Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Frouvne »

Ny måned ... nye spiloplevelser! :D


Vi startede måneden med at påbegynde en lille Crokinole-turnering. Til min store overraskelse viste min søn interesse for spillet og var frisk på udfordringen. Efterfølgende spurgte han, om vi ikke skulle finde PitchCar frem og det gjorde vi så! Banen blev bygget om nogle gange undervejs efterhånden som udvidelserne blev åbnet op og den blev vildere og vildere. Super-hyggeligt!
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by BlueSwan »

Fik afprøvet Warhammer 40.000 Conquest LCG med Claus (Sir William) i går. Vi fik sikkert kludret lidt rundt i nogle regler (jeg skal lige have læst op på et par tvivlsspørgsmål), men det var faktisk et ret sjovt spil. Da jeg kun har ét core set, spillede vi bare med preset decks, der jo som bekendt altid er ret svage. Vi startede med to spil med startfraktionerne, hvor vi vandt et spil hver. Dernæst trak vi lod blandt de andre fraktioner, hvor jeg fik Packmaster et-eller-andet og Claus fik Commander et-eller-andet. Det spil vandt Claus også i en drabelig dyst, der svingede frem og tilbage. En ting der var rigtig godt ved spillet var at man aldrig følte sig sikker på sejr eller nederlag. Specielt det i det sidste spil svingede momentum helt vildt og spillet blev først afgjort i aller sidste mulige tur.

Skal helt sikkert prøves igen.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Gunness »

I går havde vi nogle venner på besøg og fik spillet et enkelt spil Dixit Odyssey.
Om aftenen fik jeg lokket Maibritt til at spille Stone Age med komponenterne fra Stonemaier Games' Treasure Chest.
Noget fantastisk spil er det ikke (jeg er glad for, at jeg kun har lånt det), men jeg synes, at de nye komponenter sælger temaet og stemningen bedre.
Et lille før-og-efterbillede:
Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Hatting
Posts: 8
Joined: Fri Jan 09, 2015 5:55 pm
Favoritspil: Star Wars: Imperial Assault, Game of Thrones: The Board Game, Blood Bowl, Descent 2nd. Men er frisk på at prøve alt
Location: Aalborg/Vanløse

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Hatting »

Fik givet Imperial Assault endnu en omgang hvor terrorister igen forstyrrer husfreden
Image

Vi fik spillet 3 missioner hvor jeg som Imperial vandt to gange. En forbedring i forhold til sidste gang hvor jeg som IP vandt 0 gange :p
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Larsine »

Søndag var jeg tvangsindlagt til at være tilskuer til DM i Grand Prix Gymnastik, men da jeg havde set min ene datter, og der var et pænt stykke tid til den anden datter skulle på gulvet, fik jeg lokket Larna med ud i cafeteriet, hvor vi fik afprøvet mit Yardmaster. Vi spillede to spil, og vendt et hver.

Da den anden datter også havde været på gulvet, gik Lisa, Larna og jeg atter i cafeteriet, og fik spist lidt mad, læst nogle regler (Krosmaster Arena og Marvel Heroes), og spillet to spil Yardmaster Express hvoraf det ene var med Caboose udvidelsen.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by 40crew »

Yardmaster
3 personer
4 spil

Mit første indtrykt at det var en utrolig flot æske, og kortene var æstetisk rigtigt gode. Træstykkerne var skæve, men det gør ikke noget. Flot spil.

Vi startede med at spille uden Caboose expansion og de tilhørende Bonus kort.

Man har hver især en lille togvogn, som man så skal fylde op med gods-transportvogne til en værdi af 18 (når man er 2-3). Det gør man ved at samle gods kort i farver, som man kan manipulere med bonuskort og exchange-tokens, for så at købe en vogn til en værdi af 1-4. De skal så sættes på toget i bedste uno stil hvor du enten matcher farve eller tal. Man har 2 actions når det er ens tur, man kan enten trække et godskort, købe en togvogn eller stjæle en modstanders exchange token (har du den blå exchange kan du bytte 2 eller flere blå i forholdet 2:1 til en anden farve når du køber en vogn).

Meget mere er der ikke i spillet.

Vi var ok underholdt af et spil i den lettere ende end hvad vi plejer at spille, jeg tror endda vi vil kategorisere det som lettere end Carcassonne.

Indtrykket af kvaliteten efter de fire spil var dog noget helt andet. Kortene har allerede taget skade, hvilket er super synd. Jeg hader at skulle sleeve et ellers så pænt et spil, men hvis spillet ikke skal ende som en gammel æske uno kort, så er det nok nødvendigt.
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by 40crew »

BlueSwan wrote:Fik afprøvet Warhammer 40.000 Conquest LCG med Claus (Sir William) i går. Vi fik sikkert kludret lidt rundt i nogle regler (jeg skal lige have læst op på et par tvivlsspørgsmål), men det var faktisk et ret sjovt spil. Da jeg kun har ét core set, spillede vi bare med preset decks, der jo som bekendt altid er ret svage. Vi startede med to spil med startfraktionerne, hvor vi vandt et spil hver. Dernæst trak vi lod blandt de andre fraktioner, hvor jeg fik Packmaster et-eller-andet og Claus fik Commander et-eller-andet. Det spil vandt Claus også i en drabelig dyst, der svingede frem og tilbage. En ting der var rigtig godt ved spillet var at man aldrig følte sig sikker på sejr eller nederlag. Specielt det i det sidste spil svingede momentum helt vildt og spillet blev først afgjort i aller sidste mulige tur.

Skal helt sikkert prøves igen.
Jeg har et coresæt du kan købe billigt, næsten ikke brugt. Hvis det har interesse så send en pm, da jeg nok ikke lige får tjekket tråden.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Larsine »

I går aftes havde Laban meldt afbud, så til at starte med var det kun Eik og mig. Vi startede med to spil Yardmaster Express inden vi skulle spise. Eik vandt det første spil, medens jeg vandt andet spil hvor vi spillede med et Caboose kort (som i øvrigt var det samme kort der blev trukket første gang jeg brugte udvidelsen).

Efter aftensmaden tog vi hul på mit Krosmaster: Arena, hvor vi spillede os gennem de første 5 tutorials, så vi mangler endnu at afprøve de to sidste figurer, ligesom vi endnu ikke har spillet med Gallons of Glory, Kama, Tension's Rising eller Demonic Rewards. Jeg vandt 4 af de 5 kampe.

Jens var ankommet og vi tog 3 spil Yardmaster Express med Caboose udvidelsen. For tredje gang trak jeg den samme caboose, og det nedlagde jeg veto imod, og vi trak en anden. Jeg vandt første spil, Eik vandt andet spil og Jens vandt tredje spil. Stadig ikke et stort spil, men med flere spillere og Caboose kort er det helt OK for de 10 minutter det tager. Det sidste spil blev jeg desuden nummer to på grund af en fejlagtig beslutning i min sidste runde.

Vi sluttede af med et spil San Juan (inkl. udvidelser). Jeg satsede fra staren af på produktion, og det lykkedes da også at få 10 point bonus på min Guildhall, men med 33 point endte jeg kun som nummer 2, hvor Eik sluttede med 35 point og Jens med 28 point. I den sidste runde startede Jens med at sælge, og havde 18 kort på hånden og en bank på bordet. derefter byggede Eik, og jeg valgte Govenors Visit og byggede igen, og afsluttede derved spillet, så Jens ikke kunne få sine mange kort under banken.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Mik »

Tirsdag spillede vi først Paititi, som er et lille kortspil fra det Østrigske Spilmuseum.
Her handler det om at at samle hakker og skovle, og når man har nok til opfylde et af udgravningskortene, afleverer man de nødvendige kort for at samle udgravningskortet op. På bagsiden vil en af 5 genstande med en værdi af 1-3 eller måske blot et par skår vise sig. Og så skal blot samle genstande nok til at afholde en udstilling. Udstillinger er offentlige og alle kan deltage: Jo flere genstande man udstiller, jo flere point får man. På et tidspunkt dukker Stopkortet op, og så holder man lige to udstillinger mere inden man tæller pointene sammen.

Simpelt spil, men jeg spiller hellere Pergamon, med samme emne. 4/10

Bagefter fik et andet Essenspil på bordet: ShanGuo fra What's Your Game?
Martin prøvede det på After Essen-spilmødet, og kunne bedre lide AquaSphere. Det forhindrede ham dog ikke i at samle over 100 point mere end mig, og Jesper og Eivind lå også en del bagefter (dog foran mig).
Spillet var i og for sig udmærket, men det er der jo så mange andre spil der er, så jeg vil noke ikke selv vælge at spille det igen, når jeg har jeg så meget andet på hylderne. 6/10
Image
Tommy Champione
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 103
Joined: Thu May 19, 2011 12:11 am
Location: Brønshøj

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Tommy Champione »

Frouvne wrote:Ny måned ... nye spiloplevelser! :D


Vi startede måneden med at påbegynde en lille Crokinole-turnering. Til min store overraskelse viste min søn interesse for spillet og var frisk på udfordringen. Efterfølgende spurgte han, om vi ikke skulle finde PitchCar frem og det gjorde vi så! Banen blev bygget om nogle gange undervejs efterhånden som udvidelserne blev åbnet op og den blev vildere og vildere. Super-hyggeligt!
Super fedt! Hvor gammel er din søn? Jeg købte Pitchcar sidste uge og mine drenge er kun 1, men det er 90% med tanke på dem :0)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Mik »

Torsdag tog Eivind, Martin og jeg igen på nye eventyr i Pathfinder Skull & Shackles-serien. Vi nåede de 3 sidste scenarier i Adventure Pack 4: Island of Empty Eyes - alle tre naturligvis spillet med en lokalitet mere end der kræves, og dette system fungerer ganske godt. Scenarie 3 og 4 klarede med en pæn margen til tidsgrænsen, og scenarie 5 troede jeg ikke at vi kunne nå, men i allersidste øjeblik fik vi ram på superskurken. Hurrah!

Efter den sædvanlige deling af byttet på kroen gjorde vi klar til det næste eventyr: The Price of Infamy, men da klokken var blevet 01:00 valgte vi at blive på kroen til næste udflugt om 14 dage. 9/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Frouvne »

I week-enden tog vores spilgruppe udvidet med koner i sommerhus. Fredag aften spillede vi udelukkende spil, vi alle kunne være med til. Vi startede med [redacted], hvor man spiller to hold af spioner, der er lukket inde i en ambassade, hvor opgaven er enten at finde og undslippe med nogle hemmelige papirer eller alternativt to gange at destruere modstandernes flugtmulighed. Når man dukker op i ambassaden ved man ikke, hvem der er spioner fra samme land som en selv, så en stor del af spillet handler om at afgøre hvem man er skal samarbejde med og hvem man skal modarbejde. Selve spillet er ikke særlig elegant men de to gange vi har spillet det, har jeg været godt underholdt. Og at der denne gang var lidt flere spillere med gjorde kun spillet sjovere.

Herefter kom Dixit Odyssey på bordet ... der var vist tale om en blanding af kort fra flere forskellige spil, men det gør vist ikke den store forskel.

Aftenen blev sluttet af med nogle spil The Resistance, som altid er en fornøjelse.

Lørdag startede for mit vedkommende med Labyrinth: The War on Terror, 2001-?, som ingen af os havde prøvet før. Dejligt langt om længe at få kastet sig ud i spillet. Det kom aldrig til at glide glat, men jeg syntes vi fik en god fornemmelse af spillet og det har bestemt givet mig mod på at vende tilbage til det snarest. Rigtig interessant, en smule intimiderende, men samtidig syntes jeg, vi begyndte at kunne skimte hvorfor folk siger at det kompleksitetsmæssigt er på linje med Twilight Struggle.

Så kom Lagoon: Land of Druids på bordet i to eksemplarer. Det virkede som om, det delte selskabet. Jeg var blandt dem, der ser potentiale i spillet og som godt kunne lide denne kombination af Hive, pusleri og special powers. Roll for the Galaxy var en meget positiv oplevelse. Jeg var en smule skeptisk på forhånd og da jeg så bunker af tiles med mikroskopisk skrift på grå baggrund blev forventningerne yderligere nedjusteret. Der er dog meget mere fornemmelse af at spille et rigtigt spil i Roll for the Galaxy end i de fleste terningspil. Spillet var meget intuitivt, når man har spillet en del Race for the Galaxy og det skal bestemt prøves igen. Med fem spillere hvor de fleste ikke var bekendte med Race for the Galaxy trak spillet væsentlig mere ud end det kan tåle, men jeg tror hurtigt folk vil komme efter det.

Efter maden skulle vi finde et spil som rest-gruppen kunne spille. Men da "den laveste fællesnævner" var Terra Mystica, var det ikke den værste situation at havne i. Hver gang jeg får det prøvet, spørger jeg mig selv, hvorfor det ikke oftere kommer på bordet. Imens de andre afsluttede deres spil, der naturligvis trak længere ud end vores (der stod FFG på æsken! :wink: ) spillede vi andre Lover Letter. Aftenen blev sluttet af med endnu et fælles spil Dixit Odyssey.

Da jeg i løbet af søndagen kom hjem og vi havde fået spist aftensmad kom Crokinole på bordet og det blev til et par spil.
frouvne, administrator

Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by 40crew »

Var i sommerhus med et vennepar i weekenden. Vi har et lille barn der var halvsløj, så vi fik ikke spillet så meget som vi havde håbet, men vi fik da spillet nogle spil:

1 spil Coup, det er en sjældenhed at vi kun spiller et spil når vi har fundet det frem. Det tager som regel ikke meget mere end 10 minutter. Vi har spillet ret mange spil os fire, men jeg vinder som regel. Så tror måske vi skal finde et andet spil der kan dække vores "lige et hurtigt spil" fix. Kan i anbefale et? Eller også skal jeg måske prøve og finde udvidelsen, og se om det måske kan udligne vores "skill-niveau".

1 spil Yardmaster. Mens min kone slog en bolledej op, kunne jeg lige gennemgå reglerne, og de er ret godt skrevet og dejligt nemt at gå til. Vi har kun fået spillet et par spil i sidste uge, så mens vi da kendte spillet, var spillet så nemt at gå til at det ikke var en af os der vandt. Det er et fint Uno spil og det blev vel modtaget.

3 spil Carcassonne, det var et spil vi tog med, da vi regnede med at kunne spille det mens vores søn var vågen og legede. Det gik da også lige, og vi fik spillet 3 spil. Vi spillede med de to første udvidelser. Så vi fik lavet nogle store byer, og vores venner var meget begejstrede for spillet, som de kun lige havde prøvet en enkelt gang før.

1 spil Betrayal of the house on the hill, eller hvad søren det nu hedder. Vi har spillet det gang før, og det var sjovt nok sidste gang vi var i sommerhus med samme vennepar (det er også deres spil). Sidste gang fandt vi det rigtigt, rigtigt morsomt, og fik fortalt en god historie. Selve spillet denne gang var også sjovt, og vi hyggede os med det. Men den "betrayal" vi spillede denne gang, var desværre ikke lige så sjov, og blev afgjort meget antiklimatisk med udnyttelse af elevatoren og et rigtigt dårligt terningeslag.

Hovedspillet for weekenden var Game of Thrones 2nd edition, som vi også kun har haft spillet en gang før. Vi spillede med Feast for Crows udvidelsen som er balanceret til 4 spillere. Sidste gang vi spillede endte det med at være Stark der vandt, da de blev overladt lidt til sig selv. Denne gang var det Lannister der vandt, da Baratheon nægtede at høre på råd, og bare spillede for Lannisters violin. Det var et lidt skuffende spil, men det var en hyggelig aften med trash-talk og rødvin :) Tror ikke jeg vil spille det igen, før vi får prøvet grundspillet med 6 spillere.

Vi savnede et euro spil til aftenen, hvor vi plejer enten at spille Lords of Waterdeep eller Terra Mystica.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Gunness »

Stony, Kanzler + kone, Frouvne, Maibritt og jeg selv var på sommerhustur her i weekenden for at få spillet nogle flere spil end normalt. Og det lykkedes da også :) En vældig hyggelig tur med spil, god mad, øl og høj stemning.

Fredag aften lagde vi ud med [redacted], som de fire af os havde prøvet en gang før. Som hemmelige agenter fra to forskellige nationer skal man bevæge sig rundt på en ambassade, prøve at fremskaffe nogle hemmelige dokumenter fra det modsatte land og stikke af med dem i en helikopter - eller sprænge modstanderens helikopter i luften. Finten er så, at man ikke ved, hvem man er på hold med. Spillet har visse paralleller til fx The Resistance - både fordi man skal prøve at deducere, hvem man er sammen med, på et meget spinkelt grundlag, og fordi størstedelen af det sjove i spillet er hele metaspillet: alt det udenoms, der foregår mellem spillerne. Selve spillet er temmelig begrænset, og med seks spillere løber man hurtigt ind i, at der ikke er ret meget fornuftigt at foretage sig. Så kan man jo altid løbe ud og finde en anden agent og prøve at afkode, at man er på hold sammen. Og evt tæve vedkommende.
Efterhånden får man nogle vage idéer om, hvem man er sammen med - men det er ofte kun den ene part, der ved det med sikkerhed, hvilket bl.a. betød, at én agent kom for at give sin medagent førstehjælp, men denne misforstod hensigten og skyndte sig at stikke sin kollega ned :)
Spillet endte med at blive lidt langt, men ellers fungerede det faktisk bedre med seks end fire spillere - netop fordi underholdningen består i gætterierne, spekulationerne og de mange (grundløse) anklager rundt om bordet.

Aftenen blev rundet af med en omgang Dixit Odyssey og tre spil Resistance.

Lørdag delte vi os op i flere spil, og Frouvne og jeg kastede os over Labyrinth: The War on Terror, som vi begge har haft stående på hylden i meget lang tid. Vi havde også begge prøvet at læse op på reglerne på forhånd - men det var lige på grænsen til, hvad vi kunne klare, så vi kørte taknemmeligt spillets tutorial igennem, mens brikkerne laaaangsomt faldt på plads. Da denne var slut, fortsatte vi en times tid endnu, indtil træthed og optræk til hovedpine meldte sig. Jeg vil ikke påstå, at det gik glat, men der var da gradvist færre regelopslag og en begyndende forståelse af, hvordan de to sider skulle spilles. Der var op- og nedture for både USA og jihadisterne. Som sidstnævnte fik jeg kortvarigt oprettet en islamisk stat i Somalia og kørt Vesteuropa over i "blød holdning" til krigen mod terror, mens USAs tropper hurtigt fik skaffet nye allierede.
Jeg er sikker på, at hærdede wargamere spiser regler som disse til morgenmad, men for os almindelige dødelige var det en stor mundfuld :) Jeg har svært ved at følge de mange, der hævder, at det ikke er specielt meget mere komplekst end Twilight Struggle. Der er langt flere slutkriterier, langt flere tabeller, og så skal de to sider jo spilles forskelligt.
Men jeg tror, at vi begge var ret fascinerede af både tema og mekanismer, og jeg håber virkelig, at jeg kan få det prøvet igen, inden jeg har glemt alle de regler, der lige er kommet på plads.

Efter frokost spillede alle Lagoon: Land of Druids. På forhånd havde jeg været meget nysgerrig, men i sidste ende var det ikke lige min kop te. Bag de flotte komponenter var et spil uden større sammenhæng mellem tema og det ret abstrakte gameplay, og de store mængder tekster på brikkerne gjorde det svært at bevare overblikket over de forskellige muligheder (ikke mindst for de, der skulle læse på hovedet).
Inden aftensmaden nåede vi et spil Roll For the Galaxy. Jeg har prøvet Race et par gange og syntes meget lidt godt om det begge gange, så på den måde var Roll lidt af en åbenbaring. Sjovere og mere overskueligt. Det er næppe noget, jeg selv vil anskaffe, men sjovt var det.

Efter aftensmaden spillede Kanzler, hans kone og jeg Eldritch Horror. Det er absolut et af de bedre Lovecraft-spil, jeg har prøvet - og på godt og ondt ligner det en hel del de andre FFG-spil i samme univers. Det gjorde det meget lettere at forstå regler og komponenter, men gav ind imellem også lidt en fornemmelse af, at man havde set det hele før. FFG må have en gigantisk maskine stående til at generere Cthulhu-tekster til deres kort et eller andet sted ;)
Det store plus var, at spillet virkede meget mere strømlinet end fx Arkham Horror. Det var en stemningsfyldt oplevelse, der ikke krævede 277 forskellige bittesmå tokens for at gøre det underholdende. På minussiden var det faktum, at man ind imellem følte, at man ikke altid havde større indflydelse på spillets flow. Som når man først blev "delayed" og derefter smidt i fængsel uden rigtig at kunne gøre fra eller til. Men vi var nu godt underholdt alligevel, og jeg prøver det meget gerne igen.

Aftenen blev sluttet af med endnu et spil Dixit.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Mik »

Søndag var jeg heldig at prøve det nye X-Com fra FFG, som er en slags Space Alert forsvar Jorden imod ruminvasion i en noget mindre stressende version. Lige i det gamle CGE-spil kan man hente en app for at spille spillet, og det havde jeg gjort på forhånd, så jeg havde haft mulighed for at sætte mig ind i tutorial og prøvescenarie inden jeg mødte op.

Vores prøvespil gik ikke så godt, men nu var varmet op, så tog lige den første rigtige mission. Og den vandt vi uden de store problemer. Efter denne succes havde jeg fået nok, og overlode min plads til en anden spiller. Spillet er knap så stressende som det tjekkiske spil, og kan varmt anbefales til folk der kan lide den slags spil. 7/10

Bagefter var der en (Ludvig) som absolut ville spilleRed Dragon Inn - selvom vi havde flere aldeles nye og uprøvede spil - medn da jeg jo aldrig havde prøvet det, fik jeg så chancen her: Jeg spillede Illusionisten Eve og gik under bordet som nummer to!

Kan ikke påstå at jeg morede mig, men det var da bedre end så meget andet... 5/10

For eksempel aftenens sidste spil, som blev Love Letter. Jeg kan godt se hvorfor folk er facinerede af hvor meget "spil" man kan få ud af 16 kort - men følte mig ikke underholdt, og jeg spillede det en ekstra gang for at finde ud om det blev bedre med erfaringen. Det blev det ikke. 4/10
Image
Post Reply