Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Frouvne »

Innovation! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by BlueSwan »

Spillede to spil Rialto i går med Robert og Claus. Det var overraskende godt ift den lidt lunkne modtagelse spillet egentlig fik, i betragtning af at det er et Feld spil. Jeg synes det var en spændende måde at spille en art area-control på. Lettilgængeligt, men absolut ikke åbenlyst, hvad den korrekte måde at spille det på er. Vi stødte i hvert fald ikke på nogen dominant strategi, selvom det nok er svært helt at undvære grønne bygninger. Jeg vandt begge spil med to ret forskellige tilgange til spillet. Claus forsøgte sig i andet spil med en helt fokuseret "grøn bygning" strategi, men det skete på bekostning af det meste andet i første fase af spillet og han endte på en andenplads.

Med andre ord: endnu et godt Feld spil. Jeg har nu efterhånden prøvet de fleste af Felds "store" titler og de har alle været gode. De næste der skal prøves er Notre Dame og Luna.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Sir William »

Syntes faktisk min strategi med grønne lvl 4 bygninger i de første 3 runder var ok, skal nok bare modificeres så jeg har en god indkomst og er repræsenteret i alle distrikterne 8)
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Sir William »

Inden Robert og Kasper kom forbi i mandags, spillede jeg 3 spil Tsuro med William og Pernille, blev også til 2 spil med Pernille senere på aftenen.

I går aftes ville William gerne vælge brætspil til aftenhygge og det blev så Tsuro igen. Var så flink i første spil, at undlade at eliminere hans brik med det resultat, at han første eliminerede mig og så Pernille.

Nåede et spil mere og denne gang var der ikke nogen "Mr. Good Guy" fra farmand,

Et rigtig sjovt lille spil, som ikke tager lang tid og som er nemt at lære. Kunne være sjovt at prøve det med flere.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Larsine »

Sir William wrote:Et rigtig sjovt lille spil, som ikke tager lang tid og som er nemt at lære. Kunne være sjovt at prøve det med flere.
Så tager du det vel med til DC.

Jeg har selv spillet det en del tidligere, og kan kun sige at det bliver mere kaotisk og mindre strategisk med flere spillere.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Sir William »

Larsine wrote:
Sir William wrote:Et rigtig sjovt lille spil, som ikke tager lang tid og som er nemt at lære. Kunne være sjovt at prøve det med flere.
Så tager du det vel med til DC.

Jeg har selv spillet det en del tidligere, og kan kun sige at det bliver mere kaotisk og mindre strategisk med flere spillere.
Hvis jeg får lov til at tage det med, lader jo både William og Pernille blive hjemme, så skal lige koordinere med dem at de ikke har planer med at skulle spille det.

Kunne dog godt tænke mig, at det blev lidt mere kaotisk med flere men også mere ....... et eller andet med, at man bare skal holde sig væk fra alle andre :lol:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Larsine »

Så smider jeg mit eksemplar i tasken til DC.

Man skal dog være opmærksom på at der er to forskellige versioner (FFG og Kosmos), som her forskelige regler.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Sir William »

Mit er fra "Galliope Games"
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Larsine »

I går var Eik, Laban og Jens til spilleaften kl. 20, og i anledning af at jeg skal forklare Betrayal at House on the Hill på DC tog vi lige et enkelt spil (hvilket beviste at jeg lige skal læse reglerne igennem igen). Vi var en fodboldspiller (Jens), hans kæreste (Eik) og kærestens to mindre søskende, som punkterede uden for et forladt hus hvor vi søgte tilflugt. Vi begyndte straks at undersøge huset, naturligvis ved at løbe i hver sin retning. Det tog ikke lang tid før hele stueetagen var undersøgt, og fodboldsspilleren stødte på en galning, som straks slog ham ihjel og kaldte på sine gamle venner i form af fire zombier. Vi fandt dog ud af at vi kunne pacificere zombieren hvis vi kunne lokke dem ind i de rum der i deres tidligere liv havde haft betydning for dem. Heldigvis havde vi allerede fundet flere af disse rum da det meste af huset jo var undersøgt. Det var nemt at få den først zombie pacificeret, men Eik (som kæresten) bestemte sig for at undersøg den sidste rest af stueetagen, selvom hun stod lige ved siden af et af lokalerne, og nemt kunne have lokket endnu en zombie, eller to, med sig. Det kostede hende livet, og betød at zombierne gik i en helt forkert retning, og det var nu op til pigen og drengen at stoppe zombierne og galningen. Det så slemt ud, og jeg blev overfaldet af en zombie, men slap fra den med livet i behold, og fik efterfølgende lokket den med i et rum hvor den faldt til ro. Jeg blev også overfaldt af galningen, men var yderste heldig og fik spændt ben for ham så han faldt og brækkede nakken (Jens rullede 5 terninger og fik 2, jeg rullede 4 terninger og fik 7, og galningen tog 5 i skade, hvilket var nok til at slå ham ihjel). Nu så det meget lysere ud, og jeg fik nemt lokket de sidste to zombier ind i deres gamle værelser, og vi kunne glæde os over at slippe ud med livet i behold.

Derefter blev det til 2 spil Boss Monster. Spillet bliver langt mere uoverskueligt og svært at planlægge med 4 spillere. I det første spil var Laban meget tæt på at vinde (med 8 sjæle), men vi fik forpurret hans planer og pludselig havde Jens 10 sjæle og vandt. I andet spil blev jeg i første runde angrebet af en helt og fik et sår, hvilket ikke plejer at være et problem. Men i anden runde gik alle fire helte efter mig, og da jeg ikke kunne stoppe dem havde jeg 5 sår, og var dermed ude af spillet. List surt når det stadig var i begyndelsen af spillet.

Vi sluttede med 3 spil The City. Jeg vandt første spil, Laban vandt andet spil og Eik vandt tredje spil.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Andrea »

Vi havde gæster i går, og udover at vi fik grillet og nydt solskinnet på terrassen, så nåede vi også en række brætspil. Først blev de introduceret til Rampage, som blev spillet noget mere brutalt end første gang, jeg prøvede spillet. Herligt! Derefter vi fik prøvet kræfter med vores seneste udgave af Timeline - science-udgaven. Aftenen gik med Power Grid med Italien-kortet.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Frouvne »

I løbet af week-enden blev der ikke overraskende spillet en del! :)

Min DjengisCon startede med et spil Die Macher. Det er så sjældent jeg får det spillet, men det er en god oplevelse hver gang. Dette spil bar præg af, at den første stat der var afstemning i var den største, Nordrhein-Westfalen. Udfaldet af den stat blev i mine øjne afgørende for hvordan resten af spillet kom til at forløbe - på godt og ondt. Eksempelvis kom mit partiprogram aldrig rigtig i overensstemmelse med vælgernes holdninger i de kommende stater, men da jeg havde klaret mig godt i den første afstemning havde jeg en god økonomi og kunne sige nej tak til bidrag og dermed "købe" mig en masse medlemmer. Realistisk - måske ... men nok ikke det sjoveste Die Macher-spil jeg har spillet omend jeg også denne gang nød det.

Image

Lørdag blev indledt med en introduktion til Mysterium, som vi spillede to gange. Det er en rigtig god idé, der ligger til grund for det og det er naturligvis et spil, vi må eje og spille. (De to ting hænger ikke altid sammen... :roll: ) Så stod den på Machi Koro og derefter tre spil Witness, der om muligt er endnu mere originalt end Mysterium. Meget spil er der vel ikke over det, men det er en sjov og udfordrende måde at være sammen på. Imens vi var igang med små-spillene blev det også til to spil Splendor og tre spil Red7. Om aftenen blev der spillet Castaways. Con'ens mest ambivalente spiloplevelse for mig. Jeg kan egentlig godt lide spillet og det var langt henad vejen også rigtig hyggeligt at spille. Men jeg hader spilmekanismen med at alle arbejder sammen men kun en vinder. Jeg har ingen problemer med konflikt-spil men den måde at gøre det på finder jeg overmåde usympatisk.

Die Macher gav tyngde til min Con i år, der ellers blev præget af mindre hygge-spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Larsine »

Takket være Djengis Con fik jeg spillet lidt flere spil end på en normal weekend.

Vi startede med et spil Drum Roll (inkl. alle udvidelser undtagen Ringmaster), men vi nåede kun to shows inden vi skulle spise, og da jeg efterfølgende skulle rydde af og forklare regler til Betrayal endte vi der, uden at kunne afgøre hvem der evt. ville vinde.

Efter aftensmad og afrydning forklarede jeg regler til Betrayal at House on the Hill. Vi var tre borde og så vidt jeg så blev der spillet 2 scenarier ved alle borde. I begge vores scenarier blev det Johan der var skurken. Første scenarie havde vi stort set ingen mulighed for at vinde, og det viste sig da også at Johan havde fejlfortolket nogle af reglerne for skurken, men det havde nok ikke gjort nogen forskel. I andet scenarie var vi sikre på at vi nok skulle vinde, for vi havde alt hvad vi skulle bruge og havde en plan... som dog overhovedet ikke holdt, og Johan vandt endnu en gang.

Så blev det til to spil Innovation med Laban, Christina og Maria. Laban og Christina har spillet Innovation så meget at de kender langt de fleste kort med det samme, modsat Maria og mig, der skal læse samtlige kort og derefter forsøge at forstå dem. Alligevel lykkedes det for mig at vinde første spil ved at dominere de første fire tidsaldre. I andet spil så det meget anderledes ud. Marian var først til at dominere 3 tidsaldre, medens Laban og jeg havde hver 2, og Christina ikke havde nogen. Christina fik mulighed for at aktivere et kort der ville lade hende trække fra tidsalder 11, men da hun ikke havde nogen indflydelse ville hun tabe. Senede i spillet fik jeg et Domain, og det så helt fornuftigt ud, selvom Christina havde stjålet de fleste af vores indflydelseskort. På et tidspunkt skulle vi alle tage et kort fra Christina, og desværre betød det at kortet som ville lade hende trække fra tidsalder 11 blev synligt, og hun aktiverede det, og vandt på flest indflydelse.

Natten sluttede af med tre spil Ave Caesar. I det første lå jeg på en fjerde plads da der manglede to sving, men alligevel nåede jeg i mål som den første. Andet spil måtte jeg nøjes med en 2. plads, medens jeg slet ikke nåede i mål i tredje spil.

Lørdag startede med Village, og på vores bord spillede vi med 5 spiller udvidelsen og samtlige Customer Expansions, og alligevel nåede vi næsten at tømme markedet. Larna havde sat sig totalt på rejsedelen, Christina, Laban og jeg sloges om markedet, medens sidste spiller (som jeg desværre har glemt hvem var) tog sig kærligt af kirken. Laban og jeg var også de første til at fylde krøniken op. Da vi talte point op landede Laban og jeg på 52 point, og første tiebreak (flest markedsbrikker) havde vi begge 8, men i anden tiebreak havde jeg flere levende familiemedlemmer end Laban, og vandt spillet.

Så blev det til et spil Machi Koro med Larna og Morgan. Morgan købte en hel del hvedemarker, og så to frugt- og grønsagsmarkeder, og så slog han 12 og tjente 24 penge to gange i træk, og så kunne vi ikke stoppe ham.

Efter frokost spillede jeg to spil Boss Monster med Larna, hvor vi fik afprøvet den nye Tools of Hero-Kind udvidelse. Første spil spillede vi helt forkert idet vi glemte at tage 3-4 personers kortene ud af spillet, og glemte mange andre småting. Andet spil tror jeg vi fik spillet rigtigt, og jeg endte først på 10 sjæle.

4 gange The City nåede jeg også i løbet af eftermiddagen med forskellige spillere, men ikke en eneste gang fik jeg succes med min by.

Jeg fik også afprøvet Skull, men med 3 spillere faldt det lidt til jorden. Jeg var i hvert fald ikke imponeret selvom jeg vandt spillet. Måske er det bedre med flere spillere.

Inden aftensmad nåede jeg et spil Lords of Waterdeep (inkl. Skullport udvidelsen) sammen med Larna og Maria. Jeg syntes at det fungerede rigtig godt, selvom Larna og Maria ikke var helt tilfredse. Det viste sig at vi hver i sær havde fået en lord som gav bonus for de quests som vores to modstandere også samlede på, så på den måde var spillet særdeles retfærdigt. Men nu er det jo også svært at være utilfreds når man vinder spillet langt foran de andre.

Efter aftensmad blev det til tre spil Das Motorsportspiel. Første spil, som kun var en omgang, kørte jeg så dårligt at jeg havde et sort flag. I andet spil, på tre omgange, nåede jeg at overhale den bagerste og vinde spillet. Tredje spil var en gentagelse af andet spil, selvom det var med helt nye spillere.

Bohnanza nåede også at komme på bordet, men efter en gennemspilning af bunken blev vi nødt til at stoppe.

Annemette spurgte om jeg ville lære hende Boss Monster, selvom jeg forsikrede hende om at hun ikke ville kunne lide det, og jeg havde helt ret.

Søndag startede med en lang snak med Annemette, men vi fik da også spillet Waggle Dance, hvor vi begge var sikker på at jeg var ved at vinde, lige indtil Annemette i sidste runde ødelagde mine planer, og vandt spillet i stedet for.

Så blev det lige til 2 spil The City, hvor jeg igen ikke kunne få noget til at fungere.

Connen sluttede med et spil San Juan (inkl. udvidelser), men Jens fik alt det Annemette og jeg skulle have haft, og vandt stort over os andre.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Goblen »

Fik spillet mange spil på DC. Absolut rigtig mange gode oplevelser, og det skyldes helt sikkert også at for mig er det lige så meget det sociale element.

Fredag bød på:

3x Werewolf. Vi startede med dette spil sammen med ungerne. Havde egentlig troet mine børn ikke ville finde det sjovt, men jeg har nu efter tvang bestilt det. De morede sig, og der blev smidt med beskyldninger og løgnhistorier. Jeg er faktisk en bekymret far, for de løj så jeg ikke kunne gennemskue det, og jeg glæder mig ikke over de kan snøre mig på den måde :-)

Så fik jeg introduceret Imperial Assault. Egentlig en god historie, og jeg skal spille det mere. Umiddelbare tanke er sådan lidt i midten, for der var så absolut nogle fede elementer, men også nogle ikke så fede. Alt for mange komponenter og kort.

Et enkelt spil Machi Koro blev det til. Rigtig simpelt spil, men jeg hyggede mig med det :-)

Så blev Asbjørn og jeg inviteret på et spil Wizard's Quest. Et spil fra 1979. Det kunne mærkes, men oplevelsen var nok sjovere end selve spillet der var en tilfældigt på den ikke så fede måde.

... og vi sluttede af med et spil Endeavor med Annemette - igen bare Asbjørn og jeg da de andre var gået i seng. Jeg synes det var sjovt, men ikke et spil der virkelig fik det til at rokke i min båd. Kunne ikke helt overskue hvem der var ved at vinde, og dem jeg syntes fortjente det vandt ikke. Det gjorde jeg, og jeg aner stadig ikke hvordan eller hvorfor.

Dag 2:

Endnu flere spil...

Introducerede Waggle Dance, og det er et spil jeg synes er rigtig sjovt. Annemette og jeg talte om at temaet virker en smule barnagtigt, men alligevel synes jeg det holder vand. Kommer til at spille det spil mere :-)

Vi vidste ikke rigtigt hvad vi skulle spille, så vi fik Sanne til at spille et par Timeline Diversity med os. Det overraskede rigtig positivt. Dem kan jeg godt forestille mig at jeg skal et par stykker af.

Så kom det spil jeg havde glædet mig mest til på hele con'en Xcom. Vi fik spillet to spil, og selv om vi ikke vandt i Tutorial missionen klarede vi den efterfølgende på tid. Det levede rigtig meget op til mine forventninger, og selvom jeg ikke kommer til at købe det kommer jeg ikke til at sige nej til et spil med andre.

Endnu flere Werewolf blev spillet, og jeg fik prøvet Pitchcar. Dexterityspil er sjove, men damn jeg er dårlig til dem.

Fik spillet Splendor med Morgan og Joakim. Det synes jeg er skide sjovt. Men igen - det skyldes det er simpelt, og hurtigt at lære fra sig. Morgan fangede det med det samme, og kun en blokerende reservation af kort gjorde jeg fik ham slået med to point. Rimelig skarpt spillet af ham.

Et rigtig sjovt Das Motorsportspiel hvor jeg blev lammetævet. Mistede koncentrationen og på en omgang smadrede jeg min bil. Ungerne morede sig, og jeg tror nu jeg kan få dem til at spille det derhjemme.

Sluttede af med et spil Skull. Overraskende sjovt, men det tror jeg var gruppen der bl.a. var Chr88. Spiller det gerne igen.

Dag 3:

Dead of Winter - fantastisk spil. Det kommer til at blive spillet så meget mere...

/Brian
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Jonezy »

Endnu en wall of text med oplevelser fra Djengis...

Efter en tur på madholdet fredag (hvor jeg så absolut intet havde at gøre med chili-doseringen...;)), var jeg blandt de mange, som havde skrevet sig på til Betrayal at House on the Hill og endte på bord med Rasmus (rasmusslot), Carsten (Carlei), Jens (digter) og Larna. Det endte med at Jens var en gal professor, som havde sat bomber på os alle sammen og BOOM sagde det lige et par gange og så grinede den gale professor. Vi måtte straks have en omgang mere, hvor Larna dog sprang fra.

Anden omgang endte med at Carsten blev zombie overlord, og sørme om ikke den 9-årige pige som jeg spillede, sammen med mine med-kumpaner fik nakket alle hans zombier, hvilket betød overlevelse. Ganske hyggeligt spil, men første del af spillet blev allerede i anden omgang meget samey, men selve hunten var grineren begge gange.

Nu var vi jo 4 mand og det passer jo godt til mange spil, så da Jens og jeg havde en off-modul aftale om at prøve at få Elysium og Deus på bordet besluttede vi at starte med Elysium og fik lokket de to andre med på den. Elysium er lige min boldgade, med masser af kort og dermed masser af synergier og komboer. Desuden havde det en ret cool mekanik omkring selve det at få fat i kortene, hvor man har 4 brikker i hver sin farve og så skal man have de rigtige farver tilbage for at få fat i kortene, men efter valgt kort skal man lægge en farve væk. Det var både interessant, men åbnede også op for AP tendenser. Jeg var dog stadig godt underholdt.

Det tog så for lang tid til, at vi gad at kaste os ud i Deus. I stedet blev vi lidt spredt og jeg endte op med at være med til One Night Ultimate Werewolf, hvor vi nåede 3 stærkt underholdende omgange inden det blev sengetid.

Lørdag formiddag blev brugt på et par utroligt hyggelige spil Mysterium. Vi klokkede i det i første forsøg, da Sofie var spøgelse (ikke at det var Sofies skyld), men vandt spillet i anden omgang, da Morgan med støtte fra Birka var et ret suverænt spøgelse. Super oplevelse og det ryger da også lige på min ønskeseddel.

Min eftermiddag havde jeg glædet mig til, da jeg skulle spille Fief: France 1429 med nogle af de mest lumre og mest backstabbende gutter som jeg kender... :wink: , men det blev sgu lidt antiklimatisk, da det som sådanne spil jo gør, trak ud og da vi endelig var klar til at give den gas var vi alle noget flade og så fes det lidt ud. Tror jeg skal til at lære at holde mig fra de der negotiating/area control spil som tager en evighed, da jeg altid synes at de starter for langsomt og ingen rigtigt vil noget for så at ende med en taktisk dans indtil der er een som udnytter en pludselig opstået mulighed (og den nåede vi ikke en gang hen til i denne omgang). Jesper (Valby2500) skal dog roses for ikke at whine overhovedet efter at Jens (digter) havde totalt strubesnittet ham i løbet af de første 10 minutter. Lidt ærgerligt at jeg ikke er mere vild med spillet, da jeg ellers synes, at det gør rigtig mange ting rigtigt med rimelig simple regler og nogle interessante afstemninger omkring biskop-, pave- og konge valg, men jeg tror bare, at jeg ikke er så meget til den slags spil, som jeg egentlig troede.

Min lørdag aften brugte jeg på en 'øde' ø med Helle, Allan (Frouvne) og Maibritt, da vi spillede Castaways sammen. Det spillede jeg til stor fornøjelse på sidste års Djengis, hvor det virkelig 'klikkede', men det gjorde det desværre ikke helt denne gang. Vi kom til, eller ihvertfald Allan og jeg, at have for stort fokus på at vinde spillet, hvis vi skulle komme væk fra øen og det gav nogle akavede diskussioner. Faktisk var det tydeligt at Allan ville vinde, hvis vi overlevede, og helt imod spillets ånd havde jeg mest lyst til bare at faile det hele så, men så fik pigerne overbevist mig om, at væk det skulle vi og det gjorde vi sgu også!! :) Spillet har klart et potentiale og jeg har stadig indre billeder af Maibritt's sygeplejeske Mary Rose, som blev napset af en krabbe og fik en kokosnød i hovedet på vores første tur ud af campen; af Allans og min tur om bord på et forlist piratskib, Helle's detour på en udflugt som gjorde at hun fik fingrene i en stjålen skat og ikke mindst min bombning af den lokale haj, som forpestede vores fiskeri (men som jeg ikke fik lov at skrive om, da Allan havde stjålet det sidste blæk, den røver... :wink: ); men det kom altså ikke helt op og 'klikke' i denne omgang.

Efter alle oplevelserne tog jeg en lille puster og fik skimmet regler til mit nyindkøb Loony Quest, som er sådant et fjollet tegnespil, hvor man tegner på gennemsigtigt plastik og så lægger man det oven på en tegning, hvor der så er nogle regler for hvor man må tegne. Man får så point og straf efter hvordan man har klaret sig. Jeg fik lokket Jesper (Affenberg) og Maria (Kramme B) til at lege med mig og vi fik hurtigt tilskuere på og andre som skulle prøve, så vi nåede to spil, hvor jeg bare var den hårde dommer i anden omgang. Top underholdning, især da Christian (chr88) næsten nonstop fik den hadede myggebrik, som skulle ligge på toppen af ens tus imens man tegnede... :lol:

Søndag formiddag havde jeg selv sat Orleáns op og det var faktisk helt rart at få spillet noget euro efter alle oplevelses spillene lørdag. Carsten (Carlei), Thomas (thomassvan) og Kim (Logos32) joinede mig i dette fornøjelige 'bag-building' spil og det var fedt at få det prøvet med 4 spillere. Jeg kan åbenbart ikke helt lure timingen og optimeringen af min bag i dette spil, da jeg endnu en gang sluttede sidst, men det var stadig super skægt, da det er sådant et spil hvor man altid får lov til at lave noget der føles godt; tag den brik og få en bygning, tag den og får en masse penge, tag den og få lov til at tage ekstra brikker op af baggen osv. Thomas vandt suverænt på at uddanne en masse lærde og sørge for at de kunne alt det de andre brikker kunne, imens han stormede derudad og byggede handelsveje og handelsstationer. Mine fisker og munke strategi var god på papiret men udførelsen lod noget tilbage at ønske. Vi havde lyst til et spil mere, men det kunne vi desværre ikke nå.

Istedet fik jeg lånt Lars' (Larsine) Machi Koro til en hurtig terninge dyst, hvor Thomas fik hjælp af Morgan til at rulle gyldent og nappe sejren foran en uheldig Carsten. Hurtigt og hyggeligt, som en filler skal være.

Min con sluttede med en omgang Loony Quest, som endnu en gang vakte grin og jubel scener hvilket egentlig var en perfekt afslutning på en allertiders weekend.

Super fede oplevelser og tak til alle mine herlige med- og modspillere! Flippin awesome hobby den her....
Image
Tommy Champione
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 103
Joined: Thu May 19, 2011 12:11 am
Location: Brønshøj

Re: Hvad har du spillet i dag? - april 2015

Post by Tommy Champione »

Tak for gennemgangen af Connen!

Damn Fief: France 1429 lyder fedt!! Instant drool herfra.
Post Reply