Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Robert »

Meldte mig til Ave Caesar turneringen på VC, ud fra en betragtning om at det er et godt spil og det nok ikke tog så vanvittig lang tid. Vi var 30 (5 spil), og vi endte med at spille 9 gange (begge veje på eet bræt). Puha. Ave Caesar er underholdende, men dette var måske lige til kanten af hvad det kan bære på een gang. Da turneringslederen ved hjælp af et regneark havde fundet frem til finaledeltagerne var de fleste forsvundet. Jeg var heldigvis ikke med i finalen (nummer 12 ud af 30 - ganske hæderligt). Men jeg fik da lidt input til hvordan jeg skal køre min egen lille Ave Caesar turnering på arbejde.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by BlueSwan »

Min Viking Con rapport:

Det var anden gang jeg var til Viking Con. Første gang var sidste år, hvor jeg kun var med til Android: Netrunner turneringen lørdag og Dominion turneringen søndag. I år var jeg med alle tre dage og hele dagene + aftenerne. Jeg tog dog hjem for at sove, da jeg slet ikke kan finde ud af at sove på sale med andre.

Fredag aften deltog jeg i Dominion turneringen. Der var en 25-30 deltagere og der blev spillet tre indlende runder. Alle spil var med fire spillere, hvilket ellers langt fra er mit foretrukne format - foretrækker 2 eller maks 3 spillere til Dominion. Jeg vandt første spil, blev nummer 2 i andet og vandt det tredje. Det kvalificerede mig til finalen mod tre andre spillere der ligeledes havde to førstepladser og en andenplads hver. Finalen vandt jeg ret klart, da det var et spil med Jester, hvor jeg var den eneste der åbnede med en Salvager for at trashe mine Estates, så jeg ikke ville få Curses fra de andres Jester-spil. Jeg købte også som den eneste to Embassies og en Tactician, der begge hjalp mig til at købe klart flest Provinces.

Det meste af lørdagen deltog jeg i Android: Netrunner turneringen. Der var kun 12 deltagere, imod 19 sidste år (såvidt jeg husker). Jeg spillede med et 100% utestet Whizzard deck, men det gik alligevel udmærket. Det var snarere mit eksperimentelle corp deck der havde problemer. Efter 4 runders Swiss sluttede jeg dog på en udmærket 3.plads og vandt en playmat, hvilket jeg var godt tilfreds med. I pauserne mellem runderne fik jeg spillet to spil Star Realms imod Sonny, der var turneringsleder. Dem vandt jeg begge.

Derefter tullede jeg lidt rundt og vidste ikke helt hvad jeg skulle foretage mig indtil nogle flinke fyre spurgte om jeg ville spille Car Wars - et gammelt socialt spil hvor man skyder hinandens biler i smadder. Ikke et spil med dyb strategi, men ganske underholdende og velegnet til en con, så man ikke brænder hjernen helt ud. Jeg vandt ikke, men blev en hæderlig nummer 2.

Derefter fandt jeg Robert herindefra og udfordrede ham til et spil Castles Of Burgundy, som jo altid er godt. Jeg havde trukket bræt nummer 2 og troede egentlig at jeg ville tabe, men da det lykkedes mig at afslutte byen med 8 bygninger scorede jeg en hulens masse point og vandt.

Om aftenen stod den på Caylus-"turnering". I praksis havde ingen af dem jeg spillede imod prøvet det før og jeg havde kun prøvet det én gang før. Der var også kun én runde, så det kan ikke helt sammenlignes med Netrunner og Dominion turneringerne. Anyway, der var 15 deltagere og 5 spil Caylus i lokalet, så jeg undrede mig dybt over at turneringslederen valgte at køre 3 borde med 5 spillere på hver istedet for 5 borde med 3 spillere på hvert. På BGG viser afstemningen meget entydigt at folk foretrækker spillet med 3 og mange decideret fraråder det med 5. Det forstår jeg godt for det var ret tungt med 5 og meget svært at forfølge en klar strategi. Synd for spillet, for jeg synes virkelig at det er et godt spil. Håber snart selv at få prøvet det med 3. I spillet på vores bord kom jeg ind på en andenplads.

Søndag havde jeg meldt mig til Mage Wars turnering. Jeg var egentlig lidt skeptisk på forhånd. Jeg fik selv Mage Wars i fødselsdagsgave tidligere på året og havde spillet det en eller to gange imod Claus i foråret. Vi var lidt på bar bund regelmæssigt delgang. Det var såmænd et fint spil, men vi har MANGE andre gode 2 mands spil og det er jo lidt et spil der kræver at man virkelig sætter sig ind i det. Så jeg havde egentlig regnet med at jeg nok ikke ville få spillet det meget mere, men nu ville jeg lige prøve turneringen af. Heldigvis var der en flink fyr med TONSVIS af Mage Wars stuff, der lånte mig et stærkt deck, som jeg aldrig ville have kunnet komme i nærheden af at bygge med mit ene core set og inden udvidelser. I første spil fik jeg mega store klø, men efterhånden lærte jeg at spille decket. I andet spil, spillede jeg imod en anden noob - det var et meget lige spil, hvor jeg lige netop fik hevet en sejr hjem. I tredje spil spillede jeg imod endnu en noob og vandt ret klart - men jeg havde jo også et stærkt deck, hvor han selv havde bygget sit, så måske lidt unfair. I fjerde spil spillede jeg imod en erfaren spiller og vandt også klart. Det var faktisk en rigtig god oplevelse. Ikke alene var spillet fedt, men det var også nogle super flinke fyre jeg spillede imod. Og selvfølgelig nice af Lars at lade min låne sine decks. De spiller var den første lørdag i måneden i Faraos Cigarer i København og Lars udlåner gerne decks, så kom frisk hvis nogen kunne tænke sig at prøve spillet!

Alt ialt en super con. Jeg kommer igen til næste år.
Last edited by BlueSwan on Mon Oct 13, 2014 10:23 am, edited 3 times in total.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Mik »

Robert wrote:Meldte mig til Ave Caesar turneringen på VC, ud fra en betragtning om at det er et godt spil og det nok ikke tog så vanvittig lang tid. Vi var 30 (5 spil), og vi endte med at spille 9 gange (begge veje på eet bræt). Puha. Ave Caesar er underholdende, men dette var måske lige til kanten af hvad det kan bære på een gang. Da turneringslederen ved hjælp af et regneark havde fundet frem til finaledeltagerne var de fleste forsvundet. Jeg var heldigvis ikke med i finalen (nummer 12 ud af 30 - ganske hæderligt). Men jeg fik da lidt input til hvordan jeg skal køre min egen lille Ave Caesar turnering på arbejde.
Stadig langt fra de 100 spil i træk jeg har spillet i USA.

Når de fleste var forsvundet, var det nok fordi de havde en rimelig god fornemmelse af ikke at have vundet en gul trøje.
Desuden spille de fleste for fornøjelsens skyld - og at sidde og vente på slutresultatet er jo spildtid, hvor man kan nå at komme tilbage til spillebordets glæder!
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Stony »

Mik wrote:
Robert wrote:...og vi endte med at spille 9 gange...
Stadig langt fra de 100 spil i træk jeg har spillet i USA....
Stadig en hel del mere end de 3 spil i træk jeg kunne rumme, før jeg VIRKELIG trængte til at spille noget andet. :lol:
Sidst spillet:
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by akwlinka »

Er allerede på vej mod Essen, med stopover i Dortmund, hos rigtige gode spillevennet.

Og på trods af en lang nat på vejen, så er de første fire spil prøvet, dog alle spil i den lette ende.

Kang-a-roo: Piatnik. Et børnespil, hvor man man skal samle kænguruer, ved at udspille kort. Gider ikke skrive mere, da spillet nok er godt med børn, men ellers er meget tyndbenet.

Absacker: amigo. Et kortspil, hvor man skal spille tal kort ud på bunker med samme tal som kortet, og når der er syv kort i syver bunken, så tager man bunken. Hver kort er et point. Meget hurtigt overstået, men der findes mange bedre spil

Schrauben locker: Amigo. Et terning robot spil, som desværre skuffede. Man kaster terninger som man næsten ikke selv har kontrol over, flytter en brik til enden af terningrækken, og tager det kort.
Meget få valg, så et spil der næsten spiller sig selv. Og det behøver jeg jo så ikke deltage i.

Machi Koro: Kosmos og mange andre. Dette er endtil nu absolut det bedste spil jeg har prøvet. Et bybygger spil, styret af terningslag, med en masse valg, planlægning og lidt held. 2-4 spiller og 30 minutter. Spillet med 2 og 4 spiller og begge spiller godt.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Mik »

akwlinka wrote:Er allerede på vej mod Essen, med stopover i Dortmund, hos rigtige gode spillevennet..
:cry:
Hils!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Larsine »

Ahhh... Viking-Con.

Fredag aften startede jeg med at afholde min turnering i Chaos Marauders, og da vi havde fundet de fire finaledeltagere (i år ingen af mine døtre), fik jeg mulighed for at spille et spil med 3 af de spillere de ikke gik i finalen. Finalen blev afsluttet på rekordtid, hvilket betød at vi stoppede efter 2½ spil og talte op der. Jeg husker ikke hvordan det gik, bortset fra at jeg i hvert fald ikke vandt. Vinderen af turneringen blev Maria Langemark.

Derefter blev det 4 spil Das Motorsportspiel. Første en enkelt omgang om startplaceringen, efter hvilken jeg blev placeret som nummer 3. Dernæst et indledende spil på 3 omgange, hvor det gik hæderligt, og jeg endte på en 2. plads. Endnu et indledende spil på 2 omgange, hvor det gik forfærdeligt. Jeg startede med at lave en tidsfejl som det allerførste, og så var det altså op ad bakke derfra. Jeg fik dog kæmpet mig frem til en 4. plads. Det var nok til at jeg kom med i finalen (et spil af 3 omgange), men måtte så starte som nummer 5 ud af 6. Det har jeg dog prøvet før, og alligevel formået at kæmpe mig frem til en hæderlig placering (endda at vinde). Men igen startede jeg med at lave en tidsfejl på det allerførste slag, og så var jeg bagerst. Der blev jeg liggende længe, og lavede endda adskillige andre fejl, både kørefejl, tællefejl og tidsfejl, så min endelige placering som nummer 5 var helt fortjent. Eneste trøst var at Boris som startede som nummer 1 i finalen, endte som nummer 6. Vinderen blev Martin Theilmann, som er blevet nummer 2 så mange gange at man næsten har ondt af ham, men så alligevel ikke. Løbet blev afgjort i det andet sidste sving, hvor det endeligt lykkedes for Martin at overhale den førende spiller.

Lørdag formiddag spillede jeg Esoterrorist, og denne gang havde to af mine døtre valgt også at spille rollespil. Sammen Med Jørn Ulf, Danny Bechmann, Mich og Torben Ussing som spilleder, fik vi afsløret hvad der i virkeligheden stod bag brosammenstyrtningen på Helsingørmotorvejen. Desværre er der nu også et 3 meter dybt krater på Rådhuspladsen, ligesom Burger King og Rådhusets indgangsportal trænger til at blive renoveret. Hvis I hører om 5-6 meter store monstre der flår svenskere i stumper og stykker, så er det sikkert bare rygter fra nogle fulde teenagepiger der har drukket lidt for meget mojito.

Efter Esoterrorist besøgte jeg Annemette i Viking-Con Junior, og nåede at spille et spil Qwirkle med nogle forskellige større børn. Det ene af børnene var dog min egen datter Lilli, så der var ingen tvivl om hvem der vandt, men mig som nummer to. Jonathan som var en af de andre, og som eller er blevet meget glad for spil, syntes at det var enormt kedeligt, for det var jo bare farver og figurer :wink:

Lørdag eftermiddag spillede jeg med i Igel Ärgern. To indledende runder afgjorde hvem der kom i finalen. Desværre har Asger et pointsystem der gør at man sandsynligvis ikke kan komme i finalen med mindre men bliver nummer 1-3 i den første indledende runde, og da jeg blev nummer 5 i mit første spil, var den konkurrence ligesom afgjort. Det var dog to sjove spil jeg deltog i, og det er jo det vigtigste. Asger fortalte at han havde besøgt Doris og Frank (designerne) og at de var overrasket over at han kan trække 30 mennesker til en turnering, når de selv kun kan trække 10-12 spiller til deres turnering.

Lørdag aften havde vi ikke tilmeldt os noget, og da jeg så at der sad nogle og læste i reglerne til Small World, tilbød jeg at forklare regler og spille med hvis de var interesseret, hvilket de var. De tre af dem havde spillet det for 2 år siden, men kun en gang, og sikkert ikke efter de rigtige regler, men det kom de så til denne gang. Jeg startede middelmådigt, med 5, 6 og 7 mønter de første tre runder, medens de øvrige spillere hurtigt nåede 2 cifrede beløb. Det gjorde jeg også fra runde 3, og de resterende runder. Men der var hele tiden en af de andre spiller der scorede flere point end mig, og de andre var rigtig gode til at gå efter den spiller der tjente flest point. Så de der blev talt point op, endte vi på 58, 68, 68, 78 og 90, og det var mig der havde de 90 point :D

Derefter spillede jeg et spil Dominion med Eik og Gitte. Gitte havde kun prøvet det 2 gange før, så vi spillede med de samme kort som hun allerede kendte, hvilket inkluderede Remodel, Mine, Smithy, Moat, Cellar, Village, Market, Woodcutter, Militia og Workshop. Jeg satsede på at købe en masse Remodel og Guld, og så ellers lave dem om til Provinser. Det lykkedes over al forventning, og jeg havde endda så meget overskud at jeg kunne afslutte spillet med at remodel en provins til en provins, blot for at stoppe spillet. 23 point til Gitte, 26 til Eik og 45 til mig.

Lea, Anton, Alexander og jeg gik i gang med et spil San Juan, men det viste sig at Alexander ikke kendte spillet, så først skulle vi lige forklare regler, og så tog det lidt længere tid en beregnet. Vi blev nødt til at stoppe de vi nåede 8 bygninger, da jeg skulle afholde turnering, og de 3 andre skulle være med i turneringen.

Min turnering i The City gik som forventet, Jeg endte rent faktisk med at have 6 spil til rådighed, men der dukkede kun 20 deltager op. Nok mest fordi de i informationen havde lukket for deltagertilmelding ved 20, selvom jeg tidligt på connen vidste at jeg ville have 5 spil til rådighed. I turneringen fik man point alt efter placering i det enkelte spil (5, 4, 3, 2, 1) samt sine point i spillet divideret med 10 (rundet ned). det betød at en 1. plads minimum ville give 10 point, medens en sidste plads ville give 1-6 point alt efter hvor godt man havde klaret spillet. Hvis man i løbet af spillet var kommet til at lave en fejl, f.eks. bygge en bygning som man ikke måtte bygge, og det havde haft effekt, ville man automatisk få 0 point (det skete dog kun en enkelt gang). Spillerne nåede 4 spil, hvor der mellem hvert spil blev roteret 2 spillere fra hvert bord. Vinderen blev Maria Langemark, som formåede at samle 41 turneringspoint. De to der delte 2. pladsen havde formået at få 37 point (den en af disse var min egen datter Lilli).

Søndag skulle jeg spille Ave Caesar, og jeg fik en forrygende start med en 2. plads og en 1. plads, men det holdt desværre ikke ved, og jeg endte på en samlet 17 plads ud af 30 spillere. Larna endte på en 18. plads, og Lilli på en 9. plads, medens Lea gik i finalen. Her var hun tæt på, men måtte nøjes med en 2. plads.

Efter oprydning og pakning sad vi andre og ventede på at Lea skulle afslutte sin finale og så snuppede vi lige et spil Bohnanza (inkl. udvidelse). det blev meget tæt, med Larna på 26 point, Lilli på 28 point og mig på 28 point.

En skøn Viking-Con med mange kendte ansigter, og masser af glade og flinke folk.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Mik »

Mandag aften fik Torben Polack sit Russian Railroads tilbage fra Viking-Con - og når vi nu alligevel skulle checke at alle dele var der, kunne vi jo lige så godt lige nuppe et spil :wink:

Torben Polack vandt på en strategi hvor han neglicerede øverste linie og koncentrede sig om de to nederste.
Brian kom nummer to, et godt stykke bagefter, og han koncentrede sig udelukkende om at bygge den øversste linie til ende, med en pæn potion point for den hvide linie.

Jeg kom 2 point bagefter Brian. I sidste runde fraveg jeg den allerede lagte plan, som ville have givet mig 16 point mere. Men på den anden side var der flere ting som Brian også kunne have gjort for at forbedre sine point, så jeg accepterer nederlaget.

Må helt klart have spillet det noget mere, så jeg må hellere købe et eksemplar med hjem! 9/10
Image
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by akwlinka »

Spillede marchi koro igen og det er stadig rigtig godt.

Witches: Amigo. Hjerterfri med andre kort. Sikkert godt hvis man kan lide kortspil, men det er ikke lige min kop te.

Mixfix: Piatnik . Åbnet kigget på og fundet uspilleligt for voksne mennesker der ikke har drukket hjernen ud.

Baobab:Piatnik . Børnespil. Her skal man lægge kort med forskellige dyr på et træ. F.eks skal aben lægges med to hjørner ud over kanten, og tigeren skal kastes fra afstand. Ok koncept, og sikkert et godt børnespil.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Mik »

akwlinka wrote:Mixfix: Piatnik . Åbnet kigget på og fundet uspilleligt for voksne mennesker der ikke har drukket hjernen ud.
Det skulle så ikke være noget problem? :mrgreen: :wink:

Deutsche Bahn har selvfølgelig valgt at strejke her til morgen - så jeg ankommer sent i aften i en lejet bil :twisted:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Mik »

Ankom til hotellet kl. 21 - og måtte så bruge en time før jeg fandt en ledig P-plads (fordi alle de mange gæster til restauranterne på Rüttenscheiderstraße optog pladserne), men i det mindste er jeg fremme.

Udover en masse snak med gamle venner, blev det til et enkelt spil af Carl Chuddyks nye kortspil: Red7, som viste sig at være mere interessant end jeg havde regnet med. Er allerede næsten allerede udsolgt, og da jeg jo ikke kan komme ind før kl. 10, må jeg nok undvære...

De to belgiere, Surya og Myriam, lærte mig de enkle regler: 49 kort: numrene 1-7 i 7 farver. Farverne er rangordnet, således at rød er bedst og lilla dårligst, så rød 7 er højest. Alle kort har desuden en regel som ændrer spillet langs siderne (f.eks. røde kort gør at højeste kort vinder).
I sin tur skal man lægge mindst 1 kort, en i sin egen palet (kortrække) eller som regelbryder i midten, og da man skal have en vinderkombination må man nogle gange spille 2 kort. Kan man ikke få en vinderkombination, er man ude af runden. Den sidste som får tur, scorer vinderkombinationens kort. Alle kort (bortset fra de som er lagt til side som point) samles ind og blandes til endnu et spil indtil en eller anden har nået 35 point. Surya vandt naturligvis.

Senere på natten lærte jeg spillet til den danske designer Aima Jasper (fik udgivet hestepigespillet JOYLINGS på messen, sidste år) og Shaun. Denne gang vandt jeg stort. Så det er et nemt spil som kræver en vis strategi for at vinde. Yderst interessant! 7/10
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Larsine »

I går var det jo onsdag, men alle mine legekammerater havde meldt afbud, da de var på ferie med deres respektive familier. I stedet forbarmede Lilli og Larna sig og tilbød at spille et spil med deres far. De valgte Guildhall og Lilli startede spillet med at snigmyrde to af mine kort, og da hun i den efterfølgende runde spillede endnu en snigmorder og sagde at hun ville slå to af mine kort ihjel, proklamerede jeg at det naturligvis ville betyde at jeg benhårdt ville gå efter hende, også selvom det betød at Larna ville vinde på den bekostning. Det var hun dog fuldstændig ligeglad med, og hun skiftede ikke mening. Så truede jeg med at lommepengene røg, at hun skulle gøre mere rent, at jeg ville punktere hendes cykel og give hende buksevand, men hun var stadig fuldstændig kold, og jeg måtte igen se at to af mine kort forsvinde. Men det betød at det så ud som om jeg var langt bagud, så jeg fik lidt fred medens Lilli og Larna mest gik efter hinanden. Jeg fik dog rettet op på det, og da jeg to gange brugte et lukket chapter til at tage det 2-points kort der giver dig lov til at stjæle et helt chapter fra en medspiller, og derved fik lukket endnu et chapter, ja så endte jeg på 20 point, medens Lilli og Larna begge lå under 10 point.
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by akwlinka »

Første dag på messen. Fik vandret frem og tilbage et par kilometer for at kigge og indkøbe en del spil.

Vi var sendt i byen for at skaffe Ebbes og Ugo for en ven, og ved et tilfældet lykkedes begge indkøb.
Fik i den anledning også selv et Ugo til samlingen.
En tur i hal 4, den mærkelige hal, fik vi købt 2 stk. Spexx, et abstrakt terning-tre-på-stribe spil vi havde fået demo af dagen før.
Et king of new york kunne heller ikke vente og terra mystika udvidelse og fields of arle, var bestilt hjemmefra.
Hos ugo folkene røg der også et roborama ned i kurven.

Da vi var trætte af at vandre faldt vi ned ved et bord hos queen og prøvede cubo. Terningespil med tidspres. Dommen over dette er endnu ikke faldet. Et børnespil, hvor jeg ikke husker navnet, blet testet et andet sted, noget med at flytte papir blade med tryllestave, men her mistede vi hurtigt interessen.

Lidt mere vandring og efter en is på iskafeen oppe i byen gik vi tilbage til hotellet hvor vi satte os for at lærer og spille Mythotopia. Erik og jeg skal demo' spillet i dag på treefrog. Vi brugte derfor meget lang tid på at sikre os at vi kom ud i alle hjørner. Og fik besvarede alle spørgsmål som spillerne stillede undervejs. Janne vandt en overbevisende sejr. Og nu føler Erik og jeg os godt klædt på til at kunne forklare regler. Mythotopia er ikke et spil i min normale komfortzone, da det er et angrib dine modstandere spil, så det kommer nok ikke ind i min samling, men det er et solidt spil, som er meget lettere at gå til end f.eks a study in emeral. Men det er et spil som jeg spår en god fremtid.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Mik »

Spillede Spellcaster, et 2-spiller kortspil, som kan spilles som partnerspil.
Du skiftes til at kaste spells, som kommer i fire typer (farver) på de fire palletter som ligger imellem spillerne. Egne spells kan aktiveres med en af de to handlinger man må udføre i sin tur:
Røde Kampspells reducerer modstanderens energi.
Gule Healingkort genvinder energi.
Blå Troldomskort giver dig safirer.
Grønne Magikort ændrer på reglerne.

Spillet slutter når en spiller/team løber tør for energi eller safirer.
Et simpelt familiespil som varer 20 minutter, med let forståelige kort og regler. 8/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Oktober 2014

Post by Mik »

Her til morgen mødtes jeg med Stefan Brück fra alea for at snakke og spille La Isla sammen med min engelske ven Martin Leathwood og Mike Gray fra Hasbro, som var der for at finde ud om deres Hong Kong-afdeling ville være interesseret i at lave en kinesisk version af spillet.

Det tog os nogle runder før vi forstod spillet, og desværre måtte Mike forlade os halvvejs i spillet, men vi andre fortsatte, og jeg førte indtil slutscoringen, hvor Stefan scorede massivt mere end os andre. Et dejligt anderledes spil fra Stefan Feld. 8/10
Vil muligvis øges til 9, når jeg får det prøvet igen
Image
Post Reply