Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Goblen wrote:Har ikke spillet Kingsburg før, men det har jeg nu. Skide sjovt spil. Elsker hele kaosmekanikken med at terningerne er med til at bestemme hvad jeg kan, og samtidig skal jeg holde øje med de kombinationer de andre har mulighed for. Vi var fire spillere, og selvom en person konsekvent ikke kunne slå mere end 6 på tre terninger hyggede vi alle. Spillet giver en masse muligheder og valg der hele tiden skal træffes. Sad med en følelse af at hvert eneste valg havde en betydning for både mig og de andre.
Har et spil til salg, inklusive To Forge a Realm-udvidelsen = 300 kr.
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by thomassvan »

Goblen wrote: Den anden gruppe spillede Orleans. Jeg ved godt at der er mange der synes det er fantastisk
/Brian
Jeg vandt med en score på 133 points. Siger det bare, Kim.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Goblen »

Mik wrote:
Goblen wrote:Har ikke spillet Kingsburg før, men det har jeg nu. Skide sjovt spil. Elsker hele kaosmekanikken med at terningerne er med til at bestemme hvad jeg kan, og samtidig skal jeg holde øje med de kombinationer de andre har mulighed for. Vi var fire spillere, og selvom en person konsekvent ikke kunne slå mere end 6 på tre terninger hyggede vi alle. Spillet giver en masse muligheder og valg der hele tiden skal træffes. Sad med en følelse af at hvert eneste valg havde en betydning for både mig og de andre.
Har et spil til salg, inklusive To Forge a Realm-udvidelsen = 300 kr.
Hej Mik,

Det er en ganske god deal :-) Desværre er jeg flad for penge, så selvom jeg gerne vil sige ja tak siger mine penge nej tak - for nu. Hvis du har det når der kommer lidt flere penge i kassen så skriver jeg lige igen.

/Brian
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Frouvne »

Mik wrote:
Stony wrote:Så fik vi en enkelt omgang Crokinole. Og det er efter min mening helt klart et af de allerbedste dexterity spil overhovedet. Allan har dog ikke været helt heldig med de skiver han har fået leveret sammen med spillet. De glider ikke særlig godt. Det skulle jeg lige vænne mig til, for der skulle skydes noget hårdere for at få skiven frem til destinationen. Men som altid underholdende. [9/10]
Bruger Allan glidepulver? (nej, det har ikke noget med sex at gøre. Det er mikroskopiske plastkugler, f.eks. af mærket MESPI.)
Man blæser en lillebitte smule udover brættet (altid meget mindre end man tror. For meget gør også spillet dårligere). Husk at børste efter med en blød børste, f.eks. en lille pensel.
Det kan jeg afsløre, at han ikke gør, Mik. Men han er meget interesseret i at høre mere om, hvor det kan skaffes, hvis du har gode erfaringer med det. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Frouvne wrote:
Mik wrote:
Stony wrote:Så fik vi en enkelt omgang Crokinole. Og det er efter min mening helt klart et af de allerbedste dexterity spil overhovedet. Allan har dog ikke været helt heldig med de skiver han har fået leveret sammen med spillet. De glider ikke særlig godt. Det skulle jeg lige vænne mig til, for der skulle skydes noget hårdere for at få skiven frem til destinationen. Men som altid underholdende. [9/10]
Bruger Allan glidepulver? (nej, det har ikke noget med sex at gøre. Det er mikroskopiske plastkugler, f.eks. af mærket MESPI.)
Man blæser en lillebitte smule udover brættet (altid meget mindre end man tror. For meget gør også spillet dårligere). Husk at børste efter med en blød børste, f.eks. en lille pensel.
Det kan jeg afsløre, at han ikke gør, Mik. Men han er meget interesseret i at høre mere om, hvor det kan skaffes, hvis du har gode erfaringer med det. :)
Har altid brugt det - lige siden jeg første prøvede Crokinole i USA i 1999. Og jeg købte naturligvis også en flaske sammen med mit bræt, da jeg købte det.

Mespi glidepulver kan købes i alle velassorterede forretninger som sælger Carrom eller Crokinole spil.

Bemærk at den fåes i to versioner: den økologiske er blot en dyr form for kartoffelmel. Den jeg bruger en den af mikroskopiske plastkugler - langt mere usund at indtage, så lad ikke flasken ligge fremme. Det er nok ikke noget for små børnemaver...
Det er blot at google "Mespi".
Man kan også købe via amazon (blot skriv "mespi" i søgemaskinen enten i co.uk eller .de)

Husk at bruge den MEGET sparsomt: et brug en pensel til fordele pulveret. Disc'ene glider ikke bedre ved at skulle skubbe sig frem i et hav af pulver!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Larsine »

Onsdag blev det to spil Colt Express. Første spil med 4 spillere og andet spil med 5 spillere.

Begge spil var vildt morsomme, og fuldt med skuddueller, hævn, og en sherif der til tider gik helt vildt amok.

Glæder mig til den første udvidelse kommer.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Helle »

Stony wrote:Vi var kun to mand til den ugentlige spilleaften i går.

Så fik vi en enkelt omgang Crokinole. Og det er efter min mening helt klart et af de allerbedste dexterity spil overhovedet. Allan har dog ikke været helt heldig med de skiver han har fået leveret sammen med spillet. De glider ikke særlig godt. Det skulle jeg lige vænne mig til, for der skulle skydes noget hårdere for at få skiven frem til destinationen. Men som altid underholdende. [9/10]
Nej de skiver er mildest talt elendige. Det virker som om der er alt for meget maling på dem. Jeg har overvejer Om vi burde have klager over det. Det gør det til en lidt blandet oplevelse. Allan er til gengæld så meget bedre end mig, at jeg får de skiver, som han har købt er andet sted og han selv tager dem, som fulgte med. Det udjævner det lidt. Men skiverne er dårlige!
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Goblen »

I går var der mulighed for at samle familien til lidt brætspil (nevø, sønner og bror). Da min nevø ikke er så gammel og ikke så god til engelsk blev det til spil i den lette ende:

Vi startede med to spil Guillotine. Det er et stykke tid siden jeg har fået spillet det sidst. I fem personer scorer man ikke lige så mange point som man plejer, og det er lidt sværere at planlægge fremad. Stadig et sjovt hurtigt spil hvor vi fik hugget hovederne af den franske adel :-)

Dernæst havde jeg nok håbet på vi skulle spille noget Tokaido. Det får jeg ikke spillet nok, og jeg synes at hele den rejse spillet er bygget omkring er gennemført. Spillet er samtidig på en eller anden måde helt zen-agtig i sit design, og det stod virkelig højt på min ønskeliste til spil jeg ville spille. De andre synes det er kedeligt, så valget faldt på Colt Express. Det er faktisk også et sjovt spil, og et spil jeg er så uendelig dårlig til. Den ene gang sluttede jeg uden nogle pengesækker og juveler, og anden gang blev jeg jagtet lidt med sheriffen, og endte med stort set ingenting (andet end at have tømt revolveren).

Til sidst blev det til to hurtige spil Walk The Plank. Et simpelt piratspil hvor de dummeste pirater på skibet skal kæmpe om at få lov til at blive ved at skubbe, trække og rykke på planken. Dem der falder i vandet bliver ædt af en stor blæksprutte. Smider tre kort ned der bestemmer hvad din pirat gør, og når først det er besluttet så kan du ikke ændre det. Meget simpelt, men fordi ens planer altid går galt griner vi meget når vi spiller det, så det gør det faktisk til et rigtig sjovt spil.

/Brian
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Helle wrote:
Stony wrote:Vi var kun to mand til den ugentlige spilleaften i går.

Så fik vi en enkelt omgang Crokinole. Og det er efter min mening helt klart et af de allerbedste dexterity spil overhovedet. Allan har dog ikke været helt heldig med de skiver han har fået leveret sammen med spillet. De glider ikke særlig godt. Det skulle jeg lige vænne mig til, for der skulle skydes noget hårdere for at få skiven frem til destinationen. Men som altid underholdende. [9/10]
Nej de skiver er mildest talt elendige. Det virker som om der er alt for meget maling på dem. Jeg har overvejer Om vi burde have klager over det. Det gør det til en lidt blandet oplevelse. Allan er til gengæld så meget bedre end mig, at jeg får de skiver, som han har købt er andet sted og han selv tager dem, som fulgte med. Det udjævner det lidt. Men skiverne er dårlige!
Man får forhåbentlig hvad man betaler for.
Nu ved jeg ikke hvilket fabrikat Allan har købt, så hvia det er håndlavet af en snedker i EU eller USA, så ville jeg sikkert klage.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Helle »

Mik wrote:
Helle wrote:
Stony wrote:Vi var kun to mand til den ugentlige spilleaften i går.

Så fik vi en enkelt omgang Crokinole. Og det er efter min mening helt klart et af de allerbedste dexterity spil overhovedet. Allan har dog ikke været helt heldig med de skiver han har fået leveret sammen med spillet. De glider ikke særlig godt. Det skulle jeg lige vænne mig til, for der skulle skydes noget hårdere for at få skiven frem til destinationen. Men som altid underholdende. [9/10]
Nej de skiver er mildest talt elendige. Det virker som om der er alt for meget maling på dem. Jeg har overvejer Om vi burde have klager over det. Det gør det til en lidt blandet oplevelse. Allan er til gengæld så meget bedre end mig, at jeg får de skiver, som han har købt er andet sted og han selv tager dem, som fulgte med. Det udjævner det lidt. Men skiverne er dårlige!
Man får forhåbentlig hvad man betaler for.
Nu ved jeg ikke hvilket fabrikat Allan har købt, så hvia det er håndlavet af en snedker i EU eller USA, så ville jeg sikkert klage.
Crokinole.de, hvor Steen også købte. Hans skiver fejlede intet.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Frouvne »

Mik wrote:[...] Mespi glidepulver kan købes i alle velassorterede forretninger som sælger Carrom eller Crokinole spil.

Bemærk at den fåes i to versioner: den økologiske er blot en dyr form for kartoffelmel. Den jeg bruger en den af mikroskopiske plastkugler - langt mere usund at indtage, så lad ikke flasken ligge fremme. Det er nok ikke noget for små børnemaver...
Det er blot at google "Mespi".
Man kan også købe via amazon (blot skriv "mespi" i søgemaskinen enten i co.uk eller .de)

Husk at bruge den MEGET sparsomt: et brug en pensel til fordele pulveret. Disc'ene glider ikke bedre ved at skulle skubbe sig frem i et hav af pulver!
Tak for det fantastiske tip! Det er jeg meget taknemmelig for! Det er et helt andet spil, når man påfører glidepulver! Hvis andre vil prøve det af på deres eget bræt, kan jeg sige, at jeg endte med at bestille det via Hyggeonkel. Han har kun nogle små flasker, men til gengæld er prisen rimelig og transporten så meget billigere end hos en international forhandler, at det nok er det, der bedst kan betale sig, hvis man blot vil prøve det af i første omgang og derfor kun skal have en lille mængde.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Frouvne wrote:
Mik wrote:[...] Mespi glidepulver kan købes i alle velassorterede forretninger som sælger Carrom eller Crokinole spil.

Bemærk at den fåes i to versioner: den økologiske er blot en dyr form for kartoffelmel. Den jeg bruger en den af mikroskopiske plastkugler - langt mere usund at indtage, så lad ikke flasken ligge fremme. Det er nok ikke noget for små børnemaver...
Det er blot at google "Mespi".
Man kan også købe via amazon (blot skriv "mespi" i søgemaskinen enten i co.uk eller .de)

Husk at bruge den MEGET sparsomt: et brug en pensel til fordele pulveret. Disc'ene glider ikke bedre ved at skulle skubbe sig frem i et hav af pulver!
Tak for det fantastiske tip! Det er jeg meget taknemmelig for! Det er et helt andet spil, når man påfører glidepulver! Hvis andre vil prøve det af på deres eget bræt, kan jeg sige, at jeg endte med at bestille det via Hyggeonkel. Han har kun nogle små flasker, men til gengæld er prisen rimelig og transporten så meget billigere end hos en international forhandler, at det nok er det, der bedst kan betale sig, hvis man blot vil prøve det af i første omgang og derfor kun skal have en lille mængde.
En lille flaske holder i lang tid - man skal jo ikke bruge særlig meget. Jeg har aldrig set andet end små plastflasker fra Mespi.I øvrigt skrev du at dit spil er fra crokinole.de: det er jo et håndlavet topkvalitetsspil. Bemærk at skiverne er svagt konvekse på den ene side, og svagt konkave på den anden. Det er med vilje. Spin disken foran dig inden du skyder den afsted, for at finde ud af om den har den konvekse eller konkave side nedad. Den glider længere hvis du skyder den afsted med den konkave side nedad (mindre friktion). Og hvis du skal lave et kortere præcisionsskud bruger du den konvekse side.

God fornøjelse! :wink:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? - Juli 2015

Post by Mik »

Mandag fik jeg spillet Orleans med 3 nye spillere. Vi var 5 ialt, så der var fuld besætning. Desvære fortalte jeg reglerne forkert (trods Eivinds protester), så det bliver først på mandag at vi får lov til at spille det korrekt :-) 9/10
Image
Post Reply