Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Carlei »

chr88 wrote:Er HELT enig med digter. :) Ra er et klassespil, men er måske lidt bedre med 3 og 4. 5 og endda 2 (!) fungerer dog også. Jeg synes klart, du bør prøve det igen, Carsten! :)
Jamen jeg vil skam også gerne prøve det igen. :)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Jens_Hoppe »

I går i KBK var der mystisk mandefald på Terra Mystica-bordet, og de to slukørede fremmødte måtte affinde sig med at spille andre spil med os andre. Først på bordet var mit Roll for the Galaxy. Jeg havde set frem til at prøve det, og blev ikke skuffet. Om det ligefrem kan hamle op med Race for the Galaxy, er det vist for tidligt at sige noget om endnu, men det gjorde et godt indtryk. At jeg så ikke kunne finde ud af at formulere nogen sammenhængende strategi i nogle af vores tre spil, og derfor konsekvent klarede mig halvskidt, er en anden historie! Men sjovt var det. 7.5/10.

Vi blev i rummet til det næste spil; Quantum. På den ene side imponerede spillet mig med elegante og minimalistiske regler (og komponenter), og det fungerede godt. På den anden side er det meget et byg-ting-og-slå-på-hinanden spil, en genre jeg normalt ikke holder af. Men jeg vandt! - overbevisende, hvis jeg selv skal sige det. :) 6/10.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Stony »

Vi var kun to mand til onsdagsbrætspil. Frouvne og undertegnede.

Jeg havde i 11. time - da det stod klart at vi kun blev to mand - kastet mig over reglerne til Imperial Stars II, men det blev for kort løbebane, så det nåede jeg ikke. Det må blive en anden gang. :cry:

Plan B blev at vi prøvede to-spiller varianten af Brass, og den synes jeg overraskede positivt. Især taget i betragtning, at den ikke er "officiel". Jeg havde en fin oplevelse af at spille Brass, og jeg synes endda at jeg til allersidst i spillet havde flere interessante beslutninger, hvor det i et almindeligt spil godt kan hænde, at alle byggeplaceringer er fyldt op, og man bruger de sidste par runder på at bygge jernbane. Ingen fejl på det at bygge jernbane, men det er ikke hensigtsmæssigt hvis det er det eneste reelle valg. Der synes jeg to-spiller varianten ramte den bedre.

Bagefter nåede vi en omgang Terra Mystica med to spillere. Allan valgte Giants. Jeg forsøgte at advare lidt mod det valg, da jeg ikke mener de er særlig intuitive at spille, hvis man endnu ikke har spillet Terra Mystica så mange gange. Det valgte Allan at overhøre. Og det gik lidt derefter. Så der blev aldrig rigtig spænding om resultatet, men en del af målet for Allan var at få et par spil under bæltet, så han kunne få spillet lidt mere ind under huden, og måske højne sandsynligheden for at det kan komme på bordet som to spiller spil med fruen. Så i den henseende havde spillet en berettigelse. Og det er jo altid hyggeligt med lidt Terra Mystica, og med kun to spillere, er det jo også et forholdsvis hurtigt spil.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Larsine »

I går var vi 5, da Laban havde taget Christina, Kalle og Sol med (selvom Sol forholdte sig rimeligt roligt I sin barnevogn).

Vi started derfor med et af mine Nye Lettiske spil Om Nom Nom. Hvor man I begyndelsen af hver runde rullen en masse terninger, der angiver hvor meget mad og dyr der er af 6 forskellige slags. Hver spiller skal derefter spille et af deres 6 kort, som viser et rovdyr eller et af de 3 dyr der spiser den mad der er på terningerne. Man når at spille alle sine 6 kort, inden terningerne igen rulles og man starter forfra. Dette sker tre gange og vinderen findes derefter. Der er katte, mus og ost, ulve, kaniner og gulerødder, og pindsvin, frøer og fluer. Nederste led i fødekæden giver 2 point, medens alle andre giver 1 point. Man får point hvis man overlever en runde (undgår at blive spist af et rovdyr, eller selv er et rovdyr), og hvis man spiser noget under sig uden selv at blive spist. Der er masser af bluff og counter-bluff i spillet, og specielt i starten af hver runde er det svært at gætte hvad de andre vil gøre. Skal man satse og gå efter de 4 fluer (til 8 point), eller skal man spille sit pindsvin, som så kan spise alle dem der var grådige og gik efter fluerne, og så selv spise fluerne senere. Sjovt, nemt og hurtigt.

Vi nåede tre spil med 5 spillere, og et spil med 6 spillere, og jo flere spillere jo mere kaotisk, men det er også her de største overraskelser opstår. En rigtig fin filler, som nemt kan spilles medens man venter på en spiller eller to.

Bagefter tog vi et spil Ticket to Ride: Team Asia, hvor Jens og jeg spillede sammen, Christina og Laban spillede sammen og Eik og Kalle spillede sammen. Jeg valgte en lang rut og to mellemlange ruter som han fornuftigt sammen. Jens valgte at beholde fire ruter. Jeg viste min lange rute, og Jens viste en rute til 5 point, hvilket jeg ikke fortalte mig noget som helst om hvor han ville hen. Derudover byggede han tidligt i spillet en lang strækning (7 togvogne), som slet ikke lå i nærheden af noget som helst, og jeg blev seriøst forvirret. Igennem hele spillet lå vi hæderligt, men det virkede ikke som om nogen af os havde en idé om hvad den anden ville, hvorimod vores modstandere så ud til at spille sammen på et lang højere plan. Men med møje og besvær lykkedes det at få forbundet min længste rute, og jeg fik den listet forbi de mindre ruter jeg havde på vejen, og så håbede jeg på at Jens havde udført sine ruter. I sidste runde byggede jeg blot en rute til 1 point, medens Jens valgt at trække nye ruter. Heldigvis var to af disse allerede bygget, så det scorede os gode point. Optællingen var tæt, men det lykkedes for os at vinde med få point. Nok mere held end forstand. Da vi snakkede spillet igennem, viste det sig at Jens udelukkende havde fået korte ruter fra starten af, så han havde ikke mulighed for at vise nogle lange ruter til mig, hvilket jo klart forklarede min forvirring.

Christina, Laban, Jens og jeg sluttede aftenen af med et spil San Juan (inkl. udvidelser)g som den eneste fik bygget en 6'er bygning, og derfor også vandt langt foran de andre som til gengæld alle lå meget tæt.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Helle »

Stony wrote:
Bagefter nåede vi en omgang Terra Mystica med to spillere. Allan valgte Giants. Jeg forsøgte at advare lidt mod det valg, da jeg ikke mener de er særlig intuitive at spille, hvis man endnu ikke har spillet Terra Mystica så mange gange. Det valgte Allan at overhøre. Og det gik lidt derefter. Så der blev aldrig rigtig spænding om resultatet, men en del af målet for Allan var at få et par spil under bæltet, så han kunne få spillet lidt mere ind under huden, og måske højne sandsynligheden for at det kan komme på bordet som to spiller spil med fruen. Så i den henseende havde spillet en berettigelse. Og det er jo altid hyggeligt med lidt Terra Mystica, og med kun to spillere, er det jo også et forholdsvis hurtigt spil.
Vi har nu spillet det flere gange som to-spiller-spil tidligere...

Mit eneste spil i går blev endnu et ravnespil. Da Stony i sidste halvdel stod og ventede på at overtage min plads, så kunne jeg rigtigt mærke, hvor meget 'ventetid', der faktisk er i spillet.
Når vi spiller hos os, så strikker jeg samtidig, så mens Allan arbejder på at lave fornuftige valg på bordet, så kan jeg samtidig følge med og få lidt garn gennem hænderne ... så føles det slet ikke langsommeligt. Men med nogen stående og vente, så blev det lidt mere tydeligt. Til gengæld klarede vi os helt fornuftigt!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Frouvne »

Helle wrote:[...] Til gengæld klarede vi os helt fornuftigt!
... indtil vi tabte spillet! :(

Men som sagt: Mere The Ravens of Thri Sahashri, som vi nu er dem, der har flest registrerede spil af på BGG (hvilket vist mest af alt siger noget om, hvilket niché-spil det er), mere Brass og så lidt Terra Mystica. Jeg er helt enig med Stony i, at to-spillers varianten af Brass var en meget positiv oplevelse. Den umiddelbare reaktion er, at den holder vand. Terra Mystica har jeg stor respekt for. Med to spillere er det meget hurtigt. Det er en stor fordel, når spillerne har forskellige erfaringer med spillet, for så bliver det meget let en ydmygende oplevelse, da der ikke er mange tilfældigheder til at afbøde de slag man modtager.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Robert »

Fik prøvet Parfum på UK Games Expo i går. Meget interessant. Temaet er lidt påklistret, men spillet har en kompleksitet på linie med Ticket to Ride, flyder rigtig godt, byder på interessante beslutninger hele tiden og man skal være meget opmærksom på hvad de andre foretager sig. Det ender formentlig i kufferten, selv om det ikke er specielt billigt (det er der ikke ret meget der er herovre).

Jeg poster et referat af min tur når jeg kommer hjem, i en anden tråd.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1474
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 306 times
Been thanked: 180 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Jonezy »

Mani og jeg fik besøg af min kammerat Jan (ikke bruger herinde) igår og vi fik hyggesnakket over en håndfuld spil.

Vi startede med at spille Sushi Go, som jeg havde lånt af Carsten. Sushi Go er et rimelig simpelt drafting spil, hvor man scorer point på at lave forskellige sushi, så man skal lige holde øje med at man ikke få sendt de kort videre, som modstanderne skal bruge, samtidigt med at man skal få lavet nogle point selv. Faktisk super underholdende og selvom Carsten bor 93 sekunder nede af blokken og er flink til at låne sine spil ud kunne jeg godt finde på at anskaffe det selv. Drafting er altså en fed mekanik.

Det endte med at blive til 3 omgange af japansk madlavning.

Så fik Mani overtalt os til en omgang Thebes, som Jan ikke havde prøvet før. Igen god og hyggelig underholdning, men også til tider top frustrerende, når Mani konsekvent bryder med alle sandsynligheds konventioner og trækker en masse skatte op, når det ikke burde kunne lade sig gøre.... :lol: Jeg måtte endnu en gang gå efter at holde taler for at det ikke skulle blive pinligt, men kunne naturligvis ikke røre Mani. Det er godt nok hendes spil... Stadig en god hygger dog!

Vi sluttede af med et spil Machi Koro med Harbor Expansion, hvor jeg blev ham der først ramte jackpot med mine mad varehuse og alle mine restauranter og så kunne jeg ikke hentes igen. Jeg synes stadig at Machi Koro er okey underholdende, men synes virkelig at den udvidelse ikke er for god til spillet. Den trækker spillet alt for langt ud og i min optik burde sådan en gang terningeræs gå noget hurtigere. Machi Koro er en god idé, men det er som om der lige mangler et eller andet før det bliver rigtig godt. Jeg hader det ihvertfald ikke ligesom Steen, men der altså nogle flaws og jeg tror at jeg hiver udvidelsen ud til næste gang.


I løbet af ugen har jeg også fået afprøvet både Speicherstadt og CV sammen med Mani. Speicherstadt er nok ikke så optimalt med to spillere, men kan rigtig godt lide den meget simple autions mekanisme i spillet og glæder mig til at prøve det med nogle flere spillere. I CV endte Mani med at bruge det meste af sit liv på at forsørge et barn med sit manager job imens jeg oplevede en masse og var meget fit, samtidigt med at jeg havde en karriere med egen virksomhed og sidenhen som CEO. Mere en oplevelse end et spil og en rigtig fornøjelig oplevelse. Man skal dog nok ikke spille det for tit, da jeg kunne forstille mig at man hurtigt lærer alle kortene at kende, men ligesom et spil som Legacy: The Testament of Duke de Crecy kan man ikke lade være med at fortælle fiktive historier om det der sker og få en masse billeder ind i hovedet og den slags spil har altså en vis charme, som jeg sætter pris på.
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Robert »

Lørdag på UK Games Expo startede med tre nye bekendtskaber i salgshallerne.

The Magnates foregår i Polen for ca 400 år siden, og handler om magtkamp mellem adelige familier. Det var så interessant at det røg i kufferten sammen med Parfum.

The Great War er en tilpasning af Commands & Colours til 1. verdenskrig. Interessant at prøve, men jeg kommer nok ikke til at købe det. Napoleonics er bedre.

Bedpans & Broomsticks så lovende ud (nogle seniorer der bestemmer sig for en tur i friheden mens sygeplejersker og en læge prøver at få dem tilbage i sengen), men regelforklaringen var håbløs og jeg fik ikke rigtig noget ud af det. Jeg lod mig fortælle at det er bygget over samme koncept som Nuns on the Run, som jeg ikke har spillet.

Efter salgshallerne lukkede (kl 17) gik jeg rundt et stykke tid og fandt så to der sad og bladrede igennem reglerne til Hawaii. Jeg tilbød min hjælp og spillede med. Jeg havde helt glemt hvor godt et spil det faktisk er. Derefter blev det til et spil Hansa Teutonica (som de heller ikke havde prøvet).
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Carlei
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 463
Joined: Mon Mar 04, 2013 3:27 pm
Location: Taastrup
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Carlei »

Lørdag stod virkelig i brætspillets tegn.

Rasmus (rasmusslot), Pejk og Sanne (solsikke) troppede op på adressen kl. 10 og blev der til om aftenen, så vi nåede en del igennem.

Mens vi ventede på at blive fuldtallige blev det til et par spil Timeline, som altid er en god filler.

Vi kastede os derefter over Suburbia som Sanne havde medbragt. Jeg så frem til at prøve det, da jeg synes godt om Mad Castle of King Ludwig og det her havde nogle af de samme elementer. Jeg blev ikke skuffet. Det var rigtig hyggeligt at bygge sin egen lille bydel op og hele tiden have denne her puzzle med at balance, income for at få penge, reputation for at få flere mennesker, og få fat i de rigtige tiles der kunne drage fordel af dine andre tiles, og måske også aktivere nogle af dem igen.
Den eneste anke var vel egentlig at spillet godt kunne blive lidt uoverskueligt efterhånden som det skred frem, hvis man sad med tiles der også aktiverede på de andres ture. Der manglede et eller andet sindigt system til at hjælpe med at holde øje med det hele. Men alt i alt en god oplevelse.

Efter frokost introducerede jeg Hansa Teutonica som hverken Pejk eller Sanne havde prøvet. Vi spillede på originalkortet og der gik ikke lang tid før de begge fangede mekanismerne, så der blev blokeret og skubbet til den store guldmedalje. Jeg synes det er et fantastisk spil, især fordi der er så mange muligheder for at få succes, samt det aspekt at du hele tiden er nødt til at holde øje med hvad de andre foretager sig. Alle var enige om at det var godt, og det kan sagtens komme på bordet en anden gang!

Efter to lidt større spil var det tid til noget lidt nemmere, så jeg fandt Loony Quest frem, som det kun var Sanne der havde prøvet. Vi kastede os ud i verden 3, for at få lidt udfordringer og det fik vi også. Alle scorede dog rimelig pænt, måske fordi der kun kom én myg i spil undervejs, og den fik Rasmus fornøjelsen af :)
Nu har jeg spillet det et par gange og syntes stadig det er vildt sjovt. Alle kan være med og der er ikke rigtig noget downtime. En rigtig god filler.

Efterfølgende kom For Sale på bordet som det kun var Rasmus der havde prøvet. Det spilles jo ret hurtigt og vi nåede to spil. Især i andet spil var der flere spøjse runder da vi skulle sælge ejendomme, hvor alle var enige om at lægge lave kort i de samme runder og høje kort i de samme runder, så min knap så gode starthånd faktisk endte med at give mig sejren.

Sanne tog herefter hjem så vi udsatte vores plan om at spille Steam til en anden gang og i stedet fandt jeg Troyes frem. Det er længe siden det har været på bordet, og da Pejk kun havde prøvet det én gang, var vi noget rustne i regelforklaringen. Men det må have gået okay for Rasmus fangede da hurtigt grundprincipperne. Jeg havde helt glemt hvor glad jeg egentlig er for Troyes. Hele mekanikken omkring terningerne er genial, og det er altid sjovt at prøve og løse den puzzle med at finde ud af hvilke aktivitetskort der spiller godt sammen. Jeg håber da snart det kan komme på bordet igen (Jon kan nok overtales til en duel :lol: )

Som afslutning tog vi et hurtigt spil Splendor som Pejk vandt ved at købe få kort der alle gav gode point. Vi andre gik mere efter en engine men manglede nogle farver for at kunne få fat i de vigtige bonusbrikker.

En rigtig hyggelig lørdag i godt selskab hvor alle fik prøvet noget nyt!
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Goblen »

Det blev en weekend fyldt med de små hurtige spil.

Hentede slut sidste uge Coup hos Boardgamer, og det er blevet spillet igennem da ungerne er sindsygt glade for det.Hele elementet med at dine kontakter er din influence, og hvis ikke du har nogle kontakter tilbage er du ude - samtidig med at du kan lyve om hvilke kontakter du har gør at det er et meget interaktivt spil. Det bliver med sikkerhed spillet igen. Har spillet flere spil end jeg kommer til at logge.

Samtidig fik vi spillet en variant af Love Letter jeg hentede på samme tidspunkt. Batman Love Letter. Det er faktisk en rigtig vellykket variant. Kortene gør det samme, men hele temaet med DC-skurke og helte virker faktisk rigtig godt.

Det blev til et længere spil - Castles of Burgundy - Dette spil er bare fedt og jeg synes at hele mekanikken med at bygge sin provins op af forskellige bygninger, slotte, marker osv. virker. Det tager lidt tid at forklare, men når spillet er i gang går det rimeligt OK hurtigt. Det blev lidt blandet modtaget, men mine to drenge synes godt om det, hvor min yngste bonusdatter ikke synes godt om det. Her tror jeg faktisk tema har noget at sige.

/Brian
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Gunness »

Maj sluttede med tre omgange af Kickstarterspillet Vye, som jeg har lavet en PnP-version af. Det er en udmærket lille area control-filler. Og i alt fald kunne jeg ikke stå for grafikken.
Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by APK »

Lørdag fik jeg spillet min ene nyanskaffelse (Battlecon - devastation of indines) med min søn. Stor succes som forventet. Han vandt med et kæmpehit i 8. beat, hvor jeg også havde kunnet slå hans karakter ihjel, hvis han ikke havde dræbt mig først... :) Næste gang smadrer jeg ham... :twisted:

Søndag kom min anden nyanskaffelse (Deus) på bordet. Ikke helt samme succes som ovennævnte. Jeg begik den fejl at sælge spillet ind som "simpelt/enkelt"... Det er nok ikke helt tilfælde ved første gennemspilning. Jeg, som havde læst regler og set videoer mv., synes spillet er genialt i sin enkelhed. Hustru og søn var knapt så begejstrede. Fik dog overtalt dem til at vi skal prøve spillet igen og se om ikke det bliver bedre anden gang...

APK
/APK
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Mik »

Så har jeg igen ikke passet mine opdateringer ordentligt...
Søndag den 24.maj spillede jeg Lewis & Clark med Lars Holgaard, Martin, Ludwig samt en hvis navn jeg ikke :!: fangede. Jeg blev ikke helt så betaget af spillet som de andre, så jeg kan deværre ikke svinge mig højere end 6/10

Mandag den 25. maj blev det til Russian Railroad, som jeg er meget glad for, selv om jeg altid taber :cry:
Torben Polack vandt stort og Eivind havde snydt - så det er ikke let at gøre op om han kom foran mig eller ej... :wink: 10/10

Senere samme aften spillede vi Sankt Petersburg med to af de tre udvidelser. En klassiker! 9/10


Endelig fik vi afsluttet Pathfinder Adventure Card Game: Skull & Shackles Adventure 6, Scenario 5. Det var vistnok vores 5. gennemgang, så det var en stor forløsning. Jeg er en stor fan af Skull & Shackles. På den måde vi spiller er det meget bedre end originalen. 10/10


Martin havde fået fat i Promo-kortet The Land of the Blind som blev udgivet sammen med de fejltrykte kort fra adventure 5, så det spillede vi som afslutning på hele serien, og for sjov spillede vi med alle 8 Lokaliteter. Det gjorde nu ikke spillet sværere end ellers, og vi sluttede med en sejr med en 4-5 ture igen.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Maj 2015

Post by Frouvne »

Lørdag og søndag fik jeg spillet nogle spil Hostage Negotiator. Et interessant lille solo-terning-spil, hvor man påtager sig rollen som forhandler i en gidselsituation. Undervejs bygger man sit eget deck af kort op, som man bruger til at forsøge at påvirke gidseltagerens temperament med samt at få gang i kommunikationen. Jo roligere gidseltageren bliver desto flere terninger har man at slå med, når man skal se hvad resultatet bliver af de spillede kort, der udgør den kommunikation, man foretager. Får man gjort ham rolig nok begynder han at frigive gidsler, bliver han for ophidset begynder han at henrette dem. Undervejs indtræder der nogle events, der dels fungerer som en timer og dels påvirker spillet. Påvirkningen kan f.eks. afhænge af om man har fået kendskab til gidseltagerens umiddelbare krav og hans krav i forbindelse med flugten. Spillet er ret tematisk, der er i grundspillet tre forskellige gidseltagere man kan vælge imellem, der hver har flere forskellige krav, der kan være aktuelle. Så der er nogen variation. Et hyggeligt lille spil, jeg har siddet med i sofaen med benene oppe og som jeg har kunnet spille på 10-15 minutter. Jeg tror, jeg kommer til at spille det en del gange omend jeg næppe kommer til at tænke det har været lige så godt som f.eks. solo-spillet Friday.
frouvne, administrator

Image
Post Reply