Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Mik »

Mine Gathering spil - dag 5:

Marco Polo
Marty Hofman, Erik, Mik

7 Wonders - Duel
To-spiller version af det klassiske spil.
Erik og jeg spillede det to gange, og der fungerer rigtig godt! 8/10

Desperado
Klassisk figurkrigsspil, dog spillet med opdaterede regler af Steffan O'Sullivan.
Steffan O'Sullivan, Sheila og James Davies, Joe Huber, Joe Rushanan, Chris Kowacs, Peter Card, Barian Bankler, Erik, Mik.

Vi startede med 10 deltagere, og et par timer senere var vi kun overlevende tilbage: Sheila vs. mig - og jeg var den eneste overlevende!! 10/10

Jeg havde bedt Steffan om at tage dette klassiske spil med, inklusiv alle hans bygninger, tønder, dynamit, vindhekse og hvad der ellers hører til et klassisk westernmiljø. Men det vigtigste er nu Steffan selv, som er i stand til at fører os alle sikkert igennem spillet!

Ciub
Efter en god middag på den Canadiske side af grænsen (Brazilian Steak House) spillede Erik og jeg dette klassiske Tom Lehman-spil med Donna Balkan. 7/10

Scharfe Shoten
"Skarpe Skud" er et typisk tysk stikspil, hvor man skal forudse hvor mange stik man regner med at tage hjem. Jeg har aldrig været god til den slags, så jeg spiller blot med uden at forvente at jeg vinder.
Larry Levy, Tom deMarco, John Palagyi, Mik

Elysium
Min første spil at denne dette spil fra Space Cowboys.
Det sagde mig ikke noget særligt. Dan Blum, Larry Levi, Mik. 6/10
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Mik »

Mine Gathering spil - dag 6:

Torsdagen begyndte rigtig godt, idet Erik og jeg fik mulighed for at prøve Greg Daigle's nye prototype " Merry Players" (om Robin Hood og hans lystige svende) sammen med designeren selv. Greg's hidtil eneste kommercielle succes er Hawaii fra Hans im Glück, men så vidt jeg forstod er der gode chancer for at dette spil også finder en udgiver! 9/10

Senere på formiddagen spille Erik og jeg My Village fra Eggertspiele, som gerne skulle udkomme inden Essen. Det er blevet æbdret en del siden sidste år, men er stadig et godt spil! 8/10

Homas Tour er Paul Jeffries flotte udvideded version af 4-mandsspillet Um Reifenbreite for op til 6 spillere. Det fungerer perfekt, og jeg det sjovt imod Erik, Ann Lesnik, Jim MacDanold, Trond Braut og Paul Jeffries 9/10

Senere viste Trond mig spilletTräxx, som ikke rigtig sagde mig noget. 5/10

I løbet af torsdagn fik jeg sneget mig til at spille Merry Players to gange yderligere, bl.a. med William Attia, Brian Leet og Brett Myers.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Mik »

Mine Gathering spil - dag 7:

Adrian Matinot fra Days of Wonders viste mig et simpelt "City-building" spil som jeg prøvede to gange - med og uden de avancerede regler. Begge var såmænd udmærkede.

Adrian Martinot (DoW), Gaetan Beaujannot, Frank Sundström, Mik
og Martin Ethier, Frank Sundström, Domicic Crapuchet, Scott Russel. 8/10

Ciub: Stephen Glenn, ?, Dominic Crapuchet.

Progress: Herb Levy, Mik, Jim MacDanold
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Mik »

Mine Gathering spil - dag 8:

405 - 18XX
Lørdag er der altid begrænset tid til at spille, da der er loppemarked om formiddagen, og det meste af eftermidagen går med at Prizetable-ceremonien.

Friedemann viste sin 18XX version til Tom Lehman og Wei-Wha - og jeg blev hængede, selvom det jo ikke er noget for mig. 6/10

Så kunne jeg bedre lide Porta Negra (Kramer/Kiesling)
Mike Young (1), Sterling Babcock (2), Mik (3), Larry Levy (4).

har desværre glemt hvad spillet handlede om!

Dagen blev sluttet af med 2x Codenames: Ravindra Prasad, William Attia, Ian MacKay og Mik 8/10
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Stony »

Hold da op April er lang i år. 8)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Mik »

Mine Gathering spil - dag 9:

Beasty Bar - endnu en variant af Guillotine, som ikke var specielt godt eller udmærkede sig på nogen måde. Spillede imod Jim MacDanold, Erik og Nils Herzman. Mik 5/10

Can't Stop er altid den sidste store turnering, og de fleste af os som endnu er tilbage melder sig til turneringen. I år var der 64 deltagere. Jeg var så heldig at dele bord med smukke Roberta Taylor, men det blev nu en kort fornøjelse, da hun tromlede os ned!

Årets sidste spil blev Connections med Jim MacDanold, Steffan O'Sullivan, Mik og Lotte Schüler (w). 7/10
Image
Post Reply