Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Jonezy »

En spontan picnic på den nærmeste græsplæne sammen med Mani blev afsluttet med to spil Qwixx. Et lille terningespil, som bedst kan beskrives som en hurtig omgang Bingo Yatzy. Ikke det mest interessante, som jeg har spillet, men det er et lille hurtigt terningespil, som kan medbringes overalt og alle kan være med.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Andrea »

Jeg fik lokket gemalen med på en omgang D-Day Dice her til aften. Desværre døde vi, netop som vi stod udenfor bunkeren.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Mik »

Andrea wrote:Jeg fik lokket gemalen med på en omgang D-Day Dice her til aften. Desværre døde vi, netop som vi stod udenfor bunkeren.
Lyder heller ikke som det klogeste sted at stå :wink:
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Andrea »

Mik wrote: Lyder heller ikke som det klogeste sted at stå :wink:
*hehehe*
Det var heller ikke planen at stå der særlig længe - desværre blev vi plaffet ned, netop som vi nåede til det felt.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by BlueSwan »

Spillede 5 spil Android: Netrunner imod Rune igår, hvilket som vanligt var super fedt. Det var en god aften for corps, der vandt 4 af de 5 spil. Jeg fik dog en enkelt sejr med mit Andromeda deck imod Runes Jinteki. Vi er nok ikke gode nok til at spille runner-decks endnu (EDIT: Det passer nok alligevel ikke. Jeg kiggede lige på de 15 spil vi har spillet ialt med deckbuilding og der fører runners samlet 8-7). Runes Noise-deck havde en sløj aften med tre nederlag. Min fornemmelse var at det deck skal spilles mere aggressivt. Man forlader sig let på at bygge et kæmpe virus arsenal op med Noise, men på det tidspunkt havde mine NBN og Weyland decks så store forspring at det næsten var for sent. Noise er lidt tricky at spille, hvor mit Andromeda deck er mere simpelt, for man har ikke så meget andet at foretage sig end at lave runs. :)

Nu får vi forhåbentlig snart begge Creation & Control udvidelsen ind ad døren og så skal jeg prøve at opbygge mit første shaper-deck. :D

Uanset hvad er Android: Netrunner et fantastisk spil som man bør give en chance. Det tager dog en håndfuld spil at få styr på det. Believe the hype.
Last edited by BlueSwan on Tue Jul 30, 2013 9:27 am, edited 2 times in total.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Larsine »

I går blev det til endnu et spil San Juan (inkl. udvidelser), dog kun mod Lisa.

Det gik sådan jævnt, idet jeg fik en Harbour som mit første kort, men allerede inden jeg havde nået at bruge den, fik Lisa også bygget en. Hun fik til gengæld en Customs Office, men fik kun brugt den en gang inden jeg også fik en. Hun fik til gengæld et bibliotek, som jeg ikke fik. Jeg fik travlt med at bygge hurtigt da jeg mente at jeg var lidt foran, og et par gange lykkedes det for mig at sælge uden at Lisa havde nogle varer til slag, og på den måde udnytte min havn bedre end hun kunne. Ved spillets afslutningn havde jeg 19 point for bygninger og 8 point under min havn, medens Lisa havde 18 point og kun 6 point under hendes havn.

Jeg er ikke sikker på at Lisa synes der er sjovt at spille San Juan længere :twisted:
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Mikkel »

BlueSwan wrote:Spillede 5 spil Android: Netrunner imod Rune igår, hvilket som vanligt var super fedt. Det var en god aften for corps, der vandt 4 af de 5 spil. Jeg fik dog en enkelt sejr med mit Andromeda deck imod Runes Jinteki. Vi er nok ikke gode nok til at spille runner-decks endnu (EDIT: Det passer nok alligevel ikke. Jeg kiggede lige på de 15 spil vi har spillet ialt med deckbuilding og der fører runners samlet 8-7). Runes Noise-deck havde en sløj aften med tre nederlag. Min fornemmelse var at det deck skal spilles mere aggressivt. Man forlader sig let på at bygge et kæmpe virus arsenal op med Noise, men på det tidspunkt havde mine NBN og Weyland decks så store forspring at det næsten var for sent. Noise er lidt tricky at spille, hvor mit Andromeda deck er mere simpelt, for man har ikke så meget andet at foretage sig end at lave runs. :)

Nu får vi forhåbentlig snart begge Creation & Control udvidelsen ind ad døren og så skal jeg prøve at opbygge mit første shaper-deck. :D

Uanset hvad er Android: Netrunner et fantastisk spil som man bør give en chance. Det tager dog en håndfuld spil at få styr på det. Believe the hype.
Det lyder som om du er blevet hooked! Og ved at læse dine indlæg, så er det sgu lige før jeg er blevet det bare ved at læse det du skriver.
Det kunne være vi skulle mødes i Helsinge en dag til noget introduktion ;)
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Rune Petersen »

BlueSwan wrote:Runes Noise-deck havde en sløj aften med tre nederlag. Min fornemmelse var at det deck skal spilles mere aggressivt. Man forlader sig let på at bygge et kæmpe virus arsenal op med Noise, men på det tidspunkt havde mine NBN og Weyland decks så store forspring at det næsten var for sent. Noise er lidt tricky at spille, hvor mit Andromeda deck er mere simpelt, for man har ikke så meget andet at foretage sig end at lave runs. :)
Ja, jeg havde svært ved at få Noise til at fungere ordentligt. Vores sidste matches var meget taktiske og der er Anarchs efter alt at dømme gearet til i stedet at køre frem med fuld fart og ellers give pokker i brain damage og tags. Det må jeg huske til næste gang. I will be back!
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by BlueSwan »

Mikkel wrote:
BlueSwan wrote:Spillede 5 spil Android: Netrunner imod Rune igår, hvilket som vanligt var super fedt. Det var en god aften for corps, der vandt 4 af de 5 spil. Jeg fik dog en enkelt sejr med mit Andromeda deck imod Runes Jinteki. Vi er nok ikke gode nok til at spille runner-decks endnu (EDIT: Det passer nok alligevel ikke. Jeg kiggede lige på de 15 spil vi har spillet ialt med deckbuilding og der fører runners samlet 8-7). Runes Noise-deck havde en sløj aften med tre nederlag. Min fornemmelse var at det deck skal spilles mere aggressivt. Man forlader sig let på at bygge et kæmpe virus arsenal op med Noise, men på det tidspunkt havde mine NBN og Weyland decks så store forspring at det næsten var for sent. Noise er lidt tricky at spille, hvor mit Andromeda deck er mere simpelt, for man har ikke så meget andet at foretage sig end at lave runs. :)

Nu får vi forhåbentlig snart begge Creation & Control udvidelsen ind ad døren og så skal jeg prøve at opbygge mit første shaper-deck. :D

Uanset hvad er Android: Netrunner et fantastisk spil som man bør give en chance. Det tager dog en håndfuld spil at få styr på det. Believe the hype.
Det lyder som om du er blevet hooked! Og ved at læse dine indlæg, så er det sgu lige før jeg er blevet det bare ved at læse det du skriver.
Det kunne være vi skulle mødes i Helsinge en dag til noget introduktion ;)
Du skal være mere end velkommen! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Mik »

Martin var heldigvis kommet tilbage fra ferie, så det blev til 4xSummoner Wars hvor vi pænt skiftedes til at vinde. Først valgte han Cloaks mod mine Jungle Elves, og efter to spil skiftede kortene ud med Filth mod Phoenix Elves.

Når jeg vandt to af mine spil var det udelukkende fordi Martin kastede en utrolig masse ettere og toere.
En underholdene aften! 8/10
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Andrea »

Der kom et par småspil på bordet i dag, da jeg besøgte en af mine venner. Først introducerede jeg Hey! That's my Fish! for selskabet, og det tog vi tre omgange af. Derefter insisterede en af de andre på at spille Mikado, hvilket dog blev en anelse sværere end normalt, da der i dagens anledning var dug på bordet... :wink:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Larsine »

På månedens sidste spilleaften kom Eik forbi til lidt spil.

Vi startede med et spil Lords of Waterdeep. Eik lagde sig foran i starten, men da han nåede omkring de 50 point gik han i stå og jeg fik indhentet og overhalet ham, endda så meget at jeg ikke mente at hans 7 bygninger og Larissa brude være en trussel. Men så var det min tur til at gå i stå, og Eik fik indhentet mig. Jeg havde 2 agenter tilbage og Eik havde kun en tilbage. Jeg var sikker på at jeg var nød til at tage de sidste to tyve for at kunne udføre min mission, men netop der opdagede jeg at det var en fejl. Eik satte sin sidste agent på det sidste felt i havnen, og fik 4 penge, og da han kunne bruge et felt hvor jeg stod i forvejen kunne han alligevel få de to tyve han også skulle bruge. Jeg kunne altså have forhindret ham I at få fat i begge ting, og derved ikke får den sidste mission. Jeg fik nemlig ikke min sidste mission alligevel. Da vi talte op endte Eik på 171 point, medens jeg måtte nøjes med 169 point.

Bagefter spillede vi Flowerpower, hvor jeg under optællingen konstant lå 1-3 point bag Eik. Men med sidste blomst optalt stod vi lige, og da jeg havde et blomsterbed med 10 blomster som det største vandt jeg på tie-break.

Vi sluttede af med 4 spil The City. De første tre spil var rene foræringer til Eik. Enten fik han udelukkende kort med springvand, eller udelukkende med indkøbsvogne, eller skoler, stadtvillas og byggesjak, mod sådanne kort er det svært at følge med. I det fjerde spil lykkedes det endelig at få en sejr ind for mig, men ikke fordi jeg var specialt heldig, men Eik var ekstremt uheldig med hans kort.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2013

Post by Mik »

Flyttet til august-tråden.
Image
Post Reply