Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Da Senzai »

Jonezy wrote:
Så skulle Carsten have prøvet Summoner Wars og jeg lagde den klassiske Phoenix Elves vs. Tundra Orcs dyst på bordet, hvor Carsten så valgte elverne til sin første SW kamp. Jeg fik tidligt chancen for et pot shot på Prinsen, men min smasher failede totalt. Det endte med at dysten trak i langdrag og vi begge havde tømt vores draw pile. Det blev afgørende at jeg havde fået frosset Prinsen fast, så han ikke kunne yde modstand og så fik Krung æren med at gøre arbejdet færdigt.
Haha, Elsker Krung. :D

Han er aldrig bleg for at være the man! :D
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Robert »

Fik spillet Mythotopia og Five Tribes hos Claus i Skævinge i aften.

Claus vndt Mythotopia fordi han havde mest militær og fordi jeg ikke var opmærksom tidligt nok på at kompensere for det. Vi har spillet det to gange, og det virker egentlig lidt fladt og kedeligt. Det fungerer sådan set OK, men... Måske er det bedre med tre eller fire spillere.

Claus vandt også Five Tribes, men med sølle 4 point ud af knap 200. Det var ret tæt, og han vandt simpelthen fordi jeg ikke bød højt nok på at gå først på et kritisk tidspunkt. Jeg satsede på at han ville have budt over mig, men han fortalte mig bagefter at han ikke havde penge nok på det tidspunkt. Av. Five Tribes er ved at blive en af mine favoritter.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Sir William »

Robert wrote:Fik spillet Mythotopia og Five Tribes hos Claus i Skævinge i aften.

Claus vndt Mythotopia fordi han havde mest militær og fordi jeg ikke var opmærksom tidligt nok på at kompensere for det. Vi har spillet det to gange, og det virker egentlig lidt fladt og kedeligt. Det fungerer sådan set OK, men... Måske er det bedre med tre eller fire spillere.

Claus vandt også Five Tribes, men med sølle 4 point ud af knap 200. Det var ret tæt, og han vandt simpelthen fordi jeg ikke bød højt nok på at gå først på et kritisk tidspunkt. Jeg satsede på at han ville have budt over mig, men han fortalte mig bagefter at han ikke havde penge nok på det tidspunkt. Av. Five Tribes er ved at blive en af mine favoritter.
Mythotopia er et "interessant" bekendtskab, som er lidt ....hmmmmm..... afhængig af tilfældigheder. De regioner man starter ud med, kan allerede fra start af give en skæv balance. I gårsdagens spil havde jeg mange militære regioner, hvilket gav mig mulighed for tidligt i spillet at ekspandere for at få fat i de ressourcer jeg manglede. At jeg så samtidig fik fat i Cavalry og Ranger, havde jeg pludselig en stærk fordel ved angreb og mulighed for at lukke Robert inde.

Men enig, det kunne være sjovt at prøve med flere før den endelige dom.

Five Tribes var ganske interessant, da jeg brugte rigtig rigtig rigtig mange penge i starten, for at få fat i de grønne meeples og samtidig købe mange varer. Så i ovenstående tilfælde, havde jeg 15 penge tilbage og Robert skulle sætte begge sine bud først. Det er så det fine ved, at ens penge er skjulte da jeg jo kunne signalere at jeg havde flere penge end jeg reelt havde.

Fik så også en del ekstra point ved, at jeg fik sat alle mine kameler ud (hvor Robert havde 4-5 tilbage), hvilket primært lykkedes takket være min Djinn (Slå 2 tribes medlemmer ihjel med 1 Rød for en slave). Gav mig en masse felter.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Frouvne »

Jeg fik, som beskrevet andetsteds, spillet VivaJava: The Coffee Game: The Dice Game 8 gange i løbet af week-enden. Og jeg er sikker på, at det blot er begyndelsen! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

Søndag blev det til to gange Eldritch Horror med den nye udvidelse Mountain of Madness.
Begge gange med 4 spillere. Første gang med to nye spillere, så vi blev kun halt færdige inden de skulle hjem.
Anden gang var der kun en ny spiller, og vi blev ved til den bitre ende, selvom klokken nærmede sig 2 om natten.

De fleste ting i den nye udvidelse er lige til at blande ind i de ekstisterende bunker, så det betyder blot mere variation (hvilket er godt). Kan endnu ikke sige om det nye bræt er godt eller skidt. Der er nu 20 Mythoskort (ture) i det monster vi spillede, og alligevel kunne vi nå at opfylde de 4 opgave vi skulle, så det var helt klart for langt!

Må nok finde en måde at skære tiden ned på, men vi følte os rimelig godt underholdt. 9/10
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Gunness »

Fredag aften fik Maibritt og jeg afsluttet første case i Sherlock Holmes: Consulting Detective. Vi har "spillet" det over tre aftener, og det har denondelyneme været underholdende :D Utroligt velskrevne tekster, der rammer plet mht atmosfære og Conan Doyles stil. Jeg skrev "spillet" i anførselstegn, for jeg ved ikke, hvor meget spil, der reelt er over det - set i denne sammenhæng virker spil som Tales of the Arabian Nights og Agents of SMERSH jo som store orgier i ludomani ved siden af - men vi har været svært godt underholdt. Alle tænkelige motiver og mistænkte er endevendt, og selv om vi godt kunne have gjort det hurtige, så vi ingen grund til at stresse.

Godt hjulpet af lidt rødvin og drinks lykkedes det os at gennemskue morder, motiv og de øvrige ting, der blev spurgt om til sidst, og endte på 55 point (det er mig virkelig en gåde, hvordan Shut Up & Sit Down-fyren endte på minus 65, eller hvad han nu fik??). Vi havde overvejet at springe nogle flere spor over, men da man ikke kan genspille sagen, var det med at få mest muligt ud af den.

Anyway, jeg har et enkelt spørgsmål til case'n, som jeg ikke synes jeg forstod, heller ikke efter at have læst løsningen. Er der nogen, der har gennemført historien for nyligt, må de meget gerne lige sende mig en pb :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Anyway, jeg har et enkelt spørgsmål til case'n, som jeg ikke synes jeg forstod, heller ikke efter at have læst løsningen. Er der nogen, der har gennemført historien for nyligt, må de meget gerne lige sende mig en pb :)
Det har jeg! Jeg mener dog ikke, at vi klarede det så godt som jer, så det er nok begrænset hvad jeg kan hjælpe med... :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Gunness »

Du har pb :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Da Senzai »

Jeg fik prøvet Pixel Tactics (3´eren) idag for først gang og jeg må sige, at jeg bestemt er positivt stemt. Det er utroligt, hvor meget spil og variation, der er i den lille pakke.

Jeg er blevet ret vild med lvl. 99 Games. Jeg kan godt godt lide deres Anime/Manga inspirerede verden, og så er både Battlecon og Pixel Tactcis to superfede spil med Crazy meget variation og genspilningværdi.

Det eneste "Negative" ved de to spil er, at jeg synes, at man skal tænke ret meget, og kan derfor godt være lidt træt i hovedet efter et par timer med de spil - men fuck, de er fede! :D.
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Jonezy »

Da Senzai wrote:
Jonezy wrote:
Så skulle Carsten have prøvet Summoner Wars og jeg lagde den klassiske Phoenix Elves vs. Tundra Orcs dyst på bordet, hvor Carsten så valgte elverne til sin første SW kamp. Jeg fik tidligt chancen for et pot shot på Prinsen, men min smasher failede totalt. Det endte med at dysten trak i langdrag og vi begge havde tømt vores draw pile. Det blev afgørende at jeg havde fået frosset Prinsen fast, så han ikke kunne yde modstand og så fik Krung æren med at gøre arbejdet færdigt.
Haha, Elsker Krung. :D

Han er aldrig bleg for at være the man! :D
Det bedste var at han lige havde krøllet Fire Drake sammen inden han slog løs på isblokken der var Prince Elien...:D Men han havde også nået at klaske Grognack en ordentlig een over frakken pga. den åndsvage Phoenix Elves champ som kan overtage en modstanders unit... :lol:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

Fik spillet Roll for the Galaxy to gange i går - og det er lige så godt som jeg husker det. Jeg er aldrig rigtig blevet tilfreds med kortspillet, som simpelthen har for meget information til min lille hjerne. Terningspillet har den samme komplexitet, men langt mindre information man skal huske på.

Det tog 1 time med første spil, og formentlig lidt kortere med andet spil, så det er straks blevet populær filler når vi er 5 spillere. 9/10

Bag efter spillede vi Onwards to Venus, hvilket var for langt i forhold til hvad det var - så det vil jeg nok betegne som en skuffelse. Der er simpelthen for mange tilfældigheder i kort og brikker og terninger. Og ikke nok som retfærdiggør licensen til forfatteren. Det kunne simpelthen være hvad som helst temamæssigt. 7/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Frouvne »

I aftes spillede vi Warfighter: The Tactical Special Forces Card Game og Kingdom Builder. Jeg ser potentiale i Warfighter: The Tactical Special Forces Card Game ... men det var jeg vist den eneste i det selskab der gjorde. Vi vandt rimelig overlegent ... på min foranledning spillede vi dog en enkelt regel forkert, der ville have presset os lidt mere. Kingdom Builder spillede jeg en overgang på iPad, når jeg kørte med bus, hvilket det egnede sig fint til. Af en eller anden grund er jeg ikke særlig begejstret for det live. Og det kunne jeg i aftes konstatere ikke har ændret sig.

Til aften satte jeg Warfighter: The Tactical Special Forces Card Game op med min søn. Vi gjorde missionen klar inden vi spiste og da vi vendte tilbage kom den endelige spiltid (altså uden opsætningsdelen) kun til lige at snige sig over den halve time. Det er sådan det skal spilles; så er der action på fra start til slut. Vi havde påtaget os at redde et VIP gidsel ud fra et sted i mellemøsten. Vi havde aggressive oprørere i hælene fra start til slut. En selvmodsbomber var tæt på at stoppe missionen ved at kaste sig imod os cirka halvvejs i spillet. Vi undgik ham og fik ham resolut tilintetgjort. To Stalkers udvalgte mig som deres mål og havde held med deres gerning og så var jeg et let offer, da en mindre gruppe oprørere fulgte op på deres udåd. Jeg døde derfor på tærsklen til friheden. Missionen blev dog en succes, da min makker slap væk med VIP gidslet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Larsine »

Lige så godt som det gik med at få spillet i december, lige så sløjt er det startet i januar.

Lørdag d. 3 fik jeg spiller Steam Donkey med Larna. Jeg er efterfølgende kommet lidt i tvivl om vi spillede det helt korrekt, idet det virkede lidt for let at lave masser af bygninger af den type man fik bonus point for, og så glemme alt om de andre typer. Ideen med at man kan bygge oven på allerede eksisterende bygninger virkede lidt mærkelig. Men det skal da prøve igen, og med flere spillere for at se om det ændre noget. Vi spillede desuden uden de 4 specielle personer og genstande, og så endte vi med at vinde et spil hver.

Vi sluttede af med et spil Eight-Minute Empire, hvor jeg vandt på flest ressourcer, selvom Larna fik flest point på kortet. Jeg synes umiddelbart det fungerer bedre med flere spillere.

Onsdag d. 7 meldte Laban afbud, Eik var i Thailand og Jens i Vietnam, så der blev ikke spillet.

Men onsdag d. 14 kom Laban, medens de to andre fortsat opholdt sig i udlandet. Vi startede med 4 spil Red Dragon Inn. Ingen af os havde prøvet det før, så det var sjovt bare at prøve os frem. Vi prøvede med to af personerne (jeg spillede en præst og Laban spillede en tyv), og jeg vandt stort på at drikke Laban under bordet, og holde mig selv ædru. Så byttede vi personer, og jeg vandt stort på at stikke Laban i ryggen, og derved få hans Fortitude til at falde faretruende, medens jeg selv hele tiden kom til at tabe mine drinks. Så prøvede vi med to andre personer (Laban spillede en kriger, medens jeg spillede en troldmand), og jeg vandt første spil på at pudse min familiar (en sød lille kanin) på Laban, og på trods af hans rustning kunne han ikke modstå alle angrebene. Da vi byttede vandt Laban på at få mig til at drikke adskillige drinks med lidt ekstra fyld. Sjovt spil, som jeg er sikker på kun bliver sjovere med flere spillere.

Vi sluttede af med to spil Citadels som er et fortræffeligt 2-3 personers spil. Langt mere strategisk end når man spiller med 4-7 spillere. Jeg vandt første spil 38-24, medens Laban vandt andet spil 32-28.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Goblen »

Var sammen med nogle venner her fredag og lørdag 17/18 januar til ren brætspil.

Fået spillet:

* Ra x1. Spillet en gang før. Stadig elendig til det, og jeg synes stadig det er rigtig sjovt.
* Mysterium x2. Dette spil er afsindig godt. Vi var heldige med to gode spøgelser, og vi synske arbejdede rigtig godt sammen med at tyde drømmene. Det er et spil jeg kommer til at spille mere, og det kan nemt spilles med ikke boardgamers.
* The Resistance x3. Fed oplevelse. God gruppe med masser af beskyldninger, og har ikke spillet det før, men det bliver ikke sidste gang.
* Libertalia x1. Endnu en god oplevelse. Ikke et spil jeg kommer til at eje, men spiller det gerne igen.
* One Night Ultimate Werewolf x4. Her var kl. 3.30 fredag nat. Det gjorde nok at jeg nok ikke er den rette til at vurdere det, men dette var ikke mig.
* Black Fleet x1. Et rigtig fedt spil der er røget direkte på min ønskeliste til spil jeg skal have.
* Sheriff of Nottingham x1. Sjovt, men falmede ved siden af nogle af de andre spil jeg har spillet i dag.
* King of Tokyo x1. Et spil jeg virkelig synes er sjovt - stadigt. Det kræver ikke den store hjerne, og det kan være derfor jeg kan lide det.
* Caverna x1. Spillet er lige det tungere end jeg plejer at spille, og jeg spiller det gerne. Kommer ikke til at købe det medmindre det er meget nedsat.
* Lords of Vega$ x1. En kæmpe overraskelse. Inden vi startede var jeg lidt lunken omkring det. Blev super positivt overrasket. Også på ønskelisten.

Det er ikke siden Djengis jeg har fået gamet så meget :-)

/Brian
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Frouvne »

Som lidt familiehygge rundede vi weekenden af med et spil Warfighter: The Tactical Special Forces Card Game, der i mine øjne er et fortræffeligt samarbejdsspil. Rart at se at Helle ikke på forhånd blev skræmt ved af temaet. Tror dog, at vi efterhånden er ved at være nødt til at skrue lidt op for sværhedsgraden, da jeg syntes vi har klaret os overraskende godt i de sidste par spil.
frouvne, administrator

Image
Post Reply