Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

Gunness wrote:Jeg er vældig glad for græsk mytologi, så jeg kigger lige nu på Mythic Battles: Pantheon. Det er en videreudvikling af et spil fra 2012, der fik en del ros.
Jeg kigger også langt efter Pantheon. Så deres 2 timer lange video med et 2-player game. Rigtig fint kampsystem, selvom det tog mig lidt tid med de terningerul. Jeg kan godt lide, der skal tænkes i midten af tilfældighederne. Rigtig flotte minis og en fin variation i spillestile. Jeg savner dog lidt en mere klassisk dudes on a map-tilgang, der kan trække 4 personer i en rent kompetitiv kamp. Det er altid 1on1 eller 2on2, ikke?
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Overvejer også Mythic Battles Pantheon. Men realistisk set er det nok ikke et spil jeg ville få spillet meget. Men det ser lækkert ud!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

@Pharmand: iflg. designeren kan det også spilles 1v1v1 eller endda 1v1v1v1, altså alle fire mod hinanden.

@BlueSwan: jeg ved heller ikke hvor meget jeg vil få det spillet, men den korte spilletid, de overskuelige regler OG muligheden for noget kampagne hiver alt sammen i den rigtige retning.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

@Gunness: Nå, det lyder da fedt. Resten af pakken er ret tiltalende, men det er realistisk set heller ikke et spil, der ville ramme bordet ret ofte her. Det har dog ikke afholdt mig tidligere :)
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

Ja, jeg er også hoppet med på Pantheon.. Muligheden for at drafte helte og co-op scenarier var med til at skubbe det sidste stykke.. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

AndersC wrote:Ja, jeg er også hoppet med på Pantheon.. Muligheden for at drafte helte og co-op scenarier var med til at skubbe det sidste stykke.. :)
Er der rene co-op-scenarier, hvor man kun kæmper mod spillet?
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Det ekstremt hypede Kingdom Death Monster er ude i en version 1.5 på kickstarter idag, og rekorder smadres til højre og venstre. Den er nu på over 3.5M dollars, hvilket er en firedobling af Zombicide Black Plagues førstedagsrekord - og dagen er ikke i nærheden af at være ovre! :o

Jeg er endda selv røget på et $200 pledge. Måske en lidt tvivlsom disposition da jeg er ret sikker på at det ikke er noget for mig, men jeg bliver simpelthen nødt til at se hvad der ligger bag al den hype.

https://www.kickstarter.com/projects/po ... escription
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Ja, det er helt vildt :shock:
Der er fanme også meget godt med, sindssygt flotte minis og sikkert rigtig mange timers spil i det.
Men jeg vil aldrig få spillet det nær nok til, at investeringen giver mening, så jeg holder mig til Mythic Battles :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 64 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

Pharmand wrote:
AndersC wrote:Ja, jeg er også hoppet med på Pantheon.. Muligheden for at drafte helte og co-op scenarier var med til at skubbe det sidste stykke.. :)
Er der rene co-op-scenarier, hvor man kun kæmper mod spillet?
Ved nærmere eftersyn er det vist kun et enkelt scenarie.

https://www.kickstarter.com/projects/80 ... ts/1740990

Men i deres kompendium er der 3 kampagner, hvor den ene er co-op. Forhåbentlig bliver det tilgængeligt som pdf en dag..
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

BlueSwan wrote:Det ekstremt hypede Kingdom Death Monster er ude i en version 1.5 på kickstarter idag, og rekorder smadres til højre og venstre. Den er nu på over 3.5M dollars, hvilket er en firedobling af Zombicide Black Plagues førstedagsrekord - og dagen er ikke i nærheden af at være ovre! :o

Jeg er endda selv røget på et $200 pledge. Måske en lidt tvivlsom disposition da jeg er ret sikker på at det ikke er noget for mig, men jeg bliver simpelthen nødt til at se hvad der ligger bag al den hype.

https://www.kickstarter.com/projects/po ... escription
Jeg havde overhovedet ikke hørt om det før jeg tilfældigvis stødte på det på Kickstarter. Og figurerne ser jo uhyrligt flotte ud! Men er det et godt spil? Umiddelbart ser spilpladen jo lidt kedelig ud - særligt når man samtidig ser på hvor meget, der er kælet for figurerne. Og så syntes jeg, at jeg hørte noget om, at man delvist selv skal samle figurerne ?!? :?
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Frouvne wrote:
BlueSwan wrote:Det ekstremt hypede Kingdom Death Monster er ude i en version 1.5 på kickstarter idag, og rekorder smadres til højre og venstre. Den er nu på over 3.5M dollars, hvilket er en firedobling af Zombicide Black Plagues førstedagsrekord - og dagen er ikke i nærheden af at være ovre! :o

Jeg er endda selv røget på et $200 pledge. Måske en lidt tvivlsom disposition da jeg er ret sikker på at det ikke er noget for mig, men jeg bliver simpelthen nødt til at se hvad der ligger bag al den hype.

https://www.kickstarter.com/projects/po ... escription
Jeg havde overhovedet ikke hørt om det før jeg tilfældigvis stødte på det på Kickstarter. Og figurerne ser jo uhyrligt flotte ud! Men er det et godt spil? Umiddelbart ser spilpladen jo lidt kedelig ud - særligt når man samtidig ser på hvor meget, der er kælet for figurerne. Og så syntes jeg, at jeg hørte noget om, at man delvist selv skal samle figurerne ?!? :?
Ja, du skal selv samle figurerne.

De folk der har førsteudgaven raver helt vildt omkring det. Spillet har også en average rating på over 9 på BGG. Men altså, det ligner slet ikke noget for mig.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

Jeg så noget gameplay fra Gen Con og var ikke specielt imponeret. Ryk figur, rul terninger, træk kort, rinse and repeat. Er der nogen, der kan forsøge at forklare spillets kvaliteter for en udenforstående?
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Pharmand wrote:Jeg så noget gameplay fra Gen Con og var ikke specielt imponeret. Ryk figur, rul terninger, træk kort, rinse and repeat. Er der nogen, der kan forsøge at forklare spillets kvaliteter for en udenforstående?
Ja, den video jeg så, så også ret kedsommelig ud. Spillets fans hævder at det er en helt unikt indlevende oplevelse af at befinde sig i en mareridtsverden. Whatever. Nå, men trods min negativitet er jeg jo pt backer - så må vi se om jeg holder ved.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Lachris
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 65
Joined: Wed Jan 06, 2010 12:15 pm
Location: Bagsværd

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Lachris »

Det har en fantastisk historie og er også årsag til at pladen ser så kedelig ud :roll:

Sidst jeg spillede med en, så det virkelig sort ud. Vi var oppe mod en kæmpe overmagt og slog så to 10er. Perfekte hits, der gjorde vi måtte kaste to terninger som også blev til hits. Det kunne ikke være bedre, mulighed for st give 4 i skade eller mere.
Det var råben og highfives, og en følelse af nu vender det. Men nej overmagten havde lavet en fælde og alle hits var cancelled, og han fik lov at smadre os helt!

Så det gik bare fra helt oppe over taget til helt ned i kulkælderen på 1min.

Så hvis man er til det, og kan overgive sig til terning guderne nu og da, samt samle 5 figur, er det noget af en oplevelse.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

Lachris wrote:Så hvis man er til det, og kan overgive sig til terning guderne nu og da, samt samle 5 figur, er det noget af en oplevelse.
Tak for beskrivelsen. Ikke alene flyttede det mig mentalt fra "Det virker liiiiige dyrt nok" til "DET behøver jeg ikke eje", men jeg tror ikke engang jeg vil have lyst til at prøve det, selv om muligheden skulle opstå. Sådan er vi så forskellige. :D
Sidst spillet:
Image
Post Reply