Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Stony »

Jeg spillede sjovt nok også Kanban igår. Jeg synes dog ikke brættet er så slemt. Jo, der er da mange informationer, men jeg synes der er gjort et hæderligt job på at inddele brættet i sektioner der giver mening.

Som Jon nævner, så føles det som en gang point-salat til sidst, hvor man får point for alt muligt. Der var vist ikke det store overblik for hvem der ville trække det længste strå. Jon lå ganske vist forrest inden slutscoringen, men omkring midtvejs i slutscoringen lå vi alle indenfor 2-3 point af hinanden, inden Jon på de sidste ting formåede at trække lidt fra.

Det er et spil hvor man er nødt til at tage det første spil som et lærespil. (Muligvis også det andet.:) ) Men der er allerede nu ting, jeg tænker jeg vil være mere opmærksom på i andet spil, og tror sågar jeg vil kunne danne mig noget der kunne ligne en strategi.

Så det skal afgjort prøves igen. Men om spillet kan leve op til sit potentiale er endnu uvist. Det bliver til en forsigtig 7/10 efter første gennemspilning. Men jeg tror der er potentiale til mere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Goblen »

En ganske fed spilleweekend:

Købte Black Fleet af boardgamer-Claus, og det skulle vise sig at være en fornuftig investering. 4 spil er det blevet til siden fredags i denne uge. Alle med drengene, og de elsker det. Det gør jeg faktisk også selv, og selvom jeg kun sejrede i det ene så morede jeg mig hver eneste spil :-)

Derudover fik vi endelig prøvet Strife: Legacy of the Eternals - 2 spil. Ganske underholdende, men ikke noget der virkelig sparkede røv. Det skal dog spilles mere.

Og endelig en gang Among the Stars. Et rigtig fedt spil :-)

Håber I alle havde en god weekend.

/Brian
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Helle »

Vi havde spilaften i tøsegruppen fornyligt.
Generelt er der stor åbenhed for at spille alt muligt, så jeg havde fundet noget lidt atypisk frem.
Jeg havde taget nogle gamle spil med, så vi spillede 'Take it to the limit' og 'Uluru'.
Uluru virkede lidt broken, så enten har vi misforstået reglerne eller også fungerer det ikke rigtigt.
Nu vil jeg lede efter engelske regler igen - nogle bedre og gennemgå det i detaljer!
Vi havde endvidere en oplevelse af, at det indimellem havde vi vildt meget tid, mens andre gange havde vi ikke. Vi tog bagefter tid på timeglasset ... Den ene vej havde vi 1:30 minut, den anden havde vi 0:45 .... Ikke underligt, at vi hver anden gang sad og flagrede med vores brikker uden at have fået sat mere end halvdelen placeret.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Jens_Hoppe »

I går i KBK fik jeg prøvet mit nye Pandánte. Der er tale om et abstrakt, Poker-lignende hazard-kortspil, med lidt panda-tema ind over (illustrationer, specielle panda-abilities, mulighed for at få hjælp af forskellige panda lords, etc.), og med nogle Coup-agtige bluff-elementer. Spillerne byder på at være i stand til at danne forskellige poker-hænder, på basis af en række åbne kort midt på bordet, og to hemmelige, personlige kort. Hver runde løber man igennem tre bydefaser; i første fase vendes tre kort midt på bordet, og alle byder på den hånd de mener at kunne danne. I anden fase vendes et fjerde kort på bordet, og der bydes igen, og i tredie fase vendes det femte kort midt på bordet, og spillerne byder nu for tredie gang. I de to første bydefaser kan spillerne mod betaling skifte et kort ud på hånden, og i tredie bydefase har man mulighed for at udføre forskellige "panda abilities", baseret på farven af de kort man sidder med (eller hævder man sidder med, snarere - andre spillere har mulighed for at udfordre det man hævder, hvis de ikke tror på en). Efter alle disse evner er udført, finder man ud af, hvem der har budt den stærkeste hånd: Denne spiller vinder som udgangspunkt runden og hele indsatsen, med mindre en anden spiller udfordrer ham, og det viser sig at spilleren ikke havde den hævdede hånd. Har han ikke den hævdede hånd, ryger han ud, og man gentager nu proceduren med den næsthøjeste hånd, osv.

Pandánte var faktisk meget sjovt. Grundudgaven er sådan lidt "flinkeagtig"; man spiller selvfølgelig ikke om rigtige penge, og spillere der er ved at gå fallit får et ekstra indskud af penge fra hazard-feen, for at undgå player elimination. Man kan også spille det som et mere "rent" hazardspil, med mulighed for at komme og gå som man vil. Apropos penge: Spillet forventer at man har adgang til spilvaluta af en slags, for der følger intet med i selve spillet. For dårligt!

Et forsigtigt 7/10 herfra.


Bagefter blev jeg introduceret til Five Tribes. Spillet gav faktisk ikke noget dårligt indtryk: På mange måder virkede det som lidt af et old-school eurogame, med rigeligt med spillerinteraktion, og med simple, rene mekanismer (auktioner og set collection!) - og ikke en worker placement, tableau-building eller deck-building mekanisme i sigte overhovedet! På den anden side virkede det ekstremt taktisk - det kunne sjældent lade sig gøre at spekulere for meget over ens træk inden det blev ens tur - og spillet indbød nærmest til AP. Meget højere end 7/10 kommer jeg nok ikke.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Jonezy »

Var en tur forbi Frederiksberg igår og spille med Christian, Jesper og Kim eller Chr88, Affenberg og Logos32, som de hedder her. Det var som altid hyggeligt selvom Christian er en værre hustler og Jesper en ren SW guru....

Vi nåede kun to spil, da fornuften sejrede og jeg tog tidligt hjem for at være klar til et par 1.klasser her onsdag morgen. Vi startede med Summoner Wars, hvor vi spillede team versionen på to boards og med et deck hver. Vi spillede 'de gamle' mod 'de unge', så jeg og mine 2nd Summoner Vanguards rottede os sammen med Kims Jungle Shadows (en af de nye alliance faktioner) mod Jespers 1st Summoner Guild Dwarves og Christians 2nd Summoner Cloaks.

Christians Cloaks fik ganske kujon-agtigt et par billige slag ind på Kims summoner imens jeg langsomt fik presset Jespers dværge lidt bagud, hvilket gjorde at Kim og jeg satte en heftig offensiv ind på Jesper med to champions, hvilket han så gjorde totalt til grin, da han fremmanede Gror og sønderbankede vores offensiv til pindebrænde, så vi endte med at have brugt en latterlig stor mængde magic på kun at ramme Jespers summoner med 2 hits. Av av... Det fulgte vi så op med en decideret hjerneblødning (hvilket mest var min fejl, undskyld Kim!) som blottede Kims summoner, så han kunne blive snigmyrdet af en hurtig fremmanet Cloak champ. Derfra var det kun ned ad bakke for 'de gamle'...

Det skal naturligvis lige lægges en lille asterisk ind på den sejr, da jeg havde fået et ufærdigt deck af spillets ejermand Christian og til sidst opdagede at jeg manglede en mur i mit deck.... :shock: Det havde jo ændret alt... Vi havde fået markant bedre karma med terningerne (for det var godt nok et møg karma vi havde gang i) og vores tåbelige beslutninger var ikke blevet straffet nær så hårdt... :lol:

Fedt at prøve team varianten og jeg kan godt se potentialet, men tror det kan blive markant bedre, hvis alle har styr på de decks, som der bliver spillet med. Måske man skulle man lave hold med 1st og 2nd Summoners fra de samme faktioner, så man kan bruge event kortene på hinandens units. Det tror jeg kunne være fedt. Jeg tror desværre også at jeg ender med at købe både 2nd Summoners og Alliance settet på et tidspunkt for det bliver jeg da nødt til at eje... SW er lækkert!

Vores andet spil var Hansa Teutonica på East kortet og Hansa er bare møg fedt. Virkelig et af mine nye yndlingsspil! Jeg prøvede at spille super aggressivt, hvilket virkede effektivt.... De første 4 runder... For så gik det stødt ned ad bakke og jeg følte hurtigt at jeg røg bagud, men kunne trøste mig med at Christian var lige så håbløs. Jesper lå lunt til med et stort netværk, men så begyndte Kim at smide sine discs ind på den by, som giver store bonusser til sidst og det var så det helt rigtige at gøre for han nappede sejren foran Jesper og gav os 'gamle' lidt af æren tilbage... Samtidigt snød Christian mig for endnu en sidste plads i Hansa, så måske jeg snart kan fedte mig ind på en 2. plads i dette fantastiske spil...

Hyggelig aften som sædvanlig, men pas på Christian den hustler, hvis I skulle møde ham ved et spille bord i nærmeste fremtid og så skynder jeg mig lige og kalder 'Shotgun' for Jesper i næste SW team dyst! ;)
Last edited by Jonezy on Thu Mar 12, 2015 6:05 pm, edited 2 times in total.
Image
Logos32
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 87
Joined: Sun Sep 15, 2013 2:20 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Logos32 »

Ha ha super velskrevet Jon :wink:

Jeg må selv tage ansvaret for min Summoners tidlige exit i mage wars light :P Jeg har spillet for meget mage wars og de her sølle Summoners der dør af et par hit kan jeg slet ikke arbejde med.
Jesper vandt spillet mere eller mindre solo, Christian var for alle praktiske formål reduceret til et harmløs Sidekick hvis eneste bedrift var at vælge det rigtige team.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Larsine »

I går startede Eik og jeg med et enkelt spil Yardmaster Express (med Caboose udvidelsen) medens vi ventede på at Laban dukkede op. Vores Caboose kort ville give +6 point hvis man kunne lave 5 3'er togvogne i træk, hvilket ikke lykkedes for nogen af os. Men jeg fik dog tre gule vogne i træk, og derved tre bonus point, og derudover en del 3'er og 4'er vogne. Eik endte stort set med at lægge hvert andet som wildcard, og fik dermed minimale point. Eik endte på 16 point og jeg endte på 28 point.

Laban var ankommet og vi bestemte os for at få afprøvet Babel udvidelsen til 7 Wonders. Første spil var med Tower of Babel, og det viste sig hurtigt at det kunne være mere end destruktivt. Første fik man færre point for at vinde krig, Så skulle man betale ekstra for at bygge blå kort, så fik man flere minuspoint for at tabe krig, så måtte man ikke bruge gule handelskort, så måtte man ikke bruge dobbelt ressourcekort. Kun to kort hjalp os: Køb man-made ressourcer en billigere og får en gratis malm/mursten. Så med al den modgang endte vi naturligvis med få point. Jeg endte på 27, Laban endte på 35 og Eik vandt med 46 point.

Vi tog et spil med Great Projects of Babel i stedet for. Første projekt gav os en Participation Reward token, som Eik og jeg tog med det samme. Andet projekt gav 6 penge, som Eik og Laban tog med det samme. Tredje projekt gav 3 point ekstra for hver 3 forskellige science symboler, og jeg nåede at tage begge participation tokens og fik dermed begge brikker. Da jeg samtidig havde rigtig mange grønne kort passede det som fod i hose. Laban endte med 48 point, Eik endte på 54 point og jeg endte på 67 point (hvoraf de 48 kom fra grønne kort).

Jens var ankommet og Eik forlod os i stedet for og vi tog to spil Colt Express. I første spil spillede Laban Ghost, som efter vores opfattelse er den absolut stærkeste togrøver. Hans evne til at spille det første kort skjult er fantastisk, og man er sikker på at komme til at bruge den 5 gange i hvert spil. Og da vi nåede til sidste runde så det da også ud til at Laban var godt foran os andre. Men det lykkede for Cheyenne (som jeg spillede) at skyde fleste gange og være heldig at samle nogle god pengesække op, så jeg vandt med $2500, foran Labans $2300 og Jens $1800. I andet spil spillede Laban Doc, jeg spillede Belle og Jens spillede Django. Kun en gang fik Belle brug for sin evne til at se smuk og uskyldig ud, og det var i sidste runde hvor det ikke betød noget. Det lykkedes dog for mig at vinde igen, da jeg både havde en strongbox, en diamant og to pengesække. Det gav mig $2550, mod Labans $1850 og Jens $1500.

Derefter blev det til to spil San Juan (inkl. udvidelser). Første spil forsøgte jeg mig med at kran og to parker, men inden jeg nåede at bygge kranen, bygge den første park, bygge oven på parken, og bygge den anden park, havde jens lukket spillet, og det med 8 produktionsbygninger og en Guild Hall. Jens vandt stort med mig på en 2. plads og Laban sidst. IK andet spil var det så min tur til at bygge 8 produktionsbygninger og en Guild Hall, og selvom de andre også fik bygget nogle 6'er bygninger (og Kathedralen) vandt jeg stort, med Jens på 2. pladsen og Laban sidst. San Juan er bare ikke Labans spil, og han ender mere end ofte på en sidste plads.

Vi sluttede aftenen med to spil The City. Jeg synes at The City brude være lige så godt som San Juan på speed. Men bygningernes opbygning er ikke lige så logisk for mig, og den ulige fordeling af bygningerne gør at jeg har sværere ved at planlægge, og få bygningerne til at hænge sammen. F.eks. hjælper det jo ikke meget at man får bygninger til en Stadtvilla strategi (skole, rækkehus og byggesjak), når de 6 Stadtvillaer ender hos dine modstandere. Eller i andet spil hvor man får kort der giver point og indkomst for biler, og efter man har bygget dem, får man selvfølgelig ingen bygninger med biler på. Jens vandt første spil på Stadvillaer, og andet spil på indkøbsvogne. Laban blev nummer to i begge spil, og blev kun overhalet af Jens i andet spil i sidste omgang.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Frouvne »

Torsdag formiddag var BlueSwan forbi og vi spillet to spil Twilight Struggle. Det var godt at få spillet på bordet efter et par måneders pause. Jeg inkasserede to nederlag, men jeg var som altid godt underholdt af spillet. Endnu en gang blev det dog tydeligt, hvor meget glæde man kunne have af et lidt bedre overblik over kortene ... men nu kommer den digitale version forhåbentlig snart og så kan jeg forhåbentlig få endnu mere erfaring med spillet. Vi rundede af med et introduktionsspil af Crokinole.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Jonezy »

Carsten (Carlei) var lige ovre og indvie Orleans hos mig i dag.

Det er et spil med mange veje at gå til sejr og derfor bøvlede vi også lidt rundt i første spil, men Carsten var markant mere effektiv til at få bygget handels stationer rundt omkring på kortet og da han så også fik bygget et kontor, så han kunne tjene penge på dem, endte han med en stensikker sejr hvor jeg ikke rigtig fik gang i noget som lignede en effektiv strategi udover at jeg fik produceret en masse pointgivende tøj hos skrædderbiksen, som jeg fik bygget tidligt.

Vi tog et spil mere og vi gik begge efter scholars og munke (munke er jokere som kan bruges som hvilken som helst tile) fra start, men Carsten fik bygget bygningen som gav ham teknologi så kan kunne få gears uden at bruge håndværkere (det gør at man kan dække et felt, så man ikke skal bruge en tile på det) og det fik han åbenbart udnyttet noget bedre end mit overtag i munke for han fik igen klart flest handels stationer og det gjorde udslaget selvom det blev lidt tættere end første spil.

Fedt spil, hvor der i den grad er plads til at udforske og finpudse forskellige strategier, og det kan vi godt lide...:)

Efter aftensmad fik vi lokket Mani med i et spil Machi Koro med Harbor udvidelsen. Udvidelsen og de kort der kom op gjorde at det pludselig var en rigtig god idé at gå efter de kort som aktiverer på de høje terningeslag og det udnyttede Carsten til en heftig frugt- og grøntsagsmarked med en twist af Tun-fanger båd kombo, som afgjorde sagen med Mani lige i hælende.

Hyggeligt spil med åndsvage terninger....:lol:

Synes dog at de mange ekstra kort i udvidelsen gjorde at spillet startede sløvt da vi fik mange høje kort og en del af de lilla kort. Derfor blev det også noget tilfældigt hvad man lige havde råd til og så blev ens strategi ligesom lagt i hænderne på een og det er sgu lidt kedeligt. Udvidelses reglerne med de 10 tilfældige kort i markedet var godt for grundspillet, men jeg tror altså at udvidelsen måske også kunne trænge til et løft eller en lille husregel. Stadig underholdende dog.
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Goblen »

Fik spillet to spil Pandemic the Cure med Eva og hendes ældste datter. Skal bruge det når jeg skal holde brætspilsaften for hendes kollegaer (forskere, kemikere og laboranter) her i næste uge.

Så godt lige at få det testet.

/Brian
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by BlueSwan »

Var ude hos en kollega og to af hans venner igår. Vi spillede lidt Dominion, Splendor og For Sale, men det væsentlige var at vi fik spillet Trajan, som jeg længe gerne ville have på bordet igen. Jeg havde prøvet det en enkelt gang før med Sir William for 2 år siden, hvor vi begge var helt rundt på gulvet i forhold til hvordan det spil burde spilles. Det var jeg sådan set også igår, men det var virkelig fascinerende. Spillet fungerer super til 4 personer og Mancala mekanismen er ret genial. Der går let AP i den, men heldigvis var folk rimelig hurtige til at tage deres træk alligevel. Virkelig en intens spiloplevelse hvor man er nødt til at være fuldkommen fokuseret på spillet for ikke fuldstændig at miste overblikket. Me like. Helt klart et spil der skal spilles mere og måske er det i virkeligheden det bedste Feld spil? Who knows.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Mik »

Søndag lærte jeg Viticulture/Toscany til 3 nye spillere. Vi brugte 4 timer, og blev alligevel ikke færdige.
9/10

Efter aftensmaden blev jeg selv undervist i The Captain is Dead, som de andre to havde spillet med succes. Måske fordi vi kun var 3 personer lykkedes det os ikke at redde rumfartøjet før den 13. alien sluttede spillet for os.
Rimelig underholdene kooperativt spil. Heldigvis ikke på tid.
[/7color]/10
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Gunness »

I onsdags fik jeg indviet mit eksemplar af Small Box Games' Hemloch: Midnight Edition.

Fredag aften havde Maibritt og jeg en gammel bekendt på besøg til 2. case i Sherlock Holmes: Consulting Detective. En mere kringlet sag end den første, hvilket betød, at vi løste selve mordgåden næsten 100%, men til gengæld kørte fuldstændig af sporet på de sekundære spørgsmål. Oh well, 35 point er også i orden.

Lørdag havde jeg slæbt det helt store batteri af spil med til en gammel studiekammerat, men da først alle børn var faldet i søvn, var der kun tid til tre omgange Timeline: Historical Events.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by Jonezy »

BlueSwan wrote:Var ude hos en kollega og to af hans venner igår. Vi spillede lidt Dominion, Splendor og For Sale, men det væsentlige var at vi fik spillet Trajan, som jeg længe gerne ville have på bordet igen. Helt klart et spil der skal spilles mere og måske er det i virkeligheden det bedste Feld spil? Who knows.
Blasfemi....;)

Der er Castles of Burgundy og så kan vi tage diskussionen om hvad som er det næstbedste Feld spil og her kunne Trajan måske komme i betragtning, men jeg skal også have spillet det noget mere. Lige nu er min Feld 2'er In the Year of the Dragon tror jeg.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Marts 2015

Post by BlueSwan »

Jonezy wrote:
BlueSwan wrote:Var ude hos en kollega og to af hans venner igår. Vi spillede lidt Dominion, Splendor og For Sale, men det væsentlige var at vi fik spillet Trajan, som jeg længe gerne ville have på bordet igen. Helt klart et spil der skal spilles mere og måske er det i virkeligheden det bedste Feld spil? Who knows.
Blasfemi....;)

Der er Castles of Burgundy og så kan vi tage diskussionen om hvad som er det næstbedste Feld spil og her kunne Trajan måske komme i betragtning, men jeg skal også have spillet det noget mere. Lige nu er min Feld 2'er In the Year of the Dragon tror jeg.
Jeg ville så snarere mene at den væsentligste konkurrent til Trajan er Bora Bora! ;-)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply