Twilight Imperium, Runewars og noget derimellem

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Twilight Imperium, Runewars og noget derimellem

Post by Fod »

Jeg er nu ganske uenig i at Runewars tager så længe at spille. To til tre timer plejer at være normen, hvilket er ganske upåvirket af antallet af spillere. Og vi har da præsteret at banke fire to-spiller spil af mellem morgen- og aftensmad.
- Nick
Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Twilight Imperium, Runewars og noget derimellem

Post by Michael_Olsen »

For mig plejer Runewars at tage 3-4 timer for 2 mand. Jeg gætter på 5-6 timer for 4 mand. TI3 plejer til gengæld at tage en week-end (3 mand). Så jeg vil mene at Runewars er væsenligt hurtigere at spille, men det er ikke et "hurtigt" spil (hvilket selvfølgelig er subjektivt).
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Twilight Imperium, Runewars og noget derimellem

Post by Stony »

Fod wrote:Jeg er nu ganske uenig i at Runewars tager så længe at spille. To til tre timer plejer at være normen, hvilket er ganske upåvirket af antallet af spillere. Og vi har da præsteret at banke fire to-spiller spil af mellem morgen- og aftensmad.
Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan der skal spilles, for at det kan lade sig give sig. Jeg har ganske vist kun spillet det en enkelt gang, og det tog en krig, hvilket var stærkt medvirkende til at jeg efterfølgende solgte det. Ingen tvivl om at der kunne være plads til forbedringer, og gentagne gennemspilninger vil kunne øge tempoet. Men selv Fantasy Flight skriver 3 timer, og de er ret gentagne gange blevet angivet som håbløse optimister med deres officielle spilletids-estimater. Jeg har dem seriøst mistænkt for at have en drill-sergeant til at stå i baggrunden og råbe "SÅ ER DET NUUUUUUU! INGEN NØL! HVORFOR HAR DU IKKE ALLEREDE RULLET DE TERNINGER!?!" når de spiller, og vil måle tiden for hvad der skal stå på spilleæsken.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Fod
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 116
Joined: Mon Jul 11, 2011 10:42 pm
Favoritspil: Tash-Kalar
Location: København
Contact:

Re: Twilight Imperium, Runewars og noget derimellem

Post by Fod »

Stony wrote: Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan der skal spilles, for at det kan lade sig give sig. Jeg har ganske vist kun spillet det en enkelt gang, og det tog en krig, hvilket var stærkt medvirkende til at jeg efterfølgende solgte det. Ingen tvivl om at der kunne være plads til forbedringer, og gentagne gennemspilninger vil kunne øge tempoet. Men selv Fantasy Flight skriver 3 timer, og de er ret gentagne gange blevet angivet som håbløse optimister med deres officielle spilletids-estimater. Jeg har dem seriøst mistænkt for at have en drill-sergeant til at stå i baggrunden og råbe "SÅ ER DET NUUUUUUU! INGEN NØL! HVORFOR HAR DU IKKE ALLEREDE RULLET DE TERNINGER!?!" når de spiller, og vil måle tiden for hvad der skal stå på spilleæsken.
Tjaa. Da det er sådan vi spiller. Men det er da rigtigt at der ikke er meget forlæg for nøl i vores spillegruppe.
I to-spiller RuneWars bør det nok nævnes at vi skære de sidste 3-5 runder af. På et tidspunkt er magtbalancen væltet så meget at der ikke er nogen grund til at fortsætte.

Men nok om personlige spillestile.
- Nick
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Twilight Imperium, Runewars og noget derimellem

Post by JoelP »

Stony wrote:
Fod wrote:Jeg er nu ganske uenig i at Runewars tager så længe at spille. To til tre timer plejer at være normen, hvilket er ganske upåvirket af antallet af spillere. Og vi har da præsteret at banke fire to-spiller spil af mellem morgen- og aftensmad.
Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan der skal spilles, for at det kan lade sig give sig. Jeg har ganske vist kun spillet det en enkelt gang, og det tog en krig, hvilket var stærkt medvirkende til at jeg efterfølgende solgte det. Ingen tvivl om at der kunne være plads til forbedringer, og gentagne gennemspilninger vil kunne øge tempoet. Men selv Fantasy Flight skriver 3 timer, og de er ret gentagne gange blevet angivet som håbløse optimister med deres officielle spilletids-estimater. Jeg har dem seriøst mistænkt for at have en drill-sergeant til at stå i baggrunden og råbe "SÅ ER DET NUUUUUUU! INGEN NØL! HVORFOR HAR DU IKKE ALLEREDE RULLET DE TERNINGER!?!" når de spiller, og vil måle tiden for hvad der skal stå på spilleæsken.
Uh, det job vil jeg gerne have. Det må være den drill-sergeant, som har inspireret Eric Lang til XCOM appen
Post Reply