Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Monoliths ræsonnement bag kun at tilbyde Mythic Battles og det kommende Batman via Kickstarter. Gad vide, hvor mange andre firmaer der følger samme sti?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Monoliths ræsonnement bag kun at tilbyde Mythic Battles og det kommende Batman via Kickstarter. Gad vide, hvor mange andre firmaer der følger samme sti?
Forretningsmæssigt må det være en meget sikker vej, at begive sig ind på, hvis alt er forudbestilt ... og med de antal de kan sælge deres udgivelser i, kan man måske leve uden at komme i almindelig handel?! En stor del af drivkraften i de forrige kampagner har - som jeg har set det - været dels at udløse stretch-goals og dels at en del af indholdet var eksklusivt i forbindelse med kickstarteren (særligt i forbindelse med Conan men om end i mindre grad så også i forbindelse med Mythic Battles). Eksklusiviteten bliver af en anden art og det skal blive interessant at se, om det så også kan sælge billetter. I første omgang med Batman skal man jo nok få stor succes alene takket være det brand man sælger, men om successen også kan vedligeholdes ved fremtidige titler, skal da blive interessant at følge. Jeg mener også, at de i forbindelse med i hvert tilfælde en af de forrige kickstartere talte en del om at lave en Tournament-del, der nok har interesseret mange. Det kan jeg ikke se, man kan gøre alene baseret på kickstarter-salg. Jeg har været meget begejstret for deres kickstartere og i store træk også for det produkt, jeg har modtaget. Men jeg syntes også, at de undervejs har slidt lidt på det gode image. Så jeg forudser, at de nok på kort sigt (Batman) vil have stor succes men på lidt længere sigt nok vil få det lidt vanskeligere. Om andre vil følge trop, har jeg ingen idé om, men det er vel ikke usandsynligt af nogle af de figur-tunge spil kunne hoppe med på vognen, da det virker som om de i en vis udstrækning bliver drevet af det massehysteri man kan opbygge under en kickstarter-kampagne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Image
Detective: City of Angels er et film noir-inspireret brætspil om at løse kriminalsager i 1940'ernes Los Angeles (tænk "L.A. Confidential" som setting). Der er tre dage tilbage af kampagnen.

Jeg er i gang med at arrangere fælleskøb for København. Lige nu er vi ni backere. Hvis der kommer én mere på, er der hhv. $10 og $13 at spare på grundspil / grundspil + udvidelse. Portoen bliver også lavere. Send mig en pb, hvis du vil høre mere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

Efter en Kickstarter-pause, er jeg netop sprunget på to forskellige kickstartere.

Obsession
Sorcerer

Især Sorcerer pirrer min nysgerrighed. Det er fra folkene bag Star Realms, og lader til at være lidt mere Magic inspireret, om end i et setup der er kogt væsentligt ned.

Sorcerer har vist en dag eller to endnu før den lukker, hvis der er andre der skulle have lyst til at hoppe på. Den er dog komfortabelt nået i mål.
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Stony wrote:Efter en Kickstarter-pause, er jeg netop sprunget på to forskellige kickstartere.

Obsession
I could wait night and day
Sigh your name when I pray
In my heart night and day
'til you come my way
I could wait night and day
Be the sky blue or grey
In my heart night and day
For your love to stay

Obsession

(Blev lidt skuffet over at spillet ikke var med Army of Lovers tema)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Wow! Total anerkendelse for at snige Army of Lovers ind i en brætspilstråd :lol:

Jeg har kigget kort på Obsession, men vil lige checke det en gang mere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Mere Army Of Lovers, tak!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stony »

JoelP wrote:(Blev lidt skuffet over at spillet ikke var med Army of Lovers tema)
Jeg tror ikke der er nogen der har sat sig på licensen til Army of Lovers : The Boardgame, så du må bare selv i gang.
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

‘Army of Lovers: The Board game is set in Sweden in the 1990s. The players represent pop groups, touring, undressing and crucifying in order to win the kings favor. Whoever lays the most with king Carl Gustav is the winner of the game’
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

:lol: I'd buy that for a dollar!
Der skal minimum være "æske i pink velour" som et af stretch goals'ne.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Kan godt se der er en del der ikke er så imponeret over HATE af CMON, men jeg er altså rimelig betaget af det. Set hele videoen og kan godt lide et Skirmish game der er mere end bare et Skirmish. Udvikling af ens lejr og karaktererne - vil så gerne klikke på Pledge-knappen :oops:
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg står helt af på videoen og dens forsøg på at være "edgy", og kampagnen slår alt for meget på figurerne og for lidt på spillet. Men jeg skal ikke afvise, at det kan være godt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

Gunness wrote:Jeg står helt af på videoen og dens forsøg på at være "edgy", og kampagnen slår alt for meget på figurerne og for lidt på spillet. Men jeg skal ikke afvise, at det kan være godt :)
Så gameplay-videoen længere nede, for enig i deres introvideo. Ham der fik den tanke skal finde et andet job :-)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BlueSwan »

Altså, Eric Lang er co-designer, så det er næppe det rene bras. Figurerne ser også super detaljerede ud. Klart mere end Massive Darkness figurerne umiddelbart. Mere ovre i Blood Rage detaljegrad. Hvis man altså går op i den slags. Men altså jeg har flere andre spil i den boldgade som jeg aldrig får spillet, så tror ikke umiddelbart at jeg hopper på.

Men læg mærke til at det for første gang er rent kickstarter-eksklusivt. Spillet kommer ikke i handlen, så nu hoppe CMON måske også på den bølge for at maksimere profitten.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Eric Lang er ikke co-designer, kun noget konsulent-/rådgivnings-agtigt.

Den officielle forklaring på, at det er KS-only er vist, at spillet er alt for "mature" til at komme i almindelige butikker (det er derfor, de er nødt til at sige "fucking fuck" i introvideoen). Men måske de også har skævet lidt til økonomien :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply