Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Da Senzai »

Goblen wrote:Mange skriver herinde om de vinder eller ej. Er det elementet der er mest vigtigt for jer eller er det hele det sociale aspekt, chancen for at fordybe sig, eller hvad er det der er vigtigst?
Til vores faste tirsdagspil er det vigtigste bare, at alle synes, at det er sjovt og der er jeg ligeglad med om jeg vinder eller taber. Specielt når der en sjælden gang er folk med, der egentligt ikke er gamere.

Jeg kan dog godt mærke på mig, at når jeg er inde og spille Magic kort eller de få gange, jeg har været til Netrunner. Der er det meget vigtigt for min fornøjelse om jeg vinder eller taber.

Især i Magic er det er lidt mærkeligt. Ofte i det spil synes jeg ikke, at det er min skyld, når jeg taber og der er også et par gange, hvor jeg vinder og samtidigt sidder tilbage med en tom fornemmelse.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Larsine »

Gu gælder det om at vinde, ellers kan vi jo lige så godt bare drikke noget rødvin og snakke socialrealisme.

Citat børneradio:
Det gælder jo ik' om at vinde vel, bare om at være med...

gu gør det røv din store nar du har tabt tabt tabt tabt tabt tabt tabt
:mrgreen:
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by JoelP »

Larsine wrote:Gu gælder det om at vinde, ellers kan vi jo lige så godt bare drikke noget rødvin og snakke socialrealisme.

Citat børneradio:
Det gælder jo ik' om at vinde vel, bare om at være med...

gu gør det røv din store nar du har tabt tabt tabt tabt tabt tabt tabt
:mrgreen:
Jeg kan anbefale spillet 'plat eller krone'. Det er et ret hurtigt spil, den første til 1 victory point vinder. Så kan man få sit vinderfix mange gange på en spilaften. Findes også i en Stefan Feld udgave. Her spiller man til 256 point. Det går dog lige så hurtigt som den almindelige variant, hver spiller starter nemlig med 250 point. Den, der gætter rigtigt får så 6 point og dermed sejren, mens den, der gætter forkert, kun får 4 point. Begge spillere får derved følelsen af, at have udrettet noget gennem spillet, og det ender altid med en meget tæt sejr
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by netsapiens »

For mig er spørgsmålet ikke om det handler om at vinde eller ej. Spørgsmålet er nærmere hvorfor nogle spillere i deres gennemgang af hvad de har spillet, mener det er relevant at tilføje hvem der vandt? Jeg kender måske dig, men jeg kender ikke dine venner Yvonne, Theis og Xhiang, så hvorfor er det relevant for mig at vide at Xhiang fik kun 35 point mod Yvonnes 12 i onsdags?

Misforstå mig nu rigtigt. Jeg forstår det er vigtigt for DIG hvem der vandt, og at føre statistikker over hvem der oftest vinder som blå er noget der giver dig ro i sjælen. Men i dette forum, i denne tråd. Hvorfor er det så relevant?

(dig = hvem som helst der har fokus på hvem der vandt på et givent tidspunkt :) )
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Jens_Hoppe »

netsapiens wrote:Misforstå mig nu rigtigt. Jeg forstår det er vigtigt for DIG hvem der vandt, og at føre statistikker over hvem der oftest vinder som blå er noget der giver dig ro i sjælen. Men i dette forum, i denne tråd. Hvorfor er det så relevant?
Måske fordi denne tråd, som du siger, jo er et sted til at gennemgå et konkret spillet spil, og fordi slutresultatet af et spil meget vel kan være en del af fortællingen, uanset om læseren kender de involverede eller ej?

Personligt er jeg lidt græsk-katolsk i forhold til emnet. Jeg nævner sjældent mine modstandere ved navn, men at jeg f.eks. inkasserede to femtepladser i Terra Mystica for et par uger siden, synes jeg da er en lidt sjov twist på en ellers kort fortælling... :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Mik »

Jeg skriver om hvem der har vundet i mine poster, fordi jeg ved at jeg har læsere som ikke var til stede, og som interesserer sig for den slags.
Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by 40crew »

Spillede Roll for the Galaxy igen i går, og nu med 3 personer. Spillet er lidt mindre random end med to, men synes faktisk ikke jeg fik mere ud af spillet fordi vi var 3. Måske fordi den nye spillers strategi (eller mangel på samme), lå så fjernt fra vores, at det alligevel var umuligt og gætte hvad han foretog sig :D

Derudover opdagede vi endnu en fejl vi har spillet med, så her efter en 7-8 spil må vi snart have lært reglerne ordentligt.

Den pågældende regel er at den worker du bruger til at aktivere en fase, også bruges som en fase. Før smed vi den bare tilbage i citizenry.. Det burde give flere penge i sidste ende, samt endelig en sikker måde at bruge sin ene terning.

edit: I lyset af de sidste poster må jeg også hellere notere at min kone vandt igen, med over dobbelt så mange point som vi to andre..
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Jens_Hoppe »

Ak, mine sidstepladser i KBK vil ingen ende tage!

Det blev i går til et gensyn med Kraftwagen, denne gang med tre spillere: Sokrates, Augustus og mig. Mine klassiske modstandere startede en kamp om at bygge den bedste motor (og dermed kunne gøre sig gældende i grand prix'et), hvorfor jeg troede jeg kunne få en niche indenfor bedste karrosseri. Men sådan skulle det ikke være: Sokrates udfordrede mig på det, og på uretfærdigste vis blev jeg gang på gang udelukket fra at sælge mine biler! Det bragte dog ikke Sokrates sejren, for Augustus' "del og hersk" strategi gav ham mange nemme point i grand prix'et, og da han samtidig fik solgt en del biler, kunne han hive en stor sejr hjem.

Jeg må sænke min rating af Kraftwagen en anelse: Research-kortene, og den måde man kan være heldig at topdecke lige det kort man skal bruge (i særdeleshed er der nogle ingeniører der er sygt stærke), efterlader et dårligt indtryk - et synspunkt der blev delt af alle, vinder såvel som tabere... :) 6.5/10.

Vi spillede også Neanderthal igen, og mine stakkels cro-magnoner blev tidligt næsten (og meget uretfærdigt) udryddet af dræberulve. Det kom de ynkelige rester af racen sig ikke rigtigt over, og selvom jeg ikke direkte blev slået ud af spillet (hvilkett absolut er en mulighed), var det tæt på...

Mens nogle af ændringerne i Neanderthal er forbedringer i forhold til Greenland, synes jeg faktisk at Greenland fungerer bedre: I Neanderthal kommer en del af reglerne først i brug, når en spiller bliver "tribal", men da det typisk sker meget sent i spillet (om overhovedet), virker det som om man sidder og spiller et halvt spil: Der er mange mekanismer man simpelthen ikke får brugt. Jeg har stadig til gode at se nogen som helst spille så meget som et eneste Domestic Animal eller Invention kort, så det virker fjollet at biome-displayet er fuldt af den slags kort allerede fra start af... 6.5/10.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Larsine »

netsapiens wrote:Misforstå mig nu rigtigt. Jeg forstår det er vigtigt for DIG hvem der vandt, og at føre statistikker over hvem der oftest vinder som blå er noget der giver dig ro i sjælen. Men i dette forum, i denne tråd. Hvorfor er det så relevant?
Fordi en hvilken som helst fortælling om hvilke spil du har spillet i denne måned er relevant i denne tråd. Du kan skrive lige hvad du har lyst til, uden at du skal tænke over om det nu passer til læseren.

Skriv dog gerne om du fik lov til at spille blå, eller om moster Oda spildte kaffe ude over spillet, eller om du havde dybe strategiske tanker, eller hvor tæt på sejren du var. Så længe det handler om spillede spil i maj måned, så er det vel relevant i denne tråd.

Hvorfor er det bedre at får en kommentar om at spillet var hyggeligt eller sødt, eller om din Xatio-fraktion er bedre end din modstanderes Hat-Hat kombination, eller at en harvester strategi virker, men kun mod en woodchucker i en bøgeskov?

Jeg springer da også visse indlæg over, men lige præcis i denne tråd synes jeg altså ikke jeg kan tillade mig at brokke mig over ret meget (bortset fra diskussionen om hvad der er relevant i denne tråd).
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14620
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Frouvne »

Larsine wrote:
netsapiens wrote:Misforstå mig nu rigtigt. Jeg forstår det er vigtigt for DIG hvem der vandt, og at føre statistikker over hvem der oftest vinder som blå er noget der giver dig ro i sjælen. Men i dette forum, i denne tråd. Hvorfor er det så relevant?
Fordi en hvilken som helst fortælling om hvilke spil du har spillet i denne måned er relevant i denne tråd. Du kan skrive lige hvad du har lyst til, uden at du skal tænke over om det nu passer til læseren.

Skriv dog gerne om du fik lov til at spille blå, eller om moster Oda spildte kaffe ude over spillet, eller om du havde dybe strategiske tanker, eller hvor tæt på sejren du var. Så længe det handler om spillede spil i maj måned, så er det vel relevant i denne tråd.

Hvorfor er det bedre at får en kommentar om at spillet var hyggeligt eller sødt, eller om din Xatio-fraktion er bedre end din modstanderes Hat-Hat kombination, eller at en harvester strategi virker, men kun mod en woodchucker i en bøgeskov?

Jeg springer da også visse indlæg over, men lige præcis i denne tråd synes jeg altså ikke jeg kan tillade mig at brokke mig over ret meget (bortset fra diskussionen om hvad der er relevant i denne tråd).
Jeg foreslår, vi fortsætter diskussionen her:

viewtopic.php?f=89&t=7766
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Sir William »

Var forbi Robert i går aftes sammen med Kasper. Skulle prøve Marco Polo.

Et dice placement spil med forskellige mulige strategier. Robert fik en karakter som gjorde, at han kunne teleportere sig rundt på kortet. Efter 3 runder havde Robert 3 VP, men efter 5. og sidste runde ca. 55 VP, og havde kun en handelsstation tilbage.

Kasper havde mulighed for at kontrollere både Marco og Nicolo, så han rejste også en del rundt, endte med 3 VP mere end Robert.

Havde selv muligheden for at vælge mine egne terninger, konstaterede hurtigt at det var for dyrt at rejse, så jeg foretrak at handle (7 - 8 afsluttede) og en handelsstation der gav 1 VP for hver afsluttet mission (med valgfri terning, maks udbytte hver gang i forhold til afsluttede missioner). Det var en god strategi som gav mig en sejr.

Kan godt lide spillet især det, at spillene vil være forskellige og strategierne afhængige af, hvilken person man får.

Bagefter sluttede vi af med Istanbul, et hurtigt og ligetil spil.
User avatar
Da Senzai
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Mon Aug 26, 2013 8:42 pm
Location: København
Been thanked: 10 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Da Senzai »

I tirsdags blev det til et par Smash Up efterfulgt af en enkelt omgang Summoner Wars.

Smash Up synes jeg stadig bliver bedre og bedre for hver gang det spilles. Selv med to personer, som jeg ellers ikke var så begejstret for i starten, da jeg mente, det var for nemt - med kun to spillere -, at forudsige, hvilket baser, der var vundet og tabt. Jeg kan ikke lige rain-mande kampene, men der var masser af fede kombinationer fra begge spillere. Selv synes jeg, at det var rigtigt sjovt, både spilmæssigt og tematisk, da jeg fik lov at spille Kultister og gale videnskabsmænd!! :D

I SW valgte jeg at spille Hogar og hans Tundra Guild, hvilket jeg ikke havde prøvet før og... Jeg ved sgu ikke rigtigt! Jeg synes, at han virkede meget undervældende. Det er dog bestemt muligt, at jeg bare ikke kunne se, hvordan han skulle spilles.

Det særlige ved Hogar´s Tundra Guild er, at Hogar har Rune Events, han kan give til sine Common units for, at give dem en særlig evne. Det kan f. eks være en terning mere i angreb eller et bedre forsvar.

Tundra Guild´en har 2 main units. Den første er Ice Golemen, der når han har en Rune tæller som en Ice Wall og kun bliver ramt på 4 eller over.
Den anden er Marauder´en, som jeg synes er hammerfed. Han har 2 terninger og 2 health points og når han får en Rune i hånden bliver han ranged og kan kaste med økser! :D

Når disse to figurer ikke har en Rune på sig er de kedelige og vanilla. Golem er 1 terning, 3 liv for 2 magi, mens Marauder er 2 terninger, 2 liv og også for 2 magi.

Nu kommer mit største anke med decket. Tundra Guild indeholder 7 Golem´s og 5 (eller 6?) Maraudere. Det er 12 figurer, der hver især vil have en Rune for at kunne noget. Tilgengæld er der kun 5 Runer i decket til at spille på dine egne mænd. Det synes jeg ikke er nok. De to af de fem giver kun mening, at spille på Marauder´en, da de er Angrebsruner og det virker fjollet at spille på Golem´en, der kun har en terning at slå med.

Jeg legede med ideen om at spille begge angrebsruner på mit Ice Golem for at lave en superdræber Golem, der ville være umulig at stoppe, men den Ide droppede jeg hurtigt igen, da jeg lige læste "rules kortet", der følger med. Der står nemlig, at modstanderen kan betale 2 Magi for at discarde alle runer, der er spillet på en unit.

Decket har også 2 Shackles runer, man kan spille på en mand, så han ikke kan rykke mere end et felt og angribe i samme tur, medmindre, du betaler en magi. Det er tydeligvis en Rune, man skal spille på modstanderen, men jeg var flere gange ved at spille den på mine egne mænd for at aktivere deres "When there is rune under this unit" evner.

Konklusion;

Marauder´er med Rune of Power og/eller Rune of Heroism er monsterawesome. Desværre kan modstanderen betale to Magi for, at du skal kassere dem og så har du ikke flere af dem i decket og så kan han ikke noget.

Det kan også bare være, at der er noget jeg har overset.

Image + Image = (y)


Edit: Har lige læst denne anmeldelse af Hogar. Han var heller ikke begejstret! xD

http://somewherepostculture.com/tundra-guild-alliances/
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 310 times
Been thanked: 185 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Jonezy »

Carsten (Carlei) og jeg havde sat køberhavner drengene Kim (Logos32), Jesper (Affenberg) og Christian (chr88) stævne i Kims lejlighed igår, så der blev spillet spil, hygget og whinet (det er dog mest Christian...;)).

Vi startede med at prøve at overleve zombie-dommedagene i Dead of Winter, som jeg havde glædet mig meget til at få prøvet efter al den hype det spil har fået, og det var ihvertfald en oplevelse og et af de spil, som efterlader nogle billeder i ens hoved.

Jeg var ikke specielt godt forberedt, og havde ikke helt styr på reglerne og mekanikkerne og det tog lige noget tid inden jeg fik en fornemmelse for spillet, så jeg var lidt forvirret fra starten af. Mine kolonister var lægen og lærerinden (selvfølgelig tog jeg læreren, da jeg fik chancen, men hun var vist ikke top tier materiale) og lærerinden tog straks på skolen og gennemsøgte overalt efter mad, da vores scenarie krævede voldsomt meget mad. Lægen tog en tur forbi købmanden og politi-stationen i en jagt efter gode ting. Jeg fandt undervejs også soldaten, som endte med at bruge de bare næver til at prygle zombier hjemme i kolonien.

Vores scenarie handlede om at overleve 5 runder, hvor vi skulle skaffe en masse masse mad til at få mættet en masse munde, og det gik nogenlunde indtil en madkrise væltede os. Jeg opgav mod slutningen mit hemmelige må om at have 4 forskellige slags kort på hånden til sidst og brugte alle mine kræfter på at prøve at overleve selvom jeg godt vidste at en anden nok bare ville rende med æren. Desværre havde vores alfa spiller Christian forregnet sig og hvad vi troede var håb var intet håb alligevel og moralen røg på nul i sidste runde og jeg kan kun forstille mig panikken og kannibalismen som blev det efterfølgende resultat af dette... :shock:

Vi fik exiled Kim, den svinagtige forræder, da han begyndte at lave numre mod slutningen, så det endte med død og ødelæggelse for alle, hvilket egentlig endte med at passe mig meget godt, da både Carsten, Christian og Jesper havde opfyldt deres hemmelige mål... :twisted:

Det skal vist lige prøves igen inden jeg kan fælde en endelig dom, men jeg var godt underholdt og fik da nogle billeder på nethinden af min lærinde febrilsk ledende efter gode ting på skolen og min soldat som snigende ud af skyggerne fik kål på en ordentlig røvfuld ikke-døde.

Mens Kim hentede mad til os tog vi andre en hurtig omgang No Thanks, som Jesper med en heldig, men effektiv omgang spredhagls taktik kom triumferende ud af. No Thanks er en top filler i min bog, altid underholdende og hurtigt spillet.

Efter fuldkornspizzaer og sandwichs kom Dragon's Gold på bordet, som er sådan et lille forhandlings-spil, hvor man kan være flere om at dræbe nogle drager og så skal man have forhandlet om de juveler og ædelmetaller, som dragen gemte på. Alle disse giver så forskellige point til sidst i spillet, og så skal man altså have fat de farver man mangler i sine komboer, men dem mangler de andre jo også, så forhandling skal der til. Et af dine kort gør at man kan stjæle fra andre og her havde vi andre en klar aftale om at tage fra Christian hver gang, hvilket jo bare medførte endnu mere top whining fra den herres side, hvilket medførte endnu flere tyverier, så man kan sige at Christian ramte døds-whining-spiralen og i dens skygge listede Jesper afsted med den bedste samling af juveler og ædelmetaller. Sgu et meget herligt lille spil, som dog kræver de rigtige medspillere, og det er jeg ikke sikker på, at Christian synes vi er.... :wink: :lol:

Vi sluttede af med en vaskeægte klassiker i hobbyen med Age of Steam, en god gang tør opti-øko togspil med potentiale for monster 'screw you-faktor'. Jeg har spillet en del af Railways spillene, som vist kan den kaldes den bruger venlige udgave af Martin Wallaces togspil, som har udviklet sig fra netop Age of Steam, og det farvede nok mit indtryk en del.

I Age of Steam er man på røven fra start og det føler man så, at man er hele tiden, hvilket ens medspillere heldigvis også gør. Faktisk kunne jeg havde været gået fallit i første runde allerede, hvis folk havde været rigtig ondskabfulde, men de var de heldigvis ikke. Jeg startede i midten af kortet sammen med Christian imens de andre tog hver deres hjørne, hvilket både Christian og jeg endte med at fortryde lidt, da vores goods forsvandt med lynets fart imens de andre havde hele markeder for sig selv. Christian byggede op mod Kim, imens jeg fik bygget et loop i midten med mine links og det endte sgu med at være en forrygende idé, da det gav mig en masse fleksibilitet og gode muligheder for lange deliveries, som sikrede mig en pæn, men overraskende sejr.

Det skal dog siges, at vi spillede nogle rimelig vigtige regler forkert og f.eks. først til sidst opdagede, at ens lån eller shares, som de hed i spillet gav en solid omgang minus point, så det havde nok givet et markant andet flow i spillet og her havde Jesper nok ligget bedre til, da han havde klart bedst styr på økonomien.

Jeg fortrækker klart Railways systemet. Jeg elsker at have to valgfrie aktioner på min tur istedet for at følge et fast aktions mønster. Det giver plads til opportunisme og mere interessante valg på din tur. Desuden virkede Age of Steam til at have et større fokus på optimal økonomi istedet for bygning af netværk, hvilket gjorde at man kunne blive straffet brutalt, hvis man regnede lidt forkert eller havde forglemt sig. Min personlige Wallace tog rating er ihvertfald Railways > Steam > Age of Steam lige nu, men vil gerne have prøvet Steam igen, som jeg kun har prøvet én gang.

Trods tørt togspil, samt død og ødelæggelse i Zombieland var det som altid en fornøjelse at være på Frederiksberg og spille med en flok hyggelige med-germangamers!

Desuden spottede jeg altså Orléans på Kims hylde, så helt i skraldespanden er det altså ikke røget, hvilket jo nok er meget godt, når man nu som Kim har brug for al den øvelse man kan få i det spil....
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Goblen »

Skibinge var samlet i går, og da vi var 6 personer blev det til 2x3.

Jeg ville gerne prøve Hansa Teutonica. Det var der heldigvis også andre der ville, og selvom det var første gang synes jeg relativt hurtigt jeg fik fat i mekanikken. Fik startet alt for aggressivt med mine købmænd, og manglede på et tidspunkt, men kom tilbage og fik samlet mig en OK rute. Da jeg også fik åbnet for nogle nøgler der gav mig bonus stod det slet ikke så skidt til som jeg troede. Lukkede spillet på det rigtige tidspunkt til stor ærgerlse for de andre to :-) Spiller det gerne igen, men jeg kommer ikke til at eje det. Det var sjovt, og nu kan jeg sætte et check for at det er prøvet.

Da den anden gruppe kun var halvvejs gennem Nations fik vi spillet Castles of Burgundy - det spil er bare mega fedt. Det gik meget bedre end sidste gang, og jeg fik mere styr på min provins og opbygningen. Mine marker var fyldt med grise, og en af mine teknologier gav mig +1 point hver gang jeg scorede flere marker. Desværre vendte spillet da en af de andre tog de sidste grise jeg skulle bruge, og som han sagde bagefter - det gjorde nok at han vandt og jeg ikke vandt. Pludselig halsede jeg efter, og prøvede at fylde byen ud, men igen fik jeg ikke den bygning jeg gerne ville have, og da jeg ikke måtte placere to af samme bygning i den enkelte region lykkedes den strategi heller ikke. Men det var vildt så sjovt jeg synes det spil er. Nu skal jeg bare have overtalt kæresten og et par af ungerne til at de skal spille det med mig. (Og hvis andre inviterer på et spil så er jeg der :-) )

Vi sluttede af med One Night Ultimate Werewolf med Daybreak-udvidelsen. Jeg blev slagtet en gang da vores village idiot lavede en fejl da han rykkede på den der lå på tværs til alfawolf. Den kunne jeg ikke tale mig ud af. I andet spil var jeg werewolf, og det lykkedes mig at beskytte den anden werewolf der var stum (curator-effekt). Fik bildt alle ind jeg var robber og havde stjålet hans seer. Desværre var der byttet ud med nogle i midten og ved rent held fik de skudt en anden werewolf - det er noget af det der gør spillet sjovt. Kaos-elementet.

Jeg er ikke udpræget begejstret for udvidelsen, synes langt bedre om standard-udgaven. Den bliver ikke købt. Spillet er som altid hyggeligt nok.

/Brian
ThomasLund
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 25
Joined: Thu Jan 15, 2015 3:36 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by ThomasLund »

På arbejde fik jeg indviet 3 nye gutter i Star Wars Imperial Assault. Vi startede en frisk ny kampagne, og de fangede lynhurtigt spillet.

Vi nåede 2 missioner, frokost, lære regler, sætte op etc på en 5-6 timer. Et win for the imperium, et for rebel scum. Begge ultra ultra tætte races, hvor det vitterlig var sidste rul med terningerne i sidste turn som gjorde udfaldet.

Vildt spændende og rigtig sjovt for alle. De var alle med på at fortsætte.
Post Reply