Terra Mystica: Officiel regelændring til Cultists

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Terra Mystica: Officiel regelændring til Cultists

Post by Mik »

Designeren har besluttet sig for at det lidt lettere at være Kultist.
Den gamle regel gælder stadig, men nu får Kultisten 1 Power hvis han ikke får et Kult-point.
Glæder mig til at prøve den nye ændring!
Helge Ostertag wrote:Ability: Whenever at least one of your opponents decides to take
Power due to your building activity, advance 1 space on a Cult track of
your choice. (You only get to advance 1 space in total regardless of the
number of opponents taking Power.

New Rule: If all of your opponents refuse to take
Power, do not advance on a Cult track, instead gain exactly one Power.)
Image
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Terra Mystica: Officiel regelændring til Cultists

Post by Jakob »

Jeg har nærmest ingen erfarning med TM, men jeg har alligevel spillet cultist en enkelt gang hvor jeg modtog min racial bonus ÉN gang igennem hele spillet. Jeg lå sådan set udmærket, eller måske ligefrem godt fra starten og pga samtlige spillere valgte at fravælge extra power når jeg byggede eller opgraderede nåede jeg aldrig rigtig nogen vejne.

Det virker som om at det er lidt for let for folk bare at sige hey "vi tager bare power når hinanden upgrader og så lader vi cultist sejle i sin egen sø".

i like this.
Post Reply