Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Jonezy »

Mik wrote:Vi var kun 4 til Consimmødet, men så kunne vi vælge frit imellem de medbragte spil
Kærestens aftale blev aflyst, så jeg endte med ikke at komme så langt i går... Håber at I hyggede jer selvom Yardmaster Express og Yardmaster ikke lige overbeviste (jeg synes at det er et par fine små fillers, men jeg har jo også kickstartet møget...;)).
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

Yardmaster var såmænd et udmærket spil - men man er nødt til at holde det op imod alle de øvrige spil i samlingen. og jeg kan ikke påstå at jeg savner små, lette fillers...

Yardmaster Express er som at række tungen ud af vinduet - og medmindre at det er meget varm sommerdag, og det regner, så giver det ikke megen tilfredsstillelse.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Robert »

Mik wrote:Yardmaster var såmænd et udmærket spil - men man er nødt til at holde det op imod alle de øvrige spil i samlingen. og jeg kan ikke påstå at jeg savner små, lette fillers...

Yardmaster Express er som at række tungen ud af vinduet - og medmindre at det er meget varm sommerdag, og det regner, så giver det ikke megen tilfredsstillelse.
Jeg synes du er lidt hård. Mik, men helt godt var det ikke. Yardmaster Express fungerer ved at man får en hånd med kort, trækker et nyt, spiller et af dem og giver resten videre. Problemet er så at de kort der cykler rundt ender med at være de dårligste, og det hele afhænger i høj grad af hvor heldig man er når man trækker et kort.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Larsine »

Robert wrote:
Mik wrote:Yardmaster var såmænd et udmærket spil - men man er nødt til at holde det op imod alle de øvrige spil i samlingen. og jeg kan ikke påstå at jeg savner små, lette fillers...

Yardmaster Express er som at række tungen ud af vinduet - og medmindre at det er meget varm sommerdag, og det regner, så giver det ikke megen tilfredsstillelse.
Jeg synes du er lidt hård. Mik, men helt godt var det ikke. Yardmaster Express fungerer ved at man får en hånd med kort, trækker et nyt, spiller et af dem og giver resten videre. Problemet er så at de kort der cykler rundt ender med at være de dårligste, og det hele afhænger i høj grad af hvor heldig man er når man trækker et kort.
Definer de dårligste kort?

Det handler jo om at få sit tog til at hænge sammen, og samtidig score point, og forhindre de andre i at score flere point. Så det bedste kort for dig, er ikke nødvendigvis det bedste kort for dine modspillere, og måske kan det bedre betale sig for dig at bruge din modstanders bedste kort som et wild card, selvom det giver færre point til dig. Kombineret med caboose udvidelse synes jeg ind til videre at det er et helt OK 10 minutters spil.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Robert »

Jeg vil tro jeg er enig med dig, Lars. Vi spillede uden caboose, og uden den blev 2-2 kortene stort set til overs.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

Tak Lars
Det var nok vigtigere at kigge på overskriften i tråden...
Flyttet til februar
Last edited by Mik on Thu Feb 05, 2015 9:30 am, edited 2 times in total.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Larsine »

Pst... Mik, se lige på datoen på din PC :wink:
Post Reply