Sheriff of Nottingham?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Sheriff of Nottingham?

Post by Larsine »

Er der nogen der har prøvet Sheriff of Nottingham?

Jeg blev lidt fascineret af det da jeg første gang læste om det, og det røg direkte på min ønskeliste, men nu er jeg blevet i tvivl. Er der deduktion med i spillet, eller det rente bluff og gæt om din modstander bluffer?

Så jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen af jer der har erfaringer med spillet, eller evt. nogle af forløberne til spillet.
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Sheriff of Nottingham?

Post by zutcorp »

Går ud fra du har det seneste table top hvor de spiller det? Ser ud til at være sjovest hvis man netop rollespiller det.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Sheriff of Nottingham?

Post by Larsine »

Nej jeg har ikke set Tabletop, for jeg keder mig når jeg skal se videoer om spil, og springer dem derfor konsekvent over. Måske skal jeg gøre en undtagelse her?
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Sheriff of Nottingham?

Post by BACON! »

Jeg har spillet det nogen gange, og et er et rent bluff spil. Spillerne skiftes til at være sheriffen som så skal finde ud af om de andre spillere prøver at smugle ting ind på markedet. Sheriffen skal ikke finde ud af *hvad* de smugler, bare *om* de smugler, så der er ikke noget deduktion i det.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Sheriff of Nottingham?

Post by zutcorp »

tabletop generelt handler næsten mere om sjove mennesker der spiller end selve spillet. Og de er som regel sjove nok til at jeg gider at se dem - men ahr sjældent tålmod til de fleste andre spilvideos.

Det sagt, er episoden ikke den bedste.

/K
Zaphoddk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 127
Joined: Sun May 25, 2008 3:18 pm
Location: Kjellerup
Has thanked: 1 time

Re: Sheriff of Nottingham?

Post by Zaphoddk »

Har selv haft kig på det, især efter at have set "Shut up & sit down"
http://www.shutupandsitdown.com/videos/ ... r-sheriff/

Foretrækker klart dem fremfor Tabletop
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Sheriff of Nottingham?

Post by Tigrillo »

Du kan roligt købe det. Det er ret sjovt hvis man spiller med folk der ikke har noget problem med at spille højt spil og bluffe. Folk der intet satser og ikke lyver er kedelige at spille dette spil med. Og de vinder med garanti ikke. Jeg vil også anbefale at du køber app'en til spillet
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Sheriff of Nottingham?

Post by Mik »

Jeg har ikke spillet, men set folk spille det - og det nok til at afgøre at jeg ikke gad beskæftige mig mere med det. Det er rent bluf.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Sheriff of Nottingham?

Post by netsapiens »

Mik wrote:Jeg har ikke spillet, men set folk spille det - og det nok til at afgøre at jeg ikke gad beskæftige mig mere med det. Det er rent bluf.
Så har du ikke set nok
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply