Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Der er ingen gameplay stretch goals til gallerist, det er kun bling. I modsætning til Vinhos Deluxe
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

JoelP wrote:Der er ingen gameplay stretch goals til gallerist, det er kun bling. I modsætning til Vinhos Deluxe
Nyttig info - tak.

Jeg har selv luret på Vinhos Deluxe men er endt med at springe fra da vi solgte originalen.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Jonezy wrote:
Taibi wrote:Der er kommet en ny udvidelse til Evolution hvor 2. udgave af grundspillet er indeholdt i denne udgave.

Evolution: Climate

Er der nogen der har spillet grundspillet? Evt. med Flight udvidelsen, som også kan erhverves her.
Jeg har grundspillet, men min Flight udvidelse er desværre ikke blevet afprøvet endnu. Evolution er et meget taktisk og kaotisk kortspil, hvor man konstant må adapte til hvad ens modspillere gør. Samtidigt er spillet også ret ondskabsfuldt og kan ihvertfald blandt nybegyndere have et run away leader problem (som dog burde være mindre, når man kender spillet bedre), så det er virkelig sådan et 'love it or hate it' spil. Det er lidt svært at få på bordet med dem, som jeg spiller fast med, men jeg ser faktisk et stort potentiale i spillet og elsker elsker artworket, så jeg overvejer kraftigt at backe Climate også selvom det nok ikke kommer på bordet særlig tit.
Tak for info - jeg er hoppet på med Flight udvidelsen også.

Nu mangler jeg bare at fortælle konen det... :roll:
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Hvis der er nogen i Københavnsområdet der er interesseret i https://www.kickstarter.com/projects/16 ... -has-impro, så smid mig eventuelt en PB. Jeg kan bestille via den franske side og få gratis fragt - så den samlede pris "kun" bliver 79 EURO. Alternativt kan jeg sende en "invite" til den franske side, hvilket skulle give både mig og dig en 5 EURO rabatkode (fremstår dog ikke klart om denne rabatkode først kan aktualiseres efter et køb). Sidstnævnte tilbud gælder selvfølgelig også alle andre, der bare er interesserede i at handle hos http://www.philibertnet.com/en/ - der er en del varer til gode priser (f.eks. Madeira til 21 EURO) og fordelen er at fragtpriserne er billige eller helt gratis ved store ordrer, selv fra DK.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

BlueSwan wrote:Hvis der er nogen i Københavnsområdet der er interesseret i https://www.kickstarter.com/projects/16 ... -has-impro, så smid mig eventuelt en PB. Jeg kan bestille via den franske side og få gratis fragt - så den samlede pris "kun" bliver 79 EURO. Alternativt kan jeg sende en "invite" til den franske side, hvilket skulle give både mig og dig en 5 EURO rabatkode (fremstår dog ikke klart om denne rabatkode først kan aktualiseres efter et køb). Sidstnævnte tilbud gælder selvfølgelig også alle andre, der bare er interesserede i at handle hos http://www.philibertnet.com/en/ - der er en del varer til gode priser (f.eks. Madeira til 21 EURO) og fordelen er at fragtpriserne er billige eller helt gratis ved store ordrer, selv fra DK.
Jeg er frisk på samkøb
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

JoelP wrote:
BlueSwan wrote:Hvis der er nogen i Københavnsområdet der er interesseret i https://www.kickstarter.com/projects/16 ... -has-impro, så smid mig eventuelt en PB. Jeg kan bestille via den franske side og få gratis fragt - så den samlede pris "kun" bliver 79 EURO. Alternativt kan jeg sende en "invite" til den franske side, hvilket skulle give både mig og dig en 5 EURO rabatkode (fremstår dog ikke klart om denne rabatkode først kan aktualiseres efter et køb). Sidstnævnte tilbud gælder selvfølgelig også alle andre, der bare er interesserede i at handle hos http://www.philibertnet.com/en/ - der er en del varer til gode priser (f.eks. Madeira til 21 EURO) og fordelen er at fragtpriserne er billige eller helt gratis ved store ordrer, selv fra DK.
Jeg er frisk på samkøb
Cool, jeg smider dig lige en PB.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

Der er 45 timer tilbage af, hvad der ligner et Cthulhu take på Sherlock Holmes, Consulting Detective. De har været noget fedtede med stretch goals, synes jeg, men det kunne måske være noget, hvis man er til deduktionsspil og ikke mindst den i spilverdenen fuldstændig uundgåelige mythos.

https://www.kickstarter.com/projects/8t ... ?ref=users
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Pharmand wrote:Der er 45 timer tilbage af, hvad der ligner et Cthulhu take på Sherlock Holmes, Consulting Detective. De har været noget fedtede med stretch goals, synes jeg, men det kunne måske være noget, hvis man er til deduktionsspil og ikke mindst den i spilverdenen fuldstændig uundgåelige mythos.

https://www.kickstarter.com/projects/8t ... ?ref=users
Consulting Detective-inspirationen var stærk nok til at jeg var med fra starten på trods af at Cthulhu-temaet ikke siger mig særlig meget. Selvom 8th Summit ikke har lavet de mekanisk stærkeste spil syntes jeg de har været fabelagtige til at få indarbejdet temaet. Derfor er det også sjette gang jeg har været en del af deres Kickstarter-projekter... men denne gang har jeg dog valgt at hoppe fra. Forsendelsesomkostningerne har været sat meget højt men det har jeg kunnet leve med. Jeg havde også hellere set at der ingen stretch goals havde været med undtagelse af det allerførste (en ekstra sag) for jeg kan ikke i ramme alvor forestille mig at et bogmærke kan fungere til at lokke flere folk til. Det der har fået mig til at hoppe fra er at de få dage før projektets afslutning annoncerer at den 10. sag det hele tiden har ligget mellem linjerne skulle blive en del af pakket bliver lanceret som et betalt (add on) stretch goal. Få timer senere bliver det i uklare vendinger trukket tilbage og siden er der ikke blevet kommunikeret fra 8th Summits side imens folk ikke aner om de skal tilføje penge til noget der måske slet ikke bliver realiseret. I det forrige af deres projekter skete der noget lignende. Der blev det dog ikke trukket tilbage men de opnåede aldrig det nødvendige beløb til at udløse det stretch goal så det blev noget værre bøvl. Kickstarter handler meget om tillid og jeg syntes personligt at 8th Summit har behov for at arbejde lidt med dels deres kommunikation og dels deres måde at skrue en Kickstarter-kampagne sammen på.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Pharmand wrote:Der er 45 timer tilbage af, hvad der ligner et Cthulhu take på Sherlock Holmes, Consulting Detective. De har været noget fedtede med stretch goals, synes jeg, men det kunne måske være noget, hvis man er til deduktionsspil og ikke mindst den i spilverdenen fuldstændig uundgåelige mythos.

https://www.kickstarter.com/projects/8t ... ?ref=users
16 timer til Kickstarteren slutter og folk spørger stadig ind til forsendelsesomkostninger og om det sidste stretch goal er aflyst eller ej. Og stadig ingen svar! Det er lidt trist at se, når projekter afslutter på den måde!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Ja, det er da noget rod. Jeg havde egentlig kigget på projektet, da jeg er meget begejstret for SHCD, men Cthulhu siger mig ikke så meget, så jeg springer over.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

Frouvne wrote:
Pharmand wrote:Der er 45 timer tilbage af, hvad der ligner et Cthulhu take på Sherlock Holmes, Consulting Detective. De har været noget fedtede med stretch goals, synes jeg, men det kunne måske være noget, hvis man er til deduktionsspil og ikke mindst den i spilverdenen fuldstændig uundgåelige mythos.

https://www.kickstarter.com/projects/8t ... ?ref=users
Consulting Detective-inspirationen var stærk nok til at jeg var med fra starten på trods af at Cthulhu-temaet ikke siger mig særlig meget. Selvom 8th Summit ikke har lavet de mekanisk stærkeste spil syntes jeg de har været fabelagtige til at få indarbejdet temaet. Derfor er det også sjette gang jeg har været en del af deres Kickstarter-projekter... men denne gang har jeg dog valgt at hoppe fra. Forsendelsesomkostningerne har været sat meget højt men det har jeg kunnet leve med. Jeg havde også hellere set at der ingen stretch goals havde været med undtagelse af det allerførste (en ekstra sag) for jeg kan ikke i ramme alvor forestille mig at et bogmærke kan fungere til at lokke flere folk til. Det der har fået mig til at hoppe fra er at de få dage før projektets afslutning annoncerer at den 10. sag det hele tiden har ligget mellem linjerne skulle blive en del af pakket bliver lanceret som et betalt (add on) stretch goal. Få timer senere bliver det i uklare vendinger trukket tilbage og siden er der ikke blevet kommunikeret fra 8th Summits side imens folk ikke aner om de skal tilføje penge til noget der måske slet ikke bliver realiseret. I det forrige af deres projekter skete der noget lignende. Der blev det dog ikke trukket tilbage men de opnåede aldrig det nødvendige beløb til at udløse det stretch goal så det blev noget værre bøvl. Kickstarter handler meget om tillid og jeg syntes personligt at 8th Summit har behov for at arbejde lidt med dels deres kommunikation og dels deres måde at skrue en Kickstarter-kampagne sammen på.
Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg har fulgt med hen over weekenden for at se, hvordan de sidste 48 timer gik, og der er bare ikke sket en skid. Så jeg holder mig væk. Er også mere på Sherlock Holmes i originalindpakning :).
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Jeg er hoppet på denne som er den seneste fra Small Box Games - især efter jeg har hørt fra flere steder at der ingen problemer skulle være med at få den ind i landet.

Neolithic
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Har bestilt fra Small Box flere gange uden problemer.
Jeg har ikke set nærmere på Neolithic. Har du læst op på det og kan sige et par ord?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Gunness wrote:Har bestilt fra Small Box flere gange uden problemer.
Jeg har ikke set nærmere på Neolithic. Har du læst op på det og kan sige et par ord?
Nej, ikke rigtigt - men tidligere interesse og problemer med at få dem herhjemme gjorde at jeg nu sprang på.

Der var dog én der sagde, i kommentarerne tror jeg, at det mindede om Innovation... omend måske mest i grafisk layout og tema. Men så var jeg solgt. :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

Så er der CMON action igen.

https://www.kickstarter.com/projects/co ... ?ref=users

Jeg springer over denne gang - or not. :)
Post Reply