Hvad har du spillet i dag? August 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Mik »

Andrea wrote:I dag besøgte vi et vennepar, der introducerede os for 1. udvidelsen til Alhambra (eller rettere - den ene af mini-udvidelserne i den første pakke af udvidelser). Jeg synes stadig, at originalspillet fungerer bedst, men det var en interessant variant.
Der er højst en enkelt variant i hver udvidelse som er er essentiel - i første udvidelse er det Vekselkontoret.
I den anden udvidelse er det Diamanterne, og jeg kunne ikke drømme om at spille Alhambra uden disse varianter, som udligner lidt af tilfældighederne i spillet.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Andrea »

Mik wrote: Der er højst en enkelt variant i hver udvidelse som er er essentiel - i første udvidelse er det Vekselkontoret.
I den anden udvidelse er det Diamanterne, og jeg kunne ikke drømme om at spille Alhambra uden disse varianter, som udligner lidt af tilfældighederne i spillet.
Det er godt at vide - vi må lokke dem til at prøve den udvidelse næste gang.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Jonezy »

Havde besøg af en kammerat igår og vi fik spillet lidt spil.

Vi startede med Sentinels of the Multiverse. Vi trak en tilfældig skurk, der endte med at blive The Ennead, som ikke bare er en skurk, men en hel gruppe på 9 skurke. Da The Ennead er fra Infernal Relics udvidelsen endte vi med at spille nogenlunde tematisk og valgte Tomb of Anubis som environment, samt heltene Ra, The Argent Adept, Nightmist samt naturligvis Legacy.

Vi var ret presset, da The Ennead ret hurtigt havde 8 af skurkene ude, men så gik Nightmist amok med Oblivion, som i to omgange først skader alt som rør sig og derefter alle ikke helte. Da Legacy havde gjort alle helte på nær ham selv immune imod skade den runde, og da Nightmist samtidigt fik buffet sin skade output ved hjælp af Legacy, Ra og sig selv fik samtlige bad boys pludselig 12 i skade. Da Argent Adept, så i samme runde sørgede for at alle helte kunne tage et kort fra deres trash og lægge på toppen af sit dæk, gik der ikke lang tid før Nightmist stort set ryddede brættet for skurke med endnu en omgang Oblivion. Episk.

Sentinels of the Multiverse er altså en fed oplevelse, især når man får et spil, som vores, der nærmest udvikler som et film manuskript. Der er dog en del bookkeeping at holde styr på, som kan trække spillet ud og jeg synes næsten altid, at man på et tidspunkt glemmer et eller andet, da der til tider er mange kort at holde styr på, men det giver altså nogle fantastiske oplevelser en gang imellem og vores spil igår var et af dem.

Da Mani kom hjem fik vi prøvet årets spil Hanabi. Det første spil endte i total fiasko, da flere misforståelser endte med 3 fejl og et tordenvejr som gjorde, at der intet fyrværkeri blev. I anden omgang undgik vi tordenvejret og med 14 point fik tilskuere en ok oplevelse, men de havde altså også allesammen set bedre. Jeg synes at der var et genialt lille spil, men mine to medspillere, som ikke er så brætspils rutineret som jeg var vist ikke lige så begejstrede. Glæder mig til at få prøvet det igen og slå vores rekord.

Vi sluttede af med at køre ræs i Ave Caesar. Efter 3 løb havde alle vundet, blevet nummer 2 og tabt et løb, så vi måtte have et sidste og afgørende løb. Det vandt Jan og jeg sluttede dagen af med at blive klart sidst. Ave Caesar er altså suverænt som afslutning på hyggelige brætspilsdage.
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Myde »

Jeg var hjemme hos Jesper igår og spille lidt 2-mands spil. Han havde fået skaffet Bora Bora ekstremt billigt fra Tyskland, så det skulle testes selvfølgelig.
Det var helt fint som 2p spil, dog som ventet ikke helt så tight som 4p jeg har prøvet et par gange. Første spil vandt jeg med ca 40pt, men næste spil tog Jesper stor revanche og tævede mig med ca 65 pt :lol:

Derefter kastede vi os over nogle abstrakte spil. Først kom mit nyanskaffede Hive på bordet - det blev til 3 runder, og det skuffede absolut ikke. Meget fint lille spil der helt sikkert skal spilles noget mere. Derefter blev det til et par runder Gobblet - ganske sjovt, men memory-games er ikke lige min forte...
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by glorn »

jeg var også med i torsdags til den omgang netrunner og jeg kan da egentlig godt lide spillet. Vi spillede med decks lavet af stedets to værter. for det første kunne jeg mærke det var klart sjovere end med starter deckene. men på den anden side så havde jeg ikke selv lavet dem og det betød jeg ikke rigtig havde noget investeret i dem. (7.5/10)
senere på aftenen blev jeg involveret i et spil DC comics the deckbuilding game som jeg lige havde købt fra boardgamer og som claus havde medbragt. Det er Ascension light. spillet er for langt for hvordan det er designet, men vinder lidt på at folk kan leve sig ind i den smule tema der er (sidder og råber punch, kick, smash og der fik du den Starro!).

dagen efter var jeg på besøg hos en ven hvor det endte med vi sad og spillede Burgund von Burgondy 2-personer og snakkede EU-politik samtidig. Det fungere rigtig godt 2-personer selvom der sker utrolig meget ved meta-spillet når det går fra 3-4 til 2.

for ligesom at tage 3 dage i streg blev jeg ringet op af en ven lørdag der var i kbh og spurgte om jeg ikke kom over til lidt hyggespil. der blev det til et spil "the stars are right" hvor jeg overtalte dem med den måske knap så sande udtalelse "det er det eneste sjove Steve jackson spil". Jeg kan godt lide det niveau af hovedbrud som spillet har og temaet rammer rigtig godt. så gik vi videre til en omgang DC comics the deckbuilding game. min ven havde aldrig prøvet deckbuilding før så det var en stor success. og så sluttede vi af med et spil Blood bowl: Team manager. et spil som jeg rigtig godt kan lide, men jeg sidder hver gang jeg har spillet det og syntes at det er lidt forfejlet designmæssigt uden rigtig at kunne putte en finger på hvorfor.
David.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by jondifool »

glorn wrote:j og så sluttede vi af med et spil Blood bowl: Team manager. et spil som jeg rigtig godt kan lide, men jeg sidder hver gang jeg har spillet det og syntes at det er lidt forfejlet designmæssigt uden rigtig at kunne putte en finger på hvorfor.
enig og jeg vil gerne sætte en finger på det- for langt og for lidt chaos- Jeg tænker at det ville have vundet ved at ligne Smash Up meget mere!

Anyway fik introduceret 3 brødre og et par venner til King of Tokyo , og lidt Love letter også her i weekenden hvor vi var oppe og se cykelløb, da en ½ etape havde besluttet sig for at have opløb lige uden for et familie sommerhus. Både spil og cykelløb tog kegler
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Larsine »

En rigtig god start på august måned.

Fredag skulle jeg endelig mødes med Rune, Henrik, Morten og Martin igen. Martin havde været et år i New Zealand, og havde ikke fået spillet så meget, så han var tændt.

Vi startede med et spil The City, men Henrik havde glemt sine briller og lod derfor Mortens søn, Paul, spille hans hånd. Desværre gik Rune hen og fik begge de bygninger der giver point for indkøbsvogne, og vandt overlegent.

Bagefter spillede vi Battlestar Galactica, med alt undtagen Ionial Nebula. Jeg startede som Baltar med at bygge en ekstra atombombe til admiralen. Henrik fulgte efter som Cylon Leader og lavede rimeligt meget rav i den. Morten afslørede sig selv som Cylon som tredie spiller, og satte endnu mere rav i den. På daværende tidspunkt havde vi allerede 2 Centurions på Galactica, og masser af Raiders rundt om Galactica. Det så med andre ord ret sort ud, og vi var allesammen ret sikre på at det ville blive det korteste spil Battlestar Galactica i mands minde. Men for en gangs skyld havde vi en fornuftig kombination med Starbuck som pilot (og CAG og Admiral), Cally som support og Baltar som præsident. Da både Cally og Baltar trak masser af grønne kort, fik vi mange Excecutive Orders, som vi spillede på Starbuck, og hvis Starbuck startede sin tur i rummet, fik hun en extra action, og som CAG kunne hun activere en unmanned Viper og stadig får sine normale actions. At vi så også var lidt heldige med terningslagene hjalp en smule. Alt i alt betød det at spillet blev et af de længste spil vi nogen sinde har spillet, og at det hele tiden gik fra at nu vinder vi, til nu taber vi, eller vi vinder, eller... 6 Fornøjelige timer, som desværre blev afsluttet med at menneskene tabte.

Lørdag tog jeg på besøg hos Jesper, hvor jeg sammen med en masse andre mennesker fik spillet lidt i løbet af hele dagen.

Jeg startede med et spil Ticket to Ride: Europa, inkl. Mega Cities fra Europa 1912 udvidelsen. Det gik meget godt, og jeg fik lavet rigtig mange ruter, men desværre gav de ikke så mange point. Jeg måtte nøjes med en 3. plads, og vinderen blev afgjort på at der blev trukket ruter i sidste tur.

Så blev det til et spil 7 Wonders, inkl. Cities og Leaders. Jeg fik et rigtig godt spil. Mine leaders gav penge, bonus for gule kort, og en fredsdue samt lidt point, så jeg satsede på gule kort, og det lykkedes over al forventning (8 stk). Jeg fik så også et guild der gav point for penge, samt et gult kort der gav point for penge, point for mine og naboernes wonders, point for naboernes cities kort, samt lidt blå kort. Min namboer havde handlet ret meget hos mig, og jeg hvade fået penge på et par af mine gule kort, så alt i alt endte jeg på 41 penge, som jo så sammenlagt gav mig 26 point. Havde jeg nu fået Midas i stédet for den leader der gav 2 point og en fredsdue, så havde jeg alt i alt fået 11 point ekstra. Alt i alt vandt jeg en overbevisende sejr med 89 point, hvor nærmeste modstander havde 66 point.

Derefter blev det til et spil Dixit, som ligeledes gik meget godt, selvom jeg i de sidste par runder ikke fik nogen point, og derfor måtte nøjes med en 3. plads.

Næste spil blev Citadels (inkl. alle bygninger fra Dark Cities). Jeg fik stablet en nogenlunde fornuftig by på benene, men havde dog hele tiden en bygning mindre en den der havde flest. Den 8. bygning blev bygget, og i min tur tog jeg 2 penge og byggede en lille bygning til 1 point. Hvad jeg ikke havde set, var at hvis min bygning havde været blå, så ville jeg havde vundet spillet, men jeg havde ingen blå bygninger på hånden, og måtte derfor nøjes med en 3. plads.

Dagen sluttede af med 2 spil The City, hvor Jesper i det første spil lavede en slutspurt der bestod af at bygge 2 Stadtvillas i en runde, og yderligere 2 Stadtvillas i den efterfølgende runde. Han sprang på den måde fra en 5. plads til en 1. plads. Jeg måtte igen nøjes med en 3. plads. Andet spil gik langt bedre, hvor jeg gik hen og vandt på blot at have bygninger der i sig selv gav mange point. Jeg kunen dog se at de andre var tæt på at have fået gang i deres byer, men en omgang for sent.

Om aftenen spillede Larna og jeg to spil Kingdom Builder, inkl. Capitol. Det første pil vandt jeg suverent, men i andet spil endte jeg på 71 point og Larna på 70 point.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Mik »

Søndag kom Mystery of the Templars på bordet med 3 spillere, og denne gang nåede vi halvvejs igennem spillet (de første 5 runder). Jeg havde stadig en hel del problemer med reglerne, men denne anden gennemspilning løste nogle af spørgsmålene, og skabte fokus på andre som sidenhen er løst.
Så sammen med Martin tror jeg at vi nu har løst langt hoveddelen af problemerne, og satser på at vi kan spille et fuldt spil på 4 timer i morgen uden de store problemer. Og så satser vi at vi derefter kan nå ned på den angivne to timer

Min rating er steget fra 6 til 7/10.
Om det senere stiger mere er spørgsmålet, for der sker en masse som ikke rigtig giver den store tilfredsstillelse - og hvorfor så ikke hellere noget andet?
Men indtil videre er det underholdene nok, men nogen Terra Mystica er det ikke...
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Jens_Hoppe »

Det er blevet til et par spil Eight-Minute Empire de sidste par dage. Spilmæssigt er der ikke supermeget at komme efter - det er en let, let filler - men jeg må tagen hatten af for det ambitiøse i overhovedet at komme på et spil, hvor man opererer med områder, kontinenter, erobring og varer, alt sammen realiseret med blot et par og tredje card drafts... 6/10 eller deromkring må det blive til for nu.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by BlueSwan »

Spillede Android: Netrunner med Rune igår. Det blev til de "sædvanlige" 5 spil.

I første spil afprøvede jeg mit nye HB Next Design deck imod Runes nye Kate deck. Next design giver en fordel ved at kunne placere tidlig Ice hvis man er så heldig at trække det på sin hånd, så jeg havde bygget et deck med masser af Ice, der også kunne høste fordel af Accelerated Beta Test. Endvidere havde jeg satset på at kunne få lagt noget tung bioroid ice (Janus 1.0 og Heimdall 2.0) via assistance fra Bioroid Efficiency Center. Det lykkedes generelt ret godt at få bygget et ikke-penetrært bart fort op, så jeg kunne gøre en agenda-sejr hjem.

I andet spil prøvede jeg mit nye Kit-deck imod Runes nye HB Stronger Together deck. Jeg forsøgte at lave nogle hidsige runs og havde god succes med det og hev sejren hjem. Mit deck er dog på 60 kort og skal helt sikkert tunes en del.

I tredje spil afprøvede jeg mit nye HB Braaains deck baseret på at tilføje runneren brain damage. Det lykkedes sådan set. Ved stillingen 6-0 til Rune fik jeg bluffet Rune til at løbe på en Edge Of World server med Janus. Det bragte ham op på 5 brain damage, men han overlevede lige netop uden kort på hånden. Rune var egentlig klar til at give op, for selvom han kun manglede én agenda var mine servere bygget stort op, Rune havde ingen icebreakers i spil og måtte ikke sidde med kort på hånden ved sin rundes slutning grundet brain damage. Han holdt dog ud og fik lavet et sidste run (enten på HQ eller R&D - kan faktisk ikke huske det), så han fik en klar 7-0 (eller 8-0) sejr.

I fjerde spil forsøgte jeg igen med mit Kit deck imod Runes HB Stronger Together, men denne gang fik jeg slet ikke tingene til at køre. Det deck trænger til seriøs tuning. Rune fik endda scoret en Mandatory Upgrades og derfra var der ikke så meget at stille op.

I femte og sidste spil hev Rune sit gamle Noise deck frem og jeg prøvede igen mit HB Next Design deck. Igen lykkedes det at få placeret noget ganske tung Ice og mit HB Next Design deck kunne derfor som det eneste deck hive to sejre hjem. Imidlertid ved jeg ikke hvor interessant jeg synes det er at spille det deck. For det første er det mere heldbetonet end så mange andre decks, for det andet er der ikke så mange bluff elementer ved det. Jeg kan nok bedre lide at spille NBN, som jeg tror er min favorit corp. Hvad mit Kit deck angår synes jeg egentlig hun er sjov at spille, men jeg har slet ikke grejet hvordan det gøres optimalt endnu. Så spiller jeg Noise bedre, synes jeg.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Gunness »

I sidste uge var jeg på Bornholm med familien, hvor det blev til 2 x Kingdom Builder og 2 x Cold War (udmærket spil med min datter).

I går var vores spillegruppe så (næsten) samlet, og vi lagde ud med yderligere 2 x Kingdom Builder. Derefter stod den på Nexus Ops, som jeg ikke har prøvet før, men var fint underholdt af med en øl i hånden. Så stod den på Eight-Minute Empire, som var sådan en "hov, hvad skete der lige dér"-oplevelse. Det var næsten så kort, at jeg ikke rigtig fik et indtryk af det. Vi rundede af med et spil Hanabi.
Alt sammen spil i den lettere ende, der passede fint til en lummer sommeraften. Planen er at spille Lyssan i næste uge, så vi satser på regn i stride strømme :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Jens_Hoppe »

Så blev det endelig KBK aften igen, efter min sommerferie. :) Første spil på bordet var, ahem, Terra Mystica, hvor en af KBK's store TM-hajer tog udfordringen op og valgte Fakirs. Og sandelig om han ikke også vandt med dem, i et ellers meget tæt, og generelt lavtscorende spil (11 points mellem første- og sidstepladsen). Jeg fik spillet Dwarves sådan lidt suboptimalt, men en delt andenplads kunne det da blive til.

Bagefter fik jeg overtalt bordet til at prøve Eight-Minute Empire. For det første holder titlen/spilletiden ikke helt med fem spillere: Vores to spil, inkl. et par minutters regelforklaring tog omkring en time. Spillet selv virkede bedre med flere spillere (end med de 2-3 jeg har prøvet med før), men selvfølgelig har man ikke altid den helt store kontrol. Lidt tørt, måske, men af en filler af være var det nu meget sjovt. Det lykkedes mig endda at vinde begge spil, første spil sikkert fordi jeg var den eneste som kendte til det, mens der i andet spil blev råbt højt omkring bordet om "kingmaking" og andre grimme beskyldninger. :)


Sidst var det så tid til Ultimate Werewolf: Inquisition. Hidden traitor genren er en personlig favorit, og jeg er altid på udkig efter gode spil i den genre. Og første indtryk af UW:I er at det er et godt spil.

Spillet er en lidt spøjs blanding af den rigtige Werewolf og spil som The Resistance: Som i Werewolf er spillerne hemmeligt enten mennesker eller varulve, og spillet veksler mellem en dagtur hvor spillerne på mere eller mindre demokratisk vis lyncher en beboer, og en nattur hvor varulvene æder en. I UW:I er der dog indført et ekstra abstraktionslag: De beboere som spillerne lyncher/æder repræsenteres ikke af spillerne selv. I stedet har man 12 beboere repræsenteret med kort, hvoraf 4 (i det almindelige setup) er varulve, og det er disse beboerkort som spillerne dræber. Spillerne selv repræsenterer Inkvisitionen, som er kommet for at befri landsbyen for dens varulveproblem, men dette er selvfølgelig besværliggjort af det faktum at også nogle af inkvisitorerne er varulve! Varulvespillerne forsøger derfor at beskytte varulvene i landsbyen, mens menneskespillerne vil afsløre (og lynche!) dem: Dræbes alle varulve-beboerne, vinder de gode spillere. Er de flere varulve-beboere end mennesker tilbage i landsbyen, vinder varulve-inkvisitorerne.

Dette betyder at man som spiller ikke kan blive slået ud af spillet: Alle er med til det sidste. Det virker dog også som om det i nogen grad betyder mindre om en varulvespiller bliver afsløret som sådan, da der ikke nødvendigvis er noget de gode spillere kan gøre ved det. En tredie konsekvens er at man i princippet kan spille spillet med ret få spillere - ned til tre, ifølge reglerne.

De 12 beboere har hver sin rolle - hunter, seer, etc. som man kender det fra Werewolf, og alle spillere får lov til at vælge en rolle hver dag: Seer-rollen giver f.eks. lov til at kigge på en af de 12 beboerkort, hunter-rollen lader en pladsere tre lynch-stemmer på en beboer, osv. Men bliver en given beboer dræbt, forsvinder den tilsvarende rolle også fra spillet.


Vi nåede to spil UW:I. I første spil var vi kun fire spillere, og mens det da fungerede, var det nok ikke helt optimalt at være så få. Den enlige varulve-inkvisitator rendte med sejren, da vi i sidste og afgørende dag (et menneske og én varulv tilbage i landsbyen!) fik lynchet den forkerte.

I andet spil var vi seks spillere (deraf to varulve): Vi - de gode - var heldige og fik ret hurtigt udpeget et par varulve, og det var hele tiden op ad bakke for de to ulve, der også ret hurtigt måtte afsløre sig selv.

UW:I virkede som et godt spil. Om det helt holder, må tiden vise. Interessant er det at man kan mix-og-matche beboerroller som man har lyst, og en simpelt balancescore for de enkelte roller gør at man kan ændre balancen i spillet blot ved at skifte en rolle ud med en anden.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Mik »

Tirsdag fik vi prøvet et fuldt spil Mystery of the Templars. Vi var først færdige kl. halv tre om natten, og slutspillet var ganske forfærdeligt for alle undtagen Martin.

Martin havde flest relikvier, så han skulle søge tilflugt på Cypern. Han havde både caravane og skib til rådighed, så han kunne langt de fleste af sine ting i sikker havn.

Jeg havde flest riddere, og havde desperat forsøgt at slå de fleste af dem ihjel, da ridderne skal til Marienburg, og langt de fleste af mine værdier lå i England, hvor jeg ikke kunne få fat på et skib til at sejle mig til Calais.

Eivind havde flest penge, og derfor skulle han til Edinbourgh (nord for Britain, hvor jeg var først til benytte karavanen i London. Jeg havde ikke noget at bruge den til - andet end at genere Eivind. Så jeg flyttede den ud af London og ind i et territorie hvor Eivind ikke kunne nå den, og da den franske forfølgelse nåede til London, lod jeg karavanen brænde op, så at Eivind heller ikke kunne nå sin sikre havn.

Og Krash skulle til Tomar i sydspanien/portugal. Men da de fleste af hans værdier befandt nord for Frankrig, og dette område var no-go pga hadefulde franskmænd, så var han nødt til at finde et skib, og ingen af dem lvar i nærheden af ham.

Et temmelig sørgeligt slutspil efter så mange timer.
Vi havde stadig masser af problemer med reglerne, selvom Martin og jeg har arbejdet hårdt på at finde hoved og hale i dem. Og spørgsmålet er så om spillet vil være tilstrækkelig interessant i det lange løb til at spille mere end nogle få gange. Underligt spil... 7/10
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Sir William »

Mik wrote:Tirsdag fik vi prøvet et fuldt spil Mystery of the Templars. Vi var først færdige kl. halv tre om natten, og slutspillet var ganske forfærdeligt for alle undtagen Martin.

Martin havde flest relikvier, så han skulle søge tilflugt på Cypern. Han havde både caravane og skib til rådighed, så han kunne langt de fleste af sine ting i sikker havn.

Jeg havde flest riddere, og havde desperat forsøgt at slå de fleste af dem ihjel, da ridderne skal til Marienburg, og langt de fleste af mine værdier lå i England, hvor jeg ikke kunne få fat på et skib til at sejle mig til Calais.

Eivind havde flest penge, og derfor skulle han til Edinbourgh (nord for Britain, hvor jeg var først til benytte karavanen i London. Jeg havde ikke noget at bruge den til - andet end at genere Eivind. Så jeg flyttede den ud af London og ind i et territorie hvor Eivind ikke kunne nå den, og da den franske forfølgelse nåede til London, lod jeg karavanen brænde op, så at Eivind heller ikke kunne nå sin sikre havn.

Og Krash skulle til Tomar i sydspanien/portugal. Men da de fleste af hans værdier befandt nord for Frankrig, og dette område var no-go pga hadefulde franskmænd, så var han nødt til at finde et skib, og ingen af dem lvar i nærheden af ham.

Et temmelig sørgeligt slutspil efter så mange timer.
Vi havde stadig masser af problemer med reglerne, selvom Martin og jeg har arbejdet hårdt på at finde hoved og hale i dem. Og spørgsmålet er så om spillet vil være tilstrækkelig interessant i det lange løb til at spille mere end nogle få gange. Underligt spil... 7/10
Måske underligt, men det lyder alligevel meget interessant eller også er du bare god til at få det til at virke sådan.

Umiddelbart virker det som om, at man undervejs i spillet skal være obs på sine modstandere og også planlægge slutfasen, og denne skal så ske ud for forudsætning af at det man tror man skal klare også bliver det man skal nå.

Hvad tid startede I? Mere i forhold til sluttidspunktet.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013

Post by Jonezy »

En tur på café i søndags efter at have set cykelløb endte med 4 omgange 3-mands Hanabi. Vores rekord er nu 20 point. Stadig ganske underholdende, men man kan ikke lade være med at 'snyde' lidt, da det hurtigt blev et faktum, at fik man kun farven eller tallet på et kort skulle man spille det i sin næste tur.
Last edited by Jonezy on Thu Aug 08, 2013 6:15 am, edited 1 time in total.
Image
Post Reply