Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Gunness wrote:I øvrigt er jeg lettere mystificeret over succesen for Teramyyd, som Mik linkede til. Det er allerede i mål. Jeg skal gerne indrømme, at spillet ser vildt lækkert ud, og introvideoen er meget professionelt lavet. Men er der også et spil begravet under de lækre komponenter?
Alene miniaturerne vil formentlig være værd at købe for 50-60 USD.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

:-( High Heavens 44 dage tilbage.

Ser meget fedt ud med konceptet om at stable deres liv osv. under figuren. Synes dog at $40 forsendelse er lige i overkanten. Det er noget skidt med de dyre omkostninger fra USA. Hvordan løser I det?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Goblen wrote:Det er noget skidt med de dyre omkostninger fra USA. Hvordan løser I det?
Det tror jeg ikke folk løser generelt, og derfor er der nok heller ikke så mange, der hopper på KS-spillene, som der kunne have været.
Nogle af spillene tilbyder rabat på køb af mange titler og evt. billigere forsendelse til Europa, og så er det bare et spørgsmål om at lukke øjnene og bede til de højere magter om, at pakken glider gennem tolden. Og hvis ikke, er det jo godt at være flere om at betale de 160 kroners gebyr.

Edit: Steam Noir er i mål, og High Heavens tilføjet. Jeg ved ikke lige, om det faktum, at man har været med til at lave Guitar Hero gør én til en god brætspilsdesigner, men temaet lyder i alt fald sjovt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Goblen wrote::-( High Heavens 44 dage tilbage.

Ser meget fedt ud med konceptet om at stable deres liv osv. under figuren. Synes dog at $40 forsendelse er lige i overkanten. Det er noget skidt med de dyre omkostninger fra USA. Hvordan løser I det?
Er det ikke "kun" $20? Det er i hvert fald det der står på kickstarter siden.

Men sendt til DK, opsnappet af PostDK:
Varen: $55 = Dkk 318
Porto: $20 = Dkk 115
Moms: (318+115)*25% = DKK 108
Gebyr = Dkk 160
Total = DKK 701

Brug http://shopusa.dk
Vare: $55 = Dkk 318
Moms & fragt = Dkk 301
Total = Dkk 619

Besparelse Dkk 82
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Larsine wrote:Er det ikke "kun" $20? Det er i hvert fald det der står på kickstarter siden.
Tja, det er lidt selvmodsigende. Der står $20 under "pledges", men $40 under "Shipping details".
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

I så fald bliver det endnu mere attraktivt at bruge shopusa, da prisen gennem postdk med en frag på $40 bliver Dkk 843, og altså bliver shopusa en besparelse på Dkk 224.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Her er et spil der umiddelbart ser interessant ud men jeg må erkende, at jeg er i tvivl om der ikke er tale om en tysk udgave...

Spillet er godkendt til Startnext (det har 100 fans) men er endnu ikke aktivt.

Domus Domini - ? - Middelalder/ Worker Placement - 2-6 spillere - 40-120 min (20 min per spiller) - BGG

Designer er Heinz-Georg Thiemann som også har designet Planet Steam.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

:) Speculation - 05.04.2013 - aktiespil - 3-6 spillere - 45 min - BGG

Hvis der er nogen der interesseret i ovenstående spil, så sig endelig til. Det er nemlig muligt at få andre af spil fra Queen Games med i købet til favorabel pris. jeg er selv interesseret i Wallenstein men ikke Speculation. Begge spil fås samlet til 90$. Jeg har familie i Nordtyskland, så vi kan få gratis fragt. Skriv hvis du er interesseret i Speculation for 45$

Der er også andre pakketilbud, så vi kan evt. lave et større samkøb hvis det har interesse.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Tilføjet Speculation, Burning Suns og Domus Domini (er projektet startet eller hvordan)? Widget er nået i mål.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Gunness wrote:Tilføjet Speculation, Burning Suns og Domus Domini (er projektet startet eller hvordan)? Widget er nået i mål.
Domus Domini - nej, jeg tror faktisk først det starter engang midt-/ slut april.

Første skridt var altså at få 100 fans og nu ser det ud til der er en timer der tæller ned... de har sagt det først bliver aktiveret midt april når det også er oversat til engelsk. Det er ligeledes bekræftet, at spillet bliver med engelske regler og ellers er sprog-uafhængigt.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Der er netop kommet en udvidelse til Eminent Domain på Kickstarter

http://www.kickstarter.com/projects/mic ... escalation

Målet er allerede nået og det er en meget kort Kickstarter. Udløber om 9 dage.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Skobbolop wrote::) Speculation - 05.04.2013 - aktiespil - 3-6 spillere - 45 min - BGG

Hvis der er nogen der interesseret i ovenstående spil, så sig endelig til. Det er nemlig muligt at få andre af spil fra Queen Games med i købet til favorabel pris. jeg er selv interesseret i Wallenstein men ikke Speculation. Begge spil fås samlet til 90$. Jeg har familie i Nordtyskland, så vi kan få gratis fragt. Skriv hvis du er interesseret i Speculation for 45$

Der er også andre pakketilbud, så vi kan evt. lave et større samkøb hvis det har interesse.
Med ca 60 timer tilbage tilbyder jeg nu at betale 55$ af de 90$. Dvs du får Speculation for 35$
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

:( Twin Tin Bots - 10.05.2013 - Saml krystaller med dine robotter, Robo Rally style - 2-6 spillere - 50 minutter - BGG
:( Paradise Fallen - 05.05.2013 - Opdag øerne først - 2-4 apillere - 30 minutter - BGG
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jakob »

Myth
Krosmaster arena
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Det er lidt tid siden jeg har opdateret tråden. Men nu er listen opdateret på nær disse to:
Jakob wrote:Myth
Krosmaster arena
Kan du give nogle links? Flødeskummet på toppen er, hvis du sætter det op som Larsine, men ellers kan links også gøre det :) Men også meget gerne info om antal spillere og spilletid, for det er ikke altid, det står særligt tydeligt på forsiden af Kickstartersiden.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply