Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Goblen »

En weekend fyldt med brætspil :-)

1. Firmarrangement med kollegaer fredag:

Vi havde samlet en masse, og det blev til en del spil :-)
* King of Tokyo.
* Mysterium.
* Colt Express.
* 2x Tsuro.
* Splendor.

2. Lørdag i Præstø:

Var inviteret til en brætspilsevent i Præstø. Nåede to lange spil, men damn hyggeligt.
* Dead of Winter.
* Battlestar Galactica med udvidelser.

3. Consim:

Var inde og spille et enkelt spil.
* Aquasphere.

Alle spillene var gode og sjove. Klart fedeste spil var Dead of Winter. Det var fandme godt. Aquasphere var OK, men det er ligesom det bare ikke var andet end det.

/Brian
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Robert »

Goblen wrote:Aquasphere var OK, men det er ligesom det bare ikke var andet end det.
/Brian
Interessant analyse. Jeg syntes dog at det ramte sit tema ganske godt (det er dog et lidt tænkt tema), og jeg havde en masse gode valg undervejs. Jeg vil gerne spille det igen.

Fik også spillet lidt Citrus på Consim - men vi blev ikke færdige. Og så prøvede jeg Castles of Mad King Ludwig - en interessant Euro med mekanismer jeg ikke har set før, men det var lidt langt. Skal prøves igen.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Jonezy »

Jeg endte med at drible ned ad blokken og tage eftermiddags téen ovre hos Carsten (Carlei).

Det udnyttede vi til at få spillet lidt. Vi startede med en hurtig Summoners Wars dyst, hvor Carsten tilfældigt valgte Cloaks og jeg nappede Jungle Elves. Jeg advarede fra start Carsten om mine lioneers, som hurtigt kan komme til ens summoner, hvis man ikke passer på, men det gjorde han ikke og allerede i runde 2 susede en lioneer ned og smaskede Vlox for 3 wounds, så han allerede var på halvt liv. Carsten havde svært ved at få rigtig gang i sine Cloaks (som på ingen måde er særlig begynder venlige og det var kun Carstens andet spil SW skal det siges) og jeg fik en løvinde ned i Vlox's fjæs for 2 yderligere skade inden Carstens store fremstød blev bremset af min uber champ Miti Mumway. En boostet archer afsluttede hele affæren ved at skyde henover en Cloak champ og levere det afgørende wound på stakkels Vlox. Sjovt var det, men nok mest for mig...;) Jeg melder mig frivilligt til de Cloaks næste gang Carsten! :)

Så var det tid til eftermiddagens højdepunkt, nemlig at åbne op for Legende 3 i Legends of Andor. Det er så en legende eller scenarie, som har et mere random setup og derfor kan spilles flere gange. Alle heltene får et Fate kort (dem er der 10 af), som giver hver helt en særlig mission, som de skal løse inden man får 'den rigtige' mission (dem er der fire forskellige af), så der er altså en del muligheder i de komboer af kort. Desuden er monster placeringerne også delvist tilfældige.

Min bueskytterinde klarede som den første sin mission, som var at være med til at nakke en trold og så tog min dværg ellers afsted med Carstens troldmand og krigerinde mod den store skov, hvor troldmanden fik afleveret et par bønder til et bryllup og min dværg fik hjulpet med at rydde skoven for monstre, hvilket løste deres opgaver. Krigerinden tog op i bjergene og fik sendt en bonde afsted mod fjerne himmelstrøg, som så udløste den store mission.

Den var så at smadre en særlig hidsig trold, som dukkede op i bjergene lige ved krigerinden. Vi fik regnet ud, at den trold måtte dø med det samme for ellers blev borgen derhjemme overrendt af monstre. Vi fik mobiliseret et angreb med det samme, hvor især krigerinden brillierede med 30 i angrebsværdi, og det var lige præcis nok til at fælde kæmpen, så vi endnu en gang kunne hyldes som Andors helte.

Super fed oplevelse igen med Legends of Andor, hvor vi var maksimalt pressede fra start til slut og hvor det hele endte med high fives og jubel! Men vi var også godt brugte bagefter, da det havde været super intenst og vi havde måttet vride de små grå til det yderste i flere omgange. Nu må vi snart have legende 4 på banen, så vi slipper for at slå op i reference bogen i samme omfang som denne gang. Jeg glæder mig. :)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Frouvne »

Vi har været i sommerhus i week-enden og der havde heldigvis sneget sig et par små-spil med. Severin havde fundet Magic: The Gathering frem og fredag spillede vi et enkelt spil. Helle havde opfordret til at vi tog Innovation med og det blev ligeledes spillet en enkelt gang fredag. Lørdag var vi oppe i lidt højere omdrejninger, når det gjaldt spil, så Severin og jeg fik spillet 6 spil Magic: The Gathering og Helle og jeg et par spil Innovation. Magic: The Gathering er sandelig ikke et let spil at have været borte fra, men jeg tror vi i store træk spillede korrekt ... og vi undlod i hvert tilfælde at lade spillet blive ødelagt af alt for mange regelopslag. Søndag var vi kommet ind i en ny måned... så den må jeg hellere få oprettet en tråd for! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Februar 2015

Post by Goblen »

Robert wrote:
Goblen wrote:Aquasphere var OK, men det er ligesom det bare ikke var andet end det.
/Brian
Interessant analyse. Jeg syntes dog at det ramte sit tema ganske godt (det er dog et lidt tænkt tema), og jeg havde en masse gode valg undervejs. Jeg vil gerne spille det igen.

Fik også spillet lidt Citrus på Consim - men vi blev ikke færdige. Og så prøvede jeg Castles of Mad King Ludwig - en interessant Euro med mekanismer jeg ikke har set før, men det var lidt langt. Skal prøves igen.
Det kan være at jeg bare er påvirket af den lidt rodede start på spillet. Der var flere elementer jeg først fangede da vi var i gang. Siger bestemt ikke nej til at spille det igen. Det bliver bare ikke et spil jeg selv kommer til at eje :-)

/Brian
Post Reply