Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Sir William »

Mange tak for dine input.

Der er da nogle overvejelser. Angående Kamisado, så er jeg allerede ejer af det og har været det længe. Spiller det dog mest på Yucata og har et par 100 hundrede spil på bagen, primært til 7 eller 15 point. Det er et af mine favoritspil derinde blandt 2 player spillene. Er helt enig i, at det er totalt undervurderet og der ikke er noget held. Der er dog den "anke", at den som starter spillet gerne skulle vinde det første point. Det er også derfor jeg aldrig spiller til 1 point. :wink:

Kigger på det andre, men indtil videre vil jeg primært fokusere på hvad jeg kan få for de 300 kr. :P
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Frouvne »

Jeg var meget begejstret for 51st State, da det udkom. Desværre var der ikke rigtig nogen i min omgangskreds, der delte begejstringen. Hvis du skulle ende med at gå efter denne titel, tror jeg du også skal kigge på de to vider-udviklinger af spillet. Jeg mener at huske at i hvert tilfælde det ene af dem kunne spilles alene ... og så er det måske at foretrække. Om ikke andet fordi reglerne til den oprindelige udgave af spillet var ret uelegante.

The Manhattan Project har jeg aldrig prøvet, men det er et af de få spil, der er på min interesse-liste for tiden. Min fornemmelse er, at det er et spil, det kunne være værd at få prøvet. Så det syntes jeg da, at du skal researche videre på.

Smash Up! er et meget sympatisk lille hyggespil. Det vil nok ikke være helt forkert at sammenligne spiloplevelsen med King of Tokyo. Sidstnævnte har jeg dog spillet meget mere end Smash Up!, så selvom jeg syntes spillet er fint og beholder det på mine hylder, får det ikke nogen varm anbefaling herfra.

Arctic Scavengers og Blood Bowl: Team Manager syntes jeg var skuffende og Elder Sign har jeg stort set kun spillet på iPad selvom vi har spillet stående. CV syntes jeg at have set så mange lunkne kommentarer om, at jeg vælger at lade være med at kigge nærmere på det.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Frouvne »

... tænker i øvrigt også at The Duke måske kunne være noget for dig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by JoelP »

Manhatten Project er rigtig godt. Har kun spillet med 4, kunne sagtens forestille mig det er lige så godt med 2. Fine beslutninger, maskinopbygning og våbenkapløb. Vil helt klart anbefale at skaffe Nations udvidelsen (som vist kan fåes på BGG storen).

Keyflower er også super godt (og bedre end MHP), en af de bedste eurogames i mange år, og det spiller rigtig godt med 2 (og 3 og 4).

BB Team manager er også super, men synes det mangler noget med 2 spillere og er for langt med 4. Det samme mht Smash Up, hurtigt og sjovt 3 player only spil for mig.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Frouvne »

JoelP wrote:Manhatten Project er rigtig godt. Har kun spillet med 4, kunne sagtens forestille mig det er lige så godt med 2. Fine beslutninger, maskinopbygning og våbenkapløb. Vil helt klart anbefale at skaffe Nations udvidelsen (som vist kan fåes på BGG storen).

Keyflower er også super godt (og bedre end MHP), en af de bedste eurogames i mange år, og det spiller rigtig godt med 2 (og 3 og 4).

BB Team manager er også super, men synes det mangler noget med 2 spillere og er for langt med 4. Det samme mht Smash Up, hurtigt og sjovt 3 player only spil for mig.
Keyflower var ikke på Sir Williams oprindelige liste, men jeg er helt enig i, at det er et fantastisk spil
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Sir William »

Frouvne wrote:
JoelP wrote:Manhatten Project er rigtig godt. Har kun spillet med 4, kunne sagtens forestille mig det er lige så godt med 2. Fine beslutninger, maskinopbygning og våbenkapløb. Vil helt klart anbefale at skaffe Nations udvidelsen (som vist kan fåes på BGG storen).

Keyflower er også super godt (og bedre end MHP), en af de bedste eurogames i mange år, og det spiller rigtig godt med 2 (og 3 og 4).

BB Team manager er også super, men synes det mangler noget med 2 spillere og er for langt med 4. Det samme mht Smash Up, hurtigt og sjovt 3 player only spil for mig.
Keyflower var ikke på Sir Williams oprindelige liste, men jeg er helt enig i, at det er et fantastisk spil
Jamen, er jo også åben over for andre forslag så det kan det komme :wink:

Skal bare lige undersøge om nogle af dem jeg spiller med ikke også har det i deres samling.

Bare når jeg læser om Keyflower på nettet, så sælger det ikke lige så godt som f.eks. Manhattan Projekt eller Borderline. Her tænker jeg på producenternes præsentation.
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by JoelP »

Jeg synes også Keyflower så lidt kedeligt ud, så blev først interesseret i det på dette års Essen, 1 år efter det udkom. Men det er slet ikke så tørt, som det ser ud, der er masser af interaktion
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Jonezy »

Claus, du skal da have fingre i RISK: Legacy, så vi kan lave en kampagne oppe i Skævinge...:) Jeg spæder gerne en 100-mand til, hvis jeg kan få fast plads i kampagnen.

Elder Sign skal du holde dig fra, hvis det er Arkham Light du er ude efter. Temaet forsvinder en del, trods masser af flavor tekst, i de yatzy lignende mekanikker og det er lidt for langt for hvad det er. Du må gerne låne min udgave næste gang vi ses og tage et par prøve spil derhjemme.
Image
Post Reply