Hvad har du spillet i dag? August 2013
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Fik spillet en omgang Zombicide som single player. Mekanisk fungerer det fint som single player, men en stor del af spillet er tabletalk og det manglede af gode grunde
En ven kiggede forbi lidt senere og vi snuppede et par spil Summoner Wars og et par spil Soccero.
En ven kiggede forbi lidt senere og vi snuppede et par spil Summoner Wars og et par spil Soccero.
-
- 1000+ indlæg
- Posts: 1595
- Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
- Location: 3660
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Netrunner i går. Hyggeligt og underholdende, men alligevel ligger Netrunner overraskende lavt på listen over LCG'er jeg gerne vil udforske mere.
Og jeg vil ellers gerne elske det
Og jeg vil ellers gerne elske det
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- jondifool
- 250+ indlæg
- Posts: 434
- Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
- Location: Nørrebro
- Been thanked: 1 time
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
har du lyst til at uddybe hvorfor ?netsapiens wrote:Netrunner i går. Hyggeligt og underholdende, men alligevel ligger Netrunner overraskende lavt på listen over LCG'er jeg gerne vil udforske mere.
Og jeg vil ellers gerne elske det
Anyway jeg fik introduceret agricola for 3 venner i går, som nu skulle tvangsindlægges til et tungere spil af slagsen, efter at have spillet King of tokyo og Love letter med dem. Det faldt i fin jord, men alligevel tror jeg at det spil RoboRally vi sluttede af med fanger dem bedre. Agricola i family version endte 21, 22, 25 og 28, så det var faktisk et meget lige spil.
- Jonezy
- 1000+ indlæg
- Posts: 1472
- Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
- Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
- Location: Taastrup (København)
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 177 times
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Fik lov at prøve en klassiker eller hvad man skal kalde det igår. Jeg fik nemlig endelig prøvet Le Havre hos Jesper sammen med Merete (Myde).
Det blev til en 3-timers marathon med handel i Le Havre havn, hvor Jesper vandt en sikker sejr over to nybegyndere med 239 point. Jeg fik en fornem 2. plads med 188 point lige foran Merete, som fik 186 point (og som endda lavede en lille brøler i sidste tur, der kunne have givet hende et par point mere).
Jeg lavede set i bakspejlet en del rookie fejl. Jeg brugte blandt andet for meget energi på at udbygge min flåde, som jeg aldrig fik brugt optimalt og desuden undervurderede jeg iron og bricks i midten af spillet, så jeg missede at bygge nogle vigtige bygninger. Hvis man skal spille mere optimalt kan jeg godt se, at man skal bygge sine råvarer op og så bruge de rigtige bygninger en enkelt gang for at omdanne sine råvarer istedet for at bruge flere actions på den samme bygning. Da Jesper på et tidspunkt fik omdannet 10 coal til coke og derefter shippede en masse køer og købte et steel ship på fortjensten kunne jeg godt se, at jeg var flere omgange bagud og at løbet var kørt.
Interessant og sjovt spil, som jeg håber, at jeg kan få lov til at udforske igen snart, så jeg kan få rettet lidt op på alle mine nybegynder fejl.
Det blev til en 3-timers marathon med handel i Le Havre havn, hvor Jesper vandt en sikker sejr over to nybegyndere med 239 point. Jeg fik en fornem 2. plads med 188 point lige foran Merete, som fik 186 point (og som endda lavede en lille brøler i sidste tur, der kunne have givet hende et par point mere).
Jeg lavede set i bakspejlet en del rookie fejl. Jeg brugte blandt andet for meget energi på at udbygge min flåde, som jeg aldrig fik brugt optimalt og desuden undervurderede jeg iron og bricks i midten af spillet, så jeg missede at bygge nogle vigtige bygninger. Hvis man skal spille mere optimalt kan jeg godt se, at man skal bygge sine råvarer op og så bruge de rigtige bygninger en enkelt gang for at omdanne sine råvarer istedet for at bruge flere actions på den samme bygning. Da Jesper på et tidspunkt fik omdannet 10 coal til coke og derefter shippede en masse køer og købte et steel ship på fortjensten kunne jeg godt se, at jeg var flere omgange bagud og at løbet var kørt.
Interessant og sjovt spil, som jeg håber, at jeg kan få lov til at udforske igen snart, så jeg kan få rettet lidt op på alle mine nybegynder fejl.
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Efter at have fordøjet det lidt siden igår så er jeg også klart frisk på at prøve det igenJonezy wrote:Fik lov at prøve en klassiker eller hvad man skal kalde det igår. Jeg fik nemlig endelig prøvet Le Havre hos Jesper sammen med Merete (Myde).
Det blev til en 3-timers marathon med handel i Le Havre havn, hvor Jesper vandt en sikker sejr over to nybegyndere med 239 point. Jeg fik en fornem 2. plads med 188 point lige foran Merete, som fik 186 point (og som endda lavede en lille brøler i sidste tur, der kunne have givet hende et par point mere).
Jeg lavede set i bakspejlet en del rookie fejl. Jeg brugte blandt andet for meget energi på at udbygge min flåde, som jeg aldrig fik brugt optimalt og desuden undervurderede jeg iron og bricks i midten af spillet, så jeg missede at bygge nogle vigtige bygninger. Hvis man skal spille mere optimalt kan jeg godt se, at man skal bygge sine råvarer op og så bruge de rigtige bygninger en enkelt gang for at omdanne sine råvarer istedet for at bruge flere actions på den samme bygning. Da Jesper på et tidspunkt fik omdannet 10 coal til coke og derefter shippede en masse køer og købte et steel ship på fortjensten kunne jeg godt se, at jeg var flere omgange bagud og at løbet var kørt.
Interessant og sjovt spil, som jeg håber, at jeg kan få lov til at udforske igen snart, så jeg kan få rettet lidt op på alle mine nybegynder fejl.
-
- 1000+ indlæg
- Posts: 1595
- Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
- Location: 3660
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Jeg kan prøve, men jeg er selv i tvivl.jondifool wrote:har du lyst til at uddybe hvorfor ?netsapiens wrote:Netrunner i går. Hyggeligt og underholdende, men alligevel ligger Netrunner overraskende lavt på listen over LCG'er jeg gerne vil udforske mere.
Og jeg vil ellers gerne elske det
Jeg kan godt lide bluff-elementet. Det virker skide godt.
Jeg kan godt lide at det er assymetrisk, Det virker skide godt.
Men jeg sidder hele tiden med en fornemmelse af at der mangler noget når jeg spiller. Hvis jeg er runner, og jeg kan lave et run med bare nogenlunde succes, så SKAL jeg gøre det. Jeg kan ikke tillade mig at lade være med at lave et run på R&D, hvis der ikke er ICE foran. Det kunne være point. Hvis corp har tre-fire credits, og de fleste ICE koster 3-10 credits, så SKAL jeg lave et run på en remote server. Hvis Corp kan bluffe mig, så vinder de, så jeg må calle den bluff hver gang, også hvis det gør ondt.
Som Corp så skal du bare have kortene, ellers taber du. Jeg sad i går med en hånd fuld af operations, og ingen ICE.. efter en mulligan. Der er bare ikke noget at gøre, det er bare ærgerligt. Og det ved jeg godt gør sig gældende for mange spil at man kan have en dårlig hånd, eller manglende ressourcer, men i Netrunner har jeg det som om der kun er én rigtig hånd, og mange dårlige. Du SKAL have en agenda, og tre ICE. Så sidder du godt i det. Ingen ICE = screwed. Ingen Agenda = Screwed. Ingen Assets.... samme.
Spillet virker, jeg forstår det, jeg forstår hvorfor det er populært, men mit problem er at der er held i det som har for vidtrækkende konsekvenser. Du kan minimere dit uheld, men du kan ikke minimere konsekvenserne af det. Hvis du har en start hånd uden ICE, så laver Runner lige tre runs på R&D og kan vinde på det. No joke. Og det er lidt for meget konsekvens af held synes jeg.
Jeg tror nogenlunde det er det, men jeg er ikke sikker
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3950
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 124 times
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Gemalen og jeg fik afprøvet et par nyindkøbte spil i dag. Det blev til to omgange Dungeon Fighter, der er et utroligt fjollet spil - men på den positive måde. Det er i hvert fald et spil, jeg forventer at kunne smide på bordet, når folk har lyst til et hyggeligt spil, hvor der er plads til sjov og spas undervejs.
Vi nåede også en omgang Smash Up, som umiddelbart efterlod et positivt indtryk. Jeg gætter på, at det snart kommer på bordet igen, så vi kan udforske flere af mulighederne i spillet.
Vi nåede også en omgang Smash Up, som umiddelbart efterlod et positivt indtryk. Jeg gætter på, at det snart kommer på bordet igen, så vi kan udforske flere af mulighederne i spillet.
- Robert
- 1000+ indlæg
- Posts: 1579
- Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
- Location: Slangerup
- Been thanked: 2 times
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Det er jeg bestemt også.Myde wrote:Efter at have fordøjet det lidt siden igår så er jeg også klart frisk på at prøve det igen
Sidst spillet:
Min profil på BGG
Min profil på BGG
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Du siger bare til - bare ikke med fuld besætning, det var langt nok med 3...Robert wrote:Det er jeg bestemt også.Myde wrote:Efter at have fordøjet det lidt siden igår så er jeg også klart frisk på at prøve det igen
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Posts: 1005
- Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
- Location: Helsinge
- Contact:
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Hmmm...jo mere jeg spiller det, jo mindre synes jeg egentlig at held betyder. Med muligheden for at deckbuilde og lave en mulligan burde du næsten ikke kunne komme ud for en åbningshånd uden ice, med mindre du har alt for lidt ice i dit deck. Jeg er enig i at en ubeskyttet R&D skal angribes, men den forbliver jo ikke ubeskyttet længe. Jeg er slet ikke enig i at man er nødt til at løbe på de remote servers som corp lægger ud. Jeg har vundet masser af spil på IKKE at løbe på diverse remote servers. Indenfor netrunner miljøet siges det at en god spiller med et svagt deck normalt vil vinde over en svag spiller med et super deck og det tror jeg egentlig er rigtigt - og sådan som det vel egentlig bør være. Det vil sige at der er mange meningsfulde valg i spillet, det er ikke bare et deck der spiller sig selv. Dermed ikke sagt at JEG er en god spiller. Jeg har meget at lære endnu.netsapiens wrote:Jeg kan prøve, men jeg er selv i tvivl.jondifool wrote:har du lyst til at uddybe hvorfor ?netsapiens wrote:Netrunner i går. Hyggeligt og underholdende, men alligevel ligger Netrunner overraskende lavt på listen over LCG'er jeg gerne vil udforske mere.
Og jeg vil ellers gerne elske det
Jeg kan godt lide bluff-elementet. Det virker skide godt.
Jeg kan godt lide at det er assymetrisk, Det virker skide godt.
Men jeg sidder hele tiden med en fornemmelse af at der mangler noget når jeg spiller. Hvis jeg er runner, og jeg kan lave et run med bare nogenlunde succes, så SKAL jeg gøre det. Jeg kan ikke tillade mig at lade være med at lave et run på R&D, hvis der ikke er ICE foran. Det kunne være point. Hvis corp har tre-fire credits, og de fleste ICE koster 3-10 credits, så SKAL jeg lave et run på en remote server. Hvis Corp kan bluffe mig, så vinder de, så jeg må calle den bluff hver gang, også hvis det gør ondt.
Som Corp så skal du bare have kortene, ellers taber du. Jeg sad i går med en hånd fuld af operations, og ingen ICE.. efter en mulligan. Der er bare ikke noget at gøre, det er bare ærgerligt. Og det ved jeg godt gør sig gældende for mange spil at man kan have en dårlig hånd, eller manglende ressourcer, men i Netrunner har jeg det som om der kun er én rigtig hånd, og mange dårlige. Du SKAL have en agenda, og tre ICE. Så sidder du godt i det. Ingen ICE = screwed. Ingen Agenda = Screwed. Ingen Assets.... samme.
Spillet virker, jeg forstår det, jeg forstår hvorfor det er populært, men mit problem er at der er held i det som har for vidtrækkende konsekvenser. Du kan minimere dit uheld, men du kan ikke minimere konsekvenserne af det. Hvis du har en start hånd uden ICE, så laver Runner lige tre runs på R&D og kan vinde på det. No joke. Og det er lidt for meget konsekvens af held synes jeg.
Jeg tror nogenlunde det er det, men jeg er ikke sikker
-
- 1000+ indlæg
- Posts: 1595
- Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
- Location: 3660
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Det er ganske muligt at jeg "bare" skal spille 237 spil mere, så får jeg en åbenbaring. Men jeg synes Lotr har bedre deckbuilding. Jeg synes Warhammer Invasion har flere og sværere valg, og jeg synes at Star Wars har mere potentiale (lige nu). Og så kan jeg ikke se at Netrunner er der jeg skal lægge min begrænsede tid.BlueSwan wrote: Hmmm...jo mere jeg spiller det, jo mindre synes jeg egentlig at held betyder. Med muligheden for at deckbuilde og lave en mulligan burde du næsten ikke kunne komme ud for en åbningshånd uden ice, med mindre du har alt for lidt ice i dit deck. Jeg er enig i at en ubeskyttet R&D skal angribes, men den forbliver jo ikke ubeskyttet længe. Jeg er slet ikke enig i at man er nødt til at løbe på de remote servers som corp lægger ud. Jeg har vundet masser af spil på IKKE at løbe på diverse remote servers. Indenfor netrunner miljøet siges det at en god spiller med et svagt deck normalt vil vinde over en svag spiller med et super deck og det tror jeg egentlig er rigtigt - og sådan som det vel egentlig bør være. Det vil sige at der er mange meningsfulde valg i spillet, det er ikke bare et deck der spiller sig selv. Dermed ikke sagt at JEG er en god spiller. Jeg har meget at lære endnu.
..Og prøv at spørge min modstander som, da han scorede "accelerated beta test" og vendte tre agenda'er direkte i Archive, om held er en faktor.
Jeg siger ikke at held ikke kan minimeres, jeg siger netop at KONSEKVENSEN af heldet ikke kan minimeres. Hvis du er uheldig bare én gang, så drejer det sig om en Agenda til 2-3 point. og det er et sted mellem 25 og 33% af en sejr. Så du minimerer dit held til en 5% sandsynlighed, men bliver "ramt" for 33% af en sejr. Det er for meget for mig.
Og så synes jeg stadig at tingene kører for meget "on rails". Der er meningsfulde valg at træffe. Men hvis R&D er frit, så skal du løbe på det. Hvis der er et dicardet kort i Archive, så skal du løbe på det. Hvis du har penge skal du spille et kort der giver en ressource, og hvis du ikke har penge skal du tage nogen. Ud af de tre-fire valg jeg skal træffe i en tur, er et til tre af dem allerede afgjort. Det er ihvertfald min fornemmelse.
Men HEY... jeg er også mærkelig, for hele verden elsker jo Netrunner
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Posts: 1005
- Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
- Location: Helsinge
- Contact:
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Jeg har slet ikke prøvet nogen af de andre LCG'er, så jeg skal bestemt ikke afvise at de er bedre, men indtil videre er jeg svært begejstret for Netrunner og de er svært at finde tid til mere end en LCG.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Posts: 3642
- Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
- Location: København Nørrebro
- Contact:
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
Flyttet fra juli-tråden...
The Mystery of the Templars viste sig ikke at indeholde de store mysterier: det er simpelthen et rejsespil: Enten eskorterer ridderne pilgrimme til det Hellige Land, eller også eskorterer de varer og penge fra Jerusalem til borge og handelspladser i Europa. Ind imellem laver de udgravninger og finder relikvier - fra splinter af korset til den hellige gral - og disse skal helst opbevares sikkert fra Saracener, landevejsrøvere og pirater. Det vil sige at de skal transporteres til kapeller i Europa.
Enkelt gennemgang af reglerne bragte mere forvirring end det skabte klarhed, så vi brugte 2 timer på at forstå reglerne - og alligevel måtte vi igen og igen bruge tid på at slå regler op. Så vi nåede kun 3 runder efter 4 timers spilletid (i alt 6 timer), hvilket ikke var nogen fornøjelse. En spilrapport på BGG viser samme tendens, så det er ikke kun os som var tungnemme.
Men spillet virker ikke særlig kompliceret, det er blot fordi man ikke helt forstår hvad man skal gøre, og hvilke kirker, borge og handelshuse man skal investere i. Vi regner med at prøve det igen på tirsdag, efter en nærlæsning af reglerne nu da vi har lidt bedre kendskab til hvad man kan gøre. Og efterfølgende forklaringer fra designeren har allerede hjulpet en del..!
Der er en hel del samarbejde i spillet, men ultimativt er der en enkelt spiller som får mere ud af samarbejdet end de andre, så spørgsmålet er hvor helhjertet samarbejdet er. Men uden samarbejde går det betydeligt langsommere og også mere risikofyldt.
I hver runde skal man satse en af sine 5 riddere (indtil alle 5 kort har været i brug, så starter man forfra) på at løse en eller to missioner: en Eskorte og en Udgravning. Desuden sker der også to begivenheder i hver runde. Alt dette er styret af 3 kortbunker, som hver er semisorteret i 3 epoker, således at der er en vis historisk logik i historiens gang.
Det virker alt sammen meget fornuftigt og ligetil. Problemet er at de 10 runder kan virke ensformige og langsommelige. Og der er grænser for hvor mange resurser man kan gemme i sine boliger, så det er en konstant faren frem og tilbage.
Reglerne lader mange spørgsmål åbne, og bærer præg af regelændringer som ikke er fuldt opdaterede. Men med spørgsmål til designeren begynder man at forstå spillet.
Spillet er fabrikeret i Kina, og som vanlig er det en blandet succes. Kassen er stor og stiv, så den knækker nok snart i samlingerne. Det samme risikerer man med det "Glen Drover"-store gigantbræt, som kræver at jeg sætter to borde sammen. Spiller-seglene er flotte træskiver med guldprægning for hver spiller, til gengæld er de mange papbrikker i tvivlsom kvalitet som ikke holder i limningen. Det er træls at skulle efterlime en halv snes bagsider (indtil videre). Jeg vil hellere betale mere for et godt produkt fra LudoFakt. Ho-hum.
Indtil videre har jeg vurderet spillet til 6/10, men det stiger forhåbentlig en tak efter næste forsøg. Men jeg tror ikke at det nogenside bliver så "spændende" som titlen lægger op til.
Jeg har købt den tyske udgave, da spillet kun indeholder få kort med andet end overskrifter, og alt det væsentlige er vist med ikoner. Reglerne kan hentes på nettet, så jeg sparede en klat ved at købe en småskadet æske med en lillebitte bule i det ene hjørne...
Jeg ser netop spillet annonceret i Danmark til 500+, og jeg betalte 261 kr.
The Mystery of the Templars viste sig ikke at indeholde de store mysterier: det er simpelthen et rejsespil: Enten eskorterer ridderne pilgrimme til det Hellige Land, eller også eskorterer de varer og penge fra Jerusalem til borge og handelspladser i Europa. Ind imellem laver de udgravninger og finder relikvier - fra splinter af korset til den hellige gral - og disse skal helst opbevares sikkert fra Saracener, landevejsrøvere og pirater. Det vil sige at de skal transporteres til kapeller i Europa.
Enkelt gennemgang af reglerne bragte mere forvirring end det skabte klarhed, så vi brugte 2 timer på at forstå reglerne - og alligevel måtte vi igen og igen bruge tid på at slå regler op. Så vi nåede kun 3 runder efter 4 timers spilletid (i alt 6 timer), hvilket ikke var nogen fornøjelse. En spilrapport på BGG viser samme tendens, så det er ikke kun os som var tungnemme.
Men spillet virker ikke særlig kompliceret, det er blot fordi man ikke helt forstår hvad man skal gøre, og hvilke kirker, borge og handelshuse man skal investere i. Vi regner med at prøve det igen på tirsdag, efter en nærlæsning af reglerne nu da vi har lidt bedre kendskab til hvad man kan gøre. Og efterfølgende forklaringer fra designeren har allerede hjulpet en del..!
Der er en hel del samarbejde i spillet, men ultimativt er der en enkelt spiller som får mere ud af samarbejdet end de andre, så spørgsmålet er hvor helhjertet samarbejdet er. Men uden samarbejde går det betydeligt langsommere og også mere risikofyldt.
I hver runde skal man satse en af sine 5 riddere (indtil alle 5 kort har været i brug, så starter man forfra) på at løse en eller to missioner: en Eskorte og en Udgravning. Desuden sker der også to begivenheder i hver runde. Alt dette er styret af 3 kortbunker, som hver er semisorteret i 3 epoker, således at der er en vis historisk logik i historiens gang.
Det virker alt sammen meget fornuftigt og ligetil. Problemet er at de 10 runder kan virke ensformige og langsommelige. Og der er grænser for hvor mange resurser man kan gemme i sine boliger, så det er en konstant faren frem og tilbage.
Reglerne lader mange spørgsmål åbne, og bærer præg af regelændringer som ikke er fuldt opdaterede. Men med spørgsmål til designeren begynder man at forstå spillet.
Spillet er fabrikeret i Kina, og som vanlig er det en blandet succes. Kassen er stor og stiv, så den knækker nok snart i samlingerne. Det samme risikerer man med det "Glen Drover"-store gigantbræt, som kræver at jeg sætter to borde sammen. Spiller-seglene er flotte træskiver med guldprægning for hver spiller, til gengæld er de mange papbrikker i tvivlsom kvalitet som ikke holder i limningen. Det er træls at skulle efterlime en halv snes bagsider (indtil videre). Jeg vil hellere betale mere for et godt produkt fra LudoFakt. Ho-hum.
Indtil videre har jeg vurderet spillet til 6/10, men det stiger forhåbentlig en tak efter næste forsøg. Men jeg tror ikke at det nogenside bliver så "spændende" som titlen lægger op til.
Jeg har købt den tyske udgave, da spillet kun indeholder få kort med andet end overskrifter, og alt det væsentlige er vist med ikoner. Reglerne kan hentes på nettet, så jeg sparede en klat ved at købe en småskadet æske med en lillebitte bule i det ene hjørne...
Jeg ser netop spillet annonceret i Danmark til 500+, og jeg betalte 261 kr.
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3950
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 124 times
Re: Hvad har du spillet i dag? August 2013
... som jeg gættede på, så nåede vi en omgang Smash Up mere i går. Foreløbig konklusion: Ninjaer er simpelthen for sneaky til min spillestil. Rumvæsner derimod...Andrea wrote:Gemalen og jeg fik afprøvet et par nyindkøbte spil i dag. Det blev til to omgange Dungeon Fighter, der er et utroligt fjollet spil - men på den positive måde. Det er i hvert fald et spil, jeg forventer at kunne smide på bordet, når folk har lyst til et hyggeligt spil, hvor der er plads til sjov og spas undervejs.
Vi nåede også en omgang Smash Up, som umiddelbart efterlod et positivt indtryk. Jeg gætter på, at det snart kommer på bordet igen, så vi kan udforske flere af mulighederne i spillet.
I dag besøgte vi et vennepar, der introducerede os for 1. udvidelsen til Alhambra (eller rettere - den ene af mini-udvidelserne i den første pakke af udvidelser). Jeg synes stadig, at originalspillet fungerer bedst, men det var en interessant variant. Sidst på aftenen blev det også til et hyggeligt gensyn med Blue Moon City, som vi ikke har spillet i flere år.