det her spil vil komme til at høre ind under kategorien "hidden gem".

https://www.kickstarter.com/projects/ko ... ow-returns
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

Pledge manager til AQ Inferno er online, og jeg har stadig ikke besluttet mig for Pets eller ej. Hvad gør folk? Bliver det en fed expansion?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Taibi wrote:Jeg er hoppet på denne som er den seneste fra Small Box Games - især efter jeg har hørt fra flere steder at der ingen problemer skulle være med at få den ind i landet.

Neolithic
Hvad får dig til at tro at den kan komme ind i landet uden at du skal betale fortoldning mv?

Den er jo på ingen måde markeret som EU friendly på kickstarter siden, og de $23 ender med at bliver til kr. 356 i følge http://www.toldpriser.dk/toldberegner
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Formentlig at der i Kickstarterens FAQ står:
Is This Project EU Friendly?

Yes and no. While the rewards aren't shipping from the EU, International backers for this project should not have to pay any import fees for their reward.
Jeg tror der er noget med, at det er lovligt at angive produktionsomkostningen, når man angiver værdien. Det lyder dog som om, vi er ude i en grå-zone.
frouvne, administrator

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Det handler nok også om, at der er en generel fejlopfattelse i USA (i hvert fald blandt kickstarterprojektansvarlige) om, at hele EU har samme bagatelgrænse på omkring 20 dollar
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

JoelP wrote:Det handler nok også om, at der er en generel fejlopfattelse i USA (i hvert fald blandt kickstarterprojektansvarlige) om, at hele EU har samme bagatelgrænse på omkring 20 dollar
Der er nok god grund til at være skeptisk, når de ikke konkret fortæller, hvorfor de mener, man vil undgå at betale ekstra.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Larsine wrote:
Taibi wrote:Jeg er hoppet på denne som er den seneste fra Small Box Games - især efter jeg har hørt fra flere steder at der ingen problemer skulle være med at få den ind i landet.

Neolithic
Hvad får dig til at tro at den kan komme ind i landet uden at du skal betale fortoldning mv?

Den er jo på ingen måde markeret som EU friendly på kickstarter siden, og de $23 ender med at bliver til kr. 356 i følge http://www.toldpriser.dk/toldberegner
Jeg har set flere (mindst 2) sige de tidligere har fået spil fra samme udbyder i samme prisklasse igennem uden problemer.

Samtidig er de $23 inkl. $10 fragttillæg. Indenfor USA er det $13 inkl. fragt så det er nok ikke helt forkert at skyde på en værdi omkring $10-12 hvor jeg hælder mest til den lave ende. Altså skulle den gå fint igennem, hvis det er den værdi der bliver angivet.

Det er også korret, at, som Frouvne skriver, flere angiver produktionsværdi. Omend jeg (vistnok på Facebook) så nogen indikere at det reelt er ulovligt og der skal angives handelsværdi.

Så, det er en kalkuleret risiko, og taget i betragtning at hans spil kun kan købes gennem hans egen hjemmeside eller på det brugte market, så løber jeg nu endelig chancen.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

JoelP wrote:Det handler nok også om, at der er en generel fejlopfattelse i USA (i hvert fald blandt kickstarterprojektansvarlige) om, at hele EU har samme bagatelgrænse på omkring 20 dollar
Jeps - og efter at jeg er blevet mere aktiv omkring geeklisten "EU-friendly Kickstarters" på BGG er jeg også begyndt at gøre mange opmærksomme på det faktum. Faktisk så jeg for nylig en udgiver sige, at Sverige, Danmark, Frankrig og Rumænien ville være EU-friendly (sendt fra EU) mens resten til EU ville blive sendt fra Kina direkte - netop vi og de andre har lavere grænse end flertallet.

Tyskland/ Østrig er grænsen €22 for varens/ varernes værdi. UK har £15 som grænsen for værdien.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 309 times
Been thanked: 184 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Pharmand wrote:Pledge manager til AQ Inferno er online, og jeg har stadig ikke besluttet mig for Pets eller ej. Hvad gør folk? Bliver det en fed expansion?
Jeg skal ihvertfald have den; man kan jo ikke sige nej til de kæledyr...:D Desuden kommer det jo med sin egen kampagne og KS exclusive kæledyret er en 3-hoved helvedes-hundehvalp... :shock:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Pharmand wrote:Pledge manager til AQ Inferno er online, og jeg har stadig ikke besluttet mig for Pets eller ej. Hvad gør folk? Bliver det en fed expansion?
Jeg skal i hvert fald ha'. Beyond the Grave tilførte små ændringer, som gjorde spillet endnu sjovere, så jeg lader indtil videre den tvivl der evt skulle være komme CMON til gode. Derudover synes jeg faktisk det lyder meget lovende. Har også købt drager, men synes efterhånden jeg har helte nok, især når masmorra kommer.
Post Reply