Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Helle »

Mik wrote:
Helle wrote:Og mens mændene i familien spillede innovation fortsatte kvinderne med AbluXXen ... Lidt overraskende, da min svigerinde er meget lidt glad for brætspil, men vi fik faktisk spillet 3 spil mere.
Måske ikke så overraskende - når nu det ikke er et brætspil, men et kortspil 8)

Og Ravensburger har lavet en international udgave kaldet Linko! - til folk som ikke er glade for tyske regler
Hmmmm tjo ja jo, men jeg var nu alligevel overrasket :D
Har overvejet at gå så vidt, som til at købe det til hende i fødselsdagsgave ... :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Frouvne »

Tre drenge i huset = Star Wars: Epic Duels for fire spillere! :D

... og så blev der da også tid til seks spil AbluXXen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by weilmann »

Vi havde et par ikke-spillere på besøg.
Så det blev til en omgang ego, som jeg ikke var så glad for, og et par runder Love letter, som jeg var mægtigt begejstret for.
Mvh
Martin
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by BlueSwan »

weilmann wrote:Vi havde et par ikke-spillere på besøg.
Så det blev til en omgang ego, som jeg ikke var så glad for
Jeg synes at ego er en god idé til et partyspil. Det rummer absolut et potentiale. Desværre synes jeg bare slet ikke at potentialet bliver indfriet.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Frouvne »

Da hele familien var samlet for en kort stund ved spisebordet kom AbluXXen frem og blev spillet tre gange i træk.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Sir William »

Havde Blueswan forbi i går, hvor vi skulle forsøge os med Mage Wars. Havde op til i går kigget på nogle videoer for at få et indblik i reglerne.

Vi satte os for, at prøve det udvidede startset for Beastmaster og Warlock. Valgte så Beastmaster, da jeg syntes det kunne være cool at styre nogle dyr.

Mit åbningstræk var, at bruge min "ring of Beast" og en ræv. I næste runde valgte jeg "Lair", hvilket jeg bitterlig kom til at fortryde, da den var alt for dyr så tidligt i spillet. For rigtig at udnytte den, skulle jeg virkelig havde et større inflow af mana. Så de næste par runder valgte jeg at hidkalde en masse lvl 1 dyr til min hjælp og spillede så aggressivt mod Kaspers Warlock.

Kasper havde derimod fremmanet en portal der gav ekstra mana og en der gav udstyr. Så hans Mage var et omvandrende smykkeskrin som desværre også fandt tid til at give mig 2 forbandelser, som jeg desværre ikke gjorde noget ved og som endte med at blive mit endeligt.

Mine små dyr gjorde rigtig meget skade på Kaspers Warlock og troede faktisk selv, at jeg havde styr på ham. Men pludselig ændrede terningerne mening omkring hvordan tingene skulle foregå. Fik jo reelt 4 skade per automatik hver runde, så jeg spillede Heal. Healede 6 point, Kaspers modtræk var en spell der skadede mig og gav ham lidt helbred. Kombineret med at han fik en vampyr med i spillet, så tog angreb senere var jeg 4 lifepoint fra at være død, netop den mængde jeg fik per automatik i hver runde. Så Game Over.

Skulle have spillet anderledes og tror en anden gang, at mine 2 første spells skulle være "Block" og "Nullify", så jeg var sikret tidligt i spillet og samtidig sparede på mine mana for derefter at få min grizzly i spil og give den en masse gode ting.

Men sjovt var det.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Mik »

Mandag havde Martin den nye udvidelse Vengeance til Sentinels of the Multiverse med, og den måtte vi naturligvis prøve. Det var en helt ny oplevelse, da her spiller med en skurk per spiller, som er oplagt til højre for spilleren. Så vi fik på en gang alle nye helte og skurke i brug. Til gengæld virker de noget svagere, i hvert fald havde vi intet problem med at knuse dem alle før nogen af kom rigtig i farezonen. 8/10

Forinden havde vi forresten lige nået et spil The City. 7/10
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Robert »

Spillede Amerigo hos Bugge i aften. Det er anden gang jeg har spillet det helt færdigt, begge gange med 4 spillere. I begge spil løb flere af os tør for interessante ting at lave til sidst. Det føltes lidt som om spillet gik i stå før det var slut. Grundideen er god og interessant, men jeg er ikke sikker på¨at det holder i længden. Måske skal det kortes ned til fire runder.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Frouvne »

I går var spilgruppen samlet og der blev spillet Terra Mystica, Puerto Rico og AbluXXen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Mik »

Robert wrote:Spillede Amerigo hos Bugge i aften. Det er anden gang jeg har spillet det helt færdigt, begge gange med 4 spillere. I begge spil løb flere af os tør for interessante ting at lave til sidst. Det føltes lidt som om spillet gik i stå før det var slut. Grundideen er god og interessant, men jeg er ikke sikker på¨at det holder i længden. Måske skal det kortes ned til fire runder.
- og nu sælger Bugge så sit spil. Næppe en tilfældighed.
Da du spillede AWs eksemplar på Consimmødet, var det med de 4 udvidelser eller uden?
Spekulerer på om monstro man for en gangs skyld havde et spil hvor udvidelserne forbedrer grundspillet?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Larsine »

I går kom Eik og Laban til spil, og ansporet af denne uges tema på dette forum, havde jeg funde Race frem, et spil som jeg i førlge BGG ikke har spillet siden 2008. Første spillede vi et spil uden de avancerede regler, og selvom jeg kom først og tredie, havde jeg dog brugt lidt for mange penge på at købe mine biler, så økonomisk endte jeg på en 2. plads, medens Eik vandt.

Andet spil var med de avancered regler, hvor man tre gange i spillet skal gætte på hvem hvilken bil der vinder. Da min første bil passerede den position hvor vi skulel afgive vores gæt, holdt min anden bil stadig bag startstregen, og sådan forblev det stort set. Jeg vandt et overbevisende løb, lange foran de andre, men kom også inde på en 6. plads. At jeg så også havde gætte lidt galt (et kryds sat anderledes end det jeg troede jeg havde sat) betød at Eik igen vandt det økonomiske, med mig på 2. pladsen og Laban sidst.

Spillet er stadig som jeg husker det, men jeg synes det er bedre med flere spillere, og helst fuldt hus (6 spillere).

Eik tog hjem, og Laban og jeg blev enig om at spille Memoir'44, et spil som Laban aldrig havde prøvet før. Vi startede naturligvis fra en ende af, med Pegasus Bridge. Jeg startede som Allieret, og viste Laban hvordan den sag skulle overstås. Jeg vandt 5-2, selvom man taknisk set skulle stoppe ved 4 point, så valgte vi at spille turen færdig og jeg fik et ekstra point. Så var det Labans tur til at spille allieret, og jeg mente nok at jeg kunen gøre det bedre end ham. Men det kunen jeg ikke, faktisk endte det 4-1 til Laban, så man må sige at han også viste hvorden det skulle klares.

Bagefter spillede vi Sainte-Mère-Eglise hvor jeg startede som Tysker. Laban var uheldig og fik kun landet en af sine faldskærmstropper sikkert. Jeg fik derfor hurtigt gjort et stort indhug i hans tropper, og da først mine kampvogne kom frem var det kun et spørgsmål om kort tid før jeg havde vundet 4-2. Så skiftede vi side, og jeg droppede mine faldskærmstropper. Jeg fik landet to enheder sikkert, og havde dermed en stor fordel i forhold i forhold til det Laban startede med. Men det skulle vise sig ikke at betyde noget som helst. To gange havde jeg mulighed for at nedkæmpe en af Labans enheder, som kun betod af en enkelt figur, men begge gange mislykkedes det (den ene gang var rent uheld, og den anden gang havde Laban Ambush), og det hele endet rigtig skidt, med en sejr til Laban på 4-1.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Robert »

Mik wrote:
Robert wrote:Spillede Amerigo hos Bugge i aften. Det er anden gang jeg har spillet det helt færdigt, begge gange med 4 spillere. I begge spil løb flere af os tør for interessante ting at lave til sidst. Det føltes lidt som om spillet gik i stå før det var slut. Grundideen er god og interessant, men jeg er ikke sikker på¨at det holder i længden. Måske skal det kortes ned til fire runder.
- og nu sælger Bugge så sit spil. Næppe en tilfældighed.
Da du spillede AWs eksemplar på Consimmødet, var det med de 4 udvidelser eller uden?
Spekulerer på om monstro man for en gangs skyld havde et spil hvor udvidelserne forbedrer grundspillet?
Begge gange var uden udvidelser. Jeg vil tro at der skal en større spilleflade til, ikke udvidelser der skifter de eksisterende plader ud. Men det kommer jo an på hvad de ellers indeholder.
Der er flere på BGG der rapporterer lignende observationer.

Jeg tror nu ikke det var derfor Bugge satte det til salg. Han har (underligt nok) pladsproblemer (med et helt hus for sig selv).
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by JoelP »

Mik wrote: for en gangs skyld havde et spil hvor udvidelserne forbedrer grundspillet?
Whaaat? Har du ikke selv fablet om Tzolkin udvidelsen? Tror kun jeg en enkelt eller to gange har prøvet det modsatte

#Ekspansionsafhængig
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Helle »

Spillede med den mest aktive af mine to spillegruppen i går ... Det blev til AbluXXen et par gange og derefter spillede vi Euphoria.
Det første var sjovt, men efterhånden ikke særligt nyt. Det første spil tabte jeg ved at få 4 points, mens jeg vandt andet ved at få 22. Men det var sjovt uanset resultatet.

Euphoria var et lidt pudsigt spil. Der var virkelig nogle lækre komponenter, men også nogle lidt bagvendte mekanismer og sprogbrug. Det var godt at være 'dum' eller mangle bevidsthed, hvilket man kan få meget grin ud af, men også lidt underligt at skulle holde sine arbejdere dumme for at de ikke stikker af ... Samtidig med at man arbejder for at skabe en bedre verden.

Men spillet var fint, kun en aktion Per tur, få steder hvor man blokerer for meget for hinanden, samtidig med, at man kunne tage en del forskellige valg. Det fungerede derfor ret godt i vores spilgruppe. Alting trækker jo altid lidt ud, når man er 5 men blev ikke for meget.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag - Marts 2014

Post by Mik »

Jeg har desværre allerede glemt hvem der vandt Glass Road i tirsdags, men det var i hvert fald ikke mig. Underholdende spil, når man ikke spiller det for tit. 7/10

Da Martin kom stod den på Tzolk'in da Jesper endnu ikke havde prøvet udvidelsen Tribes & Prophecies. Det var - som forventet - en god succes, og Jesper var lige ved at indhente Martin, som dog alligevel gik af med sejren. 9/10
Image
Post Reply