Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jonezy »

Mik wrote:Der har været rigtig mange vinspil indenfor de seneste par år, så derfor behøver jeg ikke at prøve flere, men spillet overraskede mig positivt, så jeg spiller det gerne igen.
Kan du ikke pege mig i retning af de bedste. Temaet tiltaler mig nemlig og jeg har kigget lidt på både Vinhos og Viticulture.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Mik »

Jonezy wrote:
Mik wrote:Der har været rigtig mange vinspil indenfor de seneste par år, så derfor behøver jeg ikke at prøve flere, men spillet overraskede mig positivt, så jeg spiller det gerne igen.
Kan du ikke pege mig i retning af de bedste. Temaet tiltaler mig nemlig og jeg har kigget lidt på både Vinhos og Viticulture.
Jeg kan dårligt huske hvilke navne de går under, og der er ikke let at søge efter. Men en søgning på landbrug giver følgende titler som handler om vin:

Grand Cru Har modtaget blandede reaktioner. Men det skulle være rigtig godt - under forudsætning af alle spillere ved hvordan man spiller det. Personligt har jeg ikke tålmodigheden.

Viticulture får udelukkende positiv kritik af mine Geekbuddies. Dog er det tilsyneladende bedst med udvidelsen Aboriculture. Typisk eurogame, med noget held i korttrækningerne. Men jeg kunne godt lide det, og det er simpelt at gå til.

Kender ikke nogen som har været begejstret for Vintage, og som altid med MesaBoardgames' spil er reglerne ikke gode.

King's Vineyard. Meget abstrakt og sagde mig ikke rigtig noget.

Kender ingen som har prøvet My Little Wineyard.

Chateau - Vinspillet er et typisk gammeldags familiespil uden noget at glæde erfarne brætspillere.

The Grape Game er vistnok mere et Trivia-spil end et strategispil.

- og så må jeg hellere stoppe inden titlerne bliver alt for obskure...

Jeg har sikkert glemt nogle vinspil, men som sagt er de ikke nemme at søge på hvis man ikke kan huske titlerne

Jeg glemte Vinhos. Jeg har ejet et eksemplar, men solgte det uden at have prøvet det, da jeg simpelthen ikke kunne tage mig sammen til at læse reglerne.

Vinhos er formentligt et brilliant spil for erfarne spillere, men jeg tilslutter mig designeren Rüdiger Dorn mening: "too much!!! You couldn't see the forest because of the trees big minus --> too many extra actions with extra effects with extra handling one play is enough" - personligt er jeg nok mere til gårsdagens spil.
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jonezy »

Tak for det Mik! :D Det var pænt af dig og med links til det hele. Det sætter jeg stor pris på.

Som sagt har jeg kigget på Vinhos, som også virkede til at være et spil, hvor der meget i gang på een gang, hvilket jeg også tolker dit citat til at hentyde til. Viticulture virkede til at være klassisk worker placement med et vin tema, og jeg er ikke super glad for worker placement. Vinhos virkede dog som om, at det bedre gav een følelsen af rent faktisk at være vin producent.

Jeg kigger din liste igennem og ser om der er noget der lokker. Tak for hjælpen ihvertfald.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Frouvne »

Jonezy wrote:[...] Vinhos virkede dog som om, at det bedre gav een følelsen af rent faktisk at være vin producent. [...]
Hvis du "kommer til" at læse reglerne til Vinhos, skal du være velkommen til at komme og introducere mig for mit uåbnede eksemplar ved lejlighed. Jeg syntes det så voldsomt interessant ud, men har aldrig fået taget mig sammen til at kigge nærmere på det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jonezy »

Frouvne wrote:
Jonezy wrote:[...] Vinhos virkede dog som om, at det bedre gav een følelsen af rent faktisk at være vin producent. [...]
Hvis du "kommer til" at læse reglerne til Vinhos, skal du være velkommen til at komme og introducere mig for mit uåbnede eksemplar ved lejlighed. Jeg syntes det så voldsomt interessant ud, men har aldrig fået taget mig sammen til at kigge nærmere på det.
Det var da et dejligt tilbud. :) Kan være det bliver aktuelt en dag.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by JoelP »

Har hørt godt om Grand Cru. Selvom det vist mere er et økonomispil, end et dyrk-din-egen-vin simulator. Det kostede vist 10 ecu på Essen sidste år, hvis jeg finder det til den pris i år ryger det i kufferten
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Mik »

Renaissance Man er et solitaire puslespil for op til 4 spillere. Hverken Martin, Eivind eller jeg var imponerede, så det kan købes for 100kr. (I Kbh) hvis nogen ønsker at prøve det. Det gælder om at bygge en menneskepyramide inden de andre. Fire forskellige typer mennesker (plus en joker) giver mulighed for at hyre (lægge ned) et kort fra hånden, rekruttere et kort fra displayet, gemme en handling til senere eller spare op til et Renæsancemenneske (jokeren). Ideen er såmænd god nok, det var blot ikke særligt underholdende, og meget tilfældigt. 4/10

Bagefter ville vi have noget godt, så vi gik i gang med den endelige scenarie i Pathfinder kortspillet. Vi talte om at gøre det lidt sværere, men valgte at prøve det efter reglerne først. Det var nok meget godt, for det noget sværere end vi havde forventet os. Vi fandt skurken forholdsvis tidligt, men valgte at lukke alle de øvrige lokaliteter førend vi tog kampen op imod ham. Med kun fire ture tilbage forsøgte vi at bekæmpe ham, men undslap og vi gøre et nyt forsøg i morgen! 8/10
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jonezy »

Havde besøg af Robert og Claus (Sir William) her til eftermiddag og aften. Vi havde aftalt at vi skulle spille Runebound og vi spillede Island of Dread udvidelsen.

Island of Dread har et ø-tema, som gør at man skal sejle rundt på kortet og til sidste finde Island of Dread. Island of Dread er nemlig hjemme til en grum grum dæmon gud, som har tænkt sig at lave en 'Sauron' på hele ø-riget, så han skal selvfølgelig nakkes for at vinde spillet. Robert spillede magikeren Lendric the Wise, Claus var krigeren Trenloe the Strong og jeg fik æren af at styre rangeren Vyrah the Falconer.

Lendric havde en halv sløj aften, hvor nogle uheldige challenges tidligt i spillet satte ham markant bagefter, hvilket han aldrig rigtig kom sig over. Robert havde derfor måske ikke lige den bedste Runebound oplevelse. Til gengæld var Trenloe og Vyrah i tæt ræs det meste af spillet, men Trenloe var først på Island of Dread, men måtte give fortabt til første challenge. Runden efter fandt Vyrah øen og klarede første challenge næsten problemfrit for så at stå ansigt til ansigt med den grumme selv. Det hele sluttede med et episk dobbelt 1'er rul, som slog Vyrah ud istedet for at give ham sejren, æren, håneretten osv. Vi valgte at stoppe der, da et nyt forsøg på at tæve den store baddie ville tage for lang tid at stable på benene.

Som altid herligt at være på eventyr i Runebound universet, men jeg skal ihvertfald aldrig spille med mere en 3 spillere, som jeg endda er tæt på at finde i overkanten pga. ventetid og spillængde, men med 3 erfarne spillere går det lige. Forresten skulle Vyrah kun have brugt en 6'er tilsammen på to D10'ere for at få has på end boss'en, men han slog altså dobbelt 1 og håbet blev slukket i det lille ørige...
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Sir William »

Puhaa, det var nok et af de mere besværlige scenarier vi var igennem i går.

Syntes ikke jeg havde nogen problemer med, at opgradere Trenloe og da jeg selv følte han var stærk - uden dog nogle allierede, havde jeg ikke nogen nævneværdige problemer med de fleste monstre - med enkelte undtagelser, så havde jeg en helt som jeg følte ville kunne klare det meste.

Det var så her, at jeg måtte erkende at min kaptajn var en kujon, at allierede var en nødvendig men også farlige at medbringe til Øen og at Dæmon guden faktisk var rimelig bad ass og hans følgesvende ligeså.

Da vi havde haft 2 forsøge med at angribe ham - og vi vel havde tæt ved 4 timer - og det reelt er besværligt, at komme ud til Øen plus vi skulle finde nogle stærke allierede, så så jeg mange flere timers spil før vi var i mål.

Det der nok overraskede mig var, at 95% af de klassiske level 3 monstre (i dette spil seamonsters) faktisk var lettere at banke end level 1 og 2 monstrene - målt i skade de gav og kunne tage - og gevinsterne var rimelig få. Den eneste umiddelbare undtagelse, var selvfølgelig Leviathan som jeg skulle kæmpe mod efter lige at have banket et andet monster, det var nemlig et lvl 5 monsterværdigt. Skulle have 6-7 i skade og gav rigtig megen skade. Det var her jeg mistede min eneste allierede og selv blev slået til pindebrænde. Igen viste min kaptajn sig som værende ubrugelig. Havde jeg ofret ham for selv at overleve et angreb og dermed måske vinde, havde jeg alligevel tabt da jeg jo uden kaptajnen ville forlise. Og med et monster som havde over 20 og gav 3-4 i skade, så så det håbløst ud.

Samtidig skulle man banke mange af de sømonstre for at få adgang til Øen, men også gerne lidt ekstra for at få nogle ekstra hjælpemidler med til Øen.

Så spillet trak nok lidt ud, fordi man som spiller var nødsaget til, at være 100% klar til at få kamp til stregen hvis man tog til Øen.

Ingen tvivl om, at det skal prøves igen men måske med nogle modifikationer. Manglede seriøst allierede der ville kunne bruges til noget! Så Jon, jeg er frisk igen!!

Angående om det er bedst med 2 eller 3, tror jeg kommer meget an på spillerne og hvilken scenarie man spiller.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jens_Hoppe »

I KBK i tirsdags blev det til endnu et spil Castaways. Sjovt var det: Vi fandt en hund som var os til stor hjælp (indtil vi spiste den), vi udforskede et tempel (uden at finde noget), vi blev udsat for jordskælv, vulkanudbrud og ildebrand, og meget mere, inden vi endelig blev reddet. På det tidspunkt var stemningen mellem spillerne nær det absolutte nulpunkt, så det var på høje tid!

Mekanisk gør spillet meget det samme som Robinson Crusoe, men Castaways gør det altså noget mere elegant. Til gengæld blev jeg bekræftet i at RC sikkert kan holde til flere spil: Med Castaways skal man nok ikke spille ret mange gange, inden man synes handlingen er noget man har set før.

Der er også ret mange regelusikkerheder i Castaways, så man skal være parat til at tage den slags i stiv arm.

Og så fylder det semi-kooperative element altså rigtigt meget! Jeg kan rigtigt godt lide det, men det gør unægteligt spillet til et "skænderi-spil", snarere end et samarbejdsspil. Vi havde spillere som brugte deres pistol til at gennemtvinge deres vilje, og guldskatten blev forsøgt stjålet op til flere gange. Hvor RC mere er et ægte samarbejdsspil, med spillerne sammen mod alle de udfordringer spillet kan kaste mod dem, minder Castaways mere om en slags Fluernes Herre på spilform. Der er så mange ting i spillet som er designet til at fremprovokere konflikter spillerne imellem, at selv de mest samarbejds-mindede nok skal blive uvenner med nogen på et tidspunkt.


Her til morgen prøvede jeg lige mit SOS Titanic. Og ja, det *er* altså bare en 7-kabale variant med lidt avancerede regler og med billeder på kortene! Når det så er sagt, må jeg sige at jeg var ret imponeret af det. Det føles overraskende tematisk når man tænker på det mekaniske forlæg: 1'erne i hver farve er redningsbådene, og finder man en 1'er og lægger den op, repræsenterer det at man har sat den i vandet. Derefter kan man begynde at sætte folk ned i den, og ja, selvfølgelig skal folk i bådene i en bestemt rækkefølge (kvinder og børn først, nemlig). Med jævne mellemrum vendes en side i bogen, Titanic synker lidt mere, og nogle gange gør det at man mister en kolonne kort: Passagererne (kortene) i den kolonne rykker så automatisk over i næste kolonne, hvor de blander sig med de passagerer der allerede er der.

Hver spiller er et bestemt besætningsmedlem (jeg var stewarden Andrew Latimer), hver med en unik speciel evne. Spillerne får også adgang til specielle actionkort, som lader dem manipulere spillet på forskellig måde.

Alt i alt en positiv overraskelse. Ja, som jeg startede med at sige, er det kun en kabale-variant, men de forskellige ekstraregler, og ikke mindst de aldeles smukke komponenter gør det til en sjov, tematisk oplevelse, hvor utroligt det end må lyde.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Larsine »

Mik wrote:Mandag fik jeg lejlighed til at spille VitiCulture <Snip>
Bagefter tog vi lige et spil The City med 4 spillere. Jeg klarede mig pænt, men måtte se mig henvist til en sekundær placering. 9/10
Hvilket The City spillede I med? Har du fået dit tilbage efter Viking-Con?

I går aftes kom Laban og Jens til en gang spil.

Først blev det til to spil Acquire. Spillet er ikke perfekt med 3 spillere, men absolut heller ikke dårligt. På trods af at Laban ikke havde prøvet det før, klarede han første spil ret godt. Han endte med ca. 49.000, men jeg havde ca. 52.000, og Jens lå sidst på ca. 36.000. Andet spil gik også ret god for mig. Jeg endte på ca. 50.000, med Laban på ca. 24.000 og Jens på ca. 22.000.

Labans søn, Johan, og Lilli var stødt til, og vi spillede et 5-spiller Dominion, hvor det var kort fra grundspillet (Gardens, Library), Intrigue (Mining Village, Minion), Seaside (Embargo, Warehouse, Sea Hag) og Prosperity (Loan, Rabble, Grand Market), vi trak om der skulle være Platin og Kolonier med, men det skulle der ikke. Sea Hag og Embargo var irriterende indtil alle curses var uddelt. Minion og Rabble var generelt bare irriterende. Spillet sluttede på 4 tomme bunker, og på daværende tidspunkt var der kun købt 6 Provinser. Jeg sluttede på en 4 plads så vidt jeg husker. Spillet blev alt for langt til at være sjovt :-(
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Jonezy »

Havde besøg af min kammerat Jan igår, og fik sammen med Mani spillet lidt spil.

Jeg fik endelig Conquest of Planet Earth: The Space Alien Game på bordet efter at have ligget på hylden i lang tid. Vi spillede den competitive version og det er af de spil, som man absolut ikke må tage for alvorligt, da der er masser af tilfældighed med kort og terninger. Til gengæld er det tilpas sjovt og fjollet til, at man alligevel er godt underholdt. Det lykkedes mine 'The Trun' at blive kåret til sejeste alien, men det var et tæt kapløb. Glæder mig til at prøve den co-operative version, som nok er en smule mere gamey.

Efter aftensmad fik vi spillet to spil Survive, som er endnu et af de mere tilfældige spil, men som også er meget underholdende. Pga. The Trun fra tidligere gik de andre nådesløst efter mig, og mine stakkels grønne meeples blev med undtagelse af et par stykker til lækker 'Atlantis Seafood'... Mani vandt det første spil suverænt og Jan vandt knebent andet spil over Mani, så det blev en demokratisk omgang af sejre og nederlag denne aften.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by BlueSwan »

Larsine wrote:Labans søn, Johan, og Lilli var stødt til, og vi spillede et 5-spiller Dominion, hvor det var kort fra grundspillet (Gardens, Library), Intrigue (Mining Village, Minion), Seaside (Embargo, Warehouse, Sea Hag) og Prosperity (Loan, Rabble, Grand Market), vi trak om der skulle være Platin og Kolonier med, men det skulle der ikke. Sea Hag og Embargo var irriterende indtil alle curses var uddelt. Minion og Rabble var generelt bare irriterende. Spillet sluttede på 4 tomme bunker, og på daværende tidspunkt var der kun købt 6 Provinser. Jeg sluttede på en 4 plads så vidt jeg husker. Spillet blev alt for langt til at være sjovt :-(
Jeg har heldigvis aldrig prøvet at spille Dominion med 5 personer. Jeg synes i forvejen at 4 personer er for mange. For mig er det et spil man spiller 2 personer når det skal være super kompetitivt og 3 personer hvis det skal være lidt mere "hyggeligt". Med 4 personer bliver det ofte for langsommeligt og "Big money" strategier bliver for stærke. 5-6 personer. Hjælp. Så vidt jeg husker bryder Donald X sig heller ikke om 5-6 spiller varianten. Den er vist mere med fordi der var så stor publikumsinteresse for at få flere end 4 spillere med.

Når man så oven i købet har et så "tungt" Kingdom som det du beskriver, så bliver det nok ikke den fedeste Dominion oplevelse.

Hvordan skal det så spilles?

Uden trashing er Sea Hag et must-buy i første runde. Med et 4/3 split ville jeg åbne Sea Hag/Silver. Loan er næppe et godt kort i denne Kingdom, da copper bliver et relativt bedre kort med masser af curses i spil. Med et 5/2 split åbner jeg nok Sea Hag/Embargo. Hvis jeg får Embargo i spil på et tidspunkt hvor en eller flere af en eller anden grund ikke har købt en Sea Hag så spiller jeg Embargo på Sea Hag.

Grand Market er normalt et super kort, men med masser af curses og ingen trashing foretrækker jeg guld fremfor GM her. Ofte er en ren Minions-chain et godt valg, men jeg har mine tvivl her. Så umiddelbart tænker jeg:

Køb to Sea Hags (ikke mere end to - Sea Hag bliver hurtigt et helt dødt kort)
Køb 2-3 Rabbles på 5
Køb 3-4 Mining Villages på 4
Køb en 2-3 sølv, derftere køber du et par Warehouses på 3 (er gode til at sortere igennem alle de curses)
Køb altid guld på 6-7
Køb Provinces på 8 når du har mindst én guld
Køb Duchies når Province bunken er nede på en 7-8 stykker (måske endda tidligere).

Eller noget i den stil.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Mik »

Så lykkedes det os endelig at få afsluttet Pathfinder Adventure Card Game med det sidste scenarie "Thistletop Delve", hvor vi blev belønnet med Sihedron-medaljonen. efter denne sejr gik vi i gang med et par fanscenarier.

Det første blev Sandpoint Infiltration, som var udmærket, men det blev hurtigt vundet.
Derefter gik vi til Jubrayl Vhiski Trilogien, som viste sig at have den svaghed at vi i virkeligheden burde have spillet det sideløbende med de originale scenarier. Da det jo temmelig meget for sent, kunne vi kun gennemføre de to sidste dele af trilogien.

Jubrayl var stukket af fra fængslet i Jail Break og vi måtte forsøge at finde ham igen. Vi fandt ham hurtigt, men nu hans bande Sczarnierne begyndt at kidnappe borgerne i Sandpoint, så vi måtte forhindre dem i at slå gidslerne ihjel. Alt i alt en underholdenen aften, selvom scenarierne ikke gave den store hovedpine. 8/10

Nu venter vi så blot spændt på den snarlige udvidelse!
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - Oktober 2013

Post by Frouvne »

Med en udvidelse undervejs var det på høje tid at komme lidt længere i scenarierne i Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island. Vi har spillet det første ti gange og er aldrig gået videre men i dag kastede vi os så over det andet scenarie: Cursed Island. Vi lykkedes rigtig dårligt med fordrivelserne og min karakter døde allerede halvvejs, så der er rum for forbedringer ved den næste gennemspilning, der forhåbentlig snart kommer til at finde sted.
frouvne, administrator

Image
Post Reply