Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Klaus Yde
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:49 pm
Location: Haslev

Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Klaus Yde »

Er på jagt efter et godt hygge- drillespil til nytårsaften. Jeg tænker på et spil a la: Survive - Escape from Atlantis. Det skal være et voksenspil (4) og med ikke alt for komplicerede regler og gerne med masser af spiller interaktivitet.

Har været på nettet og kigge og ikke fundet ret meget.

Jeg har kig på Twin Tin Bots - men i forhold til den noget primitivt designede spilleplade og brikker virker det dyrt - så er Robo Rally både billigere og bedre designet. Om det er sjovere kan jeg ikke vurdere............

Men gode forslag til andre spil og kommentarer til de to fundne modtages gerne

Mange spillehilsener
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Mik »

TTB er både mere kompliceret og mindre underholdene end RR.
Ingen af dem er iøvrigt hvad jeg vil betegne for ukomplicerede for uøvede.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by JoelP »

TTB er både mindre kompliceret og mere underholdende end RR
Alt er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes TTB har ret lækre komponenter. Jeg var også skeptisk indtil jeg fik set dem 'live'
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Stony »

Jeg ville personligt nok vælge at gå i en helt anden retning, og kigge på eksempelvis The Resistance, som - også for ikke brætspilvante - er god underholdning. Og jeg tror ikke det vil skade om folk har fået et glas vin/øl eller to.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mads321
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 125
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:11 pm
Location: Aarhus

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Mads321 »

Loopin' Louie har rygte for, at virke specielt interessant for voksne, der har fået et glas eller to. Det kan endda købes for ingen penge fra Tyskland: http://www.amazon.de/Hasbro-15692100-MB ... n%27+Louie
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by JoelP »

Stony wrote:Jeg ville personligt nok vælge at gå i en helt anden retning, og kigge på eksempelvis The Resistance, som - også for ikke brætspilvante - er god underholdning. Og jeg tror ikke det vil skade om folk har fået et glas vin/øl eller to.
Resistance kan bare ikke spilles med 4.
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Hammeren »

JoelP wrote:
Stony wrote:Jeg ville personligt nok vælge at gå i en helt anden retning, og kigge på eksempelvis The Resistance, som - også for ikke brætspilvante - er god underholdning. Og jeg tror ikke det vil skade om folk har fået et glas vin/øl eller to.
Resistance kan bare ikke spilles med 4.

Hvad så med Love Letter?
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Jonezy »

Ave Caesar er perfekt! (Og det kan du låne af din datter Klaus...;))
Image
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Myde »

Hammeren wrote:
JoelP wrote:
Stony wrote:Jeg ville personligt nok vælge at gå i en helt anden retning, og kigge på eksempelvis The Resistance, som - også for ikke brætspilvante - er god underholdning. Og jeg tror ikke det vil skade om folk har fået et glas vin/øl eller to.
Resistance kan bare ikke spilles med 4.

Hvad så med Love Letter?
Love Letter er for kort - skal være mere end bare en filler (no offence), hvis jeg kender OP ;)
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Myde »

Jonezy wrote:Ave Caesar er perfekt! (Og det kan du låne af din datter Klaus...;))
De har prøvet det! :lol:
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Jens_Hoppe »

En Love Letter turnering?! ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Klaus Yde
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:49 pm
Location: Haslev

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Klaus Yde »

Tak for forslagne - har kigget på Loveletter - den har jeg svært ved at se som hygge drille spil ud fra reglerne. Ave Caesar er et lille hyggeligt spil som vi har prøvet - men er lidt for kort og uden de større strategiske muligheder. Det vi spiller mest i vores lille gruppe er strategispil som Tigris og Euphrat, Railways of the World, Carcasonne med (næsten) alle udvidelser, Kingdom Builder, Settlers mfl. og sidst Legends of Andor som noget nyt

Og så er vi tilbage til mine egne forslag hvor pilen nok peger på TTB som det bedste til nytårsaften, hvor jeg havde håbet på at finde en sjov overraskelse uden den større regellæsning først.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by netsapiens »

Galaxy Trucker, Cutthroat Caverns, Space Alert.
Det er nok mine tre go-to hyggespil for venner der godt kan lide at blive peget fingre af og grinet med.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Goblen »

Mall of Horror vil være mit input.

Et spil hvor du virkelig spiller mod og med dine medspillere. Masser af alliancer... der brydes lige så hurtigt, for at forsøge at etablere dem igen.

Det er sjovt, så længe der ikke er nogen der har et ægteskab med problemer - det betyder nemlig skilsmisse når du forråder din kone og skubber hende ud til zombierne :twisted:

/Brian
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by JoelP »

Goblen wrote:Mall of Horror vil være mit input.

Et spil hvor du virkelig spiller mod og med dine medspillere. Masser af alliancer... der brydes lige så hurtigt, for at forsøge at etablere dem igen.

Det er sjovt, så længe der ikke er nogen der har et ægteskab med problemer - det betyder nemlig skilsmisse når du forråder din kone og skubber hende ud til zombierne :twisted:

/Brian
Uh ja, helt sikkert. Eller City of Horror, hvis du ikke vil bruge en milliard på eBAY
Post Reply