Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Kan sgu ikke rigtig finde ud af om jeg skal ramme pledge knappen for Stop Thief (https://www.kickstarter.com/projects/re ... e-restored). Jeg kan rigtig godt lide hidden movement og det virker familie- og gateway venligt, hvilket er perfekt for mig. Jeg tror til gengæld, at det nok er til at finde i retail, hvis det bliver en succes, så man mister nok kun chancen for et par promo kort hvis man venter...
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Hvad er jeres indtryk af Brass: Birmingham i forhold til originalen? Jeg kan ikke finde ud af, om det skal backes eller ej.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Skumle
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 183
Joined: Thu Feb 18, 2016 12:27 am
Location: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Skumle »

TMG er flyttet til indiegogo men det er trods alt stadig crowd funding så håber det er okay at smide linket her.

Synes The Flow of History ser spændende ud, det er designeren Jesse Li som også har designet Guns & Steel og Ponzi Scheme der står bag.

Link til kampagnen er her : Indiegogo

Jeg overvejer at backe Deluxified versionen projektet er EU-Friendly og ender på knap 300,- incl. levering.
User avatar
Pharmand
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 165
Joined: Wed May 21, 2014 7:25 pm
Location: Århus C

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pharmand »

Jeg har haft en tråd kørende på BGG angående spil lig Terra Mystica. Clans of Caledonia ser spændende ud, synes jeg. Hvad tænker I?

https://www.kickstarter.com/projects/68 ... le_starred
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

Skumle wrote:TMG er flyttet til indiegogo...
Jeg tænker jeg lige vil dele lidt af mine tidligere erfaringer med TMG og deres kickstarter projekter.

Jeg oplever helt klart at TMG benyttede Kickstarter til at fjerne den økonomiske risiko omkring udgivelsen af et spil, samt maksimere deres egen profit gennem salg direkte til forbrugeren. Begge dele kan jeg sagtens acceptere. Men jeg finder det problematisk, når spillene ender med at være tilgængelige i butikkerne før kickstarterne modtager det, og at det til den tid kan erhverves billigere i butikkerne, end det kickstarterne har givet.

Jeg har forsvoret nogensinde at støtte en TMG kickstarter igen. Hvis de udgiver noget fantastisk, så køber jeg det gerne. Bare ikke hos dem.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Til dem, der har for mange penge og gerne vil gøre noget ved det:
https://www.kickstarter.com/projects/zu ... roleplayin

Terninger i div metaller, lige fra aluminium (til fattigrøvene) over sølv og titanium til wolfram. Det er da meget nyttigt med terninger, der først smelter ved 3422 grader. Hvis man fx. vil spille brætspil i en aktiv vulkan.
Image

Og ja, der er messing-terninger til Brass (hvis spillet ellers krævede terninger) men hverken uran eller plutonium til Manhattan Project (hvis spillet ellers krævede terninger). Buuuh!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Endnu et dansk spil på Kickstarter: Rise of the Necromancers, 2-5 spiller, 60-120 minutter, 13+ https://www.kickstarter.com/projects/so ... cromancers

Selvom det får gode ord med på vejen af nogle af mine bekendte, tror jeg det er et spil jeg skal prøve før jeg køber det.
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mr.OD »

Larsine wrote:Endnu et dansk spil på Kickstarter: Rise of the Necromancers, 2-5 spiller, 60-120 minutter, 13+ https://www.kickstarter.com/projects/so ... cromancers

Selvom det får gode ord med på vejen af nogle af mine bekendte, tror jeg det er et spil jeg skal prøve før jeg køber det.
Jeg har også hørt godt om det. Men er i tvivl om jeg vil backe det, mest fordi det (desværre) ser ud til at gå lidt sløjt med kampagnen, og jeg vil først være rigtig interesseret i spillet når nogle af deres stretch goals bliver låst op (Hvilket de næppe gør) :(
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Mr.OD wrote:
Larsine wrote:Endnu et dansk spil på Kickstarter: Rise of the Necromancers, 2-5 spiller, 60-120 minutter, 13+ https://www.kickstarter.com/projects/so ... cromancers

Selvom det får gode ord med på vejen af nogle af mine bekendte, tror jeg det er et spil jeg skal prøve før jeg køber det.
Jeg har også hørt godt om det. Men er i tvivl om jeg vil backe det, mest fordi det (desværre) ser ud til at gå lidt sløjt med kampagnen, og jeg vil først være rigtig interesseret i spillet når nogle af deres stretch goals bliver låst op (Hvilket de næppe gør) :(
Hvilket af deres stretch-goals mener du vil gøre spillet bedre?
Mr.OD
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 142
Joined: Tue Jul 26, 2016 3:23 pm
Favoritspil: Forbidden stars, Cthulhu wars, Champions of midgard
Location: Esbjerg

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mr.OD »

Larsine wrote:
Mr.OD wrote:
Larsine wrote:Endnu et dansk spil på Kickstarter: Rise of the Necromancers, 2-5 spiller, 60-120 minutter, 13+ https://www.kickstarter.com/projects/so ... cromancers

Selvom det får gode ord med på vejen af nogle af mine bekendte, tror jeg det er et spil jeg skal prøve før jeg køber det.
Jeg har også hørt godt om det. Men er i tvivl om jeg vil backe det, mest fordi det (desværre) ser ud til at gå lidt sløjt med kampagnen, og jeg vil først være rigtig interesseret i spillet når nogle af deres stretch goals bliver låst op (Hvilket de næppe gør) :(
Hvilket af deres stretch-goals mener du vil gøre spillet bedre?
Miniaturerne.
Jeg ved godt at det altid er en debat om miniaturer tilføjer noget til et spil eller ej. Men i min verden er de et must have til spil der satser stort på det tematiske.
Der er stadig masser af folk der elsker heroquest. Nok ikke så meget for spillets mekanikker, men på grund af den fantastiske stemning spillet kan opbygge pga. pap møblerne og figurerne.
Hvis der ligger en træbrik på pladen, som jeg skal forestille mig er en drage, så giver det bare ikke samme effekt som en figur der er halvanden hoved højere end min helt :)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Er hoppet på Roll Player https://www.kickstarter.com/projects/11 ... =user_menu.

Masser af terninger, og opbygge en D&D character. Bringer alt for mange minder frem fra mine game D&D og AD&D tider fra jeg var 12 år til at jeg kan lade denne slippe.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Goblen wrote:Er hoppet på Roll Player https://www.kickstarter.com/projects/11 ... =user_menu.

Masser af terninger, og opbygge en D&D character. Bringer alt for mange minder frem fra mine game D&D og AD&D tider fra jeg var 12 år til at jeg kan lade denne slippe.
Der er en enkelt plads ledig på Facebook, i en København-gruppe, så kan du spare $15.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

1066, Tears To Many Mothers - et hurtigt 2P kortspil om Slaget ved Hastings af manden bag det roste Gloom of Kilforth. Pænt er det også :)Image


Spillet har været ude i en P&P-version siden 2014 og er blevet pænt modtaget på BGG.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har været ret begejstret for Mindclashs to første spil, Trickerion og Anachrony, så jeg ser med stor interesse på deres næste, Cerebria: The Inside World. Et teambaseret, area control-spil. Det er (selvfølgelig) flot, men rent mekanisk lyder det nu også interessant.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Skulle det være gået nogens næse forbi, er The 7th Continent på KS igen - man kan både få grundspillet og en udvidelse. Her godt 12 timer efter, at kampagnen startede, er der over 12.000 backere :shock:
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply