Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by jondifool »

Jeg fik så spillet Warhammer Diskwars idag.

Jeg har spillet introduktions scenarioet med Ole, som tog lige over 1 time med regel forklaringer, setup og opslag undervejs. 45 minutter er absolut realistisk fremover. Vi valgte at tage et par stykker terræn med. Man starter med 1 regiment med 9 units, og 4 kommando kort i begynder setup. Ellers er det anbefalet at have 2 regimenter, ledt af en helt med 5-7 units hver tilknyttet.

Det var meget blodigt, underholdende og effektivt. Vi ende med 1 single unit tilbage på pladen! Og det synes som om at den der havde tur hvergang også lignede den der havde overtaget.

Det var overraskende så langt units(disks) rykker og hvor meget man kan udrette hvis man får koordineret et par aktions ordentligt.
Vi fik set hvor effektive, og ineffektive archers kan være, hvor modbydeligt hårdt orker med impakt og relentless slår og hvor effektivt det er at kunne reaktivere et par nøgle units, på rette tidspunkt.

Det virker som den fulde tabletop oplevelse , uden overflødig spildtid brugt på langsom manøvrering og alt for mange terningerul. Visuelt minder det lidt op at se et billede fra en gammelt white dwarf battle rapport set oppe fra hvor units er afbilledet i piktogrammer stil. Her er et eksempel
http://www.boardgamegeek.com/image/1746 ... e=original. Jeg savner ikke figurer så meget når det ser sådan ud.

Det skal afgjort spilles igen snart. Helt klart et spil hvor jeg overvejer at købe et grundset mere. Ikke fordi der ikke er rigeligt muligheder for at bygge hære, men fordi at man altid kan bruge mere, (især af det lækre terræn). Der er faktisk utroligt meget indhold i den lille bitte æske det kommer i . Det eneste der virkeligt er kritisabelt er afstands måleren af pap, som er dømt til at knække på et tidspunkt, den skal opgraderes. Derudover er et ikke glat underlag f.eks filt meget godt at have, da brikkerne glider rundt ellers når de vendes. Det er en FFG regelbog, så det anbefales at have udryddet de værste misforståelse med en tur på BGG og læse lidt op på hvad der er at være i tvivl om. Forventer en FAQ snart

Alt i alt et rigtigt fedt spil , som jeg glæder mig til at der kommer udvidelser til - mest fordi at jeg vil spille undeads og dværge og..
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Mik »

Martin og jeg fik prøvet Descent 2nd Edition i går, og det var absolut underholdene. Vi spillede introduktionsscenariet to gange, og Martin vandt naturligvis begge gange. Men det skal ikke forhindre mig at finde det underholdene. 8/10
Last edited by Mik on Fri Jan 17, 2014 3:26 pm, edited 1 time in total.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by netsapiens »

jondifool wrote:Jeg fik så spillet Warhammer Diskwars idag.

<snip>
Input til om det er et spil jeg skal indføje i samlingen med henblik på at jeg har en ni-årig og en 11-årig her i huset? Er det til at spille for en knægt i den aldersklasse?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by jondifool »

netsapiens wrote:
jondifool wrote:Jeg fik så spillet Warhammer Diskwars idag.

<snip>
Input til om det er et spil jeg skal indføje i samlingen med henblik på at jeg har en ni-årig og en 11-årig her i huset? Er det til at spille for en knægt i den aldersklasse?
Der er meget vigtigt information på brikkerne, det skal der være koncentration og interesse nok til at rumme. Lige netop det at der næsten ikke er terningeslag med er jeg i tvivl om er en fordel for den aldersgruppe.
Reglerne er for det mest e meget intuitive- flytte gør man bare, kamp giver næsten sig selv. Det er tvistene der gør forskellen.
Tilgengæld er det et rigtigt hurtigt spillet spil, et hvor man nemt kan se hvad man i hvert fald ikke skal gøre igen, og derfor tror jeg også at børn i den alder kan nyde det. Jeg er ikke i tvivl om at en 12 årig med brædt og figurspils interesse nok kan magte det selv. Så der går ikke længe før at de helt sikkert kan.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by jondifool »

Var til gaming event in the old mansion på østerbro hvor vi var ca kl 16.30 omkring 110 mennesker(jeg talte) så det var rigtigt godt besøgt -
Jeg fik spillet en del spil, som For sale, Love letter, Trains, King of Tokyo, Space Cadets: Dice Duels og en lille perle jeg ikke kendte i form af Walnut Grove.

Og så fik jeg set et 9 mands "Game of Thrones" med et Imponerende custum made kort !
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Gunness »

I dag er det blevet til to runder af mit nyindkøbte Fauna, og det var - helt som jeg havde håbet på - en stor succes.

Og så er det vist heller ikke blevet nævnt, at vores spillegruppe var fuldtallig i tirsdags, hvor det blev til to spil Kingdom Builder, heraf det ene med Crossroads- og Nomads-udvidelserne. Desuden spillede vi Euphoria - at dømme ud fra reaktionerne og BGG-ratings var det vist ikke alle, der var lige euforiske over dén oplevelse. Jeg synes nu det fungerede meget godt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by glorn »

jeg var også til "gaming in the old mansion" og fik da spillet 3 spil.

space cadets: the dice duel. sjovt, larmende, forvirrende. vi var 8 og det blev lidt mere et spil der handlede om hvordan de 2 hold samarbejdede. Det er et spil som kunne være sjovt at lave en turnering.

alien frontiers: et spil jeg har prøvet en del gange før. (15+ spil). men jeg tror det er første gang jeg har vundet spillet. og jeg vandt tilmed på tiebreaker.

walnut grove: et rigtig godt lille eurogame. har siden fundet ud af at vi spillede lidt forkert. Det har en masse små ting som man som spiller skal balancere. lidt lavt mht interaktion mellem spillerne. men det er ok.
David.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Robert »

Fik spillet Railways of North America første gang i dag - på arbejde. Vi var fire, og spillet går op til 5. Det ser ud som et ret lille Railways bræt, men føltes faktisk ganske rummeligt - måske fordi jeg fik lov til at være i fred mens de andre sloges om det vestlige Canada.

Spillet er mere udfordrende end de fleste andre Railways kort. Der er relativt mange grå byer, og ikke så mange farvede, og det er dyrt at bygge i den nordlige halvdel af brættet. Desuden var de to Service Bounties vi så begge til grå byer, og som sådan ikke umiddelbart til meget nytte. En del af kortet er vanskeligt fremkommeligt, og mange byer har færre end 6 udgange. Så det er ikke et kort jeg vil anbefale til nybegyndere i Railways serien. Når det er sagt så fungerer det rigtig godt, og skaber en del konkurrence om de goodies man kan finde.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Mik »

Mandag blev det til endnu en omgang Eldritch Horror med 5 spillere.
Efter uendelig lang tid var vi tæt(tere) på at vinde spillet, men klokken nærmede sig midnat, og vi kunne godt se at vi nok alligevel ikke nåede i mål. Så vi måtte endnu en gang notere os et nederlag. Men det gode ved spillet er at vi stadig morer os, selvom vi ikke vinder! 8/10
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Jens_Hoppe »

I mandag havde jeg besøg af min faste krigsspilsmakker, og vi fik prøvet Band of Brothers: Ghost Panzer. Spillet er andet spil i en serie (første var BoB: Screaming Eagles), og reglerne er blevet strømlinet en lille smule i forhold til første spil (infantry proficiency checks er fjernet og erstattet af en ny rating). Det er en god ting, for det fjerner i hvert fald 30% af terningslagene i spillet uden at man i øvrigt mister noget spilmæssigt. Desværre betyder det at brikkerne fra det første spil ikke længere følger skabelonen (de mangler den nye proficient firepower rating), så vil man spille det første spil med de nyeste regler, skal man enten regne den manglende rating ud løbende (det er heldigvis ret nemt), eller man skal udprinte et sæt labels man kan klistre på de gamle brikker.

Vi fik spillet de to første scenarier i Ghost Panzer, som begge er små introscenarier. Første scenarie introducerer infanteri, og her skal en russisk styrke krydse en vej i en mindre by og indtage et hus forsvaret af de tyske styrker. Jeg var russer og det gik forfærdeligt galt for mig... I andet scenarie - som nu er en ren kampvogn-mod-kampvogn sag i åbent terræn - skulle mine russiske T34'ere give flere tab til tyskerne end de selv fik. Russerne startede stærkest i tur 1, men allerede i tur 2 får tyskerne forstærkninger (nogle Pz IVF2'ere). Det blev et større free-for-all skydetelt, og desværre var det vist udelukkende mig som endte med at blive skudt. :)

Band of Brothers er et rigtigt, rigtigt godt taktisk krigsspilssystem: Reglerne er simple, og spillet kører hurtigt. Vigtigst af alt, selvom kompleksiteten ikke er høj, simulerer spillet nogle ting bedre end noget andet system jeg har prøvet: Doktrinen omkring suppression er helt central i spillet: Skyd på folk så de bliver nødt til at dukke sig, og udnyt at de nu ikke længere kan reagere på dine handlinger til at manøvrere tæt på dem eller udenom dem. Systemet modellerer desuden spørgsmålet om træning rigtigt godt, og gør det ikke bare til det samme som "moral".

Som man kan høre, er jeg en stor fan. Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg skal spille Band of Brothers.


Tirsdag i KBK blev det først til et gensyn med Canterbury. Denne gang måtte jeg nøjes med en snæver andenplads, 3 points eller så efter vinderen. Canterbury imponerer mig stadig: Det er et yderst solidt bygge/majoritetsspil uden nogen form for tilfældighed, som jeg klart kan anbefale.

Bagefter var det noget mere obskurt: En af mine Essen-medrejsende havde hjembragt et eksemplar af det japanske Guild Stack. Her er tale om et lille civ/byggespil: Hver spiller starter med tre lande, og har mulighed for at få flere efterhånden. Hvert land kan indeholde en række bygninger (træbrikker), samt en occupation (repræsenteret med kort). Hver tur vælger den aktive spiller en bygning til et af sine lande, og må derefter drafte et af de fremlagte occupation kort, forudsat at han har et land der indeholder de bygninger som occupation kortet som minimum kræver.

Occupations har alle en trigger - oftest at en bestemt slags bygning bliver bygget af en selv eller en anden spiller - og sker dette, må man aktivere occupation'en (dog max. en gang i/mellem ens tur). De enkelte occupation korts evne kan gøre alt muligt forskelligt, fra points til nye bygninger og meget mere.

Spillerne har desuden mulighed for at modtage krigs-brikker, og disse kan bruges mod modspillerne: Lægger man en krigsbrik i en modstanders land, neutraliserer den alle de bygninger der allerede er bygget i landet, og fjerer det forudsætningen for occupation kortet i det land, bliver det deaktiveret indtil ejeren påny har bygget de nødvendige bygninger, eller på en eller anden måde får fjernet krigsbrikken. Dog er der også visse occupations, som ligefrem kræver krigsbrikker i deres land, så mens krigsbrikker er en måde at slå på hinanden på, åbner det også nogle gange nye muligheder for offeret.

Guild Stack gjorde egentlig nogle ting rigtigt godt: Jeg kunne godt lide mekanismen med at samle bygninger så man kunne drafte occupation kort, som alle havde en speciel evne. Krigsbrikkerne var jeg dog lidt mindre glad for. På den positive side var det ikke som i *ahem* TtA og den slags frygteligheder blot en mekanisme til at straffe folk der allerede ligger ned, men det blev nu til en ret triviel "slå på ham der lige nu ser ud til at stå godt" mekanisme. "X har en sej combo/flest points, slå på X! Ooh, nu har Y den sejeste combo, slå på ham i stedet, og så videre". Det lagde med andre ord op til at man skulle lurepasse og ikke se for stærk ud, og det er mildest talt ikke en mekanisme jeg bryder mig om.

Men i det store hele var Guild Stack faktisk en positiv overraskelse: Det var rimeligt underholdende og fungerede meget bedre end jeg havde forventet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Stony »

Vi var tre mand høj igår til den næsten-ugentlige spilleaften. Der var ikke planlagt noget særligt på forhånd, så jeg havde stukket nogle spil under armen, som jeg regnede med kunne komme på bordet uden regelgennemgang. Vi endte med at smide Terra Mystica på bordet. Både Jeppe og Allan var en smule rustne i reglerne, så jeg lavede en superhurtig gennemgang. Jeg fik spillet endnu en ny race, og er næsten nået dem alle igennem. Jeg havde en del mere erfaring at trække på, og endte som forventet i førertrøjen. Det var et dejligt gensyn.

Dernæst tog vi et spil China (Den retematiserede udgave af Kardinal und König / Web of Power), og selv om det er elegant, så synes jeg man kan begynde at fornemme spillets alder. Men det er forholdsvis hurtigt at spille, så det blev en fin lille filler i halen på Terra Mystica. Det var Allan der endte med at trække det længste strå med mig et par point efter.

Enhver aften med dobbelt håneret over Jeppe er en god aften. Så er det mindre væsentligt hvad der har været på bordet. 8)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Larsine »

Siden jeg sidst har skrevet i denne tråd, har vi fået spillet 10 spil Guildhall i familien, både som 2, 3 og 4 spiller. Jeg har vundet min del af spillene, men Lilli og Larna vinder helt klart også deres dele. Lisa og Lea har endnu ikke vundet et enkelt spil, men er dog optimistiske, og synes det er et godt spil, selvom der kan komme en del ventetid når man skal udregne hvordan man kan vinde lige foran næsen på de andre. I det sidste 4-spiller spil, lå Lilli og jeg og kæmpede om at vinde. Lilli havde 16 point, men ingen afsluttede chapters, medens jeg havde 13 point og et afsluttet chapter. Jeg fik afsluttet et ekstra chapter i slutningen af min tur, og i runden efter ville jeg kunne afslutte spillet, idet der både lå point kort til 9 (2 chapters), 7 (2 chapters), 2 stk. 5 (1 chapter) og 4 (1 chapter) på bordet. Lilli kunne derfor ikke vinde, idet hun både skulle kunne afslutte et chapter, og have en action til at købe at af pointkortene. Så jeg var sikker på at vinde... Men Lilli spillede en Weaver, som lod hende få to kort direkte ind i hendes guildhall, og derved lukke et chapter, og så købe det sidste manglende pointkort. Godt spillet, men lidt surt for mig.

Ud over dette, spille Jens, Eik og jeg Acquire onsdag i sidste uge, hvor Jens efter min mening misbruget en joker, blot for at kunne få en gratis aktie, og hvor han mergede to hoteller som gav Eik en masse penge, så både Jens og jeg blev hægtet af. Det endte da også med at Jens havde omkring 40.000, jeg havde ca. 55.000, medens Eik endte på 62.000.

Bagefter spillede vi et spil San Juan inkl. udvidelser, som jeg vandt stort.

I går var Eik fraværende, men Jens, Laban og jeg fik lokket Lilli og Lea med til to spil Dixit. Det først spil førte jeg lige fra starten af, men i de sidste to runder blev jeg overhalet, og endte på en delt 5. plads. I andet spil lå jeg hele tiden og kæmpede om 3-4 pladserne, men til sidst fik jeg et par OK omgange, og endte på en 2. plads. Laban havde nogle virkelig godt sætninger til hans kort, og derudover blev flere forskellige kort refereret med de samme ord, eller med forskellige ord til samme reference (pølser og kartoffelmos = flamberede hjerter). Altid sjovt og anderledes.

Til sidst spillede Jens, Laban og jeg Colosseum, hvor jeg førte fra starten af, og vandt de første 4 runder, hvilket jo gav 4 podier til 3 point hver. Til gengæld standsede jeg ved Cirkus Maximus, og forsøgte at vinde med det i finalerunden. Jens var første spiller i sidste runde, og man hormåede at lave et show som gav ham 47 tilskuere, med en mass bonusser (sæsonbilletter, tidligere shows, konsuler og senatorer på besøg), så han endte på 93 point. Laban nåede kun op på 67 point, og så var det min tur. Jeg lavede Cirkus Maxumis igen, til 32 tilskuere, men havde lige købt 3 sæsonbilletter, plus en fra en tidligere runde (+20), havde fire podiums (+12), to afsluttede shows (+10), 3 medaljer (+9), en stjernegladiator (+4) og en kejser på besøg (+7), så mit show i alt nåede op på 94 point :D
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Goblen »

Det blev en stille og rolig fredag med et spil Sentinels of the Multiverse.

Vi havde valgt Matriach og Tomb of Anubis som environment. Det blev en hård omgang, hvor jeg endte med at komme på 0 liv, en af de andre spillere var på 4 liv, og en på 8 liv - men vi klarede den til sidst. Jeg skal vist bare øve mig lidt mere på at spille Bunker. Kan ikke rigtig få hans modes i gang.

Drengene og jeg synes stadig det er et fantastisk spil, og vi hygger os altid med Super-heltene fra Multiverse. Også et spil vi har spillet nogle gange med folk der ikke spiller brætspil. Sjovt og nemt at gå til.

Håber I alle får en god weekend derude.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Jonezy »

I håb om at få Ghost Stories på bordet søndag, nå jeg skal have spilledag med nogle af drengene, tog jeg et par solo spil i går aftes, for at få styr på reglerne og flowet i spillet.

I første spil fik jeg total prygl og nåede kun at nakke 13 spøgelser inden jeg havde for mange village tiles haunted, så det var en lærerig omgang bøllebank og ikke andet...

Andet spil gik langt bedre og markant over forventning. Det lykkedes at holde haunter spøgelserne godt på afstand og grøn munk sørgede for, at jeg ikke skulle rulle for mange af de grumme curse die slag. Pludselig var Wu-Fengs incarnation på banen i form af Deaths Army. Den krævede 5 sorte hits for at ryge tilbage til helvede og en god omgang med at få Circle of Prayer sort, putte det gule mantra på inkarnationen og få blå over og hjælpe grøn med to sorte tao tokens gjorde, at grøn bare skulle rulle en sort eller en hvid med fire terninger. En hvid og en sort dukkede op og Wu-Fengs besøg på jordoverfladen blev ganske kortvarigt...

Ganske underholdende egentlig.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Januar 2014

Post by Mik »

Eldritch Horror med 4 spillere. Jeg besluttede at prøve spillet uden de svære kort og med en overvægt af de lette kort. Og det næsten for kedeligt, så det er nok sjovere blot at lade tilfældet råde. Vi spillede mod Azatoth og det tog 10 af de 16 runder før vi havde løst de 3 mysterier. Min investigator kunne kigge på bagsiden af condition-kort, så jeg kunne meddele Jesper at han risikerede at blive slugt med hud og hår - og alt sit udstyr - hvis han ikke klarede sine dommedagsslag. Han havde svært ved at skaffe sig af med betingelsen, men ingen problemer med at slå højt nok, så der var aldrig nogen reel fare. Men fordi vi kendte risikoen gjorde det spillet lidt mere spændende. 9/10
Image
Post Reply