Brætspil radaren 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Brætspil radaren 2013

Post by Stony »

Så vidt jeg kunne se, så var den sidste "spil vi holder øje med" for vinteren 2012-2013, og det er vi måske nået en anelse forbi. Så nu starter jeg en ny tråd.

( Måske den bare bør navngives "Brætspil radaren" uden periode, og så gøres til en sticky? )

Jeg fik øje på en kommende Matthias Cramer titel. (Designer af Lancaster som jeg synes godt om, samt Glen More som jeg aldrig har fået prøvet.)

Det kommer i første ombæring kun på tysk - men bliver forhåbentlig samlet op af en international udbyder - og kommer til at hedde Der Millionen Coup.

Det er et kooperativt spil hvor man skal røve en bank.

En designer der i min bog har gjort et godt førstehåndsindtryk. Et lidt anderledes tema. Kooperativt. Overskuelig spilletid. Pling direkte ind på radaren. Jeg håber spillet er tilstrækkelig sproguafhængigt til at det vil give mening at købe den tyske udgave.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Jens_Hoppe »

Det lyder faktisk meget sjovt, men hvad hulen er et "Tiptoi(R)", som er nødvendigt men skal købes separat??
(Det er nævnt på forsiden af æsken).
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Stony »

Da spillet er kategoriseret som "realtime" gætter jeg på at det er en elektronisk dims der skal holde øje med tiden.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Stony »

Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Stony »

Jeg ved sgu ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til det legetøj der. Det føler en blanding af nysgerrighed og gru.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Mik »

TIP-Toy er Ravensburger nye elektroniske læremiddel.
Der er flere instruktive videoer her
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by digter »

Jeg glæder mig til Battlelore 2nd ed.

Den 9-årige 'digger' Memoir 44, så mon ikke han også synes om dette?
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Stony »

Nu nærmer Essen sig jo. Jeg skal ikke selv derned, men derfor kan man jo godt så småt begynde at holde øje med hvad der kommer.

Jeg er igang med at udarbejde en bruttoliste over spil jeg holder øje med. Nogle køber jeg nok bare, for at være sikker på et eksemplar. Andre afventer jeg nok de første ratings og/eller anmeldelser, før jeg springer på.

Blandt dem jeg - indtil videre - synes virker mest lovende er titler som
Tash-Kalar
Naufragos / Castaways
Bremerhaven
Twin Tin Bots
Quantum
Spyrium
Kohle & Kolonie
Les Battiseurs

Og så kommer der jo også udvidelser til spil som Eclipse, Suburbia og Tzolk'in, som jeg nok bare bør få bestilt.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Mik »

Selv er jeg ved at være lidt træt af de mange udvidelser til eksisterende spil.
Men derfor kan det jo godt at jeg plumper i og køber udvidelserne til Tzolk'in, Keyflower, Lords of the Dungeon, Last Will osv.
Heldigvis er udvidelsen til Terra Mystica udsat, så vi har en chance for nyde spillet som det er et stykke tid endnu, inden vi skal til at lære nyt.

Jeg er også træt af "opkog" af eksisterende spil, og jeg må indrømme at jeg ikke var særlig begejstret for at høre at Uwe kommer med endnu et spil baseret på Agricola. Men det faktum at Hanno Girke (Lookout Games) har accepteret spillet til sit mærke, gør mig nysgerrig. Så Caverna: the Cave Farmers står (måske) på programmet.

Ellers må jeg erkende at de mange Kickstarterspil som kommer dryssende, gør Essen lidt mindre interessant. Jeg har jo allerede flere nye spil end jeg kan nå at spille ud i 2013.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:Ellers må jeg erkende at de mange Kickstarterspil som kommer dryssende, gør Essen lidt mindre interessant.
Sjovt, med enkelte undtagelser interesserer jeg mig stort set ikke for de Kickstarter-finansierede spil. Til gengæld kunne jeg til min gru konstatere, da jeg den anden dag løb gennem den øjeblikkelige Spiel 2013 Preview liste på BGG, at der allerede er en 20-25 spil jeg synes lyder "rigtigt spændende". Forhåbentlig kan den skæres ned til, åh jeg ved snart ikke, en femtedel i løbet af den næste måneds tid. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Brætspil radaren 2013

Post by netsapiens »

Jens_Hoppe wrote:
Mik wrote:Ellers må jeg erkende at de mange Kickstarterspil som kommer dryssende, gør Essen lidt mindre interessant.
...den øjeblikkelige Spiel 2013 Preview liste på BGG....
Linky til den liste? Og hvis nogen kender en liste over publishers, så ser jeg gerne den også. Jeg kan sikkert finde den selv, men må erkende at jeg har mere travlt end en et-benet mand i en sparke-røv konkurrence, så jeg anmoder om hjælp istedet :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by chr88 »

netsapiens wrote:
Jens_Hoppe wrote:
Mik wrote:Ellers må jeg erkende at de mange Kickstarterspil som kommer dryssende, gør Essen lidt mindre interessant.
...den øjeblikkelige Spiel 2013 Preview liste på BGG....
Linky til den liste? Og hvis nogen kender en liste over publishers, så ser jeg gerne den også. Jeg kan sikkert finde den selv, men må erkende at jeg har mere travlt end en et-benet mand i en sparke-røv konkurrence, så jeg anmoder om hjælp istedet :)
http://boardgamegeek.com/geeklist/15235 ... 13-preview :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Brætspil radaren 2013

Post by netsapiens »

Nogen der kender et trick til at følge med i ændringerne på sådan en geeklist?
Jeg har subscribet til den, men lige nu kan jeg se at der er tilføjet 67 geeklist items. Men hvordan kan jeg se præcis hvilke 67 der er nye siden jeg sidst kiggede? :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Brætspil radaren 2013

Post by Mik »

Jeg tror ikke at du kan få opdateringer på geeklists som sådan,
men du kan jo følge med på Boardgame News og/eller på Spielbox Neuheiten
hvor alle nyhedrene bliver præsenteret inden de lægges ind i deres respektive databaser
Image
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Brætspil radaren 2013

Post by digter »

netsapiens wrote:Nogen der kender et trick til at følge med i ændringerne på sådan en geeklist?
Jeg har subscribet til den, men lige nu kan jeg se at der er tilføjet 67 geeklist items. Men hvordan kan jeg se præcis hvilke 67 der er nye siden jeg sidst kiggede? :)
Hvis du har subscribet til en geeklist, får du en rød notifikation øverst oppe til venstre ved dit BGG brugernavn (så langt regner jeg med at du er nået?). Når du klikker dér får du en liste over ALLE dine subscribtions med nyt indhold, og ude til højre under 'updated' kan du se hvilken slags indhold der er tale om. Når vi snakker geeklists, er der typisk tale om et nyt item eller nye comments (Jeg gætter på det er de nye items du er mest interesseret i? :)).

Hvis du vil se det nye indhold, er det vigtigt at du trykker på linket under new item. Det er et link direkte til det nye indhold. I tilfælde at du har en lidt sløv computer, er det vigtigt at du tillade siden at loade helt. Det nye indhold kan du genkende ved at det er indrammet i rødt.

Håber det besvarede dit spørgsmål?
Image
Post Reply