Spil ala Warhammer quest

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Malica
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Mon Dec 23, 2013 8:07 pm

Spil ala Warhammer quest

Post by Malica »

Hej

Som overskriften siger, søger jeg spil ala Warhammer quest, jeg elskede det spil som ung knægt for 10-15 år siden.
Det der desværre ikke virkede i Warhammer quest var at tilfældighederne mellem spillene var ødelæggende for spillet, mange gange fandt vi ingen by og måtte starte næste adventure uden mulighed for at købe forsyninger og level up.

Tænker på om der ikke er kommet nye spil siden, hvor der stadigvæk er mulighed for at level up mellem spillene og køre det som en kampagne.

Mvh Stefan
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Spil ala Warhammer quest

Post by netsapiens »

Descent 2nd. ed. er det der nok lugter mest af fisk. Men ellers kan man spille Pathfinder Adventure Game over en hel kampagne.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Spil ala Warhammer quest

Post by Michael_Olsen »

Jeg tænker også på Descent. Der er vist ingen by imellem scenarierne (en eller anden retter mig måske her : - )) ligesom Warhammer Quest (og dens forløber Advanced Heroquest) havde det, men det kan sagtens spilles som kampagne; jeg kender flere som gør det og som er glade for det. Din karakter udvikler sig undervejs, og bliver bedre, får bedre udstyr, og så videre.

Derudover minder det lidt om Warhammer Quest, for eksempel i og med at du har spillerne, og en enkelt "overlord" som styrer modstanden. Han er vist forøvrigt også en del af kampagnen i Descent, så det er ikke alt for kedeligt bare at sidde og se de andre stige : - )
Image
Malica
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 23
Joined: Mon Dec 23, 2013 8:07 pm

Re: Spil ala Warhammer quest

Post by Malica »

Michael_Olsen wrote:Jeg tænker også på Descent. Der er vist ingen by imellem scenarierne (en eller anden retter mig måske her : - )) ligesom Warhammer Quest (og dens forløber Advanced Heroquest) havde det, men det kan sagtens spilles som kampagne; jeg kender flere som gør det og som er glade for det. Din karakter udvikler sig undervejs, og bliver bedre, får bedre udstyr, og så videre.

Derudover minder det lidt om Warhammer Quest, for eksempel i og med at du har spillerne, og en enkelt "overlord" som styrer modstanden. Han er vist forøvrigt også en del af kampagnen i Descent, så det er ikke alt for kedeligt bare at sidde og se de andre stige : - )
Lyder godt, havde nemlig også den tanke at overlordens job måtte være kedeligt, men hvis han også stiger kunne det måske være en mulighed:-)

Mvh Stefan
Post Reply