Spil til ferien

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Spil til ferien

Post by 40crew »

Greenland lyder super spændende. Det må jeg se uanset hvad se om jeg kan få fingrene i :) jeg giver de andre et kig.
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Re: Spil til ferien

Post by Kanzler »

2 de Mayo fungerer godt på altan. Har selv haft det med til Mallorca for et par år siden med fuldstændig samme "problemstilling" som dig, med et lille barn indenfor :wink:
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Spil til ferien

Post by Da Senzai »

Jeg er ret glad for Pixel Tactics. Synes egentligt at 3´eren spiller bedst.

Der er ret god genspilningsværdi, da alle kort kan fire forskellige ting alt efter, hvor på bordet de bliver spillet og der er 25 forskellige ledere du kan have, der hver især er med til påvirke, hvilken taktik, du vælger.

Det er et kortspil, så du bliver selvfølgelig ked af, hvis det hele blæser på jorden :P
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Spil til ferien

Post by 40crew »

Skide godt med alle jeres forslag :) hvordan fungerer terningespil i et feriemiljø? Vil sååååå gerne have Roll for The Galaxy, men tror måske det er for stort og så ved jeg ikke rigtigt med terninger på plastikbord og sådan..?
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Spil til ferien

Post by Helle »

40crew wrote:Skide godt med alle jeres forslag :) hvordan fungerer terningespil i et feriemiljø? Vil sååååå gerne have Roll for The Galaxy, men tror måske det er for stort og så ved jeg ikke rigtigt med terninger på plastikbord og sådan..?
Hvis I kun er to fylder det jo ikke så meget. Vi har stor succes med at pakke 'mange' spil i en æske, når vi skal afsted.
Spillemæssigt er det primært jeres tableau foran jer. Du kan medbringe to stykker filt til at slå på, så det ikke larmer. Hvis det er et bord med revner vil filten give mulighed for at slå på jævnt underlag.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Spil til ferien

Post by 40crew »

God ide med filten :) tak
Image
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Spil til ferien

Post by Tigrillo »

Da jeg var i Indien i en tre uger sidste år ifm en arbejdstur der havde jeg Hive; Hey, That's My Fish og ZÉRTZ (pakket i en stofpose) med i rygsækken og det fungerede perfekt. Min indiske ven rejste med Troyes ompakket også så vi fik spillet en masse. Specielt ZÉRTZ blev hevet frem tit.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Spil til ferien

Post by Helle »

Hvad er du endt med at have haft med på ferien?
Og fungerede det?
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Spil til ferien

Post by 40crew »

Jeg har købt Roll for the Galaxy og Tiny Epic Kingdoms.

Vi skal først afsted d. 4. juni, så har ikke afprøvet dem som rejsespil endnu,.

Vi er helt skudt i RftG, og det kan sagtens pakkes ned i kufferten uden at det kommer til at fylde for meget. Hvis det er et lille rundt cafebord bliver det nok lidt svært, men så må vi ned på gulvet og sidde :) TEK har vi ikke prøvet endnu, men det fylder ingen ting. Alt i alt er jeg positiv over for begge spil, og de skal nok få set meget spilletid.

RftG uddybet så er der terninger i en plastikpose, og en masse papbrikker der kan være i en tilhørende stofpose. Der er så nogle playerboards, men de kan være i en af sønnikes bøger vi alligevel skal have med, så de tager ikke skade. Derudover skal vi have to raflebægre med, men det er jo heller ikke noget problem. Det er ikke ultraportabelt, men langt bedre end at have en stor papæske med.

TEK kommer bare med i kassen, den er nok ikke meget mere end 15x10x4 vil jeg tro.
Image
Post Reply