Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Myde »

Jeg har endelig backet mit første spil! Kom til at hoppe på Tao Long, en deluxe early bird. Der er allerede pænt mange SG's låst op - er stadig lidt tid endnu til at fange en early bird, hvis man ellers er til det abstrakte
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Ja, jeg er også umiddelbart hoppet på en deluxe :) - det ser flot og lækkert ud, men afventer lige et par anmeldelser mere, inden jeg beslutter mig endeligt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Kingdom Death: Monster 1.5 slutter om 2-3 dage og har passeret Exploding Kittens, således at det nu er den mest succesfulde kickstarter kampagne for et brætspil nogensinde. Det forekommer givet at kampagnen vil slutte med et beløb på over 10 million dollars. Ret vildt. Og det til trods for at folk under hele kampagnen har brokket sig over manglende stretch goals.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Det bliver spændende, om nogen kaster et enkelt blik på bankkontoen til sidst og neddrosler deres fantasilliard-store pledge til sidst :)

Men når det nu skal være, giver det trods alt mere mening, at KDM har funding-rekorden end at EK har den (jeg har ikke spillet EK men har ikke rigtig set tegn i sol, måne eller stjerner på, at dens gigantiske succes har noget med spillets kvalitet at gøre).
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Gunness wrote:Det bliver spændende, om nogen kaster et enkelt blik på bankkontoen til sidst og neddrosler deres fantasilliard-store pledge til sidst :)

Men når det nu skal være, giver det trods alt mere mening, at KDM har funding-rekorden end at EK har den (jeg har ikke spillet EK men har ikke rigtig set tegn i sol, måne eller stjerner på, at dens gigantiske succes har noget med spillets kvalitet at gøre).
Successen skyldes primært at The_Oatmeal har tegnet det.

Har selv lige backed Kingdom Death Monster 1.5. Der var lige pludselig en plads på early bird / black friday. Den nuppede jeg. Må se om det holder. Nu skal konen bare under ingen omstændigheder opdage det :-)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Okay, det er ikke helt Kickstarter... men det minder i betænkelig grad om det. Portal Games tager lige nu imod Pre-Orders på First Martians: Adventures on the Red Planet. Der er nogle Stretch-goals, der indløses undervejs, hvilket kombineret med at man får spillet leveret lidt tidligere end alle andre er den gulerod der er for at støtte projektet. Der er dog kun 3.000 eksemplarer, der sælges på denne måde, så hvis man er interesseret, skal man nok slå til rimeligt hurtigt.

http://portalgames.pl/new_en/first-mart ... re-orders/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Så prøvede man da også lige at få et early bird på en CMoN Kickstarter.... Men jeg springer nok fra igen, da jeg ikke lige umiddelbart har brug for et en-mod-alle spil, men altid godt at holde sine muligheder åbne.

Det er forresten The World of SMOG: Rise of Moloch der er tale om: https://www.kickstarter.com/projects/co ... -of-moloch
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Robert »

Jeg fandt denne på facebook, og lagde en pledge ind:
Railways of Nippon
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pejk »

Jonezy wrote:Så prøvede man da også lige at få et early bird på en CMoN Kickstarter.... Men jeg springer nok fra igen, da jeg ikke lige umiddelbart har brug for et en-mod-alle spil, men altid godt at holde sine muligheder åbne.

Det er forresten The World of SMOG: Rise of Moloch der er tale om: https://www.kickstarter.com/projects/co ... -of-moloch


Men figurerne ser så cool ud! :D
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Myde »

Jeg er hoppet på en group-pledge på QUODD-heroes (via facebook gruppet brætspil på kickstarter). Ikke det mest seriøse spil, men ser virkelig sjovt ud, med meget variabilitet, og en ny "tumble" mekanik.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Er der nogen der er på Shared Dream? https://www.kickstarter.com/projects/od ... le_starred

Den kunne jeg godt være interesseret i. Hvis vi er 6 personer kan vi få deluxeudgaven relativt billigt.

/Brian
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Caniggia »

Goblen wrote:Er der nogen der er på Shared Dream? https://www.kickstarter.com/projects/od ... le_starred

Den kunne jeg godt være interesseret i. Hvis vi er 6 personer kan vi få deluxeudgaven relativt billigt.

/Brian
Jeg kunne godt være interesseret.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Der er også grupper på Facebook, men ved ikke om de er fyldte.

https://www.facebook.com/groups/519260398256440/
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Taibi wrote:Der er også grupper på Facebook, men ved ikke om de er fyldte.

https://www.facebook.com/groups/519260398256440/
Jeg droppede det. Der er for mange spil på vej ind allerede på KS, der kommer DC med Bazaaren i april, og jeg skal hente mit Santorini og udvidelsen til Seasons jeg har købt/bestilt.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Hvad er forhåndsvurderingen af Rising Sun? I princippet lyder Diplomacy-delen interessant, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal synes om horror-artwork'et. Lige splattet nok for min smag.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply