Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Goblen »

Skide gode par dage (det er snart det eneste jeg skriver herinde, men det er jo det der gør brætspil så fantastisk).

I søndags samlede Eva og jeg alle fire unger og fik spillet Mall of Horror. Selvom jeg til sidst var ene mand mod 4, og min ældste søn gemte sig lidt fordi han havde regnet ud at hvis han hjalp mig så var han også død, så var det skide sjovt. Det er klart en af mine ynglingsspil når det kommer til det meget interaktive. Vi var ude i at Eva lovede en af ungerne mælkesnitter for ikke at blive stemt på. En god måde at være social med sin familie på :-)

I går var jeg hos Thomas Svan og spille. Blev til nogle gode timer med Alchemists. Har det selv og får ikke spillet det nok. Tror de andre (jeg normalt spiller med) synes det er lidt tosset tema, men det virker for mig. En app der fungerer perfekt, skide godt selskab hvor vi spiller for at vinde og endnu mere vigtigt, for at have det sjovt, og et super godt spil. Så var aftenen ligesom i gang.

Midt i aftenen bliver der skiftet ud, og mens vi venter på den nye skal komme bliver det til et par spil one night ultimate werewolf. Som ny i gruppen kan man slippe afsted med at være den stille, og totalt f***e up i sin forklaring uden at blive beskyldt for noget som helst. Går måske ikke næste gang.

Sluttede aftenen med et spil jeg har ville prøve et stykke tid - Zhanguo - Skulle lige i gang med hvordan kortene blev brugt, hvordan de bedst blev placeret i mine regioner osv. Havde tænkt på at købe det selv, men ved ikke helt om jeg blev helt hooked. Skal nok prøves igen. Thomas vandt stort, men vi fik stadig hygget og jeg er sgu glad for jeg kom med i den spillegruppe.

Der bliver spillet brætspil ligesåmeget for at have det sjovt som for at vinde, og der er plads til dem der ikke har prøvet spillene før. Så alt i alt en fantastisk onsdag aften.

Håber I andre havde en fantastisk aften derude :-)

/Brian
Last edited by Goblen on Thu Mar 26, 2015 10:53 am, edited 1 time in total.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Larsine »

Eik og jeg var som sædvanlig parat til at snuppe et spil Yardmaster Express inden Laban ankom, men så begyndte Eik at snakke med min kone, og det endte med at Laban og jeg fik spillet 5 spil Yardmaster Express i stedet for. Jeg vandt alle 5 spil, og jeg er endt med at synes at det er et helt sjovt 5-10 minutters spil for 2 spillere. Væsentligt mere taktisk med 2 spillere end med flere spillere.

Dagens hoved spil blev Fresco hvor vi spillede grundspillet med Portræt udvidelsen. Laban har normalt meget nemt ved at forstå nye spil, men dette kunne han ikke lige umiddelbart forstå, og det selvom jeg personligt synes at det er ret simplet. Det tog 3 ture inden han endelig fattede strukturen i en tur (bagerste spiller vælger først vækningstidspunkt, først op udfører actions først). Jeg var ret sikker på at jeg lå godt, og havde rimeligt med penge, også selvom Eik var foran med 35 point. I sidste runde malede jeg tre malerier (og fik 31 point), så Eiks føring var minimal, Jeg havde 38 penge, hvilket gav mig 19 point, men Eik havde desværre 41 penge og fik 20 point, og lå dermed 5 point foran mig, med Laban ca. 30 point bagefter.

Laban og Eik gik hjem, men Jens var ankommet og vi tog Memoir'44 frem. Vi spillede Arracourt med masser af kampvogne, infanteri og artilleri men ingen specialregler. Jeg startede som tysker, og slog hårdt til, hvilket bragte Jens i en situation hvor han stort set hele tiden spillede det eneste kort han kunne hver runde. efter et par runder nåede jeg også til kun at kunne spille et kort effektivt, men på det tidspunkt først jeg komfortabelt, og jeg vandt 6-3. Vi byttede side, og Jens startede med at lave nogle taktisk flytninger for at åben op for sine kampvogne. Jeg havde kort til at angribe, og kort til at følge op, så jeg angreb med fuld styrke, og Jens nåede aldrig at få gang i sine tropper før det var for sent, og jeg vandt 6-4.
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by thomassvan »

Goblen wrote:Som ny i gruppen kan man slippe afsted med at være den stille, og totalt f***e up i sin forklaring uden at blive beskyldt for noget som helst. Går måske ikke næste gang.
/Brian
Det har du helt ret i at det ikke gør. :)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Goblen »

thomassvan wrote:
Goblen wrote:Som ny i gruppen kan man slippe afsted med at være den stille, og totalt f***e up i sin forklaring uden at blive beskyldt for noget som helst. Går måske ikke næste gang.
/Brian
Det har du helt ret i at det ikke gør. :)
Næste gang skal jeg nok også sætte mig ind i hvad de enkelte gør inden vi starter spillet, så jeg ikke sidder med Minion og ikke aner om det er godt eller skidt :-)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Jonezy »

Havde spilaften med Merete (Myde) og Jesper (Valby2500) igår og det var som vanligt en hyggelig omgang.

Merete er blevet helt tosset med Ginkgopolis og har fået Jesper med bølgen, så det skulle jeg naturligvis introduceres for. Det viste sig som et interessant spil med elementer af area control, tile laying og drafting, hvor man bygger tiles oven på tiles for at få kort som giver dig forskellige bonusser alt efter hvilken action du udfører. Det lyder lidt forvirrende, men var egentlig ret intuitivt og spillet blomstrede især mod slutningen, da der var kamp om de forskellige områder, så man virkelig skulle tænke sig om i drafting fasen ('okey, jeg gider vildt godt at bygge ovenpå Meretes gule tile, så jeg kan forpurre den monster scoring hun har gang i der, men så får Jesper det kort som kan forpurre mit store blå projekt, og det gør han selvfølgelig den lømmel, så jeg er nødt til at bruge det kort til noget men hvad....').

Jeg er nok ikke helt op at ringe over Ginkgopolis som de andre to, men det var klart en positiv oplevelse og så hjalp det nok også jeg faktisk endte med at vinde rimelig sikkert. Jeg spiller det ihvertfald meget gerne igen og måske det med flere spil også bliver et 'must-have' for mig.

Efter aftensmaden faldt valget på Five Tribes, som jeg plejer at få prygl i, da jeg som regel lidt for hurtigt beslutter mig for mit træk og derfor overser uber-trækket, men det endte med at gå hæderligt denne gang med et fokus på grønne handelsfolk og nogle hvide Djinn-hjælpere til at hjælpe min Djinn Utug til at få nogle af de høje point tiles, men Jesper henviste mig til 2.pladsen med en smart kombo af mange gule adelsmænd (eller hvad de nu er...) og en Djinn som gjorde dem flere point værd.

Jeg er stadig lidt delt på Five Tribes. Jeg synes det er vildt sjovt at have min tur og lede efter gode komboer, men nøj hvor jeg hader at vente på min tur imens de andre gør det...
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Gunness »

Onsdag havde jeg besøg af Kanzler, hvor vi lagde ud med et spil Alien Frontiers (som jeg i øvrigt også spillede i weekenden). Herefter spillede vi to spil 2 de Mayo med Assault on Palace Grimaldi-udvidelsen, som jeg har haft liggende uspillet i flere år. Det var som altid et virkelig godt, lille spil, som jeg desværre tabte begge gange - men udvidelsen gjorde ikke stort fra eller til, og med den dårlige kvalitet af de nye kort er jeg ikke sikker på, hvor tit jeg vil bruge den.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Mik »

Jeg havde helt glemt at jeg rent faktisk spillede et enkelt spil i tirsdags: Pathfinder Skull & Shackles Adventure 6/1.
Vi tabte, så vi bliver nødt til at spille scenariet igen (uden ekstra lokalitet), så burde det nok gå. 9/10

Jeg havde åbenbart også glemt at vi genspillede det scenarie i Adventure 5 - og denne gang klarede vi den 9/10
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Jonezy »

Var i Vanløse til brætspils festival igår, så fik naturligvis spillet en del og endda sammen med andre germangamers.

Jeg fik spillet Roll for the Galaxy hele 3 gange i løbet af dagen. To gange med 4 spillere og en enkelt gang med 2 spillere. Jeg synes faktisk at det er et rigtig sjovt spil, hvor jeg godt kan lide puzzlen med at få mest ud af dine terninger og forsøge at finde nogle synergier imellem mine planeter og udviklinger. Det bliver dog super meget multiplayer solitaire, da det er virkelig overvældende at prøve at holde styr på hvad de andre har gang i og vi 'led' endda lidt af det samme i vores to spiller spil. Måske det hjælper med flere spil, men nu har jeg spillet det 4 gange og hopper stadig i fælden med kun at have styr på mit eget. God underholding selvom Christian (chr88) er begyndt at lave klamme komboer så han bygger 3 udviklinger på een gang og lukker spillet hurtigere end mine handels strategier kan nå at følge med på... :wink:

Jeg nåede også La Isla to gange. Et 4-spiller spil og et 2-spiller spil og det spillede faktisk fint med begge player counts. Tror endda at jeg fandt 2-spiller spillet lidt mere interessant. Det hele kan virke lidt random, da man jo bare spiller de kort man får, så det kan føles som om, at det er kortene som afgør hvad du egentlig laver, men jeg synes faktisk at spillet kan få store plusser for flere ting. Dels spiller det lyn hurtigt og kan næsten lægges i filler kategorien og dels synes jeg faktisk at man på hver tur ofte havde et par beslutninger at skulle tage selvom kortene til tider gjorde, at det gav sig selv. Det er også derfor jeg holder meget af Stefan Feld; hans gameplay er ofte rimelig hurtigt og man har altid nogle valg at træffe. Jeg ender med at være positivt stemt for La Isla, men jeg har en fornemmelse af, at dem som jeg plejer at spille Feld spil med ikke helt deler min opfattelse, så det ender nok ikke i samlingen selvom det godt kunne udfylde et hul som et lidt mere meaty filler spil.

Jeg er stor tilhænger af King of Tokyo og af smadre hinandens nuttede monstre, så jeg skulle naturligvis have afprøvet storebror King of New York. Det var naturligvis underholdende og selvom jeg spillede med blandt andre en far og hans søn (tror faktisk at det var Roberts arbejds kollega...) holdt jeg ikke tilbage med thrashtalken, det hører jo til.... :D Når det så er sagt, så tror jeg ikke at jeg behøver at opgradere mit King of Tokyo, da slå på hinanden terninge spil absolut ikke skal være fiddly og det var King of New York altså lidt med de nye tiltag. Hvis vi skal spille fiddly slå på hinanden spil, så vil jeg helle lægge en ½ time til og spille Kemet og hvis det skal være en hurtig omgang smadder så klarer King of Tokyo det altså fint i forvejen. Stadig underholdende, men der er bedre alternativer i min optik.

Så skulle man tro at jeg have fået nok, men som jeg faktisk var tæt på at forlade stedet blev jeg overtalt til en omgang XCOM: The Board Game. Jeps det berømte spil, som kun kan spilles hvis man har en smart device og appen, hvilket jeg personligt synes er fedt, da jeg også holder meget af video spil (især Nintendos!) og jeg glæder mig til endnu mere kreative måder at integrere apps og smart devices ind i brætspil.

Jeg var Commander og stod for budgettet, interceptors og krise kortene, hvilket betød at jeg nærmest non-stop informerede mine kære med-officerer om at det var der ikke penge til og alligevel gav dem hvad de skulle bruge (for det meste... :wink: ). Det var hektisk og jeg fattede ikke halvdelen af hvad min squad leader lavede, men det lykkedes sgu alligevel at redde jorden fra undergang. På easy mode....;) Jeg elsker potentialet i spil som dette; de er bare lavet til kæmpe jubel scencer eller episke nedture og det som en fælles oplevelse. Tror at spillet kan nå nye højder når alle spillere er noget mere trygge ved det hele og ved hvad de laver og hvilke konsekvenser deres beslutninger har. Første spil var ihvertfald ret forvirrende. Faktisk mindede det mig mest af alt om Wok Star, hvor man også skal arbejde sammen under tidspres (har ikke prøvet Space Alert, men tænker at det er i samme boldgade).

Som altid en dejlig dag med brætspils festival i Vanløse selvom det virkede til at være mindre besøgt end de andre år.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Robert »

Jonezy wrote:Jeg er stor tilhænger af King of Tokyo og af smadre hinandens nuttede monstre, så jeg skulle naturligvis have afprøvet storebror King of New York. Det var naturligvis underholdende og selvom jeg spillede med blandt andre en far og hans søn (tror faktisk at det var Roberts arbejds kollega...) holdt jeg ikke tilbage med thrashtalken, det hører jo til.... :D
Ja det var. Han er med i min gruppe på arbejde, men ret ny i denne hobby.
Jeg håber ikke at du skræmte ham væk, det virker som om han gik efter det spil.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Larsine »

På Spilfestival stod jeg for at skulle introducere Machi Koro og det fik jeg gjort en hel del gange da først der kom gang i spillene. På flere tidspunkter havde jeg både gang i det engelske sæt og i det tyske sæt. Jeg fik selv spillet med i 6 spil, men tror at jeg i alt fik sat 10 spil i gang i løbet af dagen. Af de 6 jeg selv spillede med i vandt jeg de 3 af dem, og Larna vandt et af de andre.

Derudover spillede jeg med i DM i Carcassonne, hvor jeg blev absolut taber på mit bord, og med den score jeg fik er jeg ret sikker på at jeg fik en 12. plads (ud af 12 deltagere). Men Larna vandt sit bord, og blev nummer 3 i finalen (ud af 3 finaledeltagere).

Jeg fik også introduceret et spil Small World for en mor og hendes to drenge (på ca. 7-10 år). Drengens var vildt fascineret af de forskellige kombinationer, men det betød at de fik brugt lidt mange point på at vælge de sjove komboer, og jeg er sikker på at jeg vandt på ikke at bruge penge på racevalg, og at få de ekstra penge der lå på de racer som jeg valgte.

Til sidst fik jeg sat et spil Camel Up i gang, og her viste jeg fra min gode side og lod en af nybegynderne vinde, medens jeg tog til takke med en 3. plads ud af fire.

En rigtig hyggelig dag, hvor det dog virkede som der var knap så mange gæster som der har været de foregående år.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Jonezy »

Robert wrote:
Jonezy wrote:Jeg er stor tilhænger af King of Tokyo og af smadre hinandens nuttede monstre, så jeg skulle naturligvis have afprøvet storebror King of New York. Det var naturligvis underholdende og selvom jeg spillede med blandt andre en far og hans søn (tror faktisk at det var Roberts arbejds kollega...) holdt jeg ikke tilbage med thrashtalken, det hører jo til.... :D
Ja det var. Han er med i min gruppe på arbejde, men ret ny i denne hobby.
Jeg håber ikke at du skræmte ham væk, det virker som om han gik efter det spil.
Det håber jeg da ikke. Det var nu meget venskabeligt thrash talk og jeg tror faktisk at det synes, at det hele var en meget god oplevelse. De syntes ihvertfald at King of New York var sjovere end Carcassonne. De virkede også begge til at fange mekanikkerne ret hurtigt, så dem kan du sagtens begynde at spille noget der er mere seriøst med hvis det er.
Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by APK »

Jeg (og min datter) var også til Fantasks spilfestival og havde en fantastisk hyggelig dag, hvor der blev spillet Heckmeck, Camel Cup, Carcassonne og Istanbul med både kendte og ukendte mennesker. Storartet arrangement som vi alle sammen må promovere bedre inden næste års udgave så der kommer flere gæster.

APK
/APK
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Goblen »

Fik hentet Evolution i dag.

Det blev spillet med det samme vi kom hjem, og første gang jeg prøvede det for et stykke tid siden var det ikke lige mig...

... men denne gang synes jeg det var rigtig sjovt. Fik nogle underlige arter ud af det, og i var fire der alle var super tæt point-mæssigt. Satsede selv på rene planteædere, men der var et par kødædere der havde udset sig mine fede planteædere og det gav en masse fed interaktion hvor jeg tiggede om nåde :-D

Fedt spil - kommer på bordet igen,

/Brian
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Jonezy »

Godt at se, at der er andre, der holder af Evolution Brian! Vi må se om vi kan nå en dyst eller to på Djengis.

Jeg var selv en tur i Valby igår og spille med Jesper (Valby2500) og Merete (Myde). Aftalen var at Kanban: Automotive Revolution skulle på bordet, da Jesper og Merete begge skal spille det på Djengis og derfor gerne lige ville have et spil ind under huden inden, og det kom det så selvfølgelig.

To af slutmålene lagde op til at have ens biler i garagen og have 3 forskellige parts opgraderinger. Da jeg samtidigt havde trukket et pet-projekt kort som gav bonus til 2 grønne biler i garagen fik jeg hurtigt sat en strategi i værk som skulle fokusere på at få opgraderet designs til grønne biler, samt naturligvis få kørt nogle af de små by biler i garagen. Det gik så rimeligt, men jeg måtte bruge stort set alle mine shifts på den plan og så fik jeg ikke så meget træning som de to andre og faldt derfor bagud i det ræs og blev aldrig belønnet af 'søde' Sandra. Til gengæld gav min strategi hele 24 point i det andet ugentlige møde, da jeg havde 3 grønne biler med 4 opgraderinger i garagen, så det havde jo været perfekt med et ugentlig møde mere, men det lykkedes så ikke for mig, hvilket betød at det blev en ualmindelig spændende afslutning med slut-scorer på 165, 164 og 161 point og sørme om det ikke var mig, som fik listet sejren hjem med 165 point. :)

Kanban er et godt spil, især hvis man er til store komplekse spil med mange 'cogs in the machine' og det blev faktisk også bedre her i mit andet spil, da jeg havde en smule mere styr på hvordan alle de forskellige 'cogs' spillede sammen, dog stadigvæk uden at føle at jeg havde styr på det helt store overblik. Personligt tror jeg dog ikke at jeg kommer helt op at ringe over Kanban, da jeg nok må erkende at hvis jeg skal spille de helt store fiddly og komplekse spil, så må de gerne være noget mere intuitive for mig end Kanban for eksempel er.

Vi sluttede dagen af med en omgang Alhambra, da vi havde fået brainburner nok for en dag og skulle have noget mere let tilgængeligt. Det passede så mig perfekt, da jeg var heldig med at de rigtige tiles ofte var tilgængelige for mig, så jeg kunne købe derudad og lave en stor mur uden de helt store udfordringer. Da mine farver så også spillede sammen, så jeg fik majoritet i flere af dem løb jeg afsted med en relativ sikker sejr. Alhambra er ved at udvikle sig en af mine favoritter i den lette ende med sit hurtige gameplay og det underholdende element af at bygge din egen lille Alhambra by.

Som altid hyggeligt!
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Mik »

Mandag spillede vi 5-mands Tzolk'in, men det var så længe siden vi sidst har spillet det, at jeg måtte erkende at det ikke gik mig særlig godt. Men det var nu allevel dejligt at få det spillet igen! 8/10
Image
Post Reply