Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Helle »

Klaus Yde wrote:Tak for forslagne - har kigget på Loveletter - den har jeg svært ved at se som hygge drille spil ud fra reglerne. Ave Caesar er et lille hyggeligt spil som vi har prøvet - men er lidt for kort og uden de større strategiske muligheder. Det vi spiller mest i vores lille gruppe er strategispil som Tigris og Euphrat, Railways of the World, Carcasonne med (næsten) alle udvidelser, Kingdom Builder, Settlers mfl. og sidst Legends of Andor som noget nyt

Og så er vi tilbage til mine egne forslag hvor pilen nok peger på TTB som det bedste til nytårsaften, hvor jeg havde håbet på at finde en sjov overraskelse uden den større regellæsning først.
Hvis du ikke allerede har købt det, så vil jeg nok genoverveje. Så godt er det heller ikke. Der er ikke meget dril i det og jeg tror, at det vil blive meget kaotisk med 4 spillere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:Galaxy Trucker, Cutthroat Caverns, Space Alert.
Det er nok mine tre go-to hyggespil for venner der godt kan lide at blive peget fingre af og grinet med.
Cutthroat Caverns er godt nok sjovt! Det kan klart anbefales, hvis ikke man har problemer med temaet. Space Alert har jeg kun få erfaringer med, men det er også fint skruet sammen. Galaxy Trucker var overhovedet ikke noget for mig ... men det siger måske mere om mig end om spillet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5123
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Gunness »

Også en stemme på Cutthroat Caverns herfra. Det er sjovt, lidt kaotisk, med gode muligheder for at drille hinanden og samtidig også lidt taktiske overvejelser. Og så er det ikke for langt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by DraX »

Hvad med King of Tokyo ?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Mik »

Mads321 wrote:Loopin' Louie har rygte for, at virke specielt interessant for voksne, der har fået et glas eller to. Det kan endda købes for ingen penge fra Tyskland: http://www.amazon.de/Hasbro-15692100-MB ... n%27+Louie
Jeg har spillet det 36 gange, og ingen af gangene har jeg været i nærheden noget der bare lugtede af alkohol - og alligevel har jeg givet spillet 10/10
Frouvne wrote:Space Alert har jeg kun få erfaringer med, men det er også fint skruet sammen.
Men jeg vil blive synligt imponeret over dem som kan vinde spillet under indtagelse af store mængder alkohol :mrgreen:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by netsapiens »

SU&SD sætter lidt vrøvlende ord på præcis hvad det er der gør Cutthroat Caverns så godt.
http://www.shutupandsitdown.com/blog/po ... t-caverns/
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Klaus Yde
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:49 pm
Location: Haslev

Re: Godt hygge- drillespil til nytårsaften

Post by Klaus Yde »

Tak for hjælpen - har bestilt Galaxy Trucker - så må jeg se hvad vores 60+ årige spillevenner siger til temaet :roll:

Glædelig jul

Klaus :mrgreen:
Post Reply