Underrated Games!

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Underrated Games!

Post by Michael_Olsen »

Nu havde vi en tråd med overratede spil, men hvad med underratede... Det kan måske være interessant fordi man således kan være heldig og få et lille tip til et spil man måske ellers ikke ville kigge på : - )

Jeg bad bgg om at fortælle mig hvad jeg synes er underrated:

Munchkin (bgg: 5.9, mig 10)
Ok, det bliver jeg ikke træt af. Aldrig. Men indrømmet, det er ikke rigtig sjovt hvis man ikke har spillet d&d.

Sid Meier's Civilization: The Card Game (2K Games Edition) (bgg: 5.7, mig 9.5)
Et meget udskældt lille kortspil som kun udkom sammen med et par Civilization PC spil. Jeg købte det for 20,- i min lokale Kvickly og har elsket det lige siden. Ok, det har lidt "Matador effekt", men for et nydeligt lille hurtigt kortspil har det rigtig meget tema, og det er nemt at lære.

Chess (bgg: 7.0, mig 10)
Nå ja, skak kender I nok : - )

Magic Realm (bgg: 6.6, mig 9). Jeg har kun haft det i nogle uger, og jeg elsker det. Det er alt hvad Mage Knight viste sig ikke at være, og så lidt til. Ok, det tog mig en halv uge at lære reglerne (og jeg kan stadig ikke det hele), men det er det hele værd, især hvis man spiller med de fan baserede 3.1 regler og Quest udvidelser.

Imperium Romanum II (bgg 6.0, mig 8 )
Ikke "bare" et spil, men nærmest en historisk undersøgelse over diverse romerske krige. Meget langt, lidt tungt, og lige som jeg kan lide det : - )
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Underrated Games!

Post by BlueSwan »

Meget enig i Skak. Et spil med endeløs dybde. Kan godt forstå at nogen bliver frustreret over det, for møder man en bedre spiller får man bøllebank hver eneste gang. Men spillet er genialt.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Underrated Games!

Post by Mik »

Snik-snak. Skak er da mere overrated end 7W...
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Underrated Games!

Post by Mik »

Michael_Olsen wrote:Magic Realm (bgg: 6.6, mig 9). Jeg har kun haft det i nogle uger, og jeg elsker det. Det er alt hvad Mage Knight viste sig ikke at være, og så lidt til. Ok, det tog mig en halv uge at lære reglerne (og jeg kan stadig ikke det hele), men det er det hele værd, især hvis man spiller med de fan baserede 3.1 regler og Quest udvidelser.
Tja, det er jo fra dengang da man havde god tid.
Sidst jeg spillede det var til julemødet i 2007, hvor Erik Swiatek og jeg begge lod os lokke med på at genoplive "de go'e gamle dage". Vi var begge lidt skeptiske, men what the hell. Efter en time sad vi begge uhjælpeligt fast i en region hvorfra man kun kunne komme ud såfremt man enten kunne flyve, havde magi eller kunne finde en hemmelig vej - og det tog os naturligvis ikke lang tid før vi vidste at resten af spillet ville blive temmelig kedeligt, da vi ikke havde nogle af delene.

Lige pludselig kunne vi begge huske hvad det var vi ikke kunne lide ved spillet den gang.
Spilkonceptet er stadig genialt - men sidenhen har man opfundet computeren som gør den slags spil meget bedre.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Underrated Games!

Post by Bugge »

Endeavor
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Underrated Games!

Post by Nissi »

Bugge wrote:Endeavor
Søren, du mener både at Endeavor er underrated og overrated samtidig... Hvordan det?
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Underrated Games!

Post by Robert »

Nissi wrote:
Bugge wrote:Endeavor
Søren, du mener både at Endeavor er underrated og overrated samtidig... Hvordan det?
Jeg vil tro at Søren giver udtryk for at ratingsystemet i sig selv er overvurderet.
Det er nok ikke meget forkert, men der er en anden ting som dette har gjort mig opmærksom på.

Hvorfor bruge en hel time på at se en video hvor tre gnavne gamle mænd kritiserer en masse forskellige spil? Jeg klarede ca 10 minutter, så stoppede jeg.
Jeg ville meget hellere bruge en time på at se en video om spil der har gode egenskaber som jeg måske har overset.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Underrated Games!

Post by Bugge »

Se min nye tråd for svar :)

S
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Underrated Games!

Post by Nissi »

Bugge wrote:Se min nye tråd for svar :)
S
Jeg er stadig ikke helt med. I den ene nye tråd har du skrevet Ludo og i den anden Squad Leader :) Det blev jeg ikke meget klogere af, når du lige har nævnt Endeavor...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Underrated Games!

Post by Stony »

Jeg synes heller ikke jeg kan udlede andet end at Søren så mener at Endeavor er et spil, som både bør ejes, men det er også okay at spille med en anden spillers eksemplar...? 8)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Underrated Games!

Post by Bugge »

Stony wrote:Jeg synes heller ikke jeg kan udlede andet end at Søren så mener at Endeavor er et spil, som både bør ejes, men det er også okay at spille med en anden spillers eksemplar...? 8)
Touche!

S
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Underrated Games!

Post by BlueSwan »

Robert wrote:
Nissi wrote:
Bugge wrote:Endeavor
Søren, du mener både at Endeavor er underrated og overrated samtidig... Hvordan det?
Jeg vil tro at Søren giver udtryk for at ratingsystemet i sig selv er overvurderet.
Det er nok ikke meget forkert, men der er en anden ting som dette har gjort mig opmærksom på.

Hvorfor bruge en hel time på at se en video hvor tre gnavne gamle mænd kritiserer en masse forskellige spil? Jeg klarede ca 10 minutter, så stoppede jeg.
Jeg ville meget hellere bruge en time på at se en video om spil der har gode egenskaber som jeg måske har overset.
Du bør se delen omkring Agricola. Nu er jeg selv stor fan af Agricola, men deres kritik af spillet er yderst morsom.

Direkte link til tidspunktet: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 5g#t=1856s
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Underrated Games!

Post by Stony »

BlueSwan wrote:Direkte link til tidspunktet: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 5g#t=1856s
Den starter bare forfra hos mig. Hvor langt inde ville du lægge linket tidsmæssigt?

[EDIT] Jeg fandt ud af det. 30:50. Der står 1856s hvilket skal oversættes til 1856 sekunder. Divideret med 60 = 30,933333. Jeg startede den på 30 min. 50 sek. hvor jeg kunne se næste afsnit startede.
Sidst spillet:
Image
Post Reply