Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Frouvne »

Så er der officielt tage hul på et nyt spil-år med nye spiloplevelser! Må de blive mange og ikke mindst gode!

Personligt åbnede jeg sæsonen med et spil Dixit men min kone, bror og niecer.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Pejk »

Jeg har også fået spillet Dix'it og Ticket to Ride, her på årets første dag.
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Jonezy »

Carsten (Carlei) kom over til en lille brætspils nytårs kur igår.

Vi startede med Evolution, som jeg rigtig gerne har villet spille siden min Kickstarter version landede en gang i November. Vi fik også lokket Mani med og gik så i gang med at lave dyrearter. De to andre fik tidligt en kødæder i gang og så havde mine mindre dyrearter ikke en chance... Den ene dyreart som jeg havde tilbage udviklede jeg dog til en intelligent kødæder som brugte til at gå på rov hos de andre med, men jeg måtte bruge kort til at bruge min intelligens og så fik jeg ikke nye dyrearter i spil og det gjorde at især Carsten stak af pointmæssigt, da han fik lavet nogle fertile planteædere med hårde skjolde på, som jeg ikke kunne gøre så meget ved og det endte da også med en storsejr til ham. Super fedt spil og Carsten og jeg var klar på mere, men det var Mani ikke og så stod den på Thebes: The Tomb Raiders.

Mani har en syg track record med Thebes, både i brætspil og kortspil version, men efter i aften må vi konstatere at karmaet ihvertfald er brudt i kortspillet, da hun endelig prøvede at trække rigtige mange tomme kort istedet for skatte når hun lavede udgravninger. Vi andre havde mere succes og det endte med en tæt tæt kamp om sejren, som Carsten nappede, da han lige nøjagtigt fik 5 livsvigtige bonus point på at vide mest om Egypten selvom jeg faktisk vidste lige så meget, men han havde bare fået sin viden hurtigst...:(

Så blev min julegave Ticket to Ride 10th Anniversary pakket ud og nøj hvor et noget større og flottere bræt sammen med nogle markant mere cool togvogne kan øge oplevelsen af dette spil. Der var vist noget tema omkring æstetik i brætspil for nogle uger siden og jeg må indrømme at lækker produktion virkelig kan øge spil oplevelsen for mig. Vi futtede rundt i 2 spil, Mani med cirkus vognene, Carsten med whiskey tønder vognene og jeg selv med kulvognene; og drengene nappede en sejr hver. Jeg elsker virkelig det hurtige gameplay i TtR og så er det bare super hyggeligt at samle farver og udgive eder, når dumme folk tager ruterne man ville bygge lige foran næsen på een, samt naturligvis selv at modtage disse eder når man selv er ham den dumme...

Romerbingo var det næste vi fik på bordet med Rise of Augustus og det er sgu også et cool gateway spil, hvor man er på hele tiden pga. bingo mekanikken og så er det sjovt at prøve at finde nogle komboer i sine objectives. 2 spil nappede vi, da man jo sjældent kan nøjes med et, når nu man er igang.

Det er det samme med Splendor, som vi spillede bagefter. Her nåede vi også to tætte spil, hvor jeg prøvede 'samle mange tokens' strategien af, som mange siger er uber strategien, men jeg kan sgu ikke få den til at fungere og Carsten vandt begge spil på at dupere de noble folk. Jeg er klart i pro-Splendor campen pga. det hurtige gameplay og de tætte afgørelser omkring sejrene.

Så gad Mani ikke tabe mere og os drenge kastede os over en intens og nervepirrende Evolution dyst til at slutte dagen af med. Jeg fik tidligt en pack-hunting kødæder igang, som åd igennem af Carstens dyr indtil han fik en defensive herding planteæder i gang med max population, som mit uber rovdyr ikke kunne røre indtil jeg gjorde den intelligent, men det er dyrt at bruge intelligens, så det blev super tæt, selvom jeg følte at jeg havde overtaget det meste af spillet, men trods godt spil af Carsten vandt jeg alligevel knebent. Super fedt og intenst spil, som jeg glæder mig til at dyrke noget mere.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

På Consimmødet var vi præcis 6 deltagere, så enten skulle vi dele os i to 3-mandsspil eller også skulle vi spille Viticulture. Vi valgte det sidste, og det gik såmænd også udmærket, selvom der naturligvis var nogle som fandt spillet for langt med 3 nye spillere, Sejren gik (naturligvis) til ejeren af spillet, Klaus O. Kristiansen foran Søren Bugge, som noget usædvanligt skaffede de fleste af sine point ved ikke at dyrke vin (før halvvejs i spillet). 8/10

Klaus og Søren tog derefter hjem, medens vi resterende 4 spillere først spillede 8 Minute Empire: Legends. Her var det vist Lone som vandt over Robert. Udmærket filler, men ikke noget jeg selv ville bringe på bordet. 6/10

Endelig blev det også til Versailles som Sanne havde Kickstartet. Det var en typisk "hent resurser/byg bygningsdele"-variant, og personligt har jeg rigeligt af den slags. Spillet har desuden nogle klassiske fejl i den måde det er opbygget på. Dels kan Paladsbrikkerne, blokkere for færdiggørelsen af spillet, og det vil kun blive endnu værre når man spiller det igen, for så ved man at man blot skal hoarde Ornamentbrikkerne, som hver især er 3 point værd, og folk kan ikke bygge de bedste Paladsbrikker uden. En "ommer". 5/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

Mandag var vi seks mand, så vi delte os op i to hold.
Mit hold startede med Twin Tin Bots, som sluttede med at vi alle 3 havde samlet 7 point i krystaller, men da jeg havde flest blå krystaller vandt jeg på tie-breaker over Torben Ussing og Klaus O. Kristiansen. 6/10

Aftenen sluttede vi áf med Eight Minute Empire: Legends som jeg tabte. 6/10
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Jens_Hoppe »

I KBK var det så gamernes tur til at spille Il Sesto Senso / Mysterium. Det var sjovt! Vi var fem spillere som spillede to spil, og vi tabte det første og vandt det andet.

Spøgelset i første spil (lad os kalde ham "R"!) døjede lidt med at være på bølgelængde med os andre. Da vi i sidste og afgørende gæt gættede forkert og dermed tabte spillet, kunne vi så udfritte ham om, hvad han havde haft gang i, og mere bestemt hvordan de *seks* drømmekort som lå fremme på nogen måde kunne repræsentere en barberkniv. Svaret blev der grinet meget af; "KAN I IKKE SE DET, DET VAR *VINKLERNE*!!!" :lol:

Senere blev det også til et gensyn med Princes of Florence, og det er jo altid en fornøjelse - selvom jeg måtte nøjes med en andenplads.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

Vi spillede Pathfinder Adventure Card Game: Skull & Shackles i går.
Sidst vi spillede, klarede vi ikke det første eventyr med en ekstra Lokalitet, så denne gang oprøvede vi det igen, men i standard mode - og det gik langt nemmere. Vi vandt i hvert fald. Og vi fik fjernet 11 basiskort!

Derefter kunne vi tage fat på det andet eventyr, som viste sig at være meget interessant: 3 forskellige Villains, som vi skulle finde og slås imod, men de to første ville flygte efter at vi have slået dem. Målet var at de alle tre skulle dukke på den samme lokalitet, for at vi kunne slå den første og fange de to andre. Vi var heldige at få de to jaget over i samme lokalitet med den tredie, så vi klarede skærene i allerførste forsøg.!
Jeg må sige at serie er betydeligt bedre end den første serie, og meget mere varieret: Raiders of the Fever Sea var rigtig god, og Tempest Rising er endnu bedre! 9/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Frouvne »

I aftes var den sædvanlige spilgruppe samlet om en række lidt tyndbenede men dog hyggelige spil. Aftenen blev indledt med et hurtigt spil Red7 imens vi ventede på at sidste mand ankom. Hovedspillet var Castles of Mad King Ludwig, som vi alle glædede os over havde nogle overraskende lettilgængelige regler. Jeg må indrømme, at jeg er lidt splittet i forhold til spillet. På den ene side kan jeg godt forstå, det er blevet taget så godt imod som det er. På den anden side er der nogle af spillets grundpræmisser, jeg ikke kan affinde mig med og som derfor spiller kraftigt ind på min samlede bedømmelse. Min centrale anke mod spillet er, at skal auktionsmekanismen fungere, kræver det, at man har et overblik over ikke blot sin egen men også modspillernes bygninger. Jeg endte alle de gange jeg skulle værdisætte rummene med stort set kun at se på hvad jeg selv kunne have glæde af og om der var et eller flere rum den næste spiller helt oplagt kunne have glæde af. Skulle jeg have lavet en dybere analyse ville det have taget alt for lang tid og have været alt for bøvlet, da det var svært at overskue indgangene på de andre spilleres bygninger uden at tage dem i nærmere øjesyn. Og da hele grundideen i spillet er, at man skal værdisætte bygninger enten for at holde andre spillere fra dem eller for at vurdere hvor meget de kan presses til at betale for dem, så jeg får mest ud af det, så er det i mine øjne ikke måden at spille et sådant spil på. Bevares, det var hyggeligt at sidde og bygge sit eget lille slot. Og det er nok en væsentlig årsag til at spillet er blevet så populært som det er. At man så samtidig har hemmelige mål - en ting som jeg ofte har det anstrengt med - gør det helt umuligt at vurdere den reelle værdi af bygningerne. Spillets æstetik kunne jeg også undre mig over, uden at det på nogen måde ville have en afgørende betydning for mig, hvis jeg i øvrigt kunne lide mekanismerne. Pap-brikkerne virkede tynde og så lander man rent grafisk et sted imellem det abstrakte Suburbia og en mere pussenusset stil. Der tænker jeg, at det havde været klædeligt, at man havde valgt side. Men det er naturligvis en fuldkommen subjektiv betragtning. Det jeg havde frygtet mest ved spillet var egentlig om det ville være tydeligt hvornår rummene kunne hænge sammen og hvornår de ikke kunne. Det var ikke noget stort problem. Men i mit univers skal det slet ikke kunne være et problem i et auktionsspil, der for mig er et mere alvorligt spil. Vi sluttede af med Tiny Epic Kingdoms, der bestemt også var et spil i den lette ende. Den opmærksomhed der har været omkring spillet, har været voldsomt ude af proportioner med den spiloplevelse det kan levere. Genre-mæssigt placerer spillet sig sammen med spil som Eight-Minute Empire; små både rent fysisk, i kompleksitet ... og desværre også oplevelsesmæssigt. Men det at det er lettilgængeligt, småt og trods alt giver fligen af fornemmelse af at spille et rigtigt spil vil sikre det nogle gennemspilninger. Også hos mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Gunness »

Ja, jeg kunne godt lide Castles of MKL, men er helt enig i betragtningen om uoverskueligheden. Hvis man både skal holde øje med, hvem der får rum inden for de fire scorings-token-kategorier, og også holde øje med, hvem der får bonus for at placere bestemte rum op ad andre, går spillet helt i stå. Men som det fungerede i går, var det fint - bare lidt mindre analytisk, end det kunne have været.

Men jeg tænker også, at de mange skjulte scoringskort alligevel forplumrer forudsigeligheden så meget, at man lige så godt bare kan læne sig tilbage og have det sjovt :)

Jeg blev heller ikke blæst bagover af TEK, men tænker, at der trods alt er en smule mere i det end 8ME.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

Castles of Mad King Ludwig har ikke en auktionsmekanisme. Du køber en brik til en bestemt fast pris.
Du kan derimod klage over at du skal finde en salgspris...
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Frouvne »

Mik wrote:Castles of Mad King Ludwig har ikke en auktionsmekanisme. Du køber en brik til en bestemt fast pris.
Du kan derimod klage over at du skal finde en salgspris...
Det har du selvfølgelig ret i. De overvejelser man må gøre sig, svarer dog til dem man må foretage sig i spil med en enkelt budrunde, hvor man også skal vurdere hvor meget en brik er værd for de øvrige spillere.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Mik »

Jeg tænker slet ikke i auktions-baner når jeg spiller CoMKL.
Jeg relaterer blot brikkerne efter hvor populære de er.
Vil ikke forære noget væk, men skal jo give dem en pris, og da der kun er tre andre spillere at holde øje med, og da brikkerne er farvekodede, så har ikke fundet det svært at vide hvad folk gerne vil have (det er straks sværere at finde ud af hvor meget de er villige til at kaste efter en god brik, men der er yderst få muligheder at kategoriserer dem i).
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Andrea »

Vi holdt os inden døre i går, og mens det regnede og ruskede udenfor, havde vi besøg af et par venner til brætspilshygge. Vi introducerede dem til Seasons og gik derefter over til en klassiker - Formula De med Monaco-banen. Der blev kørt temmelig vildt, selvom det ellers er en af de baner, hvor de største terninger sjældent bliver slået :)
Efter aftensmaden nåede vi en omgang Chaos of the Old World med Skaven-udvidelsen.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Jonezy »

Det har været en dejlig heftig spil weekend denne weekend!

I fredags var germangames afdeling Taastrup (Carlei, Stony, Uhre og jeg selv) samlet hos Steen til vores første spilaften i 2015, hvor vi nåede 4 forskellige spil.

Vi startede med Castles of Mad King Ludwig, som vist er en af de mere populære spil af sidste års nyheder og det kan jeg godt forstå, da der er noget over at bygge sit eget slot. Jeg var misundelig på Carsten, som fik fat en masse 'mad' rum til sit slot, som jeg ville have købt, da det lignede en effektiv strategi sidst jeg spillede Castles of Mad King Ludwig. Men jeg slog igen med nogle solide pointgivende komboer på 'pejse' rum og var generelt godt kørende i forhold til de fælles slutscorings bonusser og mine egne bonuskort, hvilket gav også endte med at give mig sejren. Kan virkelig godt lide at bygge mit eget slot og masterbuilder rollen er også meget sjov, når man ikke vil give folk det de vil have for billigt og stadig vil hive nogle penge ind. Hyggeligt spil.

Africana har Steen vist haft liggende længe og nu skulle det på bordet, hvilket betød at vi for en sjælden gangs skyld skulle spille et spil, som vi tre andre havde prøvet og som Steen ikke havde prøvet. Det kunne man dog ikke se, da vi kom i gang, da Steen hurtigt fik lavet en monster tur, hvor han susede rundt over hele Afrika og startede og lukkede en 3-4 ekspeditioner. Det er også det sjove i dette spil, når man får bygget op til de ture, hvor man suser rundt over det hele i en stor monster tur. Til gengæld er det så lidt kedeligt, når man er nødt til at trække kort et par ture inden den næste monster tur. Jeg endte med sejren lige foran Steen, da jeg fik samlet nogle gode artefakter sammen. Africana er sgu meget sjovt at spille en gang imellem.

Next up var Concordia, hvor jeg fik fumlet så meget rundt at jeg endte langt bag de tre andre, som alle endte inden for 5 point af hinanden med Steen på toppen. Det må vi snart spille igen så jeg kan få øvet mig, for jeg synes faktisk at det er sjovt spil selvom jeg er vildt ringe til det.

Vi sluttede af med en hurtig omgang Timeline: Diversity, hvor Steen nappede Carsten i tie-breaker. Timeline er en sjov lille filler og findes i mange versioner, men Diversity er åbenbart ikke min kop thé da jeg vist kun fik lagt et eller to kort rigtigt på tidslinien.

Som altid hyggeligt at spille med Taastrup drengene.



Igår kom Carsten så forbi til en aftalt omgang 'lad os få spillet nogle af vores hængepartier'.

Vi startede dog med Evolution, som vi forelskede os i den anden dag. Det blev dog ikke særlig intenst denne gang, da Carsten uddelte gigantiske ørefigner da han fik udviklet et stort intelligent rovdyr som åd alt og det fik han bakket op af en fertil langhals, som var ligeglad med at jeg prøvede at holde omfanget af plantemaden nede. Kæmpe røvfuld og noget at lære, så det skærper nysgerrigheden for at få det spil udforsket mere.

Så skulle Carsten have prøvet Summoner Wars og jeg lagde den klassiske Phoenix Elves vs. Tundra Orcs dyst på bordet, hvor Carsten så valgte elverne til sin første SW kamp. Jeg fik tidligt chancen for et pot shot på Prinsen, men min smasher failede totalt. Det endte med at dysten trak i langdrag og vi begge havde tømt vores draw pile. Det blev afgørende at jeg havde fået frosset Prinsen fast, så han ikke kunne yde modstand og så fik Krung æren med at gøre arbejdet færdigt. Grognack min summoner var lidt tidligere blevet hevet med frem i angrebslinien og det endte næsten galt, da Carsten brugte billige tricks med dumme champions og en velplaceret mur... Summoner Wars er bare møg fedt synes jeg med stor variation og simpelt gameplay. Håber Carsten er frisk på mere, så det kan blive spillet lidt mere end det gør nu.

Jeg skulle finde ud af om jeg skulle backe Run, fight or die på Kickstarter så det måtte lige på bordet. Det endte med at min Outdoors Man overhovedet ikke fattede konceptet omkring overlevelse, så han døde en voldsom død to spil i træk. Run, fight or die er en meget sjov omgang zombie yatzy, men jeg tror altså ikke jeg behøver samtlige expansions til spillet, så jeg backer nok ud af den Kickstarter og nøjes med at samle Co-op udvidelsen op på et tidspunkt.

Legends of Andor kom så endelig ud af sin æske og ud på bordet efter at jeg købte det af Annemette helt tilbage på Djengis. Vi styrede to helte hver og startede med at gennemgå intro scenariet step by step, som vores fire helte lige med nød og næppe fik klaret. Det var faktisk herligt nervepirrende og vi troede faktisk at vi havde tabt inden vi fik luret, at vi da bare lige skulle dræbe det rigtige monster og så suse forbi det felt han stod på for at klare legenden.

Med mod på mere gik vi i gang med legende 2, hvor vi skulle finde urter til den syge konge og smadre en lille monster borg. Det var endnu mere intenst og nervepirrende end intro scenariet, men takket være skøn heksebryg og masser af monster prygl lykkedes det os at klare alle vores objectives og vinde legenden.

Fantastisk oplevelse, hvor vi virkelig måtte tænke os om og havde lange interessante diskussioner om, hvordan vi skulle tackle de situationer, som vi endte i. Glæder mig vildt meget til legende 3 nu og flere eventyr i Andor.

Vi sluttede af med Legacy: The Testament of Duke de Crecy, hvor man skal bygge sit familie stamtræ og sørge for at børn og børnebørn bliver gift med de rigtige. Skønt tema, hvor artstylen hjalp godt til med oplevelsen. Jeg fik giftet mig med gartnerens datter Bernadette, da hun gav mig tvillinger med det samme. Vi fik også et tredje barn og da alle mine tre børn var piger var jeg lidt udfordret med at få råd til at få alle mine piger gift, men da Martin, chefen af den royale livvagt, så kom ind i familien fik vi et indkomst boost, som endte med at skabe min strategi. Nemlig at tjene styrtende med penge og så købe sig til titler og hæder, hvilket gjorde mig konkurrence dygtig mod Carstens familie, som grundlagde politiske partier og hvad ved jeg. Det hele endte med at min familie lige akkurat havde et ry, som var 5 bedre end Carstens og derfor kunne vi så konstatere at min familie var den sejeste!

Herligt spil, hvor det dog var svært at tænke meget langsigtet, men man skulle dog stadig finde nogle komboer i de folk, som man fik giftet ind i sin familie og vi kunne ikke lade være med at fortælle små historier om vores familier efterhånden som vores stamtræer udviklede sig. Man skal dog lige være klar over at spillet skal bruge endog rigtig meget bordplads og jeg er ikke sikker på at mit spisebord kunne rumme fire spilleres stamtræer, men hvis man kan finde plads er der en fornøjelig oplevelse i vente.

Fantastisk dag og jeg tror vi fik spillet i en 12-14 timer inklusiv spisepauser, så vi er klar til Djengis allerede....
Image
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Januar 2015

Post by Carlei »

Jonezy wrote: Fantastisk dag og jeg tror vi fik spillet i en 12-14 timer inklusiv spisepauser, så vi er klar til Djengis allerede....
Fed fed spilweekend 8)

Godt at få lidt spil på bordet vi har talt om i lang tid.

Summoner Wars skal helt sikkert afprøves igen.
Ligeså ser jeg frem til Legende 3 i Andor!
Evolution var endnu en gang en fornøjelse, og sidder med følelsen af at der stadig er rigtig meget som skal udforskes i det spil.
Run, fight or die er bare hyggeligt.
Legacy var lige så sjovt som jeg havde håbet. En god lille puzzle hvor der er en smule interaktion, men primært bare en masse skægge episoder, hvis spillet tilføres små historier når stamtræet udbygges.

Er stadig lidt bitter over at tabe med 2 point til Steen i Concordia :P
En revanche er helt sikkert på sin plads, gerne med udvidelsen!
Post Reply