Hvad har du spillet idag? - November 2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Gunness »

Tirsdag var spillegruppen samlet (3 af os, i alt fald). Vi lagde ud med Spyrium, som jeg var fint underholdt af. Det ligner langt hen ad vejen noget man har set før, men det går relativt tjept og mekanismerne er sat sammen på en interessant måde.

Herefter var der dømt tæv-din-nabo med Kemet - ud over, at de forskellige opgraderinger er lidt uoverskuelige, rent visuelt, er det et rigtig sjovt spil, der både giver nogle interessante taktiske muligheder og den rendyrkede fornøjelse ved at smadre (og blive smadret).

Endelig kom Allans nyligt arriverede The Agents på bordet. Spillet var en stor succes på Kickstarter, og jeg er da også en af dem, der har backet det. Under et ultratyndt lag agent-tematisk fernis gemmer der sig tilsyneladende et rigtigt spændende spil i den lidt abstrakte ende. Spillet handler primært om at manipulere kort på bordet. Finten er, at hver kort har en handling i den ene ende og (potentielt set) nogle point i den anden. Kortene spilles mellem to spillere og kan vende på to måder, og hvis man selv får handlingen, scorer modparten pointene - og omvendt. De forskellige handlinger går så på at bytte, dreje, vende og fjerne kort, og det kan der skabes mange stærke kombinationer af. Derudover kan man spille nogle missionskort, der hver runde scorer point, hvis man fx har den længste række kort eller hvis alle kortene har handlingssiden vendende mod en selv. Visuelt fungerede spillet godt, og jeg tror, at der er mange variationsmuligheder i det. Det skader heller ikke, at det kun tager 20-25 minutter. Jeg glæder mig til at få min egen kopi.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by glorn »

JoelP wrote: Jeg husker nu tydeligt Rampage, som jeg synes var ret sjovt :D Håber ikke vores larmende naboer ødelagde din oplevelse for meget :)
ahh sorry... jeg var lidt ked af at de ikke havde de rigtige karaktere med fra rampage... og så fik jeg indtryk af at der ligesom var et eller andet der manglede...
David.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Larsine »

I går fik jeg endelig spillet et af de spil jeg har haft i over 10 år, og aldrig fået spillet. Sandsynligvis har jeg haft det i 17-18 år. Det var Super Deck, som jeg husker at jeg købte to grundsæt af i Fantask, til en super billig pris (5 eller 10 kr på sæt). Alene prisen burde have fortalt mig at det nok ikke var det bedst TCG i verdenen... Men tænk at det var så dårligt. Der er absolut ingen grund til at spille dette spil. Hvis man vil vide hvorfor, så er der to anmeldelser på BGG, som forklarer det yderst korrekt: HOLY CRAP! THIS IS AWFUL! og Only a Villain Would Unleash Super Deck on Anyone!. Og så vandt jeg endda.

Da vi var færdig var Jens og Jakob kommet, og vi spillede et spil Innovation. Men Eik kom foran, og havde to dominations, og så ud til at vilel få mange flere, så jeg spillede et kort der stoppede ham, selvom det betød at Jakob og Jens også blev hjulpet. Desværre betød det at Jens nu kom foran, og hurtigt havde 3 dominations, medens Jakob og jeg ikke havde nogle. Jeg forsøgte at stoppe Jens, og fik da også den næste domination, men kom i farten til at hjælpe ham, så han på sin næste tur kunne vinde.

Så spillede vi et spil Fresco, hvor jeg syntes at jeg havde check på det, men da spillet sluttede lå jeg to point bagved Jens. Eik overhalede mig med et point da han fik point for sine penge, men jeg fik 3 point for mine 6 penge. Desværre havde jens 26 penge og fik derved 13 point, og en fortjent sejr.

Aftenen sluttede af med to spil Ave Caesar, hvor vi naturligvis spillede på 3-4 spiller banen. Jens vandt første spil, hvor jeg endte 3 felter fra målstregen med en 6'er. Men i andet spil lå jeg til sidst forrest og havde 356 tilbage. Jeg kunne se at jeg formentlig ville ende 4 felter fra mållinien med en 6'er, så i stedet for kørte jeg omveje på min 3 og 5, og endte med at holde 6 felter fra mål og spærre for alle andre. Det betød naturligvis at de fik indhentet mig, men efter de alle passede, måtte jeg spille min 6'er og køre først over målstregen :-)
Jakob
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 135
Joined: Fri Jan 25, 2013 7:51 pm
Location: KBH

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Jakob »

Mik wrote:Min stamme kunne en gang per tur placere en arbejder for max. 3 majs, hvilket jeg troede ville være belejligt, med fem spillere på brættet. Men det viste sig at yderst sjældent at der ikke var huller der kostede 3 majs eller mindre, så det var rent spild.
Er det ikke meningen at du skal placere dig langt op af hjulet evt stacke en worker eller 2 i de huller der måtte være for at få sidste man op til en af de sidste og ofte mere interessant actions og "kun" betale 3 for det?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Helle »

Fik spillet noget, der lignede selv-print ... Impulse var navnet.
Det var ok, meeeen det kræver helt sikkert et par spil mere.

Vi spillede to spillere og det var nyt for os begge. Tror begge at vi havde svært ved at få tænkt provesserne igennem, så vi havde fået lagt det ned, som vi skulle bruge i næste runde. Vi sad begge to og havde lidt svært ved at få alt til at spille særligt optimalt. Vi skulle aktivere kort, som vi ikke havde mulighed for at bruge, fordi vi ikke havde gemt relevante kort på hånden ovs....

Jeg har desuden svært ved at se, at man kan gøre så meget hvis en er foran, men når det sker går det stærkt ... Sådan var det i hvert fald i vores første spil... Da Allan lagde fra, så gjorde han det med stil. Undervejs i spillet fik vi et kort, hvor man kunne score points ved at tage 2 kort fra hånden. Mine kort havde en værdi på 1, mens Allan havde 5 i samme runde fik han 3 points på en 'ædelstenskonvertering'. Når man spiller til 20 points er 7 points i en runde mange points. Ved ikke om jeg kunne forudset det.... Spillet sluttede runden efter!

Det skal prøves igen ... Men tror nu ikke at det når på højde med Innovation ...
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Mik »

Jakob wrote:
Mik wrote:Min stamme kunne en gang per tur placere en arbejder for max. 3 majs, hvilket jeg troede ville være belejligt, med fem spillere på brættet. Men det viste sig at yderst sjældent at der ikke var huller der kostede 3 majs eller mindre, så det var rent spild.
Er det ikke meningen at du skal placere dig langt op af hjulet evt stacke en worker eller 2 i de huller der måtte være for at få sidste man op til en af de sidste og ofte mere interessant actions og "kun" betale 3 for det?
Jo, men du skal jo stadig placere arbejderne i første ledige hul og betale for det. Og der er jo ingen grund til at betale 3 mad for en placering som kun koster 2. Så er det fint at du kun skal betale 3 mad for for den næste ledige plads til 5 mad. Så 2 plus 3+1 = 6 mad er bedre end normal pris: 2 plus 5+1= 8 mad. Men du skal jo stadig have råd til at betale.

Det var en fin måde at betale en rimelig penge for at kunne købe et par bygninger eller monument på kun to ture, men det var ikke så effektivt som jeg troede, fordi der selv med 5 spillere blev huller på de fleste gear.

Kan helt sikkert spilles mere effektivt end jeg gjorde, blev blot overrasket over så megen plads der var selvom vi var 5.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Frouvne »

Helle wrote:Fik spillet noget, der lignede selv-print ... Impulse var navnet. [...]
Det er heller ikke helt forkert. Endnu er der kun tale om en pre-release edition - men det taget i betragtning syntes jeg nu at komponenterne er fine. Kun æsken afslører at der er et stykke til den endelige version.

Impulse er en spændende størrelse og det er endnu for tidligt for mig at lave en endelig bedømmelse. Det var godt at få spillet på bordet og selvom jeg på forhånd havde læst reglerne et par gange var jeg temmelig famlende. Regelsættet indeholder kun få billeder og da jeg ikke havde set nærmere på kortene på forhånd, var jeg ikke helt så godt klædt på, som jeg kunne ønske mig. Vi spillede friskt, hvilket passede fint til at ingen af os alligevel havde overblik og det betød også, at der var et par facetter af spillet, vi slet ikke fik prøvet af. Ingen af os fik lavet en personlig plan og vi kom aldrig i kamp. Spillet virker inspireret af flere spil ... mest af Carls egne. Der er klare mindelser om Glory to Rome og Innovation bl.a. når kortene kan have flere funktioner (som ressourcer, som en del af spilleplanen, som aktioner i egen plan eller som en del af impulsen, blive ens personlige teknologi...) og så er der vel også lidt inspiration fra Race for the Galaxy udover temaet, når man skal tilføje aktioner til impulsen, der gerne skal passe ind i ens egne planer men ikke i modstanderens.

Impulsen er vel det mest spændende nye træk: i sin tur tilføjer man et kort fra hånden til denne række af kort, man siden får lov at aktivere hvert kort i. I slutningen af ens tur fjernes det ældste kort og det kort man selv tilføjede og forhåbentlig havde gavn af vil nu i de næste runder indgå i den impuls de næste spillere får lov at udføre. Det er også sjovt at se, at der på så dybt plan er inkorporeret et spatielt element i dette spil, som ellers kun består af kort.

På sigt vil det være spændende at se omfanget af det kaos der naturligvis er en del af spillet. Spilletiden på ca. 15 min. pr. spiller ser ikke ud til at være helt urealistisk og derfor vil det i hvert tilfælde i mine øjne kunne holde til en vis del kaos. Samtidig lyder de første kommentarer på at det bestemt ikke skal spilles med så mange spillere som det er annonceret til at kunne gå op til (fra to til seks spillere) og holder man sig til to eller tre spillere mindskes kaos markant bl.a. også fordi man jo så vil få glæde af det kort man tilfører til impulsen to gange.
frouvne, administrator

Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by thomassvan »

Brætspil i Præstø og opland er vokset støt over det sidste år og vi mønstrede denne gang 7 spillere så der blev plads til at have både et spil El Grande og Terra Mystica kørende samtidig. Da de to spil sluttede næsten samtidig rundede vi aftenen af med Resistance Avalon som ingen havde prøvet før. Efter en runde hvor folk var usikre på hvordan man åbner øjnene og hvad tommelfingrene ned egentlig betyder var alle stærkt kørende og beskyldte på kryds og tværs. Vi nåede 4 omgange hvor størstedelen gik til Mordreds folk. Især var Merlin et lidt for oplagt mål i to runder.

Terra Mystica blev spillet med 3 spillere, random udvalgt mermaids, chaos magicians og witches tror jeg. Witches trak det længste strå og vandt med 7 points over magicians og 8 over mermaids. To færdigbyggede byer af witches i en runde hvor det gav ekstra point var vendepunktet hvor vi andre måtte se os henset til de billige rækker. Utroligt godt spil som jeg vil forsøge at få bordet næsten hver gang.

El Grande blev spillet af to nybegyndere og to af vores ny-omvendte brætspillere som avancerer stærkt fra Risk og Stratego til Eurogames. De to semi-rutinerede var dog lidt for optaget af at holde hinanden nede og måtte se sig henset til de bagerste placeringer mens de to nye spillere lagde sig komfortabelt i spiden med kun et points adskillelse.

Fortsætter væksten i gruppen linært skal der snart bygges til i Præstø.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Mik »

Seoni, Kyra og Lem mødtes på kroen for første gang siden de skiltes for længe siden. Nu var tiden kommet til at forfølge et nyt eventyr i Pathfindersagaen. De var spændte på om The Skinsaw Murders ville byde på større udfordringer end de hidtidige ture de havde været på.

Det første scenario klarede på 14 ture (ud af de 30), så det,så ikke lyst ud mht. spænding.
Men så hjalp det noget i det andet scenarie, hvor de kom betænkelig nær nattens komme inden de kunne vende tilbage til kroen. Derved oplivet drog de straks ud på det tredie scenario, men det desværre også uden de store udfordringer...

Vi føler os godt underholdt, men de havde altså ikke gjort noget, hvis man blot lidt lidt udfordret. Dog stadig 8/10 i underholdningsværdi.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Frouvne »

Julefrokosttid betyder gerne muligheden for at afprøve en genre af spil, jeg ellers ikke gør mig så meget i. Årets første julefrokost var ingen undtagelse.

Først forsøgte vi os med Eat Poop You Cat, jeg flere gange er stødt ind i omtale af og har tænkt kunne egne sig godt til den slags sociale arrangementer. Det viste sig da også at være en succes, der affødte en del moro i en engageret deltager-skare. Det fungerer næsten altid godt, når alle folk hele tiden er aktive, som de er i Eat Poop You Cat.

På BGG har der været en del aktivitet omkring spillet Two Rooms and a Boom ... måske også takket være den Kickstarter-kampagne, der netop er afsluttet. Under alle omstændigheder lød det besnærende med et spil i Resistance-genren, men som er en smule simplere og som er timet, så man har kontrol med hvor lang tid spillet tager. Grundideen i spillet er, at man er inddelt i to hold: Et rødt og et blåt. Rollerne er hemmeligt fordelt. En af repræsentanterne for det blå hold er præsident og det er det blå holds opgave at sørge for at han overlever spillets sidste runde. På det røde hold er der en bombemand, der har til opgave at sprænge præsidenten i luften. Det lykkes bombemanden at sprænge præsidenten i luften, hvis har er i samme rum som præsidenten efter spillets sidste runde. Fra start af fordeles alle deltagere tilfældigt i to forskellige rum og en af de få regler i spillet er, at der ikke må forekomme kommunikation de to rum imellem. Der spilles typisk fem runder, hvor den første tager fem minutter, den næste fire og så fremdeles ... altså en samlet effektiv spilletid på 15 minutter (plus det løse). I løbet af runden kommunikerer man i rummet og i dette spil er det lovligt at afsløre sit rollekort overfor en enkelt person eller alle ... og så må man naturligvis fortælle så mange sandheder og usandheder, som man skulle have lyst til. I løbet af runden skal der i hver gruppe udpeges en leder ved flertalsafgørelse, der når runden er slut udpeger et eller flere gidsler afhængigt af spillerantallet og hvilken runde man er kommet til, som simultant udveksles med det andet rum.

I vort spil forløb det vist meget forskelligt i de to rum. I det ene rum var der livlig kommunikation og indbyrdes afsløringer af rollekort mens man i det andet rum holdt meget mere fast i sine rollekort. Det lykkedes derfor præsidentens mænd i det mest aktive rum at få kontrol med situationen at bevare majoritet i rummet og at få afsløret bombemanden som der så blev holdt fast i indtil han blev sendt afsted i den sidste gidseludveksling. En interessant samarbejdsøvelse der nok ville vinde ved yderligere et par gennemspilninger-
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Mik »

Mandag var vi seks mand, men uden noget spil til seks, så vi delte os i to hold, hvoraf jeg spillede Tzolk'in: Tribes & Prophecies med Torben Ussing og Brian. Torben vandt med en stor margen, og jeg måtte atter se mig slået tilbage til laveste placering. Må nok øve mig noget mere! 9/10
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by jondifool »

Tænkte at jeg heller måtte slutte af med at beskrive bastardcafeens brædtspils exstravaganza arrengement på Lygten Station. I det meste af weekenden var næsten alle borde fyldte. Der har vel været 50+ mennesker ad gangen der.
Jeg var der det meste af weekenden.

Og fik spillet
BINGO (hvor jeg vandt 6 poser kanel snegle!!)
Trains (skønt med dominion og area kontrol ! - er på must own listen)
Kingsburg ( fornøjeligt gensyn)
Glassroad (godt elegant og kort, meget taktisk, meget lidt langtids strategi,)
Russian Railroads ( rigtigt godt, er i tvivl om hvor mange genspillinger det kan tåle.)
Loveletter - uden for bedømmelse
King of tokyo - nu med epic halloween
Looping Loui- med drinking rules.
walk the plank- pjattet
pirates of carib-
playetestet et figurspils koncept med en meget interessant loosing condition.
været med i et par quiz spil.

og nogle spil jeg ikke husker nu.

Fik købt 3 sci-fi spil på en aktion, der indbragte en del penge til det gode formål.
Leget med i et par dexterity spil.
Introducerede en del regler til spil
Drak 10 caffe latte, en smule rom og for mange øl.


Jeg lærte en vigtig ting . Man kan sagtens spille lange tunge spil i en støjende cafe, med erfarne brætspillere. Regelforklaringen er det kritiske punkt.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Mik »

Tirsdag begyndte med en omgang Primate Fear for 3 deltagere. Spillet er en variant af Spank the Monkey, og kortene tilsyneladende bruges sammen med dette, selvom kortene har forskellig bagside.

Reglerne matcher de oprindelige, bortset at man ikke skal smække aben. Den er død og parteret i 7 dele. Nogle af kortene har et lille Monkey-symbol som betyder at man skal lægge en af de 7 dele op på Zombie-Monkey-brættet, og når aben er samlet begynder den at jagte spillerne. Hver spiller som befinder sig på samme niveau eller lavere udgår af spillet, men befinder man sig på højde 25 eller højere er man urørlig.

Så det gælder om at bygge så højt et tårn som muligt, og samtidig forsøge at smadre de øvrige spilleres tårne, således at de kommer i niveau med aben.

Underholdene, men noget mere tilfældigt end originalen. Vi nåede ikke særlig langt i spillet førend aben var på banen, og et par velplanlagte angreb saborterere to tårne på samme tid, hvorved vi begge døde med Eivind som sejrherre. 7/10

Bagefter var vi 4 spillere til Gear & Piston hvor konkurrede om at bygge verdens første automobiler: den bedste model vinder, og der måles på 3 parametre: komfort, udholdenhed og distance. Det er et simpelt worker-placement hvor hver spiller har 3-4 arbejdere og 4 steder at bruge dem. Hvert område har dog et par valgmuligheder. Man kan kun bygge en bil som skal opfylde nogle minimumskrav (mindst en motor med tilhørende energitank (el/damp/benzin), styretøj, to hjul samt et par andre nødvendigheder. Åbne pointkort fortæller hvilke systemer dommerne kigger efter i netop dette spil, og en række varianter kan gøre spillet lidt mere interresant end standardspillet. Et spil tager 30 til 60 minutter.

Vi nåede 3 spil, hvoraf Martin med lethed vandt det første og det tredie - med stor margin! 8/10
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Larsine »

Mon ikke Mik's sidste to indlæg skulle høre til under December-tråden?

Mit sidste spil i November blev et spil Colosseum fredag aften med Lilli, Lea og Lisa. Lisa lagde hårdt ud med at sætte sig på alle gladiatorerne, hestene og vognene, så det så ud til at hun ville satse på at lave Circus Maximus, som er der eneste show blandt de mellemste jeg har set vinde. Det kræver dog at man får fat i mange medaljer. Til gengæld har man stor mulighed for at styre auktionerne i 4-5 runde, da man typisk har flere penge end de spillere der har bruge penge på at opgradere deres arena en ekstra gang og købe et endnu større show. Desværre for Lisa fik hun ikke fat i mange medaljer, og da vi nåede til runde 5 havde vi andre stort set hvad vi skulle bruge til vores show. Jeg havde endda så mange tokens at jeg havde en joker i overskud. Jeg havde selv holdt mig til at lave det største af mine små shows først, og derefter lave det mindste tre gange, inden jeg til sidst fyrede Isis' Revealed Secrets af, og vandt en overbevisende sejr.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du spillet idag? - November 2013

Post by Mikkel »

Trods storm, flyvende hunde og biler, så lykkedes det os få spillet.

Vi var fem spillere og jeg introducerede In The Year of The Dragon. Jeg var ikke helt stolt af min måde at introducere det på (glemte lidt regler undervejs), men det lykkedes dem alligevel at få en ide om hvad det gik ud på i løbet af et par runder. Det blev en succes, så det endte med at de ville have et spil til efter det første. Det er sgu en rar fornemmelse at bringe noget nyt med som bliver modtaget rigtig positivt :)

Nu havde vi kæmpet imod hinanden, så jeg tænkte at vi hellere måtte prøve at kæmpe sammen, så jeg hev Pandemic frem (og her gik det meget bedre med regelforklaringen!), selvom vi var fem spillere. Jeg vidste godt at det måske ville blive lidt problematisk grundet antallet af spillere, men jeg har længe gerne ville spille det med dem, så vi sprang bare ud i det. Det endte også som jeg havde forventet; Players Drawpile løb hurtigt ud og vi nåede kun at finde to cures inden vi alle blev spist af den slemme epidemi.
Men det gav dem en ide om hvad spillet går ud på og snakken røg også frem om tilbage henover brættet som det plejer i dette glimrende spil og jeg tror bestemt de synes det var sjovt.
Image
Post Reply