Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Nedenstående ligner noget, der kommer til at tiltrække en vis opmærksomhed:

:) Galaxy Defenders - Co-op Sci-Fi Miniature Board Game - 21.05.2013 - samarbejde, Sci-Fi, miniature - 1-5 spillere - 60 minutter - BGG
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Tilføjet.... men av av av, det bliver dyrt. Mindsteprisen lige nu er $169 inkl. porto, og så evt. ShopUSA eller en hilsen fra Skat. Med mindre man køber 3 kopier, så kan man få det ned på ca $125.
Ærgerligt, at de åbenbart kun sender fra USA, når det er et italiensk firma, der står bag.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Affenberg
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 92
Joined: Tue Jan 10, 2012 1:36 am
Location: 2400 København NV

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Affenberg »

:) Francis Drake - 13.05.2013 - 3-5 spillere - 120 minutter - BGG - Indsæt selv genre...

Preview
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

:) Krosmaster: Arena - 01.05.2013 - taktisk kort spil med anime figurer - 2-4 spillere - 60 minutter - BGG

Det ser nu nuttet ud, og så sender de til hele EU fra Frankrig for kun $30, hvor de så har taget sig af told og moms. Flere andre firmaer kunne lære af dette.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

Måske nogle af dem der prøvede Coup! på Djengis Con kunne skrive lidt om deres førstehåndsindtryk. Indie Boards and Cards har samlet spillet op, og vil udgive en ny version retematiseret til deres The Resistance univers.

:) Coup! (Retematiseret til The Resistance universet) - 10.05.2013 - letbenet kortspil - 3-6 spillere - 15 minutter - BGG
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by netsapiens »

Heroes of Normandie 27.04.2013 - Inglorious Basterds inspireret WWII spil - 2-4 spillere

Jeg er desværre selv ikke istand til at sponsorere dem, da jeg simpelthen ikke har råd, men jeg har edder*"#! været tæt på at smide £90 efter dem i de sidste 14 dage.
Man får efterhånden også en kæmpe pakke, og det hele sendt fra Europa.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Måske nogle af dem der prøvede Coup! på Djengis Con kunne skrive lidt om deres førstehåndsindtryk. Indie Boards and Cards har samlet spillet op, og vil udgive en ny version retematiseret til deres The Resistance univers.

:) Coup! (Retematiseret til The Resistance universet) - 10.05.2013 - letbenet kortspil - 3-6 spillere - 15 minutter - BGG
Tja, jeg lavede jo min egen version af spillet (alle 15 kort!) allerede i efteråret, og prøvede den med nogle folk på after-Essen i Valby, samt i KBK. Jeg synes det er meget sigende, at ingen af dem som prøvede det dengang, havde nogen interesse i at spille det igen her i weekenden.

Det er et lillebitte bluff-kortspil, hvor hver spiller har 2 personkort, som også fungerer som personens "liv". Hver type kort har en speciel evne, og i sin tur kan man påkalde sig denne evne - men man er ikke begrænset til de kort man faktisk sidder med, man kan bluffe og lade som om man sidder med andre slags kort. På enhver udmelding kan en anden spiller sige snyd, hvorefter man skal bekræfte at man faktisk havde kortet. Bluffede man, mister man et af sine kort, men talte man sandt mister udfordreren et af sine. Sidste mand med kort tilbage vinder.

Jeg synes egentlig at det er et meget sødt, lille spil, men det hele er frygtelig tilfældigt, og der er altså ikke meget gameplay i det.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by glorn »

jeg har spillet coup måske 5-6 gange. jeg syntes det er ok, men det ringer ikke rigtigt for mig. Bluff-spil fanger mig bare ikke 100%.

men skal dog siges at de tager bluff-genren længere end de fleste. De gange hvor det er gået godt for mig er når jeg har gået all-out med bluffene. altså spillet som jeg har alle 5 typer kort. de små snedige bluff har ikke haft nok effekt på spillet er min erfaring.
David.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

:) Dungeon Dice - 25.05.2013 - Saml terninger og bank monstre - 2-3 spillere - 20 minutter - BGG

:( Guardians Chronicles - 18.06.2013 - Co-op superhelte mod superskurk - 2-5 spillere - ? minutter - BGG

:( Hero Brigade - 23.05.2013 - Deck building/card batteling superhelte/skurke - 2 spillere - 15 minutter - BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har tilføjet de seneste spil - der er da rigeligt at vælge imellem :)
Må vist hellere læse lidt mere op på Heroes of Normandie, for det ser bestemt ikke uinteressant ud.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by netsapiens »

Gunness wrote:Jeg har tilføjet de seneste spil - der er da rigeligt at vælge imellem :)
Må vist hellere læse lidt mere op på Heroes of Normandie, for det ser bestemt ikke uinteressant ud.
Køb en og spil med mig!!! :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Hehehe, det skal jeg da overveje ;) Men jeg tror måske, at jeg har rigeligt med 2p-spil lige nu.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by netsapiens »

Gunness wrote:Hehehe, det skal jeg da overveje ;) Men jeg tror måske, at jeg har rigeligt med 2p-spil lige nu.
Samme grund til at jeg prøver at holde mig tilbage, men jeg er rimelig sikker på at jeg ca. 2 minutter i lukketid falder i og køber en alligevel *shrug*
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Du skal rette igen, for Hero Brigade er nu i hus.
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by pytman »

Larsine wrote:Du skal rette igen, for Hero Brigade er nu i hus.
Er det bare mig eller er 35$ for shipping ik helt tosset for et kortspil??
Image
Post Reply