Bedst og værst fra 2014.

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Tommy Champione
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 103
Joined: Thu May 19, 2011 12:11 am
Location: Brønshøj

Re: Bedst og værst fra 2014.

Post by Tommy Champione »

Bedst: Star Wars: Imperial Assault (massere af irriterende ting, men klar nummer 1)

Også glæder jeg mig til at få The Battle of Five Armies på bordet.
User avatar
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Tue Jul 01, 2014 11:43 pm
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Re: Bedst og værst fra 2014.

Post by Lyng »

2014 var et ret godt år synes jeg.
Især også fordi vi fik så gode spil fra så mange genrer.
Jeg har valgt spil jeg prøvede første gang og ikke efter udgivelse.

1. Mage Knight
2. Theseus: The Dark Orbit
3. Tragedy Looper
4. Five Tribes
5. Splendor

Årets skuffelse uden dog at være et dårligt spil: Dead of Winther. Dead of Winter lider nok desværre lidt under den kæmpe hype der omgiver det. Spillet er et fint coop spil med en sjov twist på forrædder princippet. Men det er samtidig også et spil med så tynde mekanikker at det afhænger alt for meget af de personer man spiller med. Finder man den rette gruppe er det faktisk ret så fantastisk. Men er det en gruppe der bare er lidt fantasiløs falder spillet komplet til jorden. Skiller mig dog ikke af med det da det er rigtig godt med de rette spillere.

Årets værste:
Har heldigvis ikke haft nogen decideret elendige oplevelser.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Bedst og værst fra 2014.

Post by BlueSwan »

Jeg har kun spillet 9 udgivelser fra 2014 indtil videre: Splendor, Star Realms, Five Tribes, Aquasphere, La Isla, Deus, Warhammer Conquest, Istanbul og One Night Ultimate Werewolf. Blandt disse tror jeg at min favorit er Five Tribes, men kunne jeg godt lide dem alle sammen, måske med undtagelse af One Night Ultimate Werewolf, hvor jeg har svært ved at se hvorfor jeg ikke bare skulle spille Resistance: Avalon istedet for.

EDIT: Glemte at jeg også har prøvet Onward To Venus, Yardmaster, Yardmaster Express og Omega Centauri. Så 13 titler fra 2014 indtil videre.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Bedst og værst fra 2014.

Post by Tigrillo »

Jeg synes godt nok også der har været langt mellem snapsene for mig ift gode spil fra 2014, men heldigvis har jeg fundet en masse gode ældre spil i løbet af året så det gør ikke så meget. Jeg er nu heller ikke specielt cult of the new. Desuden har jeg også gode spil fra 2014, der stadig mangler at bliver spillet, stående på hylderne: Wir sind das Volk!, Greenland, Quartermaster General, Fresh Fish.

Yndlingsspillene fra 2014 er:

Panamax, Splendor, Carnac og Colours of Kasane

Boblere kunne være Orléans, Five Tribes, Mysterium. Spil som jeg havde håbet var bedre end den middelmådighed de var for mig: Deus og ZhanGuo.


Udover en række ligegyldigheder så fandt jeg disse de dårligste:

La Isla, Dreaming Spires, Istanbul og Progress: Evolution of Technology.

Konklusionen er vist at jeg i høj grad mangler nye spil som har stor interaktion, dybde, simpelhed, tyngde - og gerne alle fire på én gang. I mangel af bedre var der flere ok lette til mellemvægtsspil og heldigvis et hav af ældre titler der lever op til disse ønsker.
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Bedst og værst fra 2014.

Post by Sveinmain »

Her er min 2014 rating(oppdaget ikke denne tråd før nå...)

Har spilt disse 2014 spillene: Mangrovia, Doodle City(begge norske) Dead of winter, 5tribes, Mad king Ludvig, Splendor, Istanbul, Imperial settlers, Patchwork, One night ultimate warewulf, King of new york, CashnGuns 2. Ed, Colt Express, Camel up, Evolution, Linko, La isla, Port Royal, St Petersburg 2. Ed, Tiny epic kingdoms, Murano, Wer sind das volk, Spellcaster og Mad city.

5 beste er:
1. Murano - behagelig spill, med mange muligheter.
2. Mangrovia - også behagelig, middels dybde og ok tema
3. Wer sind das volk - BRD mot DDR, som Twiglight struggle bare kjekkere og kortere!
4. CashnGuns 2. Ed - mye bedre enn 1 ed! Godfatherrollen løfter spillet til nye høyder.
5. Port Royal - kjekt push the limit spill.

5. Dårligste:
1. (Dårligst) Dead of winter - mer et rollespill enn et brettspill!
2. St. Petersburg 2. Ed. Tar mye, mye lengre tid med ny gul fase og ekstra spiller. Kjøp orginalen!
3. 5 tribes - Analyses paralyses. I tillegg kan en ikke planlegge før det er din tur!
4. Evolution - Den med den største kjøtteteren vinner. Alle andre er statister.
5. Mad city - allerede glemt...zzz
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
Post Reply