Summoner Wars attack value

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Summoner Wars attack value

Post by denmyos »

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad der menes med f.eks add +1 to your attack value.
Jeg har altid spillet det med at hvis man slå f.eks en 3'er så bliver det til en 4'er.

Men er det rent faktisk at hvis jeg slå MED 3 terninger så bliver det til 4 terninger istedet for.?

Men hvad er korrekt, hvor hvor står det beskrevet i regl bogen?
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: summoner wars attack value

Post by Jonezy »

Attack value er antal terninger, så hvis attack value er +1, så betyder det, at den unit får en ekstra terning når den angriber. Det står på side 2 i regelbogen, at attack value er antal terninger.

Håber det hjælper og at du får spillet noget Summoner Wars. Jeg får nemlig spillet det alt for lidt....:(
Image
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Re: summoner wars attack value

Post by denmyos »

Jonezy wrote:Attack value er antal terninger, så hvis attack value er +1, så betyder det, at den unit får en ekstra terning når den angriber. Det står på side 2 i regelbogen, at attack value er antal terninger.

Håber det hjælper og at du får spillet noget Summoner Wars. Jeg får nemlig spillet det alt for lidt....:(
jeg spiller det også alt for lidt, ikke så mange i næstved der spiller det.

Jeg har nærstuderet reglerne, og er også nået frem til at efter som de hele tiden kalder "cirklen i øverster venstre hjørne" for attack value.
Så må add 1 to attack value være en ekstra terning.


kan du ellers referere til nogle gode Summoner wars websites, ud over bgg selvfølgelige. :)
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: summoner wars attack value

Post by Jonezy »

denmyos wrote:
Jonezy wrote:Attack value er antal terninger, så hvis attack value er +1, så betyder det, at den unit får en ekstra terning når den angriber. Det står på side 2 i regelbogen, at attack value er antal terninger.

Håber det hjælper og at du får spillet noget Summoner Wars. Jeg får nemlig spillet det alt for lidt....:(
jeg spiller det også alt for lidt, ikke så mange i næstved der spiller det.

Jeg har nærstuderet reglerne, og er også nået frem til at efter som de hele tiden kalder "cirklen i øverster venstre hjørne" for attack value.
Så må add 1 to attack value være en ekstra terning.


kan du ellers referere til nogle gode Summoner wars websites, ud over bgg selvfølgelige. :)
Forummet på Plaid Hat Games' hjemmeside er vist ret velbesøgt: http://www.plaidhatgames.com/sum_forums/
Image
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Re: summoner wars attack value

Post by denmyos »

Jonezy wrote:
denmyos wrote:
Jonezy wrote:Attack value er antal terninger, så hvis attack value er +1, så betyder det, at den unit får en ekstra terning når den angriber. Det står på side 2 i regelbogen, at attack value er antal terninger.

Håber det hjælper og at du får spillet noget Summoner Wars. Jeg får nemlig spillet det alt for lidt....:(
jeg spiller det også alt for lidt, ikke så mange i næstved der spiller det.

Jeg har nærstuderet reglerne, og er også nået frem til at efter som de hele tiden kalder "cirklen i øverster venstre hjørne" for attack value.
Så må add 1 to attack value være en ekstra terning.


kan du ellers referere til nogle gode Summoner wars websites, ud over bgg selvfølgelige. :)
Forummet på Plaid Hat Games' hjemmeside er vist ret velbesøgt: http://www.plaidhatgames.com/sum_forums/
Jeg har fundet det her.
http://thurot.com/2012/08/27/summoner-wars-8-steps/
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: summoner wars attack value

Post by Jonezy »

Der er også den her, men den har ligget død i et år. De gamle artikler er dog stadig rimelig gode. http://blagog.wordpress.com/

Vi må finde en dag og få spillet en masse SW.
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: summoner wars attack value

Post by pytman »

denmyos wrote: jeg spiller det også alt for lidt, ikke så mange i næstved der spiller det.
Du invitere bare mr. Baker boy :P :P

-Jesper
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: summoner wars attack value

Post by Mik »

denmyos wrote:jeg spiller det også alt for lidt, ikke så mange i næstved der spiller det.
Det heldige er at du kun behøver en anden person i Næstved...
Det uheldige er så, hvis han allerede har en anden person at spille med...
Image
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Re: summoner wars attack value

Post by denmyos »

pytman wrote:
denmyos wrote: jeg spiller det også alt for lidt, ikke så mange i næstved der spiller det.
Du invitere bare mr. Baker boy :P :P

-Jesper
Nu står min 6 uges thailands ferie snart for døren, så ved ikke lige hvor meget der bliver tid til inden.
Men så må jeg shanghai en Ipad mens jeg er afsted og spille på den. :D
Image
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 156
Joined: Sat Mar 07, 2009 3:41 pm

Re: summoner wars attack value

Post by denmyos »

Jonezy wrote:Der er også den her, men den har ligget død i et år. De gamle artikler er dog stadig rimelig gode. http://blagog.wordpress.com/

Vi må finde en dag og få spillet en masse SW.

http://boardgamegeek.com/thread/922321/ ... rs-podcast
Image
Post Reply