Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Sir William »

Har brug for jeres hjælp eller gode råd om I vil.

Da jeg stoppede i mit sidste job, fik jeg et gavekort til Faraos Cigarer på 300 kr., hvilket var en glædelig overraskelse. Ulempen er selvfølgelig, at jeg ikke så ofte kommer til København men Pernille skal til København her i foråret og har tilbudt at indløse gavekortet. Dette er jeg meget taknemlig over og derfor har jeg nu besøgt deres webshop for, at få et indtryk af hvad jeg kan få for 300 kr. + maks. 100 kr.

Udvalget er mange, men har forsøgt at vælge nogle som jeg måske også kan få nogen til at spille eller som vi kan spille derhjemme.

Nedenfor er en liste over de spil som umiddelbart har fanget min interesse, ville så høre om der var nogle som kunne anbefale/fraråde nogle af spillene ud fra jeres egne erfaringer herunder hvor får man mest for pengene og hvilket spil som giver en til at spille det mere end bare en gang.

- CV (Virker som et hyggelig og let spil)
- Arctic Scavengers
- 51st State
- Blood Bowl: Team Manager
- Smash Up!
- The Manhattan Project
- Elder Sgin (Vi kan godt lide Arkham Horror, men får det ikke spillet så ofte)
- 011 Steam Punk Game
- Gearworld: The Borderlands
- Spartacus: A game of blood and treachery (Virker som et tiltalende koncept, hvor man både skal fokusere på sin egen udvikling og så også kan snigløbe de andre. Min bekymring er, at det er for 3-4 spillere).
- Pathfinder Adventure Card game (lidt dyrere end de andre, men også en mulighed).

Det er ikke noget der haster, da Pernille først skal til byen i Vinterferien. Men håber der er nogen som kan være behjælpelig, så jeg kan give Pernille en prioriteret liste med. Alternativet bliver, at hun hele listen med og snakker med dem derinde.

Hvis I ved at Faraos Cigarer også har nogle andre "gode" spil inden for de økonomiske rammer, som I anbefaler jeg også er opmærksom på, så skriv det også gerne.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Mik »

Vil anbefale CV som en underholdene terningspil, hvis man ikke er for mange.

Selvom det nærmer sig de 500 kr. (475) vil jeg foreslå Eldritch Horror, som Arkham Horror light - kan spilles på en aften, hvis man ikke er for mange (3-4)

Og så vil jeg da ikke undlade at tilbyde salg af
Arctic Scavenger - 100kr.
*Pathfinder Adv. Card Game - 150kr.

*) spillet er vandskadet.
Dvs. at en håndfuld kort har spildt te på sig.
det er stadig fuldt spilbart, og inderholder også Character pack-udvidelsen
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Larsine »

Sir William wrote:- CV (Virker som et hyggelig og let spil)
OK spil, har dog kun prøvet det en gang. Som med mange andre terningspil, så virker det som om at de spillere der kommer godt fra start, også vinder, idet man jo får kort som gør at man har flere terninger ol. som igen gør at det bliver nemmer at score det næste kort, og det næste, og det næste. Men absolut et spil jeg gerne vil prøve igen.
- Blood Bowl: Team Manager
Jeg havde store forventninger til dette spil, men blev slemt skuffet. Jeg synes det er alt for besværligt i forhold til hvad jeg får ud af det. Har kun spillet det en gang, og kommer ikke til at spille det igen.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Sir William »

Larsine wrote:
- Blood Bowl: Team Manager
Jeg havde store forventninger til dette spil, men blev slemt skuffet. Jeg synes det er alt for besværligt i forhold til hvad jeg får ud af det. Har kun spillet det en gang, og kommer ikke til at spille det igen.
UD fra teksten lyder det egentlig ganske fornøjeligt, men har set flere der har solgt deres.

De 3 der især har fanget min interesse er Spartacus, Borderland og Smash Up!, nogen der har prøvet dem?
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by weilmann »

Smash up! er sjovt - jeg er helt vild med det.
Både mekanikken og de sjove temaer der kan opstå er lige mig!
...
...
Desværre gider familien det SLET ikke, så med netop dette spil, skal du sikre dig, at du har medspilere :-)
Mvh
Martin
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by BlueSwan »

Du skal helt klart købe noget der er godt til 2 spillere! :wink:

Iøvrigt, hvis Pernille helst er fri kan jeg godt hente det til dig i Faraos.

PS. Jeg stemmer på Mage Wars eller War Of The Ring (second edition), to topratede spil på BGG som jeg iøvrigt absolut ingen erfaringer har med. Eller Caverna! :wink:

PPS: Nu ikke så fedtet omkring de højst kr.100 ekstra. Har du måske ikke lige fået nyt job med tilhørende lønforhøjelse? Det må fejres!
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Sir William »

BlueSwan wrote:Du skal helt klart købe noget der er godt til 2 spillere! :wink:

Iøvrigt, hvis Pernille helst er fri kan jeg godt hente det til dig i Faraos.

PS. Jeg stemmer på Mage Wars eller War Of The Ring (second edition), to topratede spil på BGG som jeg iøvrigt absolut ingen erfaringer har med. Eller Caverna! :wink:

PPS: Nu ikke så fedtet omkring de højst kr.100 ekstra. Har du måske ikke lige fået nyt job med tilhørende lønforhøjelse? Det må fejres!
Tror ikke "War of the Ring" er så godt til 2 personer.

Jeg er født fedtet, hvis nu jeg kan få et spil til maks. 100 kr. som er godt, er der jo ikke behov for at købe noget dyrere bare fordi jeg tjener lidt mere 8) :roll:

Men Mage Wars står jo på min ønskeliste, men den er dog laaang og jeg skal jo også have dem spillet. Har allerede en pæn lille samling derhjemme der skal prøves og det med kun at prøve et spil en enkelt gang, er altså ikke mig. Er det godt, så skal det spilles flere gange hvilket jo er et problem når der så er flere spil der skriger efter at blive prøvet/spillet.

Kan jo snakke med Pernille i aften omkring Faraos Cigarer.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by BlueSwan »

War Of The Ring er et 2 personers spil. Det KAN spilles op til 4 personer, men stort set alle på BGG fraråder det.

Mage Wars varer 90 minutter.

8)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Larsine »

Sir William wrote:Tror ikke "War of the Ring" er så godt til 2 personer.
Hvorfor ikke? Den ene side spiller de gode, den anden side spiller de onde. Perfekt til 2 spillere. At spille WoTR med 3-4 spillere, svarer stort set til at spille skak med 3-4 spillere, det kan godt lade sig gøre, men det kan ikke anbefales.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Sir William »

Larsine wrote:
Sir William wrote:Tror ikke "War of the Ring" er så godt til 2 personer.
Hvorfor ikke? Den ene side spiller de gode, den anden side spiller de onde. Perfekt til 2 spillere. At spille WoTR med 3-4 spillere, svarer stort set til at spille skak med 3-4 spillere, det kan godt lade sig gøre, men det kan ikke anbefales.
Okay, troede det var bedst med flere.
Dahl
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Tue Dec 19, 2006 9:49 pm
Location: Hillerød

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Dahl »

War of The Ring er mit favoritspil. (get it!)
Jeg har spillet det 20+ gange som både 2 og 4 spiller variant.
Efter min mening er begge underholdende og fungerer godt på hver deres facon.
cthreepo
Posts: 3
Joined: Sat Mar 16, 2013 8:58 pm

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by cthreepo »

Spartacus kan godt spilles 3 spillere, men det er væsentligt sjovere med 4, hvis det har nogen betydning. Der er også kommet en expansion som giver mulighed for yderligere en spiller, og det er også okay.

Jeg har spillet Bloodbowl Team manager både som 2 player og med flere, jeg synes det fungerede meget godt, jeg kunne godt lide det.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by jondifool »

Vil gerne give smash up et + herfra. Hurtigt , sjovt ballade spil, rigtigt meget replayability, dog sjovere med 3-4 end med 2 spillere!
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Sir William »

Så der blev givet en del "The Manhattan Project" i sidste års Secret Santa, er det fordi det er et godt spil? Nogen der har prøvet det?
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Gavekort til Faraos Cigarer, hvad skal jeg vælge

Post by Nissi »

Jeg kan da også lige nævne et par forslag til spil.

Af det der bliver nævnt i tråden indtil videre, vil jeg anbefale Caverna, et rigtig godt spil, som er en anderledes måde end Agricola. Jeg har prøvet det med 4 personer, og det fungerede perfekt.

Blood Bowl: Team Manager er også et godt bud. Det har jeg prøvet med 4 personer, og der kommer virkelig mange sjove dueller, kampe osv. Vi morede os i hvert fald gevaldigt, og det er jo en slags deckbuilding, og du er jo vild med Dominion, Claus :)

Hvis du skal have et sjovt 2-personers spil vil jeg foreslå Kamisado. Heldfaktoren er nærmest fjernet, så de er meget strategisk. Men ufattelig nemt at lære. Det tager 2 min at forklare reglerne, og et spil tager fra 5-15 min. Et meget undervurderet spil, som bestemt fortjener mere ros efter min mening.

Hanabi er jeg jo blevet ret glad for. Det fungerer både med 2, 3 og 4 personer. Det er sjovt og underholdende, og man bliver bedre og bedre jo mere man spiler med de samme personer, fordi så ved man når en person siger noget, så betyder det sådan.

Keyflower synes jeg også er et rigtig godt bud på et 3-4-personers spil. Der er mange sjove mekanikker i det, og man har en hemmelig tile kan man sige, hvor man så fokuserer på at gå efter det symbol på er på den, og det viser hvad man kan få point for, men det er ikke sikkert kan få den hjem til sidst. Et ganske underholdende spil.

Hvis jeg skal komme kritik om spil der er nævnt i tråden:
Eldritch Horror har jeg prøvet med 6 personer, og det synes jeg var klart for mange. Man sidder og venter i meget lang tid inden det er ens tur igen. Og så bliver jeg bare aldrig fan af terninger, så det er bestemt ikke noget jeg vil anbefale.

Mage Wars har jeg et lidt blandet forhold til. Jeg har spillet det med 4 personer, og det var ret sjovt. Men jeg synes at man sidder og venter i meget lang tid også, og der er temmelig mange ting at holde styr på. Og spillet slutter når ens helt er blevet sjov at spille. Når man får spillet det nogle flere gange, hjælper det helt sikkert med ventetiden, men det kræver så også lige at man når dertil. Der er bare mange andre spil jeg hellere vil spille i stedet for at bruge 4 timer på et spil første gang.


Men god fornøjelse med at finde et spil til og Pernille :)
Post Reply