Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Carlei »

Logos32 wrote:
Carlei wrote:
Jeg synes det var sjovt. Kunne godt lide temaet, de nuttede monstre og den langsigtede planlægning.
Tror dog Steen havde ret i sine tanker om at det er svært at second guesse hvad de andre tænker at gøre, når man ikke kan se deres guld, imps og mad.

:lol:
Informationen er kun gemt i det øjeblik spillerne grupperer deres imps. Resten af spillet er alt information, mad, imps, petz, bure, forbedringer, penge og antal kort (fraset hvilke need der er på kortene) da offentlig :?: Jeg spiller en del online og har som regel en meget god ide om modstandernes planer.
Jeg taber desværre alligevel :?
Selvfølgelig, men det er også der, at det er vigtigt at vide, så du er ude i at skulle huske hvad alle andre sidder med.

Jeg må prøve det online. Er det på http://www.boiteajeux.net/
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Logos32 »

Jep :)
Det fungerer ikke helt så godt som Agricola og CoB derinde da player-pool er meget mindre og det er desværre ikke muligt at spille med udvidelsen endnu. Online er det obv muligt hele tiden at tjekke hvad de andre har :D
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Carlei »

Har oprettet en bruger derinde, samme navn som her, hvis du har lyst til at tage et spil på et tidspunkt :wink:
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Goblen »

God weekend med ungerne :-)

* War on Terror. Politisk ukorrekt, men OK sjovt.
* Stone Age. Fik pakket det op og spillet det. Det kunne jeg sgu godt lide. Godt flow, elementet med terningerne virker virkelig godt for mig - også selv om terningerne så ikke kan lide mig. Vi fik sgu hygget meget og det skal helt bestemt spilles igen.
* Walk the Plank. Sjovt hurtigt spil der ikke er dybt, men når vi spiller det smider vi beskyldninger frem og tilbage, og gør alt hvad vi kan for at undgå vores pirater bliver skubbet i vandet.
* Ticket to Ride - Europe. Mange synes det er for simpelt. Jeg synes det er skide godt. Tabte igen (dog som #2 med et point), men jeg hygger mig og det gør ungerne også, så det køb fortryder jeg ikke Tobias :-)

/Brian
ThomasLund
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Thu Jan 15, 2015 3:36 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by ThomasLund »

Spillede http://boardgamegeek.com/boardgame/1595 ... ctic-arena for et par dage siden efter at have modtaget den som kickstarter backer, og blev meget skuffet. Dårlig produktionskvalitet og et core gameplay som ikke syntes at være særlig spændende. Vi gav op i gruppen at spille mere, og det kommer ikke op igen.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Larsine »

Weekenden tilbragte jeg på Hotel Viggatorp (som bare er en spejderhytte) sammen med en masse DUI'er, som heldigvis var glade for at spille spil.

Fredag aften blev jeg introduceret for Roll for the Galaxy. I det første spil havde jeg lidt svært ved at få nok penge til at kunne få nok terninger til at få lavet noget som helst effektivt, så jeg måtte se mig henvist til en 3. plads (med 25 point). Larna vandt spillet (med 32 point) på at bygge en masse små planeter og udviklinger, og slutte spillet før nogen andre nåede at score særligt mange point.

I andet spil gik det betydelige bedre, og jeg manglede på intet tidspunkt penge, og dermed heller ikke terninger. Desværre måtte jeg med 48 point se mig henvist til en 2. plads, overgået af Annemette med 52 point.

Vi afsluttede aftenen med et spil Splendor, et spil som jeg tydeligvis ikke havde styr på, får jeg fik hverken juveler eller point, og jeg tror jeg endte sidst.

Lørdag startede med lidt Geocaching, og da vi kom hjem tog Larna og jeg et spil Ticket to Ride: Switzerland. Jeg scorede vildt mange billetter, og vandt med over 200 point mod Larnas ca. 140 point.

Derefter introducerede Annemette os til Legends of Andor, hvor Larna som Troldmand, Janne som Bueskytte, Annemette som Kriger og jeg som Dværg fik klaret første legende, hvor vi skulle holde monstrene fra slottet (til at starte med, der kom flere opgaver i løbet af legenden). Vi troede på et tidspunkt at det blev en ren skovtur, og lidt senere troede vi at det aldrig ville gå, men det gjorde det, og vi endte faktisk med alle sammen at have høj styrke og rigeligt med viljestyrkepoint da vi havde gennemførte legenden.

Larna var blevet træt og gik ind for at sove, men vi andre fortsatte med anden legende (Kongen er syg, find heksen som kan hjælpe med at fortæller hvor urterne er, som kan helbrede kongen, i hvert fald til at starte med). Stor var vores skuffelse da vi fandt ud af at alt hvad vi havde opsparet i første legende blev nulstillet. Jeg skiftede dværgen ud med troldmanden, og vi startede på legenden. Vi kom desværre til at trække et kort (som kostede os alle en ternings viljestyrke, hvor Annemette slog 5, så vi alle var nede på 2 i viljestyrke) og rykke alle monstrene i første runde, og det skal de ikke. Første runde er ren opstilling og så har heltene en dag inden monstrene rykker og man trækker et hændelseskort. Det opdagede vi ret hurtigt og kunne hurtigt flytte monstrene tilbage, får de 5 point tilbage i viljestyrke, og blande kortene igen. Da den første dag var gået fik monstrene så lov til at flytte, og vi trak et nyt kort... eller rettere vi trak det samme kort selvom de var blandet, og Annemette slog igen for vores tab af viljestyrke... og slog 6, og så var vi for alvor ude i problemer. Herfra gik det kun nedad. Det lykkedes dog for os at holde monstrene fra døren, at finde heksen, finde urterne og helbrede kongen. Men der var kommet flere opgaver til, og vi havde kun en chance for at løse opgaven. Det krævede at vi dræbte et monster hvor vi skulle slå 6 point højere end monstret. Vi slog 36 og monstret slog... 36, og dermed nåede vi ikke at løse opgaven og vi tabte legenden. Men man må sige at vi absolut ikke havde heldet med os, idet langt de fleste kort vi trak gik os imod, så næste gang kan det næppe gå lige så galt.

Så blev det til et spil Las Vegas, som jeg vandt, og til to spil Klunker som jeg også vandt, det sidste på en tiebreak over Joakim, og så et spil Roll for the Galaxy som gik rigtig dårligt. Mest fordi jeg fik nogle planeter og udviklinger der ikke passede sammen, og fordi jeg glemte at man kan skifte dem ud man har, men nye hver gang man Explorer, så det var nok mest min egen skyld. Joakim vandt en overbevisende sejr, selvom det var hans første spil.

Så introducerede jeg Machi Koro til Joakim, medens vi tre andre kendte spillet. Joakim købte tidligt en mine og en anden høj bygning inden nogen af os overhovedet var i nærheden af at slå med to terningen, så jeg var ret sikker på at dette spil ville han ikke vinde. Men han kom alligevel ret godt med, og da han flere runder i træk slog 6 og havde alle tre 6'er bygninger, ja så var der ikke noget at gøre og Joakim vandt.

Søndag formiddag nåede jeg lige at spille med i et spil Royal Turf. Første løb gik rimeligt godt, og jeg var sikker på at jeg lå blandt de to først. Andet løb gik rigtig godt, og jeg var ret sikker på at jeg første spillet. Men tredje løb gik rigtig dårligt, og jeg tjente slet ikke nogen penge, og endte med at blive nummer 4 ud af 6 spillere.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Mik »

Mandag fik Torben uanmeldt besøg af Klaus, så med 7 deltagere måtte vi dele os i to hold: Asger, Torben og Martin spillede prototypen, som viste sig ikke at fungere med kun 3 spillere - ikke godt!

Til gengæld kunne jeg endelig få den nye udgave af San Juan, da Klaus er en stor fan spillet. Han kendte ikke udvidelsen, men lærte bygningerne at kende efterhånden som de dukkede op. vi nåede to spil, og Eivind tog sejren hjem i første spil (41 VP) medens Torben Polack vandt med 40 VP i det andet. Klaus kunne have lukket spillet to ture tidligere, men valgte at bruge kranen til at få to 6-er bygninger ned. Det betød at han forbedrede sin position betydeligt, men også at Polack kunne bygge Katedralen samt lægge et par ekstra kort i Kapellet.

Det var en nydelse at spille med de nye kort! 9/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Mik »

Tirsdag spillede vi Pathfinder Adventure Card Game - Skull & Shackles Adventure 5, scenario 4 og 5.
Vi vandt det første scenarir, og de var begge usædvanlige. I Best Served Cold var alle Allierede udskiftet med Monstre, og i The Battle of Empty Eyes skulle vi slås imod Piratskibet Wormwood hver gang vi mødte et Pirat-monster.
Desuden var Piratkaptajnen en hård nyser som fjernede kort fra Blessing-decket og flere af håndlangerne var også modbydelige: Luccaria gav 1d4+1 skade før kamp indtil der var tyndet godt ud i lokalitets-decket, og Erinyes Devil forhindrede en i at spille Divine-spells (da de dermed ville blive forvist fra spillet.
Det var en hård kamp, så vi klarede ikke det sidste scenarie. Så det betyder at vi bliver nødt til at spille det igen - hvilket på en måde er glædeligt :wink: 9/10
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Stony »

Hele banden fra onsdags-spilgruppen var sprunget fra. Så jeg havde forespurgt i Taastrup-gruppen, om de havde tid og lyst til en "ekstra" spilleaften udenfor det sædvanlige program. Den mulighed sprang Jonezy og Carlei til på, så de kom på besøg.

Jeg startede med at introducere for Roll for the Galaxy. Det var hurtigt gjort, idet de begge i forvejen er godt bekendt med kortudgaven. Jon endte samtidig med at trække det længste strå, i et spil der endte forholdsvis hurtigt fordi der ikke var flere VP chips tilbage.

Bagefter nåede vi også et spil Hansa Teutonica incl. den nye udvidelse. Og der føler man sig helt hjemme. Der er bare lige tilføjet et par nye aspekter. Man spiller i England, men der er så også hhv. Wales og Skotland. Skotland er dog kun på B-siden af kortet, som er for 4-5 spillere. Man spiller helt som normalt indenfor Englands grænser, men du er nødt til at "kvalificere dig" til retten til at bygge i Wales/Skotland. Det gav nogle nye måder at kæmpe om tingene på. Især da den ene af de to mest eftertragtede ruter - hvor man kan opgradere antallet af sine handlinger - ligger i Wales. Carlei lagde rigtig stærkt fra start og kom foran. Men han skulle nok have været skarpere på at udnytte sin føring og arbejde målrettet mod en tidlig slutning af spillet, for jeg havde held med at indhente ham og løbe indenom i slutspurten.

Vi sluttede forholdsvis tidligt, men nåede alligevel et par gode spil. Hansa Teutonica bliver jeg stadig mere begejstret for. Roll for the Galaxy vil jeg dog tro jeg snart bliver "mæt" af, og den er nok kandidat til at ryge på Djengis Con bazaren, når vi om knapt to måneder når dertil.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Goblen »

Fik spillet med nogle brætspillere jeg ikke har mødt før i går. Michael lagde hus til Daniel og jeg for at spille en enkelt gang Tzolk'in. Et ret så sjovt spil som jeg ikke har prøvet før.

Kunne virkelig godt lide spilmekanismerne, og ingen af os var sådan rigtig fanget i lange analyser hvor de andre to måtte vente.

Fedt at møde nye mennesker, og glæder mig til vi skal spille igen :-)

/Brian
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Jonezy »

Som Steen skriver opstod der en relativ spontan spilaften i Taastrup igår.

Jeg var nok markant mere vild med Roll for the Galaxy end Steen var og det skyldes nok at Carsten og jeg har spillet kortspillet en del på BGA til stor fornøjelse og for det meste tørre tæsk til Jon. :) Jeg kunne rigtig godt lide terninge elementet, som gjorde hver tur sådan lidt puzzle-agtigt (mindede faktisk lidt om Feld's brug af terninger i nogle af hans spil) og det falder i den grad i min smag. Jeg skal nok lige prøve det et par gange mere før jeg ved om jeg skal indgå i en budkrig om Steens udgave af spillet i Djengis Connens bazaar, men klart positivt første gangs indtryk.

Hansa Teutonica nærmer sig en gruppe af 'All-Time Greats' (det består lige pt. nu kun af Castles of Burgundy...) i min optik!! :shock: Og det selvom jeg altid får store stryg i det (igår lavede jeg brætspils selvmord ved ikke at få lagt mig fast på en strategi og ville alt for mange ting). Jeg elsker at der er helt vildt mange veje man kan gå i forhold til strategi, at man kan generer hinanden og at gameplayet faktisk er ret hurtigt og simpelt. Britannia kortet virkede endda også bedre end grundspillet med de muligheder som Wales området og de nye vandruter gav. Suverænt spil, som jeg nok ender med at må skaffe selv til 'must-have' hylden.

Dejligt med gode brætspils oplevelser i cykel afstand med hyggelige medspillere!
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by pytman »

Fik endelig prøvet Netrunner, og trods den utrolig shitty regelbog, var det en positiv spiloplevelser.. Skal helt sikkert prøves igen snarest :D
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Larsine »

Onsdag fortsatte Eik og jeg med Krosmaster: Arena. Vi var nået til Tutorial 6: Unfinished Sympathy, hvor vi fik introduceret de to sidste figurer (Lil Healey og Bad Aboum). Eik spillede Lil Healey og Kassius Kaos, medens jeg styrede Bill Tell og Bad Aboum. Det viste sig at Lil Healeys evne til at helbrede blev det udslagsgørende. Godt nok kunne jeg spærre banen af med Bad Aboums vandbomber, men lige gyldig hvor meget skade jeg nåede at give I en runde, så kunne Lil Healey helbrede det hele.

Da vi var færdig var Laban og Jens lige ankommet, og vi fortsatte med et spil Colt Express. Eik spillede Cheyenne, Jeg spillede Django, Laban spillede Doc og Jens spillede Tuco. Det gik rigtig godt for mig, og jeg blev ikke skudt en eneste gang før i sidste runde, hvor det ikke betyder lige så meget. Desværre valgte jeg at skyde Jens i sidste runde frem for Laban, hvilket betød at både Laban og jeg fik de $1000 i dusør for gunslinger, og Laban vandt spillet med mig på en førstetaber plads. Havde jeg skudt Laban ville jeg have været alene om de $1000 og ville have vundet spillet.

Eik tog hjem, men vi tre andre tog endnu et spil Colt Express. Jeg spillede Belle, Jens spillede Ghost og Laban spillede Tuco. Desværre gik det lang fra så godt som første spil, og jeg endte på en solid sidste plads, men Jens på en lige så solid første plads.

Vi sluttede dagen med to spil San Juan (inkl. udvidelser). Første spil styrede Laban med 8 produktionsbygninger og en Guild Hall, og det er svært at hamle op med. Andet spil forsøgte jeg det samme, men formåede kun at få 6 produktionsbygninger, som dog var nok til at give mig sejren.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Jonezy »

Hjalp til på Gladsaxe Hovedbiblioteks Brætspilsdag i dag.

Da jeg selv i kraft af mit arbejde havde fået lokket nogle endog meget unge brætspillere til (elever fra 1. klasse) fandt jeg King of Tokyo frem til en episk 5-spiller omgang, som nok tog lidt længere tid end det burde, men hyggeligt var det, selvom 7-årige Anton fra 1.C fik knockoutet sin matematiklærers monster som det første... :lol:

Så var der en flink mand, som hed Jonas (fortalte ham om germangames.dk også, så måske han dukker op her) der gik og kiggede efter noget at spille og nogle at spille med, så Martin (weilmann hedder han herinde) og jeg satte os ned med 7 Wonders, som Jonas gerne ville prøve og med støtte fra nogle unge poder gik vi i gang med en 3-spiller. Martin forsvandt midtvejs, da han skulle introducere noget andet, men Jonas var tålmodig og ungerne fik vist en hyggelig oplevelse trods alt. 7 Wonders er godt, men det er noget sjovere når alle kender spillet og det går lidt hurtigere, og så er det nok ikke super børne venligt...;)

Jeg nød en lækker lakse sandwich og en kold cola inden jeg forbarmede mig over to mødre og to drenge, som febrilsk skimmede regler til Africana, som jeg hurtigt fik sat dem ind og det tog ikke mange runder før ihvertfald den ene mor lavede nogle solide monster ture. Den anden mor var på hold med de to drenge, så de brugte nok mest energi på at blive enige... :D Hyggeligt var det og de endte da også med at låne spillet med hjem til flere spil derhjemme.

Til sidst fik jeg også selv lov til at prøve et spil, som jeg ikke havde prøvet før, nemlig SdJ vinderen Camel Up. Det er som skrevet i mange reviews super super random, men stærkt underholdende og hyggeligt, hvis man tager det for hvad det er. Jeg har dog lidt ondt af Splendor, da jeg synes det burde have nappet den SdJ titel.

Alt i alt en hyggelig dag med spil i den lette ende og forhåbentlig er der lidt flere brætspilsnørder (både store og små) i min arbejds kommune efter sådant et arrangement. Forresten prøvede jeg at overbevise Martin om at han skulle få meldt sig til Djengis Con, men han spillede de kedelige familie og manglende tid kort... Buh! ;)
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Andrea »

Havde venner på besøg her til eftermiddag, og der blev heldigvis tid til lidt brætspil undervejs. Vi nåede to omgange King of Tokyo samt en enkelt omgang GiftTRAP.
Post Reply