Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Jeg er hoppet på On Tour efter Brians begejstring for det. :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Havde backet det nye Endeavor ovre på Gamefound, men har ikke rigtigt fulgt med. Så opdagede jeg sgu lige i går, at jeg havde vundet i deres konkurrence... :o Så nu giver de et spil til mig. :D
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Sådan! Fedt! :D

Jeg er sprunget let og elefant over det nye Endeavor - mit indtryk er, at det primært kom til verden, fordi temaet i det originale (som jeg er meget glad for) her i 2020'erne er blevet noget pyha-næ-nej med at indtage verden og måske endda holde slaver. Men det er sikkert et glimrende spil i sig selv.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Gunness wrote: Wed May 17, 2023 5:44 pm Sådan! Fedt! :D

Jeg er sprunget let og elefant over det nye Endeavor - mit indtryk er, at det primært kom til verden, fordi temaet i det originale (som jeg er meget glad for) her i 2020'erne er blevet noget pyha-næ-nej med at indtage verden og måske endda holde slaver. Men det er sikkert et glimrende spil i sig selv.
Takker.

Udfordringen med originalen er at det fungerer klart bedst med 4 eller 5 spillere. Håber at det nye kan gøre det mere spilbart for 2 og 3 spillere. Og temaet er jo fedt, ikke at jeg har noget problem med temaet i det gamle.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Jonezy wrote: Wed May 17, 2023 7:30 pm
Gunness wrote: Wed May 17, 2023 5:44 pm Sådan! Fedt! :D

Jeg er sprunget let og elefant over det nye Endeavor - mit indtryk er, at det primært kom til verden, fordi temaet i det originale (som jeg er meget glad for) her i 2020'erne er blevet noget pyha-næ-nej med at indtage verden og måske endda holde slaver. Men det er sikkert et glimrende spil i sig selv.
Takker.

Udfordringen med originalen er at det fungerer klart bedst med 4 eller 5 spillere. Håber at det nye kan gøre det mere spilbart for 2 og 3 spillere. Og temaet er jo fedt, ikke at jeg har noget problem med temaet i det gamle.
Jeg deler din begejstring, Jonezy. Det er ikke så mange Kickstartere/Gamefounds jeg hopper på for tiden, men Endeavor: Deep Sea er en af dem.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Det er efterhånden lang tid siden jeg har besøgt denne tråd. Mit (mis-)brug af Kickstarter/Gamefound er heldigvis også dalet. Det har været let af mange årsager; titler man modtager længe efter en interesse er ebbet ud, (ublu) høje priser, forøgede transportomkostninger, for mange spil der ender med at være billigere i retail osv. osv. Og så et forsøg på at blive skarpere på kun at købe de spil jeg virkelig tror, jeg skal have. Lige nu venter jeg på 11 titler hvoraf de to er udvidelser.

Arydia: The Paths We Dare Tread virkede som et rigtig interessant spil som Cody Miller helt sikkert har stopfodret med kærlighed ligesom hans tidligere spil Xia: Legends of a Drift System. Jeg forventer også her et oplevelsesspil og har bare haft lyst til at være med på den rejse ... herunder at følge spillets udvikling undervejs.

Legend Academy fik rigtig fin omtale og så blev jeg tiltalt af den måde man udvikler sine karakterer på, der helt sikkert er voldsomt inspireret af Too Many Bones. På det tidspunkt havde jeg endnu ikke spillet Too Many Bones, så det var nok også et forsøg på "at dyppe tærerne" i noget der mindede om et spil jeg rigtig gerne ville spille. Det har nok dæmpet interessen en smule, at jeg nu har prøvet den rigtige vare, men jeg tror stadig at spillet kan have potentiale.

Martin Wallace er stadig min favorit-designer, men der er længere mellem de gode spil. Og faktisk har jeg sprunget over en del af hans nyere spil. Her er vi også lidt udenfor det han gør bedst, men jeg syntes alligevel at Bloodstones var et spil, jeg var nødt til at opleve. Om ikke andet er det nok taktilt hans mest interessante titel... :roll: :D

Et Strategist Pledge hos Chip Theory Games har gjort det til en No-Brainer at tilføje: The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era, 20 Strong og Burncycle exp. Dem kan man jo (med lidt god vilje) anskue som foræringer. Særligt The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era ville jeg alligevel have været fristet af. Og efter at have fået nogle erfaringer med Too Many Bones er jeg kun blevet endnu mere nysgerrig på, hvad dette spil vil kunne. Jeg tror, at det bliver stort!

Dead Reckoning Letters of Marque er strengt taget slet ikke nødvendigt. Men jeg syntes, at grundspillet fungerede rigtig godt. Og et spil med det tema, der virkelig fungerede syntes jeg ikke tidligere jeg er stødt på. Så det vil jeg gerne gøre en indsats for at få spillet noget mere.

Aegean Sea har i årevis spøgt på BGG. Nu bliver det en realitet vi alle kan få fingrene i og jeg er nødt til at prøve det, selvom jeg nok ikke har så høje forventninger til det. Innovation var fabelagtigt og Glory to Rome, som det jo nok minder meget mere om, var også rigtig godt ... det eneste der trak ned for mig var, at det var meget sværere at få sidstnævnte på bordet.

Endeavor: Deep Sea vil jeg rigtig gerne prøve. Forgængeren er et bundsolidt spil. Jeg behøver næppe have dem begge, men jeg er nødt til at se, om dette fungerer endnu bedre. Begge temaer fungerer for mig ... men i bund og grund tænker jeg ikke integrationen er særlig stor til temaet, så det er nok ikke den del der afgør, hvad der skal beholdes i sidste ende.

De to sidste spil på listen var begge alt for dyre men endte begge alligevel med at blive tilvalgt netop fordi de for mig oser af tema. De er Purple Haze og Dune: War for Arrakis. Sidstnævnte virker også som en War of the Ring-version, der måske vil være lidt lettere at få på bordet og om muligt med et tema, der kan udfordre det fra det oprindelige spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

For lige at følge op på mit forrige indlæg kommer her et par kommentarer.
Frouvne wrote: Thu Aug 10, 2023 5:11 pm[...]
Martin Wallace er stadig min favorit-designer, men der er længere mellem de gode spil. Og faktisk har jeg sprunget over en del af hans nyere spil. Her er vi også lidt udenfor det han gør bedst, men jeg syntes alligevel at Bloodstones var et spil, jeg var nødt til at opleve. Om ikke andet er det nok taktilt hans mest interessante titel... :roll: :D
[...]
Siden sidst har der kørt en kampagne for Martin Wallaces kommende spil Fighting Fantasy Adventures på Gamefound. Jeg har holdt øje med det, men har på intet tidspunkt været rigtig fristet.
Frouvne wrote: Thu Aug 10, 2023 5:11 pm[...]Et Strategist Pledge hos Chip Theory Games har gjort det til en No-Brainer at tilføje: The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era, 20 Strong og Burncycle exp. Dem kan man jo (med lidt god vilje) anskue som foræringer. Særligt The Elder Scrolls: Betrayal of the Second Era ville jeg alligevel have været fristet af. Og efter at have fået nogle erfaringer med Too Many Bones er jeg kun blevet endnu mere nysgerrig på, hvad dette spil vil kunne. Jeg tror, at det bliver stort!
[...]
Mit Strategist Pledge hos Chip Theory Games har igen været i spil. Der kører for tiden en kampagne på Gamefound for tre udvidelser til spillene i Hoplomachus-serien (Victorum og Remastered). Selvom et Strategist Pledge kun dækker grundspil har de alligevel valgt at dække udgifterne til udvidelserne for alle Strategists. Og i øvrigt også porto som man også normalt selv skal dække. Det er (unødvendig) god stil fra deres side!
Frouvne wrote: Thu Aug 10, 2023 5:11 pm[...]
Aegean Sea har i årevis spøgt på BGG. Nu bliver det en realitet vi alle kan få fingrene i og jeg er nødt til at prøve det, selvom jeg nok ikke har så høje forventninger til det. Innovation var fabelagtigt og Glory to Rome, som det jo nok minder meget mere om, var også rigtig godt ... det eneste der trak ned for mig var, at det var meget sværere at få sidstnævnte på bordet.
[...]
Jeg har haft mit Innovation fra det først udkom og holdt mig fra at opgradere det med de senere udgaver. Denne gang valgte jeg i sidste døgn at hoppe på for at få glæde af de afklaringer der er kommet og så fordi jeg tror at en Age 11 godt kan sparke liv i spillet. En ting som ikke rigtig er sket for os med de udvidelser der har været til spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

^Jeg kiggede også en del på Fighting Fantasy, da jeg har mange glade minder om de første bøger - men nej, jeg har heller ikke været overbevist af gameplay.
Som det vist fremgår af min signatur, venter jeg på relativt mange spil - det er en blanding af forsinkede titler og af "nybackede" ting. Selv om min brug af crowdfunding er dalet, bruger jeg stadig Kickstarter og Gamefound en del.- Prisudviklingen har skræmt en del de senere år, men det synes jeg nu også kan ses i retail. Og måske er min smag bare mere stabil, men jeg har ikke samme problem med at have mistet interessen, når tingene først dukker op.

Blandt de ting, jeg ser mest frem til i øjeblikket er:
  • Through Ice and Snow: Et tilsyneladende tematisk euro om udforskningen af Nordvestpassagen, hvor især udvidelsen ser ud til at tilføje en del historisk kontekst
  • Unconscious Mind: Nyeste spil fra Fantasia Games (Endless Winter) om psykoanalyse i Wien. Det ser passende komplekst ud, og tilsyneladende har de fået indarbejdet temaet ret godt i form af drømme/mareridt etc.
  • Oathsworn: Jeg har næppe tid til det, men jeg har backet standee-udgaven med en ven. Så er den økonomiske investering til at overskue, og så får jeg mulighed for at se, hvad hypen går ud på.
  • Fractal: Beyond the Void: Et 4X-scifi-kampagnespil med interessante mekanismer og overskuelig spilletid
  • Robinson Crusoe Collector's Edition: Afsindigt meget forsinket, men jeg er vild med grundspillet og ser frem til nye muligheder for at prøve varierede scenarier og med lidt pænere komponenter
  • Dark Quarter: Nyeste app-drevne spil fra Lucky Duck lover sumpet 80'er horror i New Orleans, og det kunne jeg ikke stå for.
  • Santorini: Riddle of the Sphinx: en co-op kampagne-udvidelse til et af mine favorit-abstracts? Jo tak.
Og så lurer jeg pt. en del på Peacemakers: Horrors of War, som er en videreudvikling af Dawn of Peacemakers. Spillet har et ret originalt tema - spillerne samarbejder om at skabe fred blandt forskellige krigsførende dyre-grupperinger, og hvis de de overbeviser den ene part, men ikke den anden, bliver førstnævnte løbet over ende. Spillet er scenariebaseret og ser ud til at være hurtigt at sætte op. Den slags sætter man pris på i en travl hverdag.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply