Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jens_Hoppe »

At næsten 1000 personer frivilligt giver $1666 hver for et spil som dette går over min forstand. Men nu har jeg selvfølgelig heller aldrig tilhørt den skole der siger, at mange komponenter gør et spil bedre, eller at plastikfigurer gør et spil bedre. Ak ja...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Nej, jeg er også imponeret over folks budgetter. Men jeg tror nu, at spillet er rigtig solidt og har andet at byde på end (sindssygt) flotte minis. Når folk på FB nævner, at de har brugt henved 100 timer på spillet, må det formodes at have en vis underholdningsværdi :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

Jeg har prøvet en enkelt runde (uden minis) og skal gerne forsøge at forklare mit indtryk. For det er helt sikkert ikke et spil for alle..

Det veksler overordnet mellem en kamp-fase og en settlement fase.

Jeg synes overordnet ikke der var noget innovativt over kampene. Det er noget med terning-rul, positionering og så noget så gammeldags som at slå op i en tabel, hvis man får et 'critical hit'; det kan vist igen føre til at slår op i endnu en tabel.

Men jeg synes det lykkedes overraskende godt at formidle den situation, at man er 3-4 desperate survivors som står over for en løve, kun bevæbnet med en sten. Det føles ikke som en selvfølge at man overlever, og man risikerer f.eks. at løven river armen af en survivor / leverer et slag som resulterer i en hjerneskade, som kan følge den survivor resten af kampagnen.

Højdepunktet i vores kamp (som også fortæller noget om stilen) var et critical hit på et meget afgørende tidspunkt, som endte med at ramme løvens ædlere dele. Det var allerede et underholdende øjeblik, men da man så blev bedt om at finde et kort med et billede af løvens ædlere dele og at disse kunne bruges i spillets avancerede 'crafting' system, så var der udbredt latter omkring bordet.

I settlement fasen, crafter man, udstyrer survivors, vælger techs osv. Det føles lidt som et PC-spil (som blander noget civilization, tech, crafting). Den del lever også højt på kampagne aspektet. Man starter en lille landsby og udvider langsomt. Man træffer valg omkring landsbyens kultur, som igen udelukker andre valg.

Min største frygt ift. spillet er 1) at kampene bliver repetive og 2) at spillet bliver meget fiddly når man skal holde styr på en hel landsby af survivors.. Og hvordan vil man have det hvis man har 'investeret' 10 spil-sessions, og der sker noget som ødelægger landsbyen og det er 'game over'? Jeg ved ikke om det sidste kan ske, men jeg har det på fornemmelsen..

Men det kan helt sikkert noget, jeg ikke har set i andre brætspil. Men det kræver den rigtige tilgang og investering af tid (enten solo eller som gruppe)..

Jeg sidder pt på et 200$ basic pledge.. Men har ikke besluttet om jeg beholder det kampagnen ud :) Håber det hjælper..
Sidst spillet:
Image
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

Tak for det, Anders. Det lyder som om, guldet ligger i settlement-delen, og så bærer det over i kampsituationerne, da man bringer nyt ind fra settlement-fasen. Om det lige lyder af 250$, har jeg min tvivl om, men det kunne da være sjovt at prøve engang.
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mr.OD »

Jeg har selv lige smidt penge efter massive darkness. Jeg synes idéen med en coop dungeon crawler er meget tiltalende.

Coolminiornot har også styr nok på kickstarters til at jeg ikke er nervøs for projektet, og mange af deres andre spil (rum and bones, arcadia quest, Blood rage) er blandt vores absolutte favorittet.

Jeg har også kigget meget på deep madness https://www.kickstarter.com/projects/di ... ep-madness. Det er ikke et spil der genopfinder den dybe tallerken, men det har et, for mig, super interessant tema og previews/tidlige reviews kalder det for en ganske solid oplevelse.

Det er dog firmaets første kickstarter. Så det kan godt gøre mig lidt nervøs for at smide 2000kr deres vej.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Mr.OD wrote:Jeg har selv lige smidt penge efter massive darkness. Jeg synes idéen med en coop dungeon crawler er meget tiltalende.

Coolminiornot har også styr nok på kickstarters til at jeg ikke er nervøs for projektet, og mange af deres andre spil (rum and bones, arcadia quest, Blood rage) er blandt vores absolutte favorittet.

Jeg har også kigget meget på deep madness https://www.kickstarter.com/projects/di ... ep-madness. Det er ikke et spil der genopfinder den dybe tallerken, men det har et, for mig, super interessant tema og previews/tidlige reviews kalder det for en ganske solid oplevelse.

Det er dog firmaets første kickstarter. Så det kan godt gøre mig lidt nervøs for at smide 2000kr deres vej.
Ja. Jeg havde en early bird og var så dum at annullere det. Det er meget muligt at jeg hopper tilbage på vognen når der åbnes for late pledges in januar - men det bliver jo så til en højere pris.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Tillykke til Joel der vandt Mythic Battles Pantheon konkurrencen på BGG. Jeg er meget jaloux!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Tillykke! Er kun lidt misundelig, men så må jeg jo prøve at vinde en af de andre i stedet :) Kampagnen er i øvrigt ved at være slut, hvis nogen vil nå at koble sig på.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Heldige kartoffel, Joel! Tillykke med det!
frouvne, administrator

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Wohoo! Heldige mig. Og så kun med 3 lod i tombolaen! :D
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

JoelP wrote:Wohoo! Heldige mig. Og så kun med 3 lod i tombolaen! :D
Ja, jeg er meget misundelig. Hvad har du valgt for nogle expansions? Til gengæld fik jeg lige snatchet en early bird. Denne gang tror jeg at jeg holder fast. Ærgrer mig stadig lidt over at jeg sprang fra min early bird på Deep Madness. Anyway, så slutter Mythic Battles kickstarteren i aften kl.21, så nu er det ved at være sidste udkald hvis man vil være med!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

BlueSwan wrote:
JoelP wrote:Wohoo! Heldige mig. Og så kun med 3 lod i tombolaen! :D
Ja, jeg er meget misundelig. Hvad har du valgt for nogle expansions? Til gengæld fik jeg lige snatchet en early bird. Denne gang tror jeg at jeg holder fast. Ærgrer mig stadig lidt over at jeg sprang fra min early bird på Deep Madness. Anyway, så slutter Mythic Battles kickstarteren i aften kl.21, så nu er det ved at være sidste udkald hvis man vil være med!
Jeg valgte Poseidon (udover self ødipus, som fulgte med). Den havde jeg ikke planlagt at købe med oprindeligt, da de selv skriver at den er mere kaotisk og random end de andre. Jeg tænkte jeg ville betragte konkurrencen som ren bonus.

The Game Pit siger i øvrigt rigtigt pæne ting om det i seneste podcast.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Poseidon ser også fed ud!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mr.OD »

Så kom jeg foran i køen og fik lov til at backe Arcadia quest inferno. Det kostede mig lige 3000kr :D
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Mht. Mythic Battles:
JoelP wrote:Jeg valgte Poseidon (udover self ødipus, som fulgte med). Den havde jeg ikke planlagt at købe med oprindeligt, da de selv skriver at den er mere kaotisk og random end de andre.
Hvor får man bedst overblik over de forskellige expansions og deres fordele og ulemper? Jeg kan selvfølgelig læse om de enkelte udvidelser på KS-siden, men er der nogen, der har kigget på dem "udefra" og givet en mere nøgtern vurdering? Jeg har ledt efter en passende tråd på BGG, men der er så mange at pløje igennem.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply