Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Mik »

Mandag hos Torben Ussing spillet vi igen mesterskabspladen i Burgen von Burgund:
Martin strøg afsted uden at bygge et eneste skib (før til sidst da han ikke kunne andet) og vandt med en pæn margen. Enestående! 9/10

I går spillede Jesper, Eivind og jeg King's Forge, som er et udmærket terningspil. Måske lidt for langt i forhold til indholdet. Eivind vandt knebent over Jesper. 7/10

Og aftenen sluttede af med en scenarie 4 i Legenden von Andor (den med ædelstensminen). Vi manglede blot 4 penge i af vinde scenariet, men havde ikke mere tid. Vi burde nok have forsøgt at dræbe nogle af de små monstre før de forsvandt. 7/10
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jens_Hoppe »

I tirsdags i KBK fik vi shanghaiet nok interesserede spillere til at spille et fem-personers High Frontier med basis-reglerne. Jeg spillede ESA - normalt en stærk fraktion - men det lykkedes mig alligevel at tabe det hele på gulvet. Som så ofte før fik jeg tidligt købt Mirror Steamer thruster'en - i sig selv en elendig thruster, men med potentialet for at kunne opgraderes til den frygtindgydende Zubrin-raket, hvis man bare får lavet sig en "S" fabrik. Og sørme, Månen er jo et "S" site, og ja, jeg fik sat mit claim der, men de onde kinesere huggede det fra mig inden jeg kunne få bygget min fabrik... :? Der var ikke andre tilgængelige "S" sites, og ikke flere rimelige thrusters tilbage, så jeg var ret stuck. :)

Meget sørgeligt. Til allersidst lykkedes det mig at bygge min første fabrik på Mars, men det rakte kun til en fjerdeplads...


Torsdag spillede jeg Mage Knight Board Game med min gamle krigsspilsmakker. Vi spillede (naturligvis) intro-scenariet, og jeg må med skam meddele at vi ikke kom helt i mål - men der gik også en del øl og snak i den på et tidspunkt. 8) Efter to af de tre runder stod jeg bedst, mens min modstander bogstaveligt talt var vandret ud i en blindgyde, hvorfra det ville være meget dyrt at komme nogen som helst vegne. Sjovt var det nu alligevel, og med to spillere som kender spillet godt, kan jeg forestille mig at det kører rimeligt hurtigt.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Larsine »

Onsdag kom Eik, Laban og Jens til spil, så jeg foreslog at vi spilled Drum Roll, incl. alle udvidelser og promoer. Vi spillede dog med en variant, hvor Ringmasters indgik blandt det øvrige personale. De var godt nok gratis, men man skulel stadig bruge en aktion på at få fat i dem, og bruge tid på at flytte resourcer ud på dem. På den måde blev det mere et bevidst valg om man ville bruge dem, frem for den automatik som vi eller synes at de lægger op til.

Min strategi gik efter at få billige artister, noget som jeg før har haft held med. Billige artister giver som regel ikke mange point, men de er billige at anskaffe, og billige i drift, så man kan som regel får mange af dem, og derved score bonus for mange artister, og bonus for flest artister, medens man stadig har penge til alt det andet. Jeg started med en bizzar artist som kunne skaffe mig trailers, og af Laban fik jeg en Dragon Dancer, som kunne skaffe trailers, og fik point alt efter hvor mange trailers jeg havde. Jeg har før haft god brug af trailers, som nedbringer artisternes løn, så det så jeg som en strategi. I løbet af spillet fik jeg så endnu en bizzar artist som også skaffede trailers, en Coachman som gav trailers efter hvert show, yderligere en Dragon Dancer. Da den tredie Dragon Dancer dukkede op, lagde Eik mærke til at den ville give mig 9 point. Problemet for de andre var at der også var andre artister som ville give mig 4-5 point, medens Dragon Dancer kun ville give dem 0-1 point. Så selvom både Eik og Laban købte artister før mig, kunen jeg købe den tredie Dragon Dancer. Jeg fik også Trailer Bonus kortet, så til sidst gav mine 9 trailers mig i alt 36 point. Samme med diverse point for andre artister og bonuser, endte jeg på 79 point, hvilket er det bedste jeg nogen sinde har set. Eik, som fik den første Ringmaster og udnyttede den optimalt, endte på 75 point. Jens som forsøgte sig med at flippe sine artister tidligst muligt, sammen med en Cashier som betød at flippede artister ikke skulle have løn, andte på 53 point, stadig mindre end man normal plejer at få. Laban som spillede for første gang endte på 46 point.

Bagefter spillede vi et spil The City som Jens vandt overlegent med bl.a. U-Bahn.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Mik »

Første dag på Viking-con begyndte med 2x The City med 4 spillere. Første spil blev vundet af Robert og det andet af Eivind, medens René og jeg selv måtte tage til takke med sekundære placeringer.

Last Will med 3 spillere blev vundet af David lige for næsen af Anders, og
Templar: the Secret Treasures, et nyt Queen spil, blev vundet af Anders med en pæn margen. Måske fordi det var hans spil, så han bedre kunnet forberede sig på hvordan kortene virkede. Spillet virkede for tørt og for langt for mig. 6/10
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Helle »

Fik spillet Spyrium med gemalen i går.
Hader at lytte til regler og hører mindre end halvdelen, fordi min hjerne kortslutter ...
Alligevel var det et fint lille spil på trods af, at det var første spil ... Og jeg ser frem til det næste.
Og på trods af gemalens opgaveskrivning er jeg sikker på, at jeg nok skal blive spurgt både to og tre gange, om vi ikke skal prøve igen i dag :D .
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jens_Hoppe »

Lørdag var jeg på Viking-Con, hvor det blev til et par spil i KBK lokalet:

Først var det mit (relativt) nye Castaways, spillet som lyder som meget af det samme som Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island. Castaways er dog ikke et fuldt coop-spil, men i stedet et såkaldt semi-coop: Spillerne skal arbejde sammen for at blive reddet fra øen (ellers taber alle), men bliver man reddet er der kun én spiller som vinder! Traditionelt en vanskelig genre at få til at fungere: Tror man som spiller at man står til at tabe, er der ikke megen grund til at bidrage til samarbejdsdelen af spillet, og kan man ligefrem sabotere en anden spillers chance for at vinde, kan det også virke attraktivt.

Semi-coop spil kræver i hvert fald det rette mindset blandt spillerne, og i et spil som Castaways tror jeg man gør klogt i at aftale spillestilen på forhånd: "Ja, vi er sammen om det her, men der skal selvfølgelig være plads til at tænke på sig selv", f.eks. Alternativt kan man naturligvis spille det som et rent coop: Nogle af kortene er ikke længere relevante så, men det meste af spillet vil egentlig kunne fungere fint på den måde.

Et spil består af et antal ture (færre jo flere spillere man er). I hver tur har man en event-fase (hvor man vender et kort og ser hvad der sker), en action-fase (hvor det meste af handlingen foregår, og spillerne udfører deres handlinger), og endelig et par bookkeeping-faser, hvor der spises mad, soves, osv.

Action-delen af spillet er en variant over worker placement: Hver spiller har to meeples, som kan placeres på de handlinger man ønsker at udføre den tur. Fra gode, konstruktive handlinger som indsamlen af mad, fiskeri, byggeri, udforskning, til mere egoistiske ting som at ligge i hængekøjen og slappe af, eller skrive i sin dagbog (sejr baseres på story points - hvem af de overlevende har den bedste historie med hjem - og dagbogsskriveri giver points til en selv, men gør intet for fællesskabet!).

Udforskning er et helt lille separat spil, hvor de spillere der deltager den tur sammen begiver sig afsted, og vender så mange eller så få udforskningskort, som de magter. Alt muligt mystisk kan ske, og en række plot-kort som er blandet ind i bunkerne i starten af spillet, kan starte en række forskellige historier. Spillet indeholder en stor bunke nummererede kort, som først tages i brug når et andet kort instruerer om det. Præcis hvilke kort der blandes ind i hvilke bunker kan også sagtens afhænge af et spillervalg: Redder man ungmøen fra de indfødte møder man måske et "de indfødte angriber" kort senere hen, men overlader man hende til sin skæbne, render man ind i et "kannibalritual" senere hen - hvor man så igen kan vælge mellem forskellige muligheder. Der er lidt "choose your own adventure" over det, bare med kort i stedet for en bog.

De nummererede kort kan også fokusere på semi-coop aspektet af spillet: En af mine mod-, undskyld medspillere fandt på et tidspunkt en guldskat som var mange points værd, men samtidig blev der introduceret en ny spillerhandling - "grådighed" - hvor det var muligt at forsøge at stjæle skatten fra den nuværende ejer. Hmm, man kan næsten fornemme at spillet forsøger at spille spillerne ud mod hinanden!

Hver spiller har en brik som viser hvor langt ind på øen han har udforsket: Når en spiller kommer frem til toppen af bjerget på midten af øen, trigger det slutningen af spillet (redningsskibet kommer!), enten i samme tur eller næste tur. Og på det tidspunkt skal spillerne have bygget eller fundet de nødvendige ting for at blive reddet: Et stort bål, et tegn i sandet, et spejl, osv. Præcist hvad der kræves, vides ikke før til sidst.


I vores spil tog egoismen overhånd, og vi klarede ikke at blive reddet. Efterhånden som spillet skred frem, tænkte folk mere og mere på sig selv - samlede private madlagre som de nægtede at dele med deres sultende kammerater, f.eks. - og vi nåede altså ikke at blive klar til at blive fundet og reddet. Der var ikke bevidst tale om sabotage for at skyde den førende spiller ned - faktisk vidste vi ikke hvem der stod bedst (en del af pointene kommer fra nogle brikker, som kan have værdi fra 2 til 4) - men folk hyttede i højere og højere grad deres eget skind.


Jeg syntes faktisk Castaways var et sjovt og veldesignet spil. Mekanisk var det mere strømlinet og "elegant" end den oplagte sammenligning, Robinson Crusoe, og jeg synes egentlig også at det på mange måder var mere tematisk end RC, ikke mindst fordi handlingen virkede mere sammenhængende. Semi-coop aspektet er nok noget som kan dele vandene, men i hvert fald med den rette gruppe giver det spillet et pift i den rigtige retning, og får det til at føles ret meget som et afsnit af LOST eller noget fra Robinson-ekspeditionen. Med den forkerte gruppe er jeg dog ret sikker på at spillet godt kan knække.

Robinson Crusoe er visuelt et pænere spil (om end Castaways også ser pænt ud), og selvfølgelig langt mere bredt favnende end Castaways: RC indeholder f.eks. en række helt forskellige scenarier, mens Castaways handlingsmæssigt svarer til det første scenarie i RC.

Mit første indtryk var i hvert fald positivt. Med lidt held kan det komme på bordet igen på tirsdag.


Efter eventyret på den øde ø, stod den på et spil P.I. Det lykkedes mig at vinde, med 5 points i første runde og 7 points i hver af de to næste. Jeg kan egentlig godt lide P.I., selvom det reelt kun er en slags Mastermind med tema. Men perfekt er det ikke, og når det går mig godt i spillet, har jeg altid fornemmelsen af at det skyldtes held, snarere end kløgtighed. Og det er vel ikke en god ting i et deduktionsspil som dette...?
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Mik »

Først et lille hjertesuk: Ikke så snart er The City-turningen på VC overstået, førend nogen neglede mit eksemplar fra Consim's lokale. :evil: Da spillet er udgået af Amigos katalog er det måske nok forståeligt, men alligevel temmelig surt!

Ellers blev der kun spillet 8x Ave Caesar søndag formiddag, hvor jeg klarede mig pænt, men ikke godt nok til at gå i finalen. Som altid en hyggelig med møder med både gamle og nye bekendte!
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Sir William »

Mik wrote:Først et lille hjertesuk: Ikke så snart er The City-turningen på VC overstået, førend nogen neglede mit eksemplar fra Consim's lokale. :evil: Da spillet er udgået af Amigos katalog er det måske nok forståeligt, men alligevel temmelig surt!
Nej, hvor øv!! Selv hvis det bliver "erstattet" så kan du jo ikke få det igen. Kan jo håbe, at der er nogen der bare har fjernet det for at sikre det mod, at der er nogen der neglede det.

Håber det dukker op!!
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jakob »

jeg tager mit med på Djengis con auktionen.

Startpris: 999
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Helle »

Sir William wrote:
Mik wrote:Først et lille hjertesuk: Ikke så snart er The City-turningen på VC overstået, førend nogen neglede mit eksemplar fra Consim's lokale. :evil: Da spillet er udgået af Amigos katalog er det måske nok forståeligt, men alligevel temmelig surt!
Nej, hvor øv!! Selv hvis det bliver "erstattet" så kan du jo ikke få det igen. Kan jo håbe, at der er nogen der bare har fjernet det for at sikre det mod, at der er nogen der neglede det.

Håber det dukker op!!
Ja, eller nogen, der troede, at det var deres - og når de opdager, at de har to, så vil de fluks skrive til dig med gode nyheder!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Mik »

Jeg håber da at nogen blot har "lånt" det, men ellers regner jeg da med at kunne køb det i Essen.
Blot fordi et spil er udsolgt fra forlaget behøver det samme ikke at være tilfældet med butikkerne.

Glæder mig iøvrigt til at få en forklaring fra Amigo, om hvorfor et spil som vandt årets kortspilpris på Spiel '12 allerede er fjerner fra kataloget!
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by BlueSwan »

Efter lang tid uden det store på spillefronten var jeg på Viking Con lørdag og søndag - eller det vil sige at jeg deltog i Android: Netrunner turneringen lørdag og Dominion turneringen med udvidelser søndag - andet blev der ikke tid til.

Jeg havde store forhåbninger til Netrunner turneringen da jeg havde vundet de to foregående godt nok mindre turneringer. På Viking Con gik det dog langt fra som håbet og jeg endte som nr.11 ud af 17. Især mit ellers normalt stærke "Katman" runner deck skuffede og gik 2-2 i Swiss runderne, mens mit Weyland corp deck havde endnu større vanskeligheder og kun hentede en enkelt sejr. Det gik ikke stort bedre i de 7 yderligere spil Netrunner den dag.

Langt bedre gik det til Dominion med alle udvidelser, hvor arrangøren havde gjort sig store anstrengelser for at man ikke kom til at se det samme kort i en kingdom mere end én gang. Ganske imponerende. Jeg vandt turneringen der blev spillet i 3-mands varianten under hele turneringen indtil selv finalen, hvor der blev spillet et 2-mands spil. Det skal dog siges at jeg var så heldig at starte med en 5/2 åbning i et finalekingdom med Mountebank, Chapel og Hunting Party som de vigtigste kort.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Larsine »

Ja der var rift om The City. Jeg fik solgt de tre ekstra spil jeg havde til turneringen, og flere henvendte sig til mig efterfølgende for at købe de ekstra spil, men jeg måtte skuffe dem.

Jeg var ellers positivt overrasket over hvor lidt der forsvandt på VC. Jeg glemte min pung i et lokale natten mellem lørdag og søndag, og den var der stadig inkl. de ca. 150 kr. da jeg hentede den næste morgen.

På VC fik jeg spillet Chaos Marauders medens mine finalister fik spillet deres spil. Jeg tabte stort, men til gengæld vandt Lilli finalen. Jeg har intet imod nepotisme, så længe det bliver i familien.

Natten mellem fredag og lørdag spillede jeg Das Motorsportspiel. Jeg stratede på en 5. plads i den indledende runde, men fik kæmpet mig frem til en 1. plads, hvilket medførte en pole-position i finalen. Så jeg startede først, og der blev jeg liggende, selvom Martin flere gange var oppe og puste mig lidt meget i nakken. Endnu en gul T-shirt til samlingen.

Lørdag formiddag spillede jeg Esoterrorist, hvor Torben Ussing igen havde forfattet et rigtig godt scenarie. Vær I glade for at vi har frelst jeg fra en verden hvor Klaus Riskærs kæreste styrer det hele ved hjælp af voodoo :evil:

Inden jeg skulle holde min The City turnering, nåede jeg lige at spille et enkelt spil The City, hvilket betød at der i hvert fald kom 3 ekstra spillere på min turnering.

Min The City turnering var, efter mine egen mening, rigtig god, og forløb planmæssigt. Pointsystemet fungerede som forventet, og intet var afgjort før sidste spil var færdigt. Alle troede desuden at Lilli ville vinde, da hun efter tre spil havde 27 point, med nærmeste modstander på 24 point, men Lilli scorede kun 3 point i sit fjerde spil, medens Mia med 24 point scorede 10 point. Så kan jeg i det mindste ikke beskyldes for at jeg favorisere familien hver gang.

Om aftenen skulle jeg spille Dominion uden udvidelser, men turneringslederen besluttede sig for at blande Intrigue ind i sættene. Jeg er ikke vild med Intrigue, idet min oplevelse er at det blot forlænger spiltiden, dan man på mange af kortene skal vælge, eller at mange af kortene gør at modstanderne skal gøre noget. Alt sammen noget der blot forlænger spiltiden, uden at tilføre noget væsentligt til spillet. I mit første spil var der Chapel og Laboratory med, så jeg købte et af hvert, tømte min hånd, og købet et Laboratory mere, så jeg hver gang kunne trække hele min hånd og købe en Provins. Da jeg første gang trashede en provins, var en af mine modstandere ved at falde ned af bænken... "Smider du 6 point ud???", senere overraskede jeg ham også da jeg valgte at tage to curses i stedet for at discarde 4 kort. Men igen trak jeg hele min hånd, trashede mine to curses og købte en provins, og sluttede så spillet og vandt med 30 point.

Så ventede jeg 1 time og 15 minutter før vi var klar til 2 runde... En underlig runde hvor vi alle 4 købte en Witch, og delte curses ud, så vi alle fik ødelagt vores decks. Flere gange var der ingen af os der gjorde noget som helst, og vi endte på 11, 9, 8 og 7 point.

Medens vi ventede på at de andre blev færdige med 2. runde nåede jeg to spil The City.

I tredje runde fik vi et forfærdeligt set-up. Alt for mange kort der påvirkede de andre spillere (Torturer, Swindler, Tribute og andre), og alt for mange kort der ikke gjorde noget særligt (Wishing Well, Great Hall og andre). Det blev et langt og frustrerende spil, og slet ikke sjovt. Jeg tror det var et spil hvor man skulle have spillet Big Money for at have fået noget ud af det.

Spillet var så dårligt, at vi valgte at spille endnu et spil The City for at få det ud af hovedet.

Så skulle jeg spille Red Dragon Inn, men der dukkede kun 7 spillere op, og de havde ingen spil med, og ingen vidste noget som helst, så jeg valgte den fornuftige løsning, at gå i seng kl. 0.30.

Søndag spillede jeg Ave Caesar og efter 8 indledende runder, gik jeg i finalen med det bedste resultat. I finalen startede jeg middelmådigt, og derfra gik det kun nedad. Så jeg endte på en flot sidsteplads.

Da vi havde pakket alle vores ting sammen, insisterede Birka og Lilli på at vi skulle spille endnu et spil, og det blev til et spil Colosseum. Jeg satsede på at kunne vinde med Cirkus Maximus, men jeg havde desværre ikke nok medaljer til at indhente de andre, og måtte nøjes med en tredjeplads, med Lilli på en første- og Larna på en andenplads.
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by zutcorp »

Som en VC rookie, anede jeg ikke rigtigt hvad jeg gik ind til, men nød min weekend i Nørdeland i fulde drag.

Ved et tilfælde var jeg endt som Asgers fanboy og deltog i alle hans 3 hjemmedesignede spil.

Mental football, spiller en del som et meget hurtigt spil Bloodbowl, hvor terninger er med til et give det element af tilfældighed som en god fodboldkamp har, men godt spil forbedrer din chancer for sejr voldsomt. Det gik min fredag aften med, hvor jeg nåede finalen mod en svensker, som hvar i semi sidste år. Han viste sig mere rutineret og trak en sikker sejr (på trods af jeg missede et åbent mål ved 1-2. grrr)

Lørdag startede med Flamme Rouge, som spiller en del som Ave Caesar, blot med andre taktiske elementer. Det spil tabte jeg stort, men var samtidigt tilpas imponeret af, hvor meget han have fået det til at føles som cykelløb med sprint, vindmodstand og bjergetaper, at jeg glæder mig til at få lov at købe det (og ønsker ham held og lykke med at finde en køber på Essen)

Lørdag bød også på Mental-NFL, som jeg havde en dårlig oplevelse med. Jeg var alt for træt, og forstod ikke rigtigt spillet. Det gav et frustrerende nederlag i første kamp, som jeg blev lidt skuffet og vred over. Det plejer jeg ikke at blive over brætspil, så jeg gik en tur, og pustede lidt ud, og vendte så tilbage og spillede endnu en kamp, som jeg vandt. Men bestemt ikke et spil, man skal undervurdere.

Ellers bød weekenden på The City turnering som Larsine lokkede mig med i. Jeg lå til at vinde efter 2 spil, men de 2 sidste gik ad H til!

Ave Caesar turneringen om søndagen gik straks meget bedre. Jeg placerede mig solidt i alle mine løb og fik plads i finalen, som jeg igen placerede mig jævnt godt i. Jeg lå endda til at vinde med ca. en ½ runde tilbage af sidste løb, da jeg løb ind i 3x6'ere og måtte se næsten alle køre forbi. Surt, men en anden plads som rookie er bestemt godt!

VC's bedste oplevelser kom dog i de spontane spil, hvor jeg hjemmefra havde bestemt at sige ja til alle de "vil du være med?" som overhovedet kunne lade sig gøre. De medførte både nogle gode Ave Caesar, The City og en tur i Collossal Arena med nogle rutinerede VC'ere som jeg tillod mig at slå, og og høhø-skæg med Cards Against humanity!

Jeg glæder mig allerede til næste år!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Mik »

Mandag fik jeg lejlighed til at spille VitiCulture for første gang, og det var en bedre oplevelsen end jeg havde ventet. Der har været rigtig mange vinspil indenfor de seneste par år, så derfor behøver jeg ikke at prøve flere, men spillet overraskede mig positivt, så jeg spiller det gerne igen. Vi var 6 spillere, og der gik smertefrit. Et andet positivt træk. 8/10

Bagefter tog vi lige et spil The City med 4 spillere. Jeg klarede mig pænt, men måtte se mig henvist til en sekundær placering. 9/10
Image
Post Reply