Alien Frontiers - hvilken udgave?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Alien Frontiers - hvilken udgave?

Post by Gunness »

Jeg har i lang tid haft planer om at anskaffe AF, men jeg har totalt mistet overblikket over hvad der findes. Fjerde (!) udgave er lige afsluttet på Kickstarter, og der følger vist en masse fancy terninger mv. med, som jeg ikke aner om man har brug for.

Er 1., 2. eller 3. udgave lige så gode når det kommer til den basale spiloplevelse?
Jeg har kigget på BGG, men synes bare jeg er blevet endnu mere forvirret.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Alien Frontiers - hvilken udgave?

Post by Brichs »

Jeg har selv tredje udgave af spillet. Jeg har et kort, der ikke var i 1. og 2. udgave, og min gennemsigtige terning er mudret, plus jeg har nogle fine point-tæller-brikker.

Selve grundspillet er 100% det samme, så vidt jeg kan se når jeg spiller mine venners ældre udgaver.

Fourth Edition er vidst med nye, raketskibs-formede terninger, og nogle lækrere plastik-komponenter. Ellers er der ikke den store forskel.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Alien Frontiers - hvilken udgave?

Post by Gunness »

Ok, tak. Så kan jeg godt nøjes med en ældre udgave :) Har ikke råd lige nu, men det bliver der forhåbentlig inden alt for længe.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply