Gode zombie spil?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Gode zombie spil?

Post by Jens_Hoppe »

Michael_Olsen wrote:
Jens_Hoppe wrote: I det almindelige coop-spil deler spillerne jo blot personerne imellem sig, så rent mekanisk er der ikke noget specielt ved at spille solo.
Ok, så man spiller så flere personer, således at det bliver en slags Ambush-i-zombie-verden. Jeg havde måske troet man bare spillede en enkelt karakter.
Ja, så vidt jeg husker er det fast defineret i hvert scenarie, hvilke karakterer der skal bruges, og det er altid to eller flere. Jeg synes svagt at kunne huske at der var et scenarie i et af LoF-bladene, hvor man kun spillede én person.

(Ja, i "Black Friday" i LoF #11 starter man med én person, men rekrutterer flere undervejs).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Gode zombie spil?

Post by Larsine »

Har spillet Last Night on Earth to gange på sidste års DjengisCon, og jeg var godt underholdt i begge spil. Jeg fik lov til at spille zombies, og det var en udfordring. Det er dog meget tilfældigt idet man trækker maser af kort, og slår masser af terninger. Men udstyret er flot, ligesom de fleste andre Flying Frog Production spil.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Gode zombie spil?

Post by Frouvne »

Gunness wrote:@Frouvne: udmærket forslag med Luna Llena, men det handler så hudt jeg visker om varulve (mindre detalje)...
Det har du da ret i! Ups! Den stemning man forsøger at frembringe er dog nogenlunde den samme, tænker jeg. Men det siger nok mere om mig end om spillene, at jeg ikke skelner skarpere.
frouvne, administrator

Image
Dahl
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Tue Dec 19, 2006 9:49 pm
Location: Hillerød

Re: Gode zombie spil?

Post by Dahl »

Dawn of the zeds !?

Har selv netop købt spillet, men ikke fået det prøvet endnu.

Det spilles overvejende solo, men kan også fungere som coop.
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Gode zombie spil?

Post by Tallens »

Gunness wrote:@Frouvne: udmærket forslag med Luna Llena, men det handler så hudt jeg visker om varulve (mindre detalje)
@Tallens: Jeg beundrer din udholdenhed, hvis du ikke er så vild med LNoE og alligevel har spillet næsten 20 spil :) Hvad er i øvrigt "zombie kiting"? Jeg er ikke så meget inde i zombieuniverset.
Jeg mener man skal prøvet spillet et par gange mere end bare "okey det er dårligt fordi?" ... så selv om det ikke er ligeså sjovt som de andre så har det stadig en hvis underholdning, spillets opbygning er bare ikke så underholdende, lidt for meget random synes jeg til min smag.

"Zombie Kiting" er en teknik som co-op spil godt kan lide lidt under, når "modstanderen" har et "bestemt" flytte mønster er ved at "Kite" zombierne rundt, undgår man en hel mekanisme - fordi man enten bevæger sig for hurtigt til de kan indhente eller fordi deres bevægemønster er alt for forudsigeligt.

- LNoE har et problem med at der er en meget lille spawn potion (max 12 zombier på boarded af gangen) af zombier, så det er "nemt" for (4) Spillerne at stille sig steder og flytte sig rundt, således at Zombier ikke rigtig betyder så meget. - der er nogle få kort som kan give spillerne en overraskelse, men som Zombie-spiller har man ikke specielt mange af de kort.
Jeg har ladet mig fortælle at udvidelserne til LNoE gør lidt op for det dog.

- Zombicide kan også godt lide lidt under Zombie kiting, men til forskel fra LNoE så bliver man hurtig smidt i graven hvis man gør det for længe, fordi så snart grænsen af zombier er nået, så begynder de virkelig at flytte hurtigt, og så kan man slet ikke kite noget som helst og man dør grusomt (som det bør være hvis man leger med zombier).

- Zpocalypse lider ikke under det på samme måde, da det er langt mere Line of Sight baseret, og hvis man løber ud af deres rækkevidde, så skifter de blot retning og æder de andre overlevende. - Zombierne kommer også fra mange sider på en gang, og derfor bliver man nød til at dele sig lidt op, og prøve sig frem - og passe på at de andre spillere ikke er ude på at score et par hurtige points ved at skyde en i ryggen for noget mad! :)

//Tallens'out
Image
User avatar
EagleMountain
Posts: 2
Joined: Tue Jun 25, 2013 2:50 pm
Favoritspil: Pandemic, Cosmic Encounter og Flashpoint: Fire Rescue
Location: Denmark, Farum
Contact:

Re: Gode zombie spil?

Post by EagleMountain »

Jeg har spillet Last Night on Earth et par gange nu (begge spil som basis). Og syntes helt klart at vi skal prøve den advancerede udgave, da især i går med 5 gode kollegaer var grin og fede små kampe. Det er meget styrret af terninger, så det skal man kunne lide.

Mht til expansions har jeg valgt at følge den her (fundet på BGG):
Last Night on Earth, Growing Hunger, Survival of the Fittest, Hero Pack: One, and the web-exclusive freebies. Everything else is just bells and whistles, but the above, taken together, have made for the best zombie game I've experienced, and I've played a lot of zombie games.
Source: http://boardgamegeek.com/thread/978456/ ... one-thread
-Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing. -- Oliver Wendell Holmes
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Gode zombie spil?

Post by weilmann »

Jeg har spillet et par Zombicide-spil med sønnen, og da vi begge er glade for Left4Dead 2 på pc'en, var hack'n'slash-stilen lige noget for os.

Der er også masser at male på i æsken, hvis man er til den slags :D
Mvh
Martin
Post Reply