Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by glorn »

fik i igår spillet flere spil, men to af dem husker jeg lidt bedre.

Agents of S.M.E.R.S.H: forestil dig at du sidder flere mennesker med den samme sværd og troldom bog og spiller. bland en super humor og et James Bond-tema ned i gryden og så har du Agents of S.M.E.R.S.H. Dette vil lyde forfærdeligt på nogen og fantastisk på andre og det er nok sådan man skal se spillet. Nogen vil syntes det er en god og sjov oplevelse og andre vil mene det er tortur. Jeg hyggede mig fint og fik blandt andet reddet Sean Connery fra de onde canadiere og fortalt ham lidt om hvordan en rigtig spion var. plus jeg blev kastet ud i falskærm i en asiatisk ødemark sammen med en sulten hvid tiger.

det andet spil som jeg især husker er Legendary. Den letteste måde at beskrive det er et kraftigt videreudviklet Ascension med et godt implemteret superhelte-tema. Det virkede supergodt og vi hyggede os gevaldigt. et lille minus var at bad guyen måske var lidt for let. dvs i første spil var det dog alligevel lige ved at gå galt...
David.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by JoelP »

Ja, SMERSH var virkelig god underholdning igår (ligesom Augustus var det endnu en gang). Vi har dog spillet endgamet en lille smule forkert, regelbogen, der følger med er virkelig en af de dårligste jeg nogensinde har læst, men har dog siden fundet et opdateret rules sheet, som forklarer spillet noget bedre på 2 sider end manualen formår på 10-12 sider
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Jonezy »

Tilbragte en hyggelig søndag i Skævinge hos Sir William og familie. Den yngste luntede rundt eller sov, den ældste var sendt på ferie og Pernille skulle lave arbejde, så Claus og jeg havde besluttet at spille noget 2-personers Runebound og Summoner Wars.

Vi startede med Runebound, hvor vi brugte en evighed på at sætte spillet op. Vi spillede adventure varianten Scepter of Kyros, da man skulle kæmpe mod en masse kæmper istedet for drager og det lød sejt. Vi miksede også både market deck og challenge decks, så vi faktisk spillede uden noget fra grundspillet. Det viste sig at de challenges som indeholdt fælder var særligt svære og ikke indeholdt belønninger udover experience. Dem trak vi selvfølgelig mange af i starten, så det blev en meget sløv start. Da vi endelig begyndte at slå kæmperne ihjel var de for nemme og til sidst handlede det mest om, hvem som kunne slå mest hensigtsmæssigt på movement terningerne. Det kunne jeg så og min Sir Valadir blev dagens vinder lige foran Claus' Mad Carthos. Et af de mere forglemmelige spil Runebound, som jeg har haft, og med en utilfredsstillende afslutning.

Så blev der udkæmpet krige i Summoner Wars universet. Jeg havde besluttet mig for at prøve zombierne fra Fallen Kingdom af og i første dyst var de oppe imod Claus' Shadow Elves, snigmorder faktionen over alle. Claus mistolkede nogle af de abilities, som hans folk kunne og spillede derfor til tider lidt uhensigtsmæssigt, hvilket mine zombierne drog nytte af. I anden dyst skulle mine zombier slås mod Jungle Elves, som Claus spillede usædvanligt aggressivt med frontalt angreb fra start. Jeg spammede zombier op fra de døde som levende beskyttelse for min summoner og fik efterhånden afværget angrebet, så jeg kunne sætte dødstødet ind på hans summoner, som han havde med i angrebet.

Efter aftensmad og noget Wii-spil skulle vi lige have en dyst mere. Jeg valgte Guild Dwarves og Claus' valgte verdenshistoriens mest irriterende SW faktion: Benders. De kan blandt andet kontrollere dine units, tage dine event kort og sørge for, at du hverken kan bevæge eller angribe med nogle af dine tropper. De er heldigvis meget skrøbelige og jeg havde presset dem helt bagud og manglede kun lige dødsstødet, da det hele vendte på et par ture. Jeg forcerede et angreb på hans summoner, hvilket mislykkedes og pludselig var mine to champions døde, to af mine commons var blevet hjernevasket og Oldin var meget alene. Oldin blev derefter stille og roligt pillet fra hinanden i hvad der må siges at være det mest episke comeback, jeg endnu har set i et SW spil. Jeg hader Benders....

Idag var zutcorp så forbi for at låne et spil og vi endte med lige at prøve Quarriors og Runebound. Det var faktisk Quarriors, som Karsten ville låne, men det var vist ikke lige det, som han havde forventet, for han endte med ikke at låne det efter jeg havde vundet en klassisk sejr med et par drage terninger. Runebound kom dog vist på ønskelisten. Vi nåede at spille til Karstens Red Scorpion fik prygl af en drage og måtte flygte. Min Bogran the Shadow havde et uheldigt møde med nogle Hybrids, som satte mig lidt tilbage, da begge mine allies blev slagtet, så Karsten var nok lidt foran, da vi stoppede. Klart bedre oplevelse end det spil, som jeg havde søndag og vi havde endda kun kort fra grundspillet med.

Hyggelige spil med hyggelige mennesker er altid en dejlig måde at bruge sin tid på. :)
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Mik »

Mandag fik Martin, Pelle og jeg spillet 2x Sentinels of the Multiverse medens de andre spillede Byer og Riddere.
Som skurk valgte vi The Dreamer, som jo udmærker sig ved at vi ikke må slå hende ihjel for så taber vi spillet - og så har hun kun 6 liv!
Til gengæld vinder heltene hvis de kan få hende vækket hende og slået dobbelt så mange af hendes drømme i stykker end antallet af helte.

Ikke nogen svær opgave, men den blev dog gjort lidt vanskeligere af at to af os havde mulighed for at give universal skade, men at vi jo ikke kunne buge disse kort for ikke at slå hende ihjel.

Miljøet blev Realm of Discord, som virkede som udmærket baggrund for vores mareridt.
Martin valgte at spille med The Argent Adept, som bruger rytmer og harmonier til at bruge sine musikinstrumenter som våben.
Pelle havde tidligere prøvet Unity, og glædede sig til igen at få gang i de mange robotter, kaldet "mekaniske golems".
Selv valgte jeg Omnitron-X som hurtigt kan få en masse udstyr i spil.

Som sagt gik rimelig let at få bugt med drømmeren, så bagefter valgte vi en ny skurk i et nyt univers: Den onde sekretær Aminia Twain, også kendt som Miss Information, som arbejdede i superfængslet The Block. Her havde vi ingen problemer med ikke at måtte bruge alle vores våben, til gengæld havde vi svært ved at beholde dem på bordet, da sekretæren sørgede for at de hele tiden blev ryddet af vejen. I det lange løb var hun dog ikke rigtig faretruende, og endnu en gang kunne heltene trække sig sejrigt ud.

Stadig det eneste kooperative spil jeg rigtig kan lide, da jeg 100% selv bestemmer over mit eget sæt kort. Følger naturligvis gode råd, men hver helt har unikke egenskaber som gør det langt mere interessant at spille. Og den nye version (især hjælpebrikkerne) gør det nemt at spille. 10/10

Inden vi gik hjem kunne vi også lige nå 2x Tsuro med 5 mand. Jeg klarede mig rimelig pænt i første spil, hvor jeg døde næstsidst, og kunne trække mig sejrrigt ud fra andet spil, da jeg kunne forsætte alene længe efter at alle andre var døde, og jeg først måtte stoppe, da jeg blev ædt af dragen i det allersidste felt på brættet :wink: 8/10
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Larsine »

Fredag skulle jeg mødes med Henrik, Rune og Morten til vores "første fredag i måneden" spilledag. Martin var ellers kommet hjem fra New Zealand, men kunen desværre ikke alligevel. Vi startede med to spil Lords of Warterdeep. Jeg fik en fornuftig start, og fik også scoret et par af de store quests senere i spillet. Men langsomt indhentede Rune mig, og da vi talte op til sidste havde han en quest som gave bonus mere end mig, og det var nok til at han overhalede mig. I andet spil startede jeg lidt langsommere, men sluttede med at gevaldig slutspurt, og var slet ikek til at indhente, som jeg vandt en overbevisende sejr. Bagefter spillede vi to spil Dominion. I første spil var der bl.a. Village, Walled Willage, Witch, Spy, Militia, men til gengæld ingen kort med ekstra køb. Jeg fik sendt en del forbandelser til mine modstandere, men undgik dog ikke helt selv at få nogen. Det endte dog med at jeg vandt med sølle 10 point, men det var nok når de andre endte på 6, 3 og -4. I spil nummer to fik vi hver lov til at fjerne et kort, så både Village, Witch, Spy og Militia forsvandt, og blev erstattet af bl.a. Chapel, Market, Mine og et kort jeg ikke husker. Jeg overvejed en Chapel strategi, men syntes det var lidt for kedeligt. Jeg skulle nu nok have gjort det alligevel, i stedet for endte jeg med en strategi der hverken duede til det ene eller de andet, og jeg endte som nummer 3.

Søndag var vi på besøg hos nogle venner og Würfel Bohnanza kom på bordet, og det blev til to spil, hvor jeg klarede det rigtig dårligt i begge spil. Jeg måtte nøjes med 2 tredie-pladser, medens det var nybegynderne der vandt begge spil.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Jens_Hoppe »

Vanen tro blev der spillet Terra Mystica i KBK (og heldigvis var der plads til mig, da alternativerne ellers var Die Macher og Through the Ages :? ). Første spil var et femmandsspil, hvor mine Mermaids klarede sig jævnt dårligt, mens en af de skrappeste TM spillere i klubben bekræftede at man selvfølgelig altid kan vinde med Engineers. I andet spil var vi fire spillere: Jeg havde mulighed for at tage Engineers - de passede endda til t-shirten :) - men der var ligesom for meget at leve op til efter første spil, så jeg valgte Dwarves i stedet for. Vinderen fra første spil valgte så "mine" Mermaids denne gang, og demonstrerede med al tydelighed hvordan de skulle spilles! Et imponerede slutresultat et sted i 140'erne, med mine Dwarves på en fjern tredieplads med kun omkring 110...

Så et par grove afklapsninger, men sjovt var det selvfølgelig. Nu vil jeg gå og glæde mig til Terra Mystica i næste uge. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by netsapiens »

Jens_Hoppe wrote:Vanen tro blev der spillet Terra Mystica i KBK (og heldigvis var der plads til mig, da alternativerne ellers var Die Macher og Through the Ages :? ). Første spil var et femmandsspil, hvor mine Mermaids klarede sig jævnt dårligt, mens en af de skrappeste TM spillere i klubben bekræftede at man selvfølgelig altid kan vinde med Engineers. I andet spil var vi fire spillere: Jeg havde mulighed for at tage Engineers - de passede endda til t-shirten :) - men der var ligesom for meget at leve op til efter første spil, så jeg valgte Dwarves i stedet for. Vinderen fra første spil valgte så "mine" Mermaids denne gang, og demonstrerede med al tydelighed hvordan de skulle spilles! Et imponerede slutresultat et sted i 140'erne, med mine Dwarves på en fjern tredieplads med kun omkring 110...

Så et par grove afklapsninger, men sjovt var det selvfølgelig. Nu vil jeg gå og glæde mig til Terra Mystica i næste uge. :)
Burde det ikke snart hedde "Københavns Ét-spilsklub" istedet for "Københavns Brætspilsklub"? :p
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Mik »

Martin blev kaldt på overarbejde tirsdag, så vi var kun Krash, Eivind og jeg. Men det gav mig lejlighed til at prøve Noblemen med kun 3 spillere. Krash lærte jo spillet i sidste uge, og det er altid godt at få spillet et strategispil kort tid efter at have lært det, medens reglerne stadig er i frisk erindring. Og da jeg kun havde prøvet det 4 og 5 spillere, ville det være interessant at se hvordan det virkede med minimumsbesætningen.

Jeg havde forventet at der ville være lidt flere ture i hver epoke, da runden forkortes hver gang en spiller tager dronningen. Men der var stadig al for kort tid til at foretage de planlagte handlinger inden dronningen indkaldte til Hofbal, og det føltes absolut lige så spændende som med fuld besætning. Min erfaring med spillet viste sig tydeligt med sejren over Eivind og Krash. Som nævnt tidligere, et af mine favoritspil fra Spiel '12. 9/10

Bagefter havde vi tid til endnu et spil, og det viste sig at Krash aldrig havde prøvet Tournay, og da det jo også er et af mine favoritspil kom det på bordet. Problemet med dette kort-baserede spil er at det kan tid med nye spillere, som nødvendigvis må bruge en del tid på at slå de hemmelige kort op i player-aiden. Derfor har jeg opfundet min egen måde at introducere spillet på til nye spillere: vi spiller simpelthen med åbne kort! Derved kan kortene nemt forklares efterhånden som de trækkes, og selvom det går lidt ud over spændingen i spillet - er det en mere fair måde at spille på fordi alle parter står mere lige.

Igen betød min større erfaring at jeg vandt over Eivind og Krash - men det er ikke sikkert det går på samme måde torsdag, når vi putter det på bordet igen! 9/10
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Black Sea »

netsapiens wrote:
Jens_Hoppe wrote:Vanen tro blev der spillet Terra Mystica i KBK (og heldigvis var der plads til mig, da alternativerne ellers var Die Macher og Through the Ages :? ). Første spil var et femmandsspil, hvor mine Mermaids klarede sig jævnt dårligt, mens en af de skrappeste TM spillere i klubben bekræftede at man selvfølgelig altid kan vinde med Engineers. I andet spil var vi fire spillere: Jeg havde mulighed for at tage Engineers - de passede endda til t-shirten :) - men der var ligesom for meget at leve op til efter første spil, så jeg valgte Dwarves i stedet for. Vinderen fra første spil valgte så "mine" Mermaids denne gang, og demonstrerede med al tydelighed hvordan de skulle spilles! Et imponerede slutresultat et sted i 140'erne, med mine Dwarves på en fjern tredieplads med kun omkring 110...

Så et par grove afklapsninger, men sjovt var det selvfølgelig. Nu vil jeg gå og glæde mig til Terra Mystica i næste uge. :)
Burde det ikke snart hedde "Københavns Ét-spilsklub" istedet for "Københavns Brætspilsklub"? :p
Uofficiel navneændring er allerede foreslået her :lol:
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Bostrup »

netsapiens wrote:Burde det ikke snart hedde "Københavns Ét-spilsklub" istedet for "Københavns Brætspilsklub"? :p
Det er mediernes vinkling der er noget galt med.
Selv Boris spiller da flere andre spil (dog primært efter midnat).
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by netsapiens »

Bostrup wrote:
netsapiens wrote:Burde det ikke snart hedde "Københavns Ét-spilsklub" istedet for "Københavns Brætspilsklub"? :p
Det er mediernes vinkling der er noget galt med.
Selv Boris spiller da flere andre spil (dog primært efter midnat).
Så længe i ikke fodrer ham efter midnat, for jeg ved godt hvad der sker med svært behårede væsner som får mad for sent :twisted:
Image
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Black Sea »

netsapiens wrote:
Bostrup wrote:
netsapiens wrote:Burde det ikke snart hedde "Københavns Ét-spilsklub" istedet for "Københavns Brætspilsklub"? :p
Det er mediernes vinkling der er noget galt med.
Selv Boris spiller da flere andre spil (dog primært efter midnat).
Så længe i ikke fodrer ham efter midnat, for jeg ved godt hvad der sker med svært behårede væsner som får mad for sent :twisted:
Image
Helt forfejlet beskrivelse... alle, der kender mig, ved, at jeg har blå øjne :P
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Tallens »

Det blev til en del spil de sidste par dage, så vi tager dem lige fra starten af. :D

RobotRally (1 spil, 8 spillere) (3 timer... ca) :
Det var første gang jeg fik glæden af atprøve dette spil, som rent faktisk virkede ganske godt med 8 spillere, det var lidt bange anelser om at det ville ende i ren kaos, - det gjorde det også, men ikke den problematiske slags som er røv sygt, men den sjove slags som gjorde at vi fik en god gang latter ud af det.

Dette var faktisk mit første spil, jeg prøvede af roborally, og jeg var positivt overrasket, der var et par ting som jeg personligt savnede, men som underholdning var det ren klasse.

Zpocalypse: (2, Spil)(4 spillere, 2 timer'ish)
det blev til 2 spil af dette fantastiske spil, utroligt nok var jeg ikke forberedt på at det blev så meget nemmere med 4 spillere, men der til skal det siges at vi trak nogle overordernligt "easy-mode" kort, og vi kun spillede til 2 dage, for at nå flere spil.. I spil nummer 1 kunne vi aldrig ha nået mere end 2 dage, men spil 2 udarbejede sig rigtig fedt, og vi havde nogle gode oplevelser med at smadre zombier og gøre livet surt for hinanden -glad for at jeg ikke var i den bunker :D

Zombicide: (3 spil, 4 spillere, 1½ time)
Vi fik prøvet et par Scenarios, 04, 05 og 03, det gik helt godt, i alle spil var vi 4 spillere (og 4 survivors) det første spil resulterede i at 2 af de nye spillere ikke helt havde forstået faren i at komme for tæt på de (tilsyneladende) langsomme zombies, til trods for advarslen om at der kunne komme "Extra Activation" det gav nogle spændende dødsfald som gjorde at vi ikke overlevede de 2 første spil særligt heldigt. ... Scenario 3 gik lidt bedre og vi vandt - ikke specielt overbevisende effersom at jeg blev ofret for at holdet kom igennem (stod i en gruppe zombies 12 af dem, sammen med en med 2x. Sub MG, om valgte at skyde sig til success - aka Asshole move) -... men spændende var det :D

BSG (1 spil) 8 mand, 3 Cylons. ca 4½ time.
Gik alt for spændende, vi valgte ikke at spille med hverken Cylon Leader eller Symp.Cylon, og det endte med at det blev RIGTIG tæt på en cylon victory, men til alt held (for humans) vandt humans lige på stregen over cylons (jeg var selv cylon) der var de sædvanlige "I wanna be the cylon" (sharon og Garius) spillere i spillet som hurtig blev routed når de afsløre at de ikke er blevet cylons alligevel... Men menneskerne nåede det sidste jump, selv om de var på 1 pop, 1 moral 1 fuel.... hvilket var alt alt alt for heldigt... - elsker det spil, (skal dog lige nogen gange overleve at der er folk som hellere vil være cylons og bevist spiller efter at de tror de bliver det :))

Space Cadet (2 spil)(5 spillere, 2 timer. 6 spillere ca. 3 timer)
et 5 personers spil og et 6 personers spil. det var helt klart et sjovt party spil, det virkede også sådanrimlig "nede" på jorden indtil at man begynder at kommer i problemer... - og det gør man, vi måtte virkelig kæmpe og kæmpe med arme og ben - og ikke mindst ride stressen på den beskidte mare som den er...
Vi havde nogle hyggelige stunder, selv om det første spil endte blidt med at skibet røg i stykker... 2 ord... Core Breech. enhver som har prøvet space Cadet kan skrive under på hvor sindsygt det bliver når det sker. :D
Andet spil var meget bedre, og vi overlevede den første Core Breech selv om det var meget tæt på at flyve forkert et par gange (takket være mig som nu ved at helms posten ikke er noget for mig :DD)

Shadows over Camalot + merlin (8 personer) (4 timer)
Det var et prøve spil for alle, så vi spillede uden Traitor mechanisme, det var første gang vi prøvede det, så det var lidt spændende at se hvordan det var i forhold til BSG, - meget mere "låst" miljø, men det var ganske sjovt. Dog mener jeg at vi vandt lidt for overlegent til sidst, og at vi manglede den modstand som kommer i at ha "Traitors" med. - der var ikke nok mistro med :D

Agents of SMERSH (1½ spil) (4 spillere, 3 timer)
Super fedt spil, som en allerade har sagt, det minder lidt som at spille de gamle "Bog Adventures" hvor man skal bladre fra side til side for at komme til næste kapitel, vi havde godt stemning (og folk havde fået et par gode kolde øl også) så humøret var sjovt og vi gjorde lidt ud af at putte lidt rollespils elementer i det, - det gik rigtig godt - desværre var reglebogen så dårligt beskrevet af vi op til flere gange måde finde resourcer andre steder for at finde ud af hvordan helvede de ville ha vi skulle gøre "det"... - Det er klart at den udgave af manualen der er med er den første, så var glad for at finde den på BGG som havde "kogt" reglerne ned til et minimum, men stadig var 20000x mere forklarende og overskuelig end den manual som fulgte med... - vi stoppede halvejs igennem første spil og rettede reglerne og startede et nyt spil. så virkede det hele langt mere logisk og forstående.
til andre som skal spille, print den her: http://www.boardgamegeek.com/filepage/8 ... es-and-faq

//Tallens
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by Larsine »

I går kom Eik, Jens og Laban til spil. Vi startede med et spil Village, incl. Village Inn udvidelsen. Jeg havde bestemt mig for at satse på at rejse, og der kom hurtig en rejsende i kroen der gav flere point for at rejse, så ham gave jeg to tønder øl. Senere i spillet kom der også en vognmager, som jeg betalte en guld til, så jeg kunne få hans vogn. Jeg fik også drukket øl med en greve, hvilket yderligere gave mig 6 point for at besøge de tre store byer. Alt i alt var det ret givende at besøge kroen samtidig med at jeg rejste rundt og besøgte alle de omkringliggende byer. I sidste omgang besøgte jeg kroen og drak øl med en gammel mand, men desværre skulle jeg bruge en action for at kunen aktivere ham og scre de tre point :-( I stedet for skulle jeg have taget en anden bunke hvor jeg kunne have fået en lommetyv, som ville have givet mig de tre point.

Eik satsede på at handle og styre kirken, hvilket gik ret godt specielt sammen med abbeden og karlen, som lod ham flytte sine munke langt frem i hirakiet.

Jens satsede igen på at får sine folk indskrevet i krøniken, og da han på et tidspunkt mødte en adelskvinde på kroen, brugte han hende til at få kontakt til en kunstner, som forskønnede historierne om familien (så han fik ekstra point i krøniken). Desværre havde jeg ikke læst at der var en fejl i de engelske regler, nemlig at man skal betale for den person som adelskvinden skaffer kontakt til :-(

Laban satsede på lidt af hvert, både krøniken, handel, rådhus og kirke, men det gik ikke særlig godt.

Slutresultatet blev at Eik vandt med lidt over 50 point, jeg kom anden med lige over 45 point, Jens blev tredie med lidt over 40 point og Laban blev sidst med lidt over 35 point.

Derefter spillede vi 5 spil Domnion, incl. Walled Village og Envoy. Laban havde aldrig prøvet Dominion før, så han skulle lige lære det først, men fattede ret hurtigt ideen, og så at det ikke var godt med for meget skrammel i sit deck. Men alligevel lykkedes det ikke for ham at få lige så effektive deck som vi andre fik. Jeg vandt 3 af spillen, medens Jens vandt to af spillene.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? Juni 2013

Post by jondifool »

Fik prøvet 3 nye spil igår til bastard cafe.

Gearworld:The borderlands som er et remake af det gamle borderlands fra 1982. Flot lavet, gennemført, men stadig et 80'er spil som jeg nok ikke kommer til at spille igen. Vi blev ikke i nærheden af at være færdige efter et par timer, og det er sigende at vi alle tidligt havde ideer til at strømline spillet ( læs gøre det kortere) , især en trading runde uden aktion og tidsbegrænsning på, som samtidig var ekstremt vigtigt synes jeg var dum. Tilgengæld var kamp og flytte delen , rimelig flydende. De kun 2 succesfulde angreb tvang folk ud i at skifte alliancer flere gange i en tur. Klaus mente at spillet kunne spilles, hvis man mødes med bøffer på grillen og er indstillet på at bruge en helt aften på kun det. Jeg tror han har ret, men jeg har en del andre spil der står på venteliste til sådanne aftener.

Smash up. Fin lille filler, klart sjovere end dark minions som det deler skorings mekanisme med. Lykkedes at få mit 15'ende point med bears and zombies ved at flytte en zombie ind i et felt der gav point til destruerede minions, og hvor en af mine bear shamans der slår andres svagere minions ihjel, lige var blevet overtaget af en plante, netop for at forhindre at spillet sluttede. Epic. Et spil der skal skaffes.

Roll through the ages Gensyn med et fint lille spil som er et klart bedre yatzy spil end dark minions.

King of tokyo som vi prøvede 7 og som tog en times tid, hvor efter de andre prøvede at overbevise mig om at det oftest kun tager 20 minutter. Det skal nok være sandt, jeg følte mig ihvertfald godt underholdt, af et fantastisk yatzyspil. Skal skaffes.

Fin aften i bastard cafeen.
Image
Post Reply