Lidt hjælp til et single player brætspil

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Goblen »

Hejsa alle sammen,

Håber I har nydt julen :) Jeg vil rigtig gerne have et godt tematisk solitaire spil. Er der nogen der har nogle tips?

/Brian
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Kanzler »

Victory Point Games har en del solitaire spil i States of Siege serien.

Jeg har selv kun prøvet Ottoman Sunset, som er relativt underholdende med et ret stærkt historisk tema.

Prøv evt at kigge på dem. Andre muligheder i den serie er Soviet Dawn og Zulus on the Ramparts!, men hvis det mere skal være fantasitema, så har de vidst også det.
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Michael_Olsen »

Jeg er rigtig glad for Gears of War, og det er ihvertfald tematisk. Det er måske ikke det stærkeste "spil", forstået på den måde at det er relativt oplagt hvad man skal gøre i givne situationer, men jeg synes det er ganske indlevende, og det fungerer godt (og hurtigt) som solitaire.

Og så har det den fordel at pladerne bliver lagt tilfældigt for hver mission, så der er en rimelig replay value.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by netsapiens »

Jeg har en svaghed for alt fra Dan Verssen Games (DVG), især Thunderbolt Apache Leader. Men GMT's nye Navajo Wars synes jeg godt nok også ser lækker ud.
Og når det så er sagt, så kan man stadig ikke gå galt af Mage Knight. Det er skide godt, uanset om man er 1, 2 eller 3 (har ikke prøvet med flere endnu).
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Robert »

At the Gates of Loyang fungerer rigtig godt solo, men det er nok ikke voldsomt tematisk interessant.
Min personlige favorit for tiden solo er Space Empires 4X med udvidelse, hvor jeg har tweaket et af solo scenarioerne til min egen tilfredshed. Det er MEGET tematisk, men kræver en del investering i tid og penge.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Mik »

Caverna: The Cave Farmers
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Foppwin »

Mage knight. Jeg har spillet det 7 gange solo, og har haft det super sjovt alle gange. En god omgang brainburner.
Danny

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by JoelP »

fandt den her video, måske kan den hjælpe?

Spiller ikke så meget solo, men har gode erfaringer med Space Empires 4X, Lord of the Rings: The Card Game og har hørt rigtig gode ting om Nations. Alle 3 med masser af tema

Hvis du leder efter billige små solo spil anbefaler jeg varmt Friday (solo deck builder, men meget meget bedre end Dominion), Onirim og Equilibrium (som vist hedder noget andet nu)

Og her er en solo AI til X-Wing: http://xwing.runbam.com.s3-website-us-e ... /index.htm
Eversor68
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Tue Jan 15, 2013 5:49 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Eversor68 »

Jeg er glad for mit Field Commander Rommel fra Dan Vessen's Field Commander Serie.
Goofer
Posts: 1
Joined: Thu Oct 10, 2013 12:47 pm
Location: Karup

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Goofer »

Jeg spiller The Hunters German u-boats at war 1939-1943.. Som jeg synes er et fantastisk solitare spil hvis man kan lide det tema at være en Kapitänleutnant i kriegsmarine og lede sin egen ubåd ....
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Mik »

Hvad med
Sherlock Holmes Detective Story Games?
Jeg har hentet de gratis filer, men endnu ikke haft tid til at printe dem ud.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by BlueSwan »

Mage Knight!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Lidt hjælp til et single player brætspil

Post by Goblen »

Goofer wrote:Jeg spiller The Hunters German u-boats at war 1939-1943.. Som jeg synes er et fantastisk solitare spil hvis man kan lide det tema at være en Kapitänleutnant i kriegsmarine og lede sin egen ubåd ....
Jeg har valgt at støtte denne på GMTGames P500, men jeg skal da så absolut udforske nogle af de andre muligheder.
Post Reply